Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

Fysj, det er slitsomt med slik legging!! Har hatt det slik nesten hver kveld med lille siden jul, men nå ser det nesten ut til at det har snudd. Har så smått begynt å slutte med dagsoving (i alle fall de dagene vi ikke kjører bil), og det ser ut til å ha gjort susen. Så det er håp i sikte, selv om det er vanskelig å se det når det står på! ;) Du er skikkelig flink med maling og slik altså - tror jeg er litt bortskjemt med en mann slm gjerne gjør den slags arbeid... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff ja, det er kjedelig med perioder hvor legginga er sånn, pusilus. Og jeg vet jo av erfaring at plutselig så kommer det seg. Vi har snakka om å slutte dagsoving her også. Det vil si, i helgene og nå i ferien så sover ikke vesla på dagen alltid, og det går helt fint. Men sover hun ikke på dagen en dag, så MÅ hun sove neste dag :) Men det hjelper ikke på legginga på kvelden her enda. Og mannen får lagt henne på 15-20 minutter stort sett, det er jeg som sliter mest med den biten. Hun bare tøyser og ler når jeg skal legge henne.

For en fantastisk flott dag!! Nydelig vær, og vaaaarmt :sol: Jeg har tvunget megselv til å ligge i sola litt, jeg skal bli brun i år :fnise: Er ikke av typen som blir fort brun. Og nå har jeg akkurat bestilt meg ny bikini på nett (håper den passer som den skal) :nigo:

I morgen skal vi på hytta til svigers en tur, og torsdag skal vi til noen venner si hytte. Og helga har vi ingen planer for, eller, mannen har bursdag da :) (og neste uke er det jobb igjen, æsj, vil ikke tenke på det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive en ting som jeg bare må få med. Forrige uke så tissa vesla på do for første gang. I dag kom hun ned trappa naken, mannen syns han lukta bæsj og såg for seg bæsj over alt i 2.etasje, men så gikk jeg opp og såg at hun hadde gått på do selv og bæsja!!! :nigo: Hadde bare bittelitt bæsj på segselv og en liten flekk ett sted på golvet i gangen, men lille snuppa på under to år overrasker oss stadig altså!! Hun har blitt veldig interessert i å gå på do i det siste, og følger veeeldig nøye med om en av oss andre går på do og hun er på badet. Men litt tidlig å prøve på noe bleieavvenning føler jeg. Man kan vel ikke begynne å venne de av før de er to år vel??

Og i dag sa hun "daddy" til pappaen sin også forresten :ler: Hun har vel fått det fra Dora eller noe ;) Hun er utrolig søt om dagen, er blid dagen lang (og spesielt om hun får klenge på meg som hun vil), og det dukker opp nye ord hver dag :)

Endret av honning
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville begynt med pottetrening/avvenning nå som hun faktisk viser interesse for det. Trenger jo ikke stresse med det heller, bare gi det oppmerksomhet. har da hørt om flere som blir bleiefrie før de er to, og mange flere i utlandet enn i Norge. Her er det visst 2 og gjerne 3 år som er normen..?

Hun høres ut som ei herlig jente ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er nok ikke dumt som du sier Pasjonsblomst :) Og for en del år tilbake så var man i gang med bleieavvenning mye tidligere her til lands også. Vi får prøve å fortsette med å oppmuntre til dogåing, og se hvordan det går. Hadde jo vært deilig med to bleiefrie unger ;)

Min tur til å stå opp først med ungene, og jeg har sovet dårlig i natt. Lakenskrekk i går kveld så jeg sovna vel rundt kl 01, og varmt og klamt, så jeg har omtrent ikke sovet etter kl 5:30. Men det flotte været fortsetter jo da, og vi har ferie, så jeg skal ikke klage :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres veldig greit ut med vesla som bare pottetrener seg selv! :fnise: Lille er nok en del tregere enn henne, og jeg ser for meg en viss innsats for å få han bleiefri.. Ikke noen vits i å stresse med det i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink hun er! Det er ingenting i veien med å slutte ved 2 årsalderen altså. Liten til Diddles her inne gjorde det. Før hun var to faktisk. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pottetrener seg selv ja :fnise: Hadde vært greit om det fortsatte sånn, det kan vi vel ikke akkurat regne med ;)

