Gå til innhold

Kan man bestille pizza til sykehus


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Takk foor svaaar prøver ringe p

prøver ringe pe

prøver ringe peppes

Anonymous poster hash: aeb0f...7f9

Lykke til :)

-Men husk å si fra at det kommer mat til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan ikke si det men tenkte spise den i rommet ved hoved inngang

Må vente på den der da



Anonymous poster hash: aeb0f...7f9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke si det men tenkte spise den i rommet ved hoved inngang

Må vente på den der da

Anonymous poster hash: aeb0f...7f9

Klart du kan si det :)

Bare fortell dem at du går til rommet ved hovedinngangen og spiser mat som du får levert.

No biggie.

Hvis du plutselig er vekk fra rommet på denne tiden av døgnet kan de freake litt ut, fordi det er "rapportering" og medisiner som de kommer med og ting...

De skal snart hjem, så hvis du er vekk, blir de garantert veldig gretne...

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips

Sier at: jeg går meg en tur jeg

Anonymous poster hash: aeb0f...7f9

Høres bra ut. Da vet de hvorfor du ikke er på rommet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk vurdert å bestille pizza når jeg har vært innlagt på psykiatrisk, men lurer på om de kan ta den fra meg?



Anonymous poster hash: a35f0...e80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det eneste stedet jeg vet det ikke er lov til å ha med egen mat var på barselhotellet hvertfall.

Anonymous poster hash: 2aba6...abc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk på sykehus har gjerne virus, smitte og bakterier fra før... :fnise:

Da må man i tilfelle ligge på isolat og ha sterkt nedsatt immunforsvar.

Folk kan også ha ferske operasjonssår eller være svekket på andre måter. Dessuten gir det ikke akkurat ro ved en avdeling om pizzabud skal trampe ut og inn. Det ian også ha med taushetsplikt å gjøre og å skjerme andre pasienter.

Om man er så bra at man henter pizza ved hovedinngangen er det kanskje på tide å skrives ut.

Anonymous poster hash: 98668...5ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte blir folk kvalme av smertestillende også. Da er det ikke akkurat behagelig om det stinker fra junkfoodet til sidemannen.

Anonymous poster hash: 98668...5ee

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er så bra at man henter pizza ved hovedinngangen er det kanskje på tide å skrives ut.Anonymous poster hash: 98668...5ee

Ja det var jo en ny måte og friskmelde folk på. Hvem trenger vel 5 år med medisin og diverse turnus om det bare er å stelle seg ved hovedinngangen og sende hjem de som kommer seg ned dit?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk foor svaaar prøver ringe p

prøver ringe pe

prøver ringe peppes

Anonymous poster hash: aeb0f...7f9

Hah

Hahaha

Hahahaha :laugh:

Anonymous poster hash: c6fbd...3a6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer litt på hvorfor alle blir oppfordret til å ta med matpakke og diverse til fødsel på sykehus når de er så nøye med slike "sikkerhetshensyn"??

Anonymous poster hash: 85ae4...0f4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man er så bra at man henter pizza ved hovedinngangen er det kanskje på tide å skrives ut.

Anonymous poster hash: 98668...5ee

Man trenger ikke å være døende for å være innlagt kjære deg ;)

Tror de fleste er såpass oppegående at de kan vurdere om det er passende å bestille pizza eller ikke. Hvis man deler rom med noen andre kan man spise pizzaen i cafeterian el. De fleste takler nok litt pizza på rommet, men syns det er en grei regel å dele :fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvorfor alle blir oppfordret til å ta med matpakke og diverse til fødsel på sykehus når de er så nøye med slike "sikkerhetshensyn"??

Anonymous poster hash: 85ae4...0f4

Tror sykehusene må begynne med sikkerhetssjekk ala flyplassen og ta fra all medbragt mat og drikke. Det er rett og slett en trussel mot samfunnet vårt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siden alltid?? Er folk virkelig så uopplyste som de fremstår på Kvinneguiden?

Bakterier, virus, smitte. Derfor er det sykehusmat og regler om det. Selvsagt kan man smugle inn pizza i veka, men det er ikke særlig moralsk..

Anonymous poster hash: d1955...fd5

Enten er det du som er veldig uopplyst eller så er du bare et usselt troll. Bakterier, virus og smitte er ikke grunnen til at det er sykehusmat. Finn en kilde på dette. Tror du det ikke finnes bakterier, virus og smitte på sykehus på et generelt grunnlag? Tror du alle bakterier som omgir oss hver dag er farlige? Tror du en pizza har mer bakterier på seg enn en mobiltelefon, som en annen også skrev? Hvorfor er det ikke særlig moralsk (riktig) å bestille pizza? Og kjære deg... Pizzaen trenger ikke smugles inn.

Folk kan også ha ferske operasjonssår eller være svekket på andre måter. Dessuten gir det ikke akkurat ro ved en avdeling om pizzabud skal trampe ut og inn. Det ian også ha med taushetsplikt å gjøre og å skjerme andre pasienter.

Om man er så bra at man henter pizza ved hovedinngangen er det kanskje på tide å skrives ut.

Anonymous poster hash: 98668...5ee

Dette er noe av det mest latterlige jeg har lest her inne på forumet i dag. Hva synes du kriteriene skal være for å være innlagt da? Liggende i koma?

Anonymous poster hash: 7ed35...f95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Jeg kan ikke si det men tenkte spise den i rommet ved hoved inngang

Må vente på den der da

Anonymous poster hash: aeb0f...7f9

Takk for tips

Sier at: jeg går meg en tur jeg

Anonymous poster hash: aeb0f...7f9

Kirurgi avdelingen

Anonymous poster hash: aeb0f...7f9

Skal du legges i narkose og opereres i morgen tidlig?

Jeg klarer faktisk ikke å finne noen annen grunn til hvorfor du bestiller og spiser pizza i skjul, - og da er det jo mindre lurt å fylle maven.

Det er rutiner på slikt, og de er der for pasientens egen skyld, ikke for å gjøre livet surt for noen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må man vel nesten være lagt inn på lukket psykiatrisk, for ingen på en vanlig sykehusavdeling vil nekte en pasient å ta med seg mat inn. De er som oftest glade for at pasienten i det hele tatt spiser.

Jeg har ikke bestilt pizza til sykehuset selv, men jeg har spist pizza fra Peppes som samboeren tok med seg inn på sykehuset. De ansatte hadde ingen innvendinger mot dette, og vi fikk i bunn og grunn beskjed om å kose oss med maten. :)

Jeg har bestilt pizza på lukket psykiatrisk avdeling, det gikk helt fint det! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...