Gå til innhold

ventetid, Ps. poliklinikk


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid er ventetiden på svar på søknaden om psykolog på poliklinikk? Generelt sett.. og hvor lang tid må man vente før man får bekreftelse på at de har mottatt søknaden?

Anonymous poster hash: 14a20...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lang tid er ventetiden på svar på søknaden om psykolog på poliklinikk? Generelt sett.. og hvor lang tid må man vente før man får bekreftelse på at de har mottatt søknaden?

Anonymous poster hash: 14a20...133

Det gikk fort hos meg, men tok 7 måneder før jeg fikk time og kunne starte der..

Anonymous poster hash: 5b57e...053

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid er ventetiden på svar på søknaden om psykolog på poliklinikk? Generelt sett.. og hvor lang tid må man vente før man får bekreftelse på at de har mottatt søknaden?Anonymous poster hash: 14a20...133

Lovpålagt å svare etter x virkedager, mener det er 30 arbeidsdager = 6 uker, etter at søknaden er mottatt.Alle søknader vurderes individuelt av lege. Derfor er det umulig å si hvor lenge du må vente, det kommer an på hva henvisende lege har skrevet i henvisningen din om ditt behov og hvordan de som leser vurderer din søknad i forhold til andre sine søknader.

Anonymous poster hash: 57448...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid er ventetiden på svar på søknaden om psykolog på poliklinikk? Generelt sett.. og hvor lang tid må man vente før man får bekreftelse på at de har mottatt søknaden?

Anonymous poster hash: 14a20...133

Søknaden vurderes av enhetsleder på dps og psykiater. De setter ventetiden etter hvordan symptomer og funksjonsfall kommer frem i henvisningen eller avslår hvis man ikke oppfyller kravene.

Anonymous poster hash: 81b48...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen skrev at jeg må prioriteres. I tillegg rota de med den forrige søknaden min så "den forsvant i posten", dvs jeg har ventet 5 uker på ingenting.. tar de i hele tatt hensyn til det? Min psykiske helse altså, tar de i betraktning at i løpet av de 5 ukene er tilstanden forverret fordi jeg ikke får hjelp?...

Anonymous poster hash: 14a20...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen skrev at jeg må prioriteres. I tillegg rota de med den forrige søknaden min så "den forsvant i posten", dvs jeg har ventet 5 uker på ingenting.. tar de i hele tatt hensyn til det? Min psykiske helse altså, tar de i betraktning at i løpet av de 5 ukene er tilstanden forverret fordi jeg ikke får hjelp?...Anonymous poster hash: 14a20...133

Det meste sendes vel elektronisk i dag? Da må jo legen din enkelt kunne vise at søknaden er sendt, og da bør de ta hensyn til dette, om de gjør det vet ikke jeg.

Anonymous poster hash: 57448...7c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gikk 4 mnd fra jeg ble henvist til min første time på dps. dette var i Drammen:)



Anonymous poster hash: ea870...e62
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, innser nå at jeg enten er veldig psykisk syk, eller ventetiden er kort. Hadde legetime 17.nov, fikk svar 21.nov om at jeg har fått time hos psykolog tidlig i januar. Bærum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette måtte sendes via post og måtte gjennom universitetssykehuset før poliklinikken fikk brevet. Det er helsesekretærene som surrer.. men synes å huske at hun skulle sende en kopi. Jeg har ringt inn til poliklinikken og sagt navnet mitt og navnet på legen, og at det skulle være sendt en henvisning. Det har de vel notert seg? Det var da jeg fant ut at verken de eller sykehuset hadde mottatt en henvisning. Det er ikke første gang helsesekretærene surrer..

Anonymous poster hash: 14a20...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dillyduzit: det er forskjell på ventetid, men bra at du fikk raskt hjelp! Kan jeg spørre hva som feiler deg? (Så vet jeg kanskje mer om hva jeg kan forvente, hvis vi sliter med det samme)

Anonymous poster hash: 14a20...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, innser nå at jeg enten er veldig psykisk syk, eller ventetiden er kort. Hadde legetime 17.nov, fikk svar 21.nov om at jeg har fått time hos psykolog tidlig i januar. Bærum.

Det gikk veldig fort å få svar! Jeg fikk svar etter ca en mnd. Da skrev de at de hadde konkludert med at jeg hadde rett på prioritert hjelp. Så stod det en dato at innen da måtte de ha et tilbud til meg, overholdt de ikke det kunne jeg klage (ca 2 mnd + frem i tid). Gikk vel 1, 5 mnd før jeg kom til første utredning (tror kanskje legen purra, uten at jeg er sikker). Så noen mnd kan det fort ta selv om man er prioritert, men er man under 23 (?) Skal man ha svar innen 10 dager mener jeg.

Jeg er etterlatt ved selvmord + har angst, så å være prioritert trenger ikke bety at man er en schizofren narsissistisk sosiopat i psykose med vrangforestillinger og hallusinasjoner ;)

Har man rett på hjelp, men ikke prioritert, tar det en del mnd til år. Eller så har man ikke rett. Men det vil jeg tro du har. Dessverre avhenger nok avgjørelsen veldig av hva som står i henvisningen. Han som henviste meg hadde hatt tett oppfølging med meg og kjente godt til situasjonen. Pluss kanskje litt enklere i slike tilfeller da man vet at spesielt unge etterlatte er veldig i faresone for både selvmord selv, psykisk og fysisk sykdom....

