Gå til innhold

Rulleskøyter som kardiotrening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd?

Husker jo selv da jeg var tenåring, da hadde jeg rulleskøyter, og det var dødstung trening for lår og rumpe. Og har jeg staver får jeg sikkert brukt omtrent hele kroppen. Eller?

Eventuelt sånne skikes, eller hva det nå heter. En mellomting mellom rulleskøyter og rulleski.

Har dere prøvd noen av disse to?

Og er det like effektivt som jeg husker det?

Anonymous poster hash: a5ccf...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rulleskøyter er ikke særlig trening ved mindre du går i oppoverbakke. Det triller alt for lett.

Anonymous poster hash: 35760...e1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt litt på å få meg powerslides/ skike, fordi det,er,rimelig dårlig asfaltkvalitet her jeg bor. Så da passer det med noe slikt

https://m.youtube.com/watch?v=VIxYiWwQ7o8

Rollerblades er fint trim, spesielt om en går noe i oppoverbakker, det er også det som er mest skånsomt mot knær og div andre ledd om en ikke faller. Det finnes helt sikkert noe som er mer effektivt, men personlig synes jeg det er så deilig å suse avgårde at jeg regnert det som ren nytelse og dermed trente mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rulleskøyter er ikke særlig trening ved mindre du går i oppoverbakke. Det triller alt for lett.

Anonymous poster hash: 35760...e1a

Åkei men er ikke den Fitness typen av rulleskøyter litt dårligere på trilling? Syntes jeg leste det et sted at de var litt tyngre å gå med, nettop fordi de var laget for at det skal være litt tungt å gå med dem slik at de har treningseffekt.

TS

Anonymous poster hash: a5ccf...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lurt litt på å få meg powerslides/ skike, fordi det,er,rimelig dårlig asfaltkvalitet her jeg bor. Så da passer det med noe slikt

https://m.youtube.com/watch?v=VIxYiWwQ7o8

Rollerblades er fint trim, spesielt om en går noe i oppoverbakker, det er også det som er mest skånsomt mot knær og div andre ledd om en ikke faller. Det finnes helt sikkert noe som er mer effektivt, men personlig synes jeg det er så deilig å suse avgårde at jeg regnert det som ren nytelse og dermed trente mer.

Det ser jo faktisk utrolig gøy ut! Skulle ønske jeg kjente noen som hadde et par sånne så jeg fikk prøvd det.

Nå er jeg ingen rulleskiløper da. Vil sikkert bruke litt tid på å bli vant med dem, men synes de ser mer behagelige å gå med enn rulleskøyter faktisk. Ser det er luftfylte "dekk" så da slipper man jo sikkert den ekle vibreringen i føttene når man går på asfalt.

Virker som et fint alternativ til jogging og sykling da:)

Anonymous poster hash: a5ccf...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skøyting og løping på tredemølle gir omtrent samme puls- og oksygenforbruk!

Det er bra trening av setemusklene som ofte blir for lite brukt av løpere.

De er også gode å trene balanse med og for begrensning av skader (primært kne-smerter og iliotibialbånd- syndrom).

En ulempe er selvfølgelig faren for fall.

Det er lurt å ha på beskyttelse samt å bruke rulleskøytene på lite trafikkerte veier ettersom de tar stor plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...