Gå til innhold

Kan man bestille pizza til sykehus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Siden alltid?? Er folk virkelig så uopplyste som de fremstår på Kvinneguiden?

Bakterier, virus, smitte. Derfor er det sykehusmat og regler om det. Selvsagt kan man smugle inn pizza i veka, men det er ikke særlig moralsk..Anonymous poster hash: d1955...fd5

Rart ingen ansatte har reagert de gangene jeg har fått mat. På akutten, gyn, føden, hjerteavd, medisinsk avd osv. De har faktisk oppfordret til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne tråden er et godt eksempel på at kan være lurt å spørre de som HAR svaret (personalet på avdelingen) fremfor å kaste seg til ulvene på kg. Svar umiddelbart og ingen kverulering....

Anonymous poster hash: ddd36...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg ikke, samboeren min måtte kjøpe mat og ta med utenfra pga den ekle sykehus maten.

Sier vel litt om forholdene og at vie r for godt vant når mat som ikke er akkurat slik du får den hjemme er ekkel...

Takk for tips

Sier at: jeg går meg en tur jeg

Anonymous poster hash: aeb0f...7f9

Kirurgi avdelingen

Anonymous poster hash: aeb0f...7f9

Hvis du er innlagt på kirurgisk og ikke kan være ærlig på at du bestiller mat til avdelingen og atpåtil spiser den i smug, da sier noe meg at dette er mat du ikke burde ha. Enten fordi det ikke er bra for deg med så mye mat, fett, kraftig kost eller krydder, at du her restriksjoner til f.eks flytende eller at du skal faste. Husk at om du ødelegger for deg selv når du er innlagt så er det ingen som er pliktig til å rydde opp i det. I verste fall ødelegger du din egen helse.

Til gen info fra en som har jobbet årevis på sykehus;

Det er lov å ha med/bestille mat, men du bør snakke med de som jobber der så du ikke forverrer egen tilstand eller ødelegger behandling. Du kan heller ikke forvente å oppbevare noe i kjøleskap. Hos oss er det ikke tillatt med pizza/burger o.l. inne på rommet hvis du er på flermannsrom, andre pasienter kan reagere på lukten, så du må regne med å sitte i korridor/dagligstue e.l.

Anonymous poster hash: f9ebb...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer da hele tiden at pårørende har med mat til pasientene som de spiser fremfor sykehus maten. Eller at pasienter går til kantinen å kjøper mat der. Man er ikke tvunget til kun å spise maten som serveres.

Men nå snakker jeg om vanlig somatisk sengepost. Andre type avdelinger kjenner jeg ikke til.

Jeg er og vant til at det finnes et eget pasientkjøleskap til ekstern mat og drikke.

Endret av pinar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Sier vel litt om forholdene og at vie r for godt vant når mat som ikke er akkurat slik du får den hjemme er ekkel...

Hvis du er innlagt på kirurgisk og ikke kan være ærlig på at du bestiller mat til avdelingen og atpåtil spiser den i smug, da sier noe meg at dette er mat du ikke burde ha. Enten fordi det ikke er bra for deg med så mye mat, fett, kraftig kost eller krydder, at du her restriksjoner til f.eks flytende eller at du skal faste. Husk at om du ødelegger for deg selv når du er innlagt så er det ingen som er pliktig til å rydde opp i det. I verste fall ødelegger du din egen helse.

Til gen info fra en som har jobbet årevis på sykehus;

Det er lov å ha med/bestille mat, men du bør snakke med de som jobber der så du ikke forverrer egen tilstand eller ødelegger behandling. Du kan heller ikke forvente å oppbevare noe i kjøleskap. Hos oss er det ikke tillatt med pizza/burger o.l. inne på rommet hvis du er på flermannsrom, andre pasienter kan reagere på lukten, så du må regne med å sitte i korridor/dagligstue e.l.

Anonymous poster hash: f9ebb...bb4

Godt vant og godt vant, han kom med kebab, ha ha.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, hvis du kan ta imot den selv, eller ordnet med at venner/familie henter den for deg.

Jeg har tatt med middager og diverse mat til familiemedlem som har væert pasient på sykehus. Det har vært hjemmelavet. Men selvfølgelig er de like åpne for mat fra restaurant.

Men selvfølgelig, det kommer jo an på hvilke sykdom du har, om du er best for deg med en spesiell mat mm.

Endret av Berit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...