Mulig det er 30 arbeidsdager/6 uker og ikke en mnd, så bare ring neste uke om du ikke har fått svar! Vet den ventetiden er tung, holdt på å gå på veggen og var redd for å bli avvist. Hold ut! :)

Anonymous poster hash: bc3a0...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dillyduzit: det er forskjell på ventetid, men bra at du fikk raskt hjelp! Kan jeg spørre hva som feiler deg? (Så vet jeg kanskje mer om hva jeg kan forvente, hvis vi sliter med det samme)

Anonymous poster hash: 14a20...133

Jeg sliter med depresjoner (noe jeg er ærlig om her inne på forumet) med svingninger som kan gå fra de mørkeste stedene til å leve på en rosa sky. Har oppturer som er fantastiske og nedturer som kunne ha blitt tatt rett ut fra et mareritt. Har tildels slitt med angst, stor skyldsfølelse, dårlig samvittighet og føler at jeg ikke strekker til (som er faktorer for de tyngre periodene)

Jeg tar heller ikke vare på min egen psykiske helse, fordi jeg er mer opptatt av at alle rundt meg skal ha det bra. Kan jo slippe bomben og avsløre meg selv; http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=884010

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sliter med depresjoner (noe jeg er ærlig om her inne på forumet) med svingninger som kan gå fra de mørkeste stedene til å leve på en rosa sky. Har oppturer som er fantastiske og nedturer som kunne ha blitt tatt rett ut fra et mareritt. Har tildels slitt med angst, stor skyldsfølelse, dårlig samvittighet og føler at jeg ikke strekker til (som er faktorer for de tyngre periodene)

Jeg tar heller ikke vare på min egen psykiske helse, fordi jeg er mer opptatt av at alle rundt meg skal ha det bra. Kan jo slippe bomben og avsløre meg selv; http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=884010

Det var tøft av deg, stå på! Jeg vet hvordan du har det (tror jeg, har vært deprimert i mange år, opp og ned).

Håper du blir bedre og helt frisk! Selvom det er mye å håpe, men noen ganger er håpet alt man har.

Jeg er mer der at jeg har ptsd og mye stress, nerver.. Angst, panikkangst, hjerteproblemer. Det gir seg selvsagt utslag også i depresjoner og å være langt nede.. Jeg føler jeg ikke kan "plage" familiemedlemmer med det. Så jeg virker frisk utad. Da jeg sa at det ikke gikk så bra, ved en anledning, fikk de sjokk.. Jeg vil ikke at de skal bekymre seg.

Det som bekymrer meg er at jeg er redd for å bli stadig verre. Det at 5 uker "gikk i dass", sliter veldig på meg siden jeg har merket en forverring i løpet av de 5 ukene..

Anonymous poster hash: 14a20...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg også stresser med er å bli frisk. Vil ha hjelp fort! Har bedt om hjelp i mange, mange år. Jeg kan ikke vente til sommeren f.eks. Må ha hjelp nå :(

Anonymous poster hash: 14a20...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var tøft av deg, stå på! Jeg vet hvordan du har det (tror jeg, har vært deprimert i mange år, opp og ned).

Håper du blir bedre og helt frisk! Selvom det er mye å håpe, men noen ganger er håpet alt man har.

Jeg er mer der at jeg har ptsd og mye stress, nerver.. Angst, panikkangst, hjerteproblemer. Det gir seg selvsagt utslag også i depresjoner og å være langt nede.. Jeg føler jeg ikke kan "plage" familiemedlemmer med det. Så jeg virker frisk utad. Da jeg sa at det ikke gikk så bra, ved en anledning, fikk de sjokk.. Jeg vil ikke at de skal bekymre seg.

Det som bekymrer meg er at jeg er redd for å bli stadig verre. Det at 5 uker "gikk i dass", sliter veldig på meg siden jeg har merket en forverring i løpet av de 5 ukene..

Anonymous poster hash: 14a20...133

Send meg en pm. Svaret kan fort bli for personlig og gjenkjennelig til at jeg vil skrive det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, innser nå at jeg enten er veldig psykisk syk, eller ventetiden er kort. Hadde legetime 17.nov, fikk svar 21.nov om at jeg har fått time hos psykolog tidlig i januar. Bærum.

Hverken du eller noen andre må alene tolke tiden det tar å få time som er mål på hvor dårlig man er. Det avhenger av mange faktorer som ventetiden på dps generelt, hvor dårlige folk som henvises dit generelt er og innholdet i henvisningen.

At en lege skriver at noen trenger hjelp raskt, hjelper lite hvis legen ikke har skrevet en god henvisning. Det er mange leger som skriver skikkelig dårlige henvisninger fulle at gjensidig utelukkende diagnoser eller uviktige opplysninger om forholdene i en familie eller på jobb uten å klare å vise til hvordan den henviste påvirkes av dette.

Noen dpser sender disse henvisningene i retur til legen i et forsøk på voksenopplæring, noen innkaller til avklaringer fra pasienter selv, og noen bare avslår søknaden.

Anonymous poster hash: 81b48...4e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Gått 14 dager straks.

Eller. Har ventet i over TO MÅNEDER, fordi fastlegen rotet bort søknaden og jeg fant ut av det da jeg ringte etter å ha ventet i SEKS uker.

Kjenner jeg begynner å bli utålmodig

Anonymous poster hash: 14a20...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...