Gå til innhold

erfaringer med progestronkrem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

jeg kjoper progesteron 5% og progesteron 1,5 %combinert med estriol 0,15 % .hos gentlepharmacy.com estriol er det svakeste ostogene det samme som er i den kremen til underlivet og vagitorer.paa apotek her hjemme.

natpro er det mer i 3,3 % se paa facebook de har egen netside,blogg ,trur netsiden heter progesteronetheraphy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flesteparten av norske leger gir deg syntetisk progesteron.det er ikke identisk med det du har i kroppen.syntetisk er i prevensjon og overgangs plaster ,piller.

Jeg bruker bioidentisk fra USA ,kjoper paa nettet ,ogsaa NATPRO er bra ,skjekk paa facebook,det er snakk om aa ha balanse i hormonene ,ikke vits aa ta test for du har kanskje nok prog men for mye ostrogen,balanse er ikke bra ,vann i kroppen ,omme bryster ,hodepine ,vektoppgang lite sexlyst .Mange ting er galt da,

Hva er NATPRO og hvor på nettet kjøper du dette?

Jeg er i totalt hormonell ubalanse, noe som fører til at jegverken har menstruasjon eller eggløsning.. :(

Vi har et sterkt ønske om barn og jeg føler meg nesten desperat etter hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er NATPRO og hvor på nettet kjøper du dette?

Jeg er i totalt hormonell ubalanse, noe som fører til at jegverken har menstruasjon eller eggløsning.. :(

Vi har et sterkt ønske om barn og jeg føler meg nesten desperat etter hjelp..

Gå for all del til en gynekolog med spesialitet på ufrivillig barnløse, ikke prøv deg fram med medisiner på egenhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble litt rot i denne tråden, TS her, jeg er ikke den AB som bestiller via nett( er dette lovlig egentlig, må man ikke ha resept?)natpro har jeg ikke erfaring med, er en lignende krem jeg har fått foreskrevet av en alternativ terapeut, som jeg ser det er mange i tråden som er skeptiske til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det ble litt rot i denne tråden, TS her, jeg er ikke den AB som bestiller via nett( er dette lovlig egentlig, må man ikke ha resept?)natpro har jeg ikke erfaring med, er en lignende krem jeg har fått foreskrevet av en alternativ terapeut, som jeg ser det er mange i tråden som er skeptiske til

Nå ble jeg litt forvirret her ;) Så jeg spør igjen

Har du sjekket nivåene dine hos lege?

Hva er symptomene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er NATPRO og hvor på nettet kjøper du dette?

Jeg er i totalt hormonell ubalanse, noe som fører til at jegverken har menstruasjon eller eggløsning.. :(

Vi har et sterkt ønske om barn og jeg føler meg nesten desperat etter hjelp..

Da hjelper progesteron lite, progesteron hjelper dersom man har lutefasedefekt, etter at du har hatt eggløsning av deg selv.

Du må til spesialist og ta blodprøver, og få tilpasset behandling ut i fra det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Hva er NATPRO og hvor på nettet kjøper du dette?

Jeg er i totalt hormonell ubalanse, noe som fører til at jegverken har menstruasjon eller eggløsning.. :(

Vi har et sterkt ønske om barn og jeg føler meg nesten desperat etter hjelp..

les paa nettet .progesteronetherapy.com der kan du sporre om ting og les masse .natpro sendes fra England og USA,jeg bruker det for aa faa balanse i hormonene er 50 aar .har det kjempebra ,.dr lee i usa har skrevet mange boker om det ,en studie viste at nesten alle unge damer med lavt progesteron hadde ikke egglosning ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Da hjelper progesteron lite, progesteron hjelper dersom man har lutefasedefekt, etter at du har hatt eggløsning av deg selv.

Du må til spesialist og ta blodprøver, og få tilpasset behandling ut i fra det.

du maa ha nok progesteron i forhold til ostrogen for aa faa egglosning.balanse,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva er NATPRO og hvor på nettet kjøper du dette?

Jeg er i totalt hormonell ubalanse, noe som fører til at jegverken har menstruasjon eller eggløsning.. :(

Vi har et sterkt ønske om barn og jeg føler meg nesten desperat etter hjelp..

les paa futhark ,no dr ims skriver og selger boker.gaa inn paa medisinske tilfeller og velg barnloshet. da jeg ble inntressert i dette for flere aar siden var det min gynekolog som bestillte essex kremen fra ullevol apotek ,dyr klissete ,den tror jeg det er dr ims selger ogsaa,tror saa ikke natpro er farligere enn det syntetiske dritten som legemiddel industrien poser paa oss kvinner hele livet ,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du maa ha nok progesteron i forhold til ostrogen for aa faa egglosning.balanse,

Det må du gjøre litt bedre rede for, for jeg er ikke helt sikker på at dette stemmer.

Etter menstruasjon er det folikkelstimulerende hormon som setter i gang modningen av egg, dette er det viktigste hormonet for å forberede eggløsningen. Samtidig øker østrogennivået som bidrar til at livmorslimhinnen blir tykk nok til å ta i mot et befruktet egg. Deretter skjer en stigning i det lutiniserende hormonet, som gjør at eggløsning skjer. Deretter, etter eggløsning, starter produksjonen av progesteron, samtidig som produksjonen av østrogen fortsetter.

Så progesteron har ingenting å si for å få eggløsning, da progesteronproduksjonen er flat frem til eggløsning. Og eggløsningsbalanse (?) er ikke et begrep.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

og hva heter det follikelstimulerende hormon.....

du skal ta progestrern fra dag 5 til dag 26 og saa pause til dag 5 osv .

eg mente ikke egglosnings balanse .men de som ikke blir gravide har for lite progesteron og for mye ostrogen.det blir vi utsatt for overalt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hva heter det follikelstimulerende hormon.....

du skal ta progestrern fra dag 5 til dag 26 og saa pause til dag 5 osv .

eg mente ikke egglosnings balanse .men de som ikke blir gravide har for lite progesteron og for mye ostrogen.det blir vi utsatt for overalt .

Folikkelstimulerende hormon heter nettopp folikkelstimulerende hormon (FSH). Det er FSH stimulering man går på når man modner egg under prøverørsbehandling, derfor jeg kan så mye om dette.

Det kan være hundrevis av årsaker til at man ikke blir gravid, en av de er lutefasesvikt. Ved lutefasesvikt svikter ofte livmorslimhinnen for tidlig. Opplever man en svikt i progesteronproduksjonen før 11 DPO har egget som regel ikke hatt tilstrekkelig tid til å feste seg, og man vil ha problemer med å bli gravid. I slike tilfeller kan progesterontilførsel i lutefasen øke sannsynligheten for å bli gravid. Progesteron har altså ingenting med at kvinner ikke blir gravide eller ikke har eggløsning å gjøre, kun med at egget ikke får festet seg som det skal fordi livmorslimhinnen blir støtt ut for tidlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

ser ut som om du kam mer enn meg om dette ,men vis egget ikke vil feste seg pga lite progesteron saa har det vell noe aa si om du blir gravid,,,

men du som var inntressert i dette les paa netsiden progesterontheraphy.com paa barnloshet som dr dalton har skrevet og ogsaa futhark.no /

men som sagt jeg bruker den for aa slippe ostrogen i overgangsalderen ,det er ubalansen som gir deg hetetokter.sitat slutt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

TS her. bruken av dette har for meg ikke med graviditet å gjøre, men hormonubalanse. Har kraftig pms, veldige magesmerter, masse vann i kroppen og veldige humørsvingninger. Har flere ganger tatt dette opp hos fastleger, får bare svar om å spise sunt og trene, noe jeg allerede gjør og det hjelper ikke mye. Har altså opplevd at denne typen kvinneplager ikke anses som noe viktig å gjøre noe med. Siden det bare er ca en uke i måneden jeg føler meg tilnærmet normal, synes jeg det er absolutt verdt å prøve å gjøre noe med dette. Hittil har det vært mest negativ respons i denne trådenog svar om at det bare var tull ol. Har altså fått denne kremen av en alternativ terapeut og skjønner at mange steiler allerede der. Men hvorfor er dette bare tull: http://www.futhark.no/Hvordan_bruke_p.aspx

har helt klart problemer med hormonubalanse som ikke fanges opp av skolemedisinen, og kan ikke skjønne annet enn at dette må være verdt å prøve

Anonym poster: c83c8afa7e2792ac296d11a59b64f431

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. bruken av dette har for meg ikke med graviditet å gjøre, men hormonubalanse. Har kraftig pms, veldige magesmerter, masse vann i kroppen og veldige humørsvingninger. Har flere ganger tatt dette opp hos fastleger, får bare svar om å spise sunt og trene, noe jeg allerede gjør og det hjelper ikke mye. Har altså opplevd at denne typen kvinneplager ikke anses som noe viktig å gjøre noe med. Siden det bare er ca en uke i måneden jeg føler meg tilnærmet normal, synes jeg det er absolutt verdt å prøve å gjøre noe med dette. Hittil har det vært mest negativ respons i denne trådenog svar om at det bare var tull ol. Har altså fått denne kremen av en alternativ terapeut og skjønner at mange steiler allerede der. Men hvorfor er dette bare tull: http://www.futhark.no/Hvordan_bruke_p.aspx

har helt klart problemer med hormonubalanse som ikke fanges opp av skolemedisinen, og kan ikke skjønne annet enn at dette må være verdt å prøve

Anonym poster: c83c8afa7e2792ac296d11a59b64f431

Det er tull fordi at alternative medisiner inneholder lite eller ingenting av det såkalte hormonet (i dette tilfelle, eller andre ingredienser. For å få nok hormoner så må det være et registrert preparat og da er det et medisinsk preparat.

I tillegg vil progesteronet ha store problemer med å komme igjennom huden, få ting klarer det, også vanlige kremer når ikke lenger ned enn overhuden, resten fordamper.

Men for alle del, det er bare å prøve.

Om du ikke føler du blir hørt av fastlegen din så kan du bytte lege eller du kan dra til en privatpraktiserende gynekolog.

Anonym poster: 2410d64b3bfba44522f0107b01d432bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...