Oj, Liten slutta FØR hun var to, det er jo utrolig bra! Da vet jeg hvertfall at det kan være mulig ;)

Nok en varm og flott dag. Merker at ungene begynner å bli lei av sol og varme, og det blir litt sutring om dagen. Men vi prøver å holde ungene inne en del også, eller in skyggen. I går var vi på nok et hyttebesøk ute på ei øy, bada og kosa oss!

Nå er jeg hos frisøren med storebror, det har det vært behov for lenge :) Han sitter her og ser på handy manny og bare koser seg hos frisøren. Genialt med tegnefilmer her ;)

Jeg må en liten tur til staples etterpå. Mannen foreslo at vi kan dra alle sammen, men jeg sa at jeg begynner å bli litt lei av at hver gang jeg skal ut et lite ærend, så skal plutselig hele familien være med. Hele sommeren har vært sånn, og jeg får aldri noe alenetid. Han tok hintet nå da, men jeg måtte gi klar tale. Jeg vet ikke hvor mange ganger han stikker ut aleine, og ofte mange småturer hver dag.

I morgen har mannen bursdag da, og jeg gleder meg veldig til å gi gaven til han i år. Tror han blir super-fornøyd denne gangen :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at storebror trives hos frisøren! Lille hylte så grusomt sist at hun bare skyndte seg så det ble skjevt over alt... Men hun var veldig stresset av at han mistrivdes sånn da! ;) Tror han får bli langhåret rocker heretter...! Ser ungene her også gjerne vil være inne den varmeste delen av dagen, og det sier jeg virkelig ingenting på. Får fryktelig kort lunte selv av dette været jeg! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink vesla er, lita har bare tusser en gang på potten men hun sitter på den stadig vekk. Det er ikke noe fast, det er mer opp til henne, vi spør hver gang i skifter bleie. Hun har også gått bare i truse flere ganger de siste ukene her hjemme, har sagt i fra de de fleste gangene når hun skal tisse men da kommer det umiddelbart. Så sier hun så fint "æ søla mamma" :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alenetid er viktig... jeg elsker å smårusle litt i butikkene, og bare være alene!

Tegnefilm hos frisøren høres ut som en lur ide.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alenetid er viktig... jeg elsker å smårusle litt i butikkene, og bare være alene!

Tegnefilm hos frisøren høres ut som en lur ide.... ;)

Helt enig, alenetid er veldig viktig. Det er mannen helt enig i, men han ser det bare ikke når jeg ikke får noe alenetid og trenger å få klar beskjed. Og jeg venter alltid for lenge med å si fra, for jeg tenker at han ser det eller at det kanskje endrer seg... :sjenert:

Så flink vesla er, lita har bare tusser en gang på potten men hun sitter på den stadig vekk. Det er ikke noe fast, det er mer opp til henne, vi spør hver gang i skifter bleie. Hun har også gått bare i truse flere ganger de siste ukene her hjemme, har sagt i fra de de fleste gangene når hun skal tisse men da kommer det umiddelbart. Så sier hun så fint "æ søla mamma" :skratte:

Hehe, så herlig! Ja, de må nesten kunne ta det i sitt eget tempo, og Lita er jo flink som sier fra når hun må tisse, og plutselig så rekker hun å gå på do før det kommer også og at det går veldig fort :)

Så bra at storebror trives hos frisøren! Lille hylte så grusomt sist at hun bare skyndte seg så det ble skjevt over alt... Men hun var veldig stresset av at han mistrivdes sånn da! ;) Tror han får bli langhåret rocker heretter...! Ser ungene her også gjerne vil være inne den varmeste delen av dagen, og det sier jeg virkelig ingenting på. Får fryktelig kort lunte selv av dette været jeg! :fnise:

Uff ja, det er ikke alltid enkelt hos frisøren for alle. Jeg tør ikke å ta med meg vesla enda... Og når jeg var hos frisøren med storebror så var det en mindre gutt der som klippte seg før han, og den gutten satt IKKE i ro for å si det sånn. Hun mora styra med å finne fram alt mulig fra veska si, og de distraherte alt de kunne. Så jeg merka tydelig at storebror faktisk har blitt ganske stor. Jeg tok også med kjeks og rosiner de første gangene han var der, men nå har jeg kutta det helt ut :)

Da var ferien over. Første dag på jobb etter 3 flotte uker var i går, og jeg grua meg til å sende ungene i barnehagen i går. Men de hadde bada og kosa seg i barnehagen, og det gikk over all forventning å levere de (det pleier ikke å være spesielt populært når det er få i barnehagen og de slår sammen avdelinger + personer fra andre avdelinger på jobb og sånn). Eneste vi ikke var fornøyd med var at vesla satt med bæsjebleie og la sand inn i bleia si når vi kom. Mens jeg ble med ei av de ansatte inn for å spyle og skifte på henne, så hadde mannen sett at det var flere unger med tunge bleier, og vi har merka det før at de er sløve med å skifte bleier på ungene når det er så få unger og få på jobb. Så mannen hadde gitt beskjed om det da han leverte ungene i dag.
Arbeidsdagen min i går var derimot IKKE effektiv, usj. Håper på en bedre dag i dag ;) Fremdeles få folk på jobb, selv om en del er tilbake denne uka, men det er veldig greit med en rolig start. Litt kjedelig å bare sitte inne i det fine været da, hvertfall nå som det er god tempetarur i sola og man ikke smelter vekk lenger ;)
Neste helg skal vi i bryllup, og jeg gleder meg masse! Mange år siden sist jeg var i bryllup og ikke var gravid og hadde bekkenløsning og måtte kjøre langt, og to helger etter det så var jeg toastmaster (og dermed ikke kunne slappe av heller). Og nå skal vi dra og bo på hotell i to netter, og jeg skal til frisøren og få klippa og ordna håret til bryllupet også. Det blir deilig med voksentid! Foreldrene mine kommer hit for å passe ungene, lenge siden sist de har vært her nå syns jeg :)
Og så må jeg skryte litt: kom meg på trening før jobb i dag :nigo: Første trening på maaange uker. Det var utrolig hardt å komme i gang, og jeg var helt gelé i beina etterpå så jeg kommer til å bli skikkelig støl, men deilig å komme i gang igjen. De siste dagene har jeg hatt litt småvondt i bekkenet, så det sier fra når jeg må komme i gang med trening :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes så deilig ut med ei voksenhelg på hotell! Og å få stasjet seg litt og servert mye god mat og vin! *drømme, drømme om den dagen jeg har barnefri og ikke bare tenker på ungene eller å få hvilt meg ekstra* ;-)

Kjempeflinke vesla! Jeg angret litt på at snuppa slutta så tidlig med bleien (rett etter hun ble to), fordi det ble veldig mange nederlag og uhell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg godt at du gleder deg til, Miss I.W., og plutselig så er det din tur :) Jeg gleder meg utrolig masse!

Godt å høre din erfaring også angående bleieslutt. Så langt så har vi forberedt oss på at dette kan ta tid, og vi har diskutert det med at det sannsynligvis kommer til å bli flere uhell med vesla hvis hun kommer til å slutte tidlig med bleie. Med storebror så hadde vi få uhell. Unger er jo forskjellige, og om hun slutter med bleie om få måneder eller om et år vet vi jo ikke enda. Vi finner henne stadig vekk at hun har gått på do og satt seg, mens i morres når hun sto opp så var det ikke så mye i bleia hennes, og da ville hun absolutt ikke sitte på do. Vi prøver uansett å oppmuntre, men er tålmodige enda. Det jeg ikke håper på, er bleieslutt midt på vinteren OG masse uhell ;)

Jeg hadde en veldig koselig kveld i går. Ei venninne var på besøk, og vi satt ute på verandaen hos oss til klokka var over 12 i natt og skravla og drakk cava. For en fantastisk sommerkveld! Selv om det var opp tidlig i dag igjen, så var det absolutt verdt det :nigo: Det er så få av den type kvelder, at det er bare å nyte de, og heller være litt ekstra trøtt neste dag. Og nå er det bare litt over 3 uker til vi + ei til skal på jentetur i maaange dager! Jeg er jammen heldig og har det godt ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei fin helg er over. Den startet veldig fint med jentekveld på fredagen. Utrolig koselig, og jeg var ikke hjemme før seint ;)

Lørdagen fikk jeg sove lenge (selv om jeg hadde storebror liggende ved siden av meg ei god stund tidlig på morgenen før mannen sto opp med han), og vi gjorde egentlig ikke noe spesielt hele dagen. En kompis av storebror var på besøk på ettermiddagen, og det var veldig stas!

I dag bakte jeg boller med ungene, og selvfølgelig så måtte de jo bli mislykka. Storebror ble veldig skuffa, og mannen dro ut for å kjøpe boller på shell, men det var ikke godt nok. Det var såvidt at ungene ville smake på kjøpebollene, og jeg spiste bittelitt bare sånn at ikke alle skulle nekte å spise kjøpeboller når mannen dro ut ekstra for å handle :fnise:

Hele ettermiddagen (nesten) var vi på en lekeplass sammen med en annen familie, og ungene storkosa seg og lekte så fint. Dit må vi absolutt dra igjen :) Og så var det hjem og lage pannekaker, og jeg fikk renska opp i masse ugress ved veien (som er et stykke nedfor huset sånn at vi ikke ser det, men tilhører oss) som har sett helt grusomt ut, og jeg fikk mannen til å male bittelitt hvitt på et fuglehus som henger på garasjen som vi aldri fikk mala da vi malte huset i 2008 (og som jeg har irritert meg over siden ;) ). Det var fugler med fugleunger da vi malte huset den gangen, så vi fikk aldri gjort oss ferdig der og da, men nå er det endelig gjort :)

I kveld har jeg bare sittet og jobba egentlig. Ikke jobb egentlig, men frivillig-verv-jobb som jeg var nødt til å komme i gang med nå. Men nå kjenner jeg at jeg er lei av å sitte foran pcen, og kommer til å sitte nok med den på jobb igjen i morgen, så nå tar jeg kvelden :)

Må bare skrive en liten ting som storebror sa i går, jeg syntes han var så herlig. Vi pussler nesten alltid puslespill før han legger seg på rommet hans, og i går kveld så fant han fram et puslespill som han ville pusle, og såg på eska på puslespillet at den har vært ødelagt, men så har vi teipa den. Han kikka på den og sa "Har dere teipa den?". Jeg svarte "Ja", og fikk svaret tilbake "Ååååååh, takk! Dere er sååå snille!!" og han ga meg en stor klem :hjerte: Han var så oppriktig takknemlig, og jeg kjente at jeg ble helt rørt jeg. Det er en sånn liten filleting i mine øyne, og så mye som det betydde for han. Han er en veldig, veldig fin gutt altså :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herlige storebror :hjerte:

Ugress ja, huff. Rypen trives godt i vårt, så da får det stå :sprettoy: Jeg har hatt minst tre runder i sommer, men det vokser meg over hodet igjen nå snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj ja, jeg ser tydelig at jeg ikke har grønne fingre hvertfall! Har ett bittelite bed, og det ser som regel ikke ut. Tar ikke lange tida å fjerne upresset derfra, men jeg orker ikke å prioritere det... :sjenert:

Foreldra mine kommer på besøk om få dager, så jeg ville gjøre unna et par ting som det ugresset, for ellers klarer ikke foreldrene mine å la være å gjøre det for oss. Jeg tar veldig gjerne imot hjelp til sånt normalt sett, men denne sommeren så har ikke far gjort noe annet enn å male og jobbe med ulike ting på hytta, og mor kan ikke hjelpe til med leddgikta si, så jeg tenkte at han heller skulle få slappe av. Eh... det vil si, "bare" passe unger :fnise: Vi drar bort i bryllup og skal bo på hotell fra fredag til søndag, mens foreldrene mine skal passe ungene hjemme hos oss :strix:

Nå skal jeg prøve å legge meg til å sove. Satt en periode og bare gjespa på jobb i dag, og lakenskrekken er stor for tida, men nå er jeg nødt til å legge fra meg alt som er så fryktelig "spennende" på mobilen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lille snuppa vår gikk på do og tissa igjen i morres. Hun kom trippende inn på badet mens jeg sto i dusjen, sto bare og venta på at jeg skulle bli ferdig og ville ha kos så fort som mulig. Og like etterpå så tok hun av seg trusa som hun har utpå bleia nå i sommer, og av med bleia, fant fram doringen og krakken, og satte seg på do og begynte å tisse med en gang hun satte seg ned. Jeg har sagt fra om det i barnehagen, så de skulle begynne å følge litt med der også. Vi har ikke seriøst begynt med noe bleieslutt-kjør, men spør iblant om hun vil gå på do, og iblant så finner vi henne sittende på do når vi leter etter henne. Vi bør kanskje begynne å spørre henne etter måltider også snart, så langt har vi ikke komt. Hun pleier ikke å tisse når hun er på do da, men det er godt at hun liker å sitte der hvertfall, og at hun har funnet ut at hun vil det selv.
I går fikk jeg ryddet litt inne, siden jeg fikk besøk på kvelden av ei, så måtte jeg gå kjapt over så det skulle se noenlunde normalt ut hos oss ;) I dag får vi rydde esker og diverse ut av gjesterommet og rydde litt rot utfor huset (ser helt grusomt ut etter maling og beising i sommer, uten å rydde skikkelig opp alt etter oss). Godt å få det gjort før foreldra mine kommer i morgen, for jeg vet at det er sånt de irriterer seg over, selv om de ikke alltid sier noe direkte. Far sier aldri noe, mens mor kan komme med litt hinting.. Ikke at jeg tar det så tungt, men når vi skal få besøk, så liker jeg å ha det noenlunde ryddig selv også :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, jeg kom meg ut på joggetur i kveld :nigo: Dørstokkmila er ekstremt lang når det er 3 måneder siden sist joggetur, så jeg er veldig fornøyd med at jeg klarte det. Tida som jeg løp "runda mi" på var heller dårlig, men jeg orka å jogge hele turen hvertfall (er et par veldig tunge bakker som jeg kunne ha gått raskere enn jeg jogga), og er mest av alt fornøyd med at jeg kom meg ut døra ;)

Mens jeg jogga, så rydda mannen gjesterommet til foreldrene mine kommer på besøk, og nå må jeg ut og rydde litt utfor huset før beina mine ikke orker å bevege på seg mer i kveld :ler:

Jeg tar muligens hjemmekontor i morgen, dersom jeg får gjort klar noe på pcen min og får testa at det fungerer. Har noe greier som jeg skal jobbe med hvor jeg trenger fred og ro rundt meg + at det blir mye mer effektivt om jeg gjør det hjemme, så jeg håper på å få til det i morgen sånn at jeg slipper å ha det hengene over meg. Og så passer det alltids bra å få satt på et par maskiner med klær også når jeg likevel er hjemme ;) Men jeg har tenkt å ha en effektiv dag altså, bare gjøre et par fornuftige ting i hjemmet som ikke tar så mye tid i småpausene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...