Gå til innhold

Kan man si at å gå ikke er trening?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du skriver spasertur i første innlegget. Det ville jeg ikke kalt for trening med mindre du har sittet i sofaen i flere år frem til nå. Rask gange derimot kan være trening for noen. Det kommer jo an på formen til den som går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker ikke på det å gå som trening, med mindre jeg går opp et fjell. Hva du oppfatter som trening er opp til deg :)

Endret av drue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josåvisst er det trening. Ferdig snakka.

Mange idag regner vel kun trening på treningsstudio som trening, men expand your mind, people.

Syns folk har blitt drøyt late hvis de klasifiserer å gå som trening jeg da. Man forbrenner en hel del kalorier hvis man går i byen og shopper en dag for eksempel, men jeg har aldri hørt noen kalle det trening. Ikke når man går til butikken og handler heller, eller lufter bikkja? Man går, man trener da ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns folk har blitt drøyt late hvis de klasifiserer å gå som trening jeg da. Man forbrenner en hel del kalorier hvis man går i byen og shopper en dag for eksempel, men jeg har aldri hørt noen kalle det trening. Ikke når man går til butikken og handler heller, eller lufter bikkja? Man går, man trener da ikke.

Å gå kan være så mangt.

Går en i raskt tempo i motbakke eller turer opp på fjellet så vil en holde en bra puls hele veien å få utrolig bra utbytte av turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å gå tur å gå tur da, når jeg går tur så går jeg såpass på at jeg har høyere puls og blir varm/svett på ryggen. Jeg elsker å gå tur, men er bevisst på at det skal være trening, så jeg går med puls, og er anpusten, og jeg legger gjerne inn en spurt opp oppoverbakkene jeg møter på turen min.



Anonymous poster hash: c1517...15c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,5 mil hver dag er imponerende! Hvor lang tid bruker du på 1,5 mil TS?



Anonymous poster hash: c1517...15c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er egentlig likegyldig hva vi eller vennene dine mener :) Det er DIN kropp, og din aktivitet. Skal man gjøre noe man ikke trives med holder man ikke lenge. Nå viser jo nyere forskning at de som bedriver hardtrening ikke har bedre helse eller lever lenger enn de som bare er litt aktive. Så lenge du ikke er konstant stillesittende, men faktisk får rørt deg, så utgjør det masse. Og du gjør mer enn bare litt med de distansene der.

Anonymous poster hash: 60077...f3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man trasker rolig gatelangs synes jeg ikke det er trening, men om man går raskt og relativt langt kaller jeg det trening. Det er forøvrig slik jeg trener... lange turer med hund. Treningstøy, skikkelige sko og i raskt tempo. Pulsen går opp uten tvil og jeg passer på å inkludere lange trapper eller bratte stier også.



Anonymous poster hash: 66606...e31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner det ikke som trening, men jeg fører det opp i MyFitnessPal som trening fordi det er et aktivitetsvalg der, og det gjør det lettere å beregne kaloriinntak. Men jeg tenker ikke at jeg har trent om jeg har gått tur med hunden eller gått mye iløpet av en dag.

Men det er jo meg. Hva som er trening for andre er individuelt.



Anonymous poster hash: 5eaf7...5b0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, spasering er ikke trening. For å kalle det trening må pulsen opp, slik at man bli andpusten og svett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror folk må få kalle det de vil trening. Litt av poenget med trening er vel å få opp pulsen. Jeg kaller ikke 75 min tur med hunden trening, selv om vi går 7 km på den tiden, men det er positiv bevegelse. Går vi derimot opp et fjell vil jeg si det er en rolig økt. Jeg går 1-2 timer sammenhengende tur med hundne hver dag. i tillegg TRENER jeg ved å løpe 1-3 mil hver uke+2 økter styrke. En venninne av meg føler hun trener mye, og hun går tur 30 min tre dager i uken. Ingen av våre ulike definisjoner er mer rett eller gal enn den andres tenker jeg.



Anonymous poster hash: facbd...0ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...