Gå til innhold

Tips til å lindre kraftig influensa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt influensa eller noe i over en uke. Tett i hele hodet, vondt i hodet, grønt snørr og hoven mandel. Trodde det skulle gå over, men har ikke gjort det. Ringte for å få en legetime, men det var visst ikke noe ledig før NESTE tirsdag. Da er jeg enten frisk eller død av snørroverflod tenker jeg. Så har noen noen tips til hva som kan gjøre med friskere? En penicillinkur/antibiotikakur hadde gjort susen, men når det ikke er noe ledig time på en uke så får jeg prøve på noe alternativ medisin. Har drukket varmt vann med sitron, ingefær og chilli, har brukt nesespray med aloe vera, tygger curamed halspiller, tar sanasol hver dag, men ikke noe har hjulpet.

Anonymous poster hash: b622d...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som en forkjølelse, evnt i verste fall en bihulebetennelse. Jeg har brukt Fenumax fra helsekosten med veldig god effekt på tett nese og tette bihuler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd Physiomer som selges på apotek? Jeg hadde god effekt av Jet-utgaven da jeg hadde bihulebetennelse sist:)

Anonymous poster hash: 9eb50...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antibiotika funker ikke mot influensa, da det er et virus og ikke bakterier, og det finnes heller ikke antivirale midler som brukes mot influensa.

Det eneste som hjelper er mye søvn, væskeinntak i form av vann, saft eller det du måtte føle for å drikke, en og annen paracet for å ta knekken på feberen om den er over 39 grader og mer søvn.

Og spis det du føler for, drit i om det er usunt. Har du lyst på potetgull, så spiser du potetgull. Når du er syk er det viktigere at du får i deg noe enn at det du får i deg er sunt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Influensa epedemien er ikke startet enda. Når du ikke har vært hos lege så har du heller ikke tatt blodprøve for å se om du har influensa.

Det du har er en helt ordinær høstforkjølelse som går over med tiden. Influensa har i tillegg andre karakteristiske symptomer du ikke nevner, nemlig muskelverk i hele kroppen og høy feber innledningsvis.

Antibiotika fungerer ikke på virus. Du får tro sterkt på at du skal bli frisk, det er like effektivt som å tro at antibiotika funker på virusinfeksjon.

Anonymous poster hash: dcae3...cf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som en kraftig forkjølelse og tette bihulebetennelse, og ikke influensa. Som oftest skyldes det virus og da er det Paracet, nesespray og hvile som hjelper. Du kan også be legen din om Rinexin, som skal løsne opp i slimhinnene dine. Som regel vil du ikke få antibiotika for bihulebetennelse før etter to-tre uker, for er det virus går det over av seg selv innen den tid.

Vet forresten akkurat hvordan du har det og føler med deg. Du er ikke alene om de plagene der akkurat nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar alle!

Har ligget i senga nesten i hele dag (til junior kom hjem fra barnehagen, da må jeg nesten være der for han) har tatt mye nesespray og sovet/slappet av en del. Føler meg litt bedre,

Men det er om morgenen det er verst.

Anonymous poster hash: b622d...be8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...