Gå til innhold

Hvordan kan noen tro på menneskeskapt global oppvarming?


Gjest Gjest_Kamilla_*

Anbefalte innlegg

Nei, klimanekterne bruker ulike strategier om hverandre.

"Det blir ikke varmere."

"Det blir varmere, men det er av naturlige årsaker."

"Det blir varmere på grunn av menneskelige utslipp, men det er egentlig bare positivt for alle."

"Det blir varmere på grunn av menneskelige utslipp og det vil skape store problemer, men vi kommer helt sikkert til å finne opp teknologi som fikser det, så vi trenger ikke bekymre oss."

Og så videre. Jeg så en liste over typisk klimanekterevolusjon, der det var ganske fornøyelig å kjenne igjen argumentene som endret seg etter hvert. Skal se om jeg finner den. Listen min er kort og lite utfyllende, men er et eksempel på hvordan samme klimanekter kan forandre påstandene sine totalt flere ganger i løpet av en diskusjon.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Filleproletiet

Personlig er jeg ikke så opptatt av menneskeskapte klimaforandringer. Men det SAMME forbruksvanviddet som er årsaken til utslipp er også årsaken til;

- Tre søppeldynger i stillehavet på størrelse med staten Texas (!) som har hopet seg opp grunnet forsøpling og tidevannsstrømmer.

- I den evige jakten på olje (vekst) har vi begynt å utvinne olje av sand. Enormt ødeleggende for naturen.

- Vi har snart dyrket opp all ledig mark i europa og USA og egentlig resten av verden. Afrika står for tur.

- Vi har i vårt evige mas om vekst snart utryddet alle store pattedyr

- Vi har med våre utslipp forsuret havene slik at korallrev forsvinner og dermed også fisker

Det samme gjelder vårt kjære fedreland. Innsjøer og vann i Norge har de siste 15-20 årene vært så sure at de er avhengige av kalking for at det i det hele tatt skal være liv der.

- Vi er over 7 milliarder mennesker, og ser du jordkloden om natten er det snart ingen steder (bortsett fra russland, canada og alaska) som du ikke ser lys på. Hvor skal det ende? Stadig flere øker sitt forbruk og sin levestandard.

Så sånn sett er fokuset på global oppvarming egentlig bare en slags distraksjon. For det er noe det er MULIG å gjøre noe med, gjennom å satse på alternativ energi. Men forestillinger om å skifte ut verdens bilparker, bytte ut motorer på skip, fly og alt annet som i dag går på fossilt brennstoff er totalt usaklig. Det er INGEN politisk vilje, og kurven går bare rett opp hva forurensing angår. Disse andre ødeleggelsene og forurensningene er desverre håpløse og umulige å reversere da vi mennesker MÅ ha vekst, vekst, vekst.

Ingen trær vokser inn i himmelen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sånn sett er fokuset på global oppvarming egentlig bare en slags distraksjon.

Nei. Det er mange mektige og rike vitenskapshatere som stikker kjepper i hjulene her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sånn sett er fokuset på global oppvarming egentlig bare en slags distraksjon. For det er noe det er MULIG å gjøre noe med, gjennom å satse på alternativ energi.

Dette er noe som folk flest på gaten pleier å si om man nevner global oppvarming, men så simpelt er det definitivt ikke. Hva slags energi tenker du på? Det er ikke alle land som har mulighet til å ta i bruk vannkraft i den grad som f.eks. Norge og Sveits. Solkraft? Nei, til nå er det langt fra effektivt nok til at dette er noe man kan stole på over lengre tid. Noe av det eneste som kunne ha tatt over for fossilt brennstoff er kjernekraft, men det boikotter jo stadig flere land.. så hva står vi igjen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Beklager at jeg bare har skumlest denne tråden, men det slår meg stadig vekk at alle er opptatt av CO2..... Hva med metan?!

Anonym poster: 4d26cfec9e3301e2de2b89fa775f7524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg bare har skumlest denne tråden, men det slår meg stadig vekk at alle er opptatt av CO2..... Hva med metan?!

"While methane is a more potent greenhouse gas than CO2, there is over 200 times more CO2 in the atmosphere. Hence the amount of warming methane contributes is 28% of the warming CO2 contributes."

http://www.skepticalscience.com/methane-and-global-warming.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Den største trusselen finner man 8 lysminutter unna jorden. Fiser solen litt kan dette få uante konsekvenser hos oss, så mye at alt av elektronikk kan kollapse. Og da kan jeg ikke betale regningene mine på internett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Den største trusselen finner man 8 lysminutter unna jorden. Fiser solen litt kan dette få uante konsekvenser hos oss, så mye at alt av elektronikk kan kollapse. Og da kan jeg ikke betale regningene mine på internett.

Solen "fiser" stadig vekk, den. Tror du har lest litt for mye skremselspropaganda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solen "fiser" stadig vekk, den. Tror du har lest litt for mye skremselspropaganda.

Ikke noe i nærheten av dette: http://en.wikipedia.org/wiki/Solar_storm_of_1859

"Telegraph systems all over Europe and North America failed, in some cases shocking telegraph operators.[5] Telegraph pylons threw sparks and telegraph paper spontaneously caught fire.[6] Some telegraph systems continued to send and receive messages despite having been disconnected from their power supplies."

Anonym poster: d6443573d144b0bd4fbcf55330133e23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...