Gå til innhold

Neseplastikk


Penny Lane

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Samme her Penny Lane... Må du betale for ny operasjon?

Tror ikke det, han sa jeg skulle komme tilbake og få fikset opp om de "posene" med løs hud (der beinet en gang var) ikke trakk seg inn igjen. Det er uansett en liten justering så hadde vel ikke kommet på så alt for mye, blir nok verdt det uansett ;)

(Jeg vet at det kan gå et år før man kan se resultatet, så håper jo på at det kan skje et lite mirakel, greia er bare at man pleier å se ihvertfall litt forskjell etter noen måneder, å det gjør ikke jeg.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_thomas_*

Heihei! Har fulgt med i tråden her en stund!

Jeg betalte 36.000 for en full neseplastikk + nesetipplastikk ved nobel clinic i august. Narkose, meisling, brusktransplantasjon osv.. hele pakka!

Selv om jeg var forberedt på operasjonen så skal jeg innrømme at jeg var LANGT nedi kjelleren de første 2 ukene etter operasjonen. Nesen virket større og mer klumpete enn noen gang tidligere. Skikkelig potetnese. Jeg tenkte "å nei! hva i f.. har jeg gjort!??" Jeg var på grensen til deprimert..

Nå er det snart gått 4 mnd siden operasjon og kan fortelle alle som har tatt/planlegger operasjon; ha tålmodighet! glem nesen din i noen mnd om mulig. Nesen har meget sakte men sikkert begynt å ta form. Hevelsen er borte (bortsett fra i tuppen, fordi hevelse "samles i nederste punkt" iflg spesialisten i hode- og ansiktskirurgi samt kosmetisk kirurgi.) og huden har sånn smått begynt å tilpasse seg den nye ben- og bruskstrukturen i nesa.

Det finnes ikke en fasit på hvor mye bedre nesen din skal se ut etter 3 mnd, 4 mnd, osv.. dette fordi dette avhenger av alt fra hudtype/kvalitet til blodgjennomstrømningen i nesen din.. og dette varierer fra person til person.

Jeg ser forskjell på nesen min i både profil og forfra nermest annenhver uke. Og dette blir å fortsette fram til 9-12 mnd etter operasjonen.

All hevelse er borte, og mesteparten av huden har tilpasset seg den nye strukturen først ca. 1 år etter operasjon. Tålmodighet fryder! :)

Er ikke fagperson, men har lest VELDIG mye og lenge om emnet hos seriøse og meget kyndige kilder. Pratet med forskjellige spesialister og kirurger uavhengig av "min" klinikk også.

Håper dette var til hjelp for noen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre historien din, Thomas. Er litt redd for at operasjonen min i januar ikke vil føre til noe særlig forbedringer, og aller verst blir det jo hvis jeg ender opp med en klumpenese i mange måneder. Man skal jo leve i de månedene som går før det endelige resultatet viser seg. Men det er vel verdt det i det lange løp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Thomas_*
Godt å høre historien din, Thomas. Er litt redd for at operasjonen min i januar ikke vil føre til noe særlig forbedringer, og aller verst blir det jo hvis jeg ender opp med en klumpenese i mange måneder. Man skal jo leve i de månedene som går før det endelige resultatet viser seg. Men det er vel verdt det i det lange løp.

Absolutt verdt det om det er noe du har tenkt på og virkelig ønsker! :)

men et tips; ikke tenk på penger i en slik sammenheng.

Jeg valgte en dyr klinikk, men kun fordi jeg ville være sikker på at jeg skulle få et estetisk bra resultat og en trygg operasjon. Klinikken består av spesialister i ansikt/hode/nesekirurgi og er veldig ærlige og profesjonelle.

Dersom du mot formodning skulle bli misfornøyd med resultatet så vil en slik seriøs klinikk nermest kreve å få etterkorrigere nesen din kostnadsfritt for deg, mht til deres omdømme, men også for deg som person :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gjesten_*

Jeg slutter meg også til *tålmodighet*.

Jeg opererte nesen for 5 uker siden og jeg var også veldig misfornøyd i ukene etterpå. Jeg var helt sikker på at dette var penger rett ut av vinduet. Han hadde meislet nesebeinet og i tillegg justert nesetippen og omkretsen over nesen. Jeg så og kjente tydelig forskjell på nesebeinet men alt nedenfor så jeg ingen forskjell på. Like potetnese som før.. Men fra forrige uke til nå ser jeg faktisk forskjell, den blir mindre. Fortsatt er nesetippen hard og øm og følelsen i den er fortsatt langt unna normal, men jeg merker bedring fra uke til uke nå.

