Gå til innhold

Slankepillen reductil, noen?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Gry_*

Dere som har opplevet nervøsitet som en bivrikning, har dere vært litt plaget med dette også før dere begynte med reductil, og hvordan utarter denne nervøsiteten seg?

Jeg begynte med reductil i dag, og kan ikke helt klare å se for meg at jeg skal bli nervøs, eller kan jo se det for meg, men aner ikke hvordan dette vil oppleves....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg har gått på Reductil i litt over en mnd. Fikk i starten 10mg av legen, dette selv om jeg var kanskje 10kg overvektig, med en bmi på ca 27,5. Han er mao. ganske lett å manipulere. Ikke ble jeg veid heller.

Nå sist når jeg var inne til blodtrykkskontroll for en uke siden gikk han med på å gi meg 15mg. Jeg sa at jeg har gått ned 3kg, som er litt lite på en mnd. Hadde egentlig gått ned 4, men smørte litt på for å sikre meg 15mg. Han veier meg jo ikke uansett..

Nå skal det sies at jeg tåler de veldig godt da. Ingen forandring i blodtrykket, og veldig lite bivirkninger. Sover litt dårligere bare. Jeg fikk et lite sammenbrudd rundt 4-5 dager etter at jeg begynte på de da. Gråt og gråt over en liten sak, og alt var bare tragisk. Klarte ikke å holde tårene tilbake. Har tidligere lidd av depresjon, og det var som å sitte midt i det igjen. Men det gikk over, og jeg har vert stabil siden.

Jeg la om livstilen tvert når jeg begynte. Hadde sluttet å røyke i forkant, så overgangen ble ikke såå stor. Kuttet først ut alt av snop og sjokolade, for det hadde jeg ikke særlig lyst på. Så ble jeg mer obs på å velge magert og sunt etterhvert.

Jeg har mindre matlyst, men spisingen er gammel vane. Jeg er vant med en viss størrelse på porsjonene, er vant med å tømme fatet, og med sjokolade etterpå. Det er et mønster som er vanskelig å bryte ut av!

Har vert litt demotivert i etpar uker nå, og det har sneket seg inn litt sjokolade her og der. Det smaker ikke noe særlig, og mens jeg tygger sitter jeg og lurer på hvorfor jeg egentlig spiser det. Så om man har hang til trøste/kjedespising må man nesten fokusere på psyken i tillegg til det fysiske for at det skal ha noen effekt. Så må man trene! Man blir så mye mer positivt innstilt etter litt fysisk aktivitet.

Jeg vil si at Reductilen (for meg) virker 50% fysisk, og 50% psykisk, for man blir veldig motivert når man bruker penger på det, og føler på sett og vis at det blir lettere.

Tenker nå å kombinere Reductil med Alli, (uten å fortelle legen det selvsagt).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

jeg startet på reductil 10 for 3uker sidden og har gått ned 4kg og er super fornøyd med det.

Men jeg har siden jeg startet følt meg vannvitig sliten....nesten litt nedstemt :(

Noen andre som har erfaringer med slike bivirkninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Blir litt undrende.

Hvorfor må alle gