Gå til innhold

lavkarbo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker å gå ned i vekt ca 10-15 kg. Har hørt om lavkaebo og lurer på erfaringer. Vurderer å ta en legesjekk før jeg begynner så jeg vet at kroppen tåler det. ..Tenker veldig feit mat når blodårene allerede er fulle av fett,er p-pillebruker(økt blodpropp fare med feit mat) kan jeg ha insulin resistens (veldig glad i søtsaker,spes sjokolade),sjekk av BT......

Hva tror dere som har prøvd eller går på lavkarbo?

Anonymous poster hash: 46a03...929

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du problemer med søtsug som fører til overspising? Hvis ikke, er det ingen grunn til å gå for lavkarbo. Det er for de fleste greiest å bare kutte kalorier (litt fra fett, litt fra karbo, beholde proteininntaket likt) for å gå ned i vekt. Du hadde mange helsebekymringer - kanskje lurt å ta en sjekk/snakk med legen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en prat med legen. Min lege er for lavkarbo, men ikke av typen smør på flesk. Hvis legen er motstander av lavkarbo kan du likevel kreve sjekk av kolestrol og thyroxsin.Jeg har hatt høyt kolestrol, men spiser rød ris og har normale nivåer. Rød ris bidro til at kolestrolet sank fra faretruende 9,7 til normalt på to mnd. Har også mindre muskelsmerter.

Jeg spiser lavkarbo og har sjelden lyst på noe søtt. Er du sukkeravhengig kan det være tøft i starten. Trapp gradvis ned på karbohydrater. Unner meg en bit mørk sjokolade av og til.

Jeg er heller ikke så glad i frukt, men elsker grønnsaker og bær. Prøver å spise fisk to-tre ganger i uka. Jeg spiser sjelden kylling unntatt fra gård.

Frokost besttod ofte bare av to egg, 1-2 ts coscoa og kanskje en ostebit når jeg skulle gå ned noen kilo i vekt. Dette for å beholde forbrenningen oppe. Og for å oppnå best mulig søvn la jeg til grønnsaker til middagen og kvelden. Tar også tilskudd av kalium (fjerner muskelkramper) og solaray multivitamin (den uten jern) pluss tran. Jeg gikk ned fem kilo på tre uker. Trente ikke stort, men gikk turer.

Føler meg generelt i bedre humør og har mer energi etter at jeg kuttet ned på karbohydrater.

Baker proteinbrød og knekkebrød. Det hender jeg savner poteter, raspeballer f.eks., men det er tillatt siden det ikke er daglig.

Jeg spiser sjelden majones siden det er noe som kan trigge til overspising.

Lavkarbo er ikke en slankekur. Det er en livstil. Sukker gir næring til f.eks. kreftceller.

En fordel er at man lager alt fra bunnen og bare bruker rene produkter. Økonomisk går det omtrent opp i opp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest earlgrey

Du kan jo med fordel kutte ut litt karbo fra kostholdet ditt uten å kjøre streng lavkarbodiett. Har du sjekket ut grovkarbo?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...