Hadde jeg skrevet her for tre uker siden ville nok pipa mi hatt en annen lyd for å si det sånn.. Men nå ser jeg jo at det faktisk blir bedre.

MEN, likevel kommer jeg aldri til å bli helt fornøyd i det han ikke har meislet godt nok på den ene siden så jeg kjenner faktisk et "hakk" der sporet etter meislingen er avsluttet, og det hakket sitter for langt opp langs nesebeinet (på siden ut mot kinnet) slik at forskjellen vises ifht begge sidene og det ser litt hovent ut der.. Det er ikke hovent der nå lengre, men nesebeinet var bredt så det er det "gamle" som fortsatt vises på den ene siden. Jeg skjønner ikke at han klarer å gjøre en sånn banal feil, men det har han altså klart å gjøre.

Nå er jeg usikker på hvordan jeg skal rette en klage om dette overfor han, skal jeg kreve reduksjon og penger tilbake? Eventuelt tilbyr han ny operasjon men det har jeg ingen mulighet til å gjøre det nærmeste året..

Noen som måtte klage på operasjonen og hvordan har dere gått frem og hva ble dere enige om?

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var synd at han ikke utførte en bra nok operasjon. Han burde som du påpeker ha klart å unngå slike feil.

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_jente23_*

får håpe for min del at du var en av få uheldige, men veldig synd for deg! håper det blir ordnet opp i. huff... for han er det en dag på jobb men for den det gjelder er det jo en veldig viktig dag.

jeg skal opereres om under to uker og har gleda meg veldig til nå men nå merker jeg at nervene begynner å komme litt. mest nervøs for det å ikke være i narkose. hvordan synes dere som har gjort det at det var? å være våken under operasjonen? fikk dere med dere mye av det som skjedde? var det vondt?

hadde håpet å se ganske normal ut etter tre uker for da er det tilbake på skolen, men ser visst ikke ut til at det er vanlig da. men jeg vil jo se ut som mitt gamle normale hvis nesa er litt hoven kanskje, hehe.

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN, likevel kommer jeg aldri til å bli helt fornøyd i det han ikke har meislet godt nok på den ene siden så jeg kjenner faktisk et "hakk" der sporet etter meislingen er avsluttet, og det hakket sitter for langt opp langs nesebeinet (på siden ut mot kinnet) slik at forskjellen vises ifht begge sidene og det ser litt hovent ut der.. Det er ikke hovent der nå lengre, men nesebeinet var bredt så det er det "gamle" som fortsatt vises på den ene siden. Jeg skjønner ikke at han klarer å gjøre en sånn banal feil, men det har han altså klart å gjøre.

Han gjorde det samme på meg. Jeg kjente også et tydelig hakk på siden av nesebeinet og var sikker på at det kom til å synes. Men nå flere mnd i etterkant kan jeg kjenne det hakket, men det synes overhodet ikke. Den ble faktisk ganske lik på hver side.

Det som synes litt mer er oppå nesebenet. Der har det kommet et søkk (akkurat som om nesebenet har kollapset litt). Man ser det ikke kjempegodt, men det er ugjevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gjesten_*

Når det gjelder selve operasjonen så er det ikke noe problem å være våken. Du er smertefri men får jo med deg alt som skjer. Men når du ligger der så er det langt mindre vemmelig enn det du sikkert trodde. Jeg synes ikke det var ubehagelig i det hele tatt. HAdde kun smerter rett etterpå, smertestillende fungerer litt dårlig på meg så jeg fikk noen doser mer enn det jeg skulle. Men IKKE ta paralgin forte!!! Jeg var dum nok til å ta to på ettermiddagen og jeg lå og spøy i 5 timer hvert 20 minutt etterpå. Ikke å anbefale som nyoperert med tamponger i nesen... :skratte:

Hadde ingen smerter dagen etterpå eller ellers i ettertid.

Kan jo i samme slengen innrømme at jeg også opererte øyelokkene og satte inn hakeimplantat samtidig. Øyelokkene var så tunge at jeg nå i løpet av siste året begynte å få problemer med øynene og det ville jo ikke akkurat bli bedre med årene... I tillegg har jeg alltid vært plaget med min profil, liten hake og stor nese, så da tok jeg like godt alt på en gang og ferdig med det. Har brukt 16 år på å mote meg opp til dette så det var ikke noe plutselig innfall altså..

Hakeimplantatet er jeg foreløpig heller ikke fornøyd med. Kan komme tilbake til det om noen lurer..

Pussig nok har ingen kommentert noe etter operasjonen. Men det er jo ikke en radikal forskjell, men stor nok forskjell for meg. Jeg har ikke fortalt noen om det, og gjør ikke det om ingen spør. Men det nærmeste var ei venninne som jeg var helt overbevist om kom til å se det, men hun sa ingenting de gangen vi møttes etterpå. Var på hyttetur 3 uker etter inngrepet. Men så ringte hun i forrige uke og lurte på om hun kunne spørre meg om noe, og at jeg ikke måtte bli fornærmet. Jeg regnet med at hun hadde sett så jeg skulle jo innrømme det da. Men så spurte hun: Har du fått satt inn silikon i puppa? Åååh, jeg holdt på å daue av latter. Hehehe..

Blir nesten som dama som har vært hos frisøren og blitt så fin på håret, så kommer mannen hjem men sier ingenting. Så spør hun, litt fornærmet "Ser du ikke noe nytt"? Jooo, sier mannen litt forvirret "Har du kjøpt nye gardiner?"..

Endret av Skya
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gjesten_*
får håpe for min del at du var en av få uheldige, men veldig synd for deg! håper det blir ordnet opp i. huff... for han er det en dag på jobb men for den det gjelder er det jo en veldig viktig dag.

jeg skal opereres om under to uker og har gleda meg veldig til nå men nå merker jeg at nervene begynner å komme litt. mest nervøs for det å ikke være i narkose. hvordan synes dere som har gjort det at det var? å være våken under operasjonen? fikk dere med dere mye av det som skjedde? var det vondt?

hadde håpet å se ganske normal ut etter tre uker for da er det tilbake på skolen, men ser visst ikke ut til at det er vanlig da. men jeg vil jo se ut som mitt gamle normale hvis nesa er litt hoven kanskje, hehe.

Jeg var på møbelbutikk en travel lørdag bare 11 dager etter inngrepet jeg.

Tok bare tre sånn hudfarga teipstrimler og plasserte over nesa så tenkte jeg at da tror bare folk at jeg har brukket den eller noe.. Til alle kjente sa jeg at jeg hadde operert i bihulene.. Funket glimrende det! Det har jo forklart hovenheten også og hvorfor jeg ikke har vært med på ting! Fin unnskyldning du også kan bruke.

3 uker etterpå var jeg igjen ute på butikker. Men uten teipen.

Men jeg har gjort mye mer da, som beskrevet i innlegg lengre ned...

Nesen var og er fortsatt litt hoven, men den var jo litt stor i utgangspunktet så sånn sett er der ingen forskjell, bare formen på den men det er stort sett bare du selv som legger merke til.. Så uten å garantere noe så kan det hende du er ute blant folk igjen uten at det vises allerede etter 2-3 uker..

Ikke meningen å skremme deg med mitt innlegg, lengre ned, og jeg var nok bare blant de uheldige. Det er veldig typisk meg skjønner du, så jeg var ikke akkurat overrasket. Men det er irriterende og jeg kommer til å undersøke litt omkring hvordan klage på dette.

Men lykke til uansett, det går helt sikkert bedre for din del!

Ikke bekymre deg for å være våken under operasjonen, du får anestesi som gjør at du ikke bryr deg så det er ikke ubehagelig i det hele tatt.

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv er jeg en av dem som har vurdert å få forminsket nese, men som på bakgrunn av alt det jeg leser om det, og personlige erfaringer ikke vil likevel. Jeg har en "jødisk" nese med krum og noen vil nok si at den er litt stor, men andre sier at den er fin. Jeg er av den personlige oppfatning at forandring av noe på en kropp gir en annen person, selv om personen påstår noe annet.

Vil selvfølgelig si at det er helt greit at andre velger å forandre på utseende- hvis det er slik at det virkelig er plagsomt...

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til du som sa at paralgin forte er noe man ikke skal ta: Det er ikke alle som blir kvalme av den altså. :) Jeg har tatt de flere ganger uten å bli kvalm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil anbefale Oslo Plastikkirurgi, til alle som skal operere nesen. :) Kirurgen er høflig, imøtekommende og forståelsesfull. Han tar seg god tid med deg, tegner opp og forklare nøye, tar bilder og viser deg på pcn hvordan resultatet vil bli, han spør deg om det er noe du lurer på, og tar seg god tid til å besvare alle spørsmål. Han er veldig nøye på at resultatet skal bli pent og se naturlig ut, og at du skal bli fornøyd. Og best av alt: Man får gratis korrigerende operasjon inntil et år etter den første operasjonen, dersom man er misfornøyd. :)

Dessuten er klinikken en av de desidert billigste i Oslo. Full neseplastikk koster 30 000 kr!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Dr.Nordgård i Bergen, ved Plastikkirurgisk Institutt. Han var helt fantastisk, veldig flink! Jeg meislet ned nesen og reduserte nesetippen, samt at han justerte neseborene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Gjesten_*
Til du som sa at paralgin forte er noe man ikke skal ta: Det er ikke alle som blir kvalme av den altså. :) Jeg har tatt de flere ganger uten å bli kvalm.

:) Joda, det har jeg også. Men har du tatt de på tom mage etter en operasjon? Poenget er at du faster fra dagen før operasjonen, og operasjonsdagen får du mye anestesi. Kombinasjonen av tom mage og annen anestesi i systemet er ikke gunstig å ta paralgin forte etterpå. På Bunæs sa de at de hadde sluttet å gi paralgin forte for mange år siden nettopp pga at mange reagerer på den med å kaste opp etterpå. Det fikk jeg ikke vite før 2 dager etterpå :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Skrulleliten

Jeg vil også takke dere som har delt erfaringer her! :) Det hjelper litt på nervene å lese om andres erfaringer. Jeg skal til uken operere bl.a nesen, og både gruer og gleder meg. Veldig spent på hvordan resultatet blir, hvordan jeg takler narkosen osv.

:) Joda, det har jeg også. Men har du tatt de på tom mage etter en operasjon? Poenget er at du faster fra dagen før operasjonen, og operasjonsdagen får du mye anestesi. Kombinasjonen av tom mage og annen anestesi i systemet er ikke gunstig å ta paralgin forte etterpå. På Bunæs sa de at de hadde sluttet å gi paralgin forte for mange år siden nettopp pga at mange reagerer på den med å kaste opp etterpå. Det fikk jeg ikke vite før 2 dager etterpå :(

Ah, takk for at du sa det! Visste ikke at man ikke skal ta dem på tom mage. Men hvis man spiser først går det greit eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får håpe for min del at du var en av få uheldige, men veldig synd for deg! håper det blir ordnet opp i. huff... for han er det en dag på jobb men for den det gjelder er det jo en veldig viktig dag.

jeg skal opereres om under to uker og har gleda meg veldig til nå men nå merker jeg at nervene begynner å komme litt. mest nervøs for det å ikke være i narkose. hvordan synes dere som har gjort det at det var? å være våken under operasjonen? fikk dere med dere mye av det som skjedde? var det vondt?

hadde håpet å se ganske normal ut etter tre uker for da er det tilbake på skolen, men ser visst ikke ut til at det er vanlig da. men jeg vil jo se ut som mitt gamle normale hvis nesa er litt hoven kanskje, hehe.

Å være våken er ikke noe problem, kanylen du får i armen kommer med nok godsaker som bare vil fryde deg! Jeg fikk med meg alt som skjedde, men siden jeg var så bortreist så gjorde det meg ingen ting. Husker jeg kom med noen innspill om tips til hvordan de kunne operere osv, godt de skjønte at jeg ikke var helt til stede. Husker også at jeg nappet i kanylen å sa "påfyll" :ler:, Men uansett, ikke gru deg, eneste som er litt vondt er bedøvelsen du vil få stukket inn i nesa, det var ubehagelig. Så er det ikke direkte deilig når de banker i beinet (om du skal meisle det), men vondt er det absoutt ikke! For meg var operasjonen barnemat i forhold til dagene etter den.

Du vil forresten se normal ut etter ca 3 uker, blåveisene mine rundt øynene ble borte etter ca 1 uke, den verste hevelsen etter 2 uker. Først nå etter 5 måneder jeg begynner å bli litt fornøyd, men det estetiske resultatet er jo helt individuelt!Bare spør om du lurer på noe mer. Lykke til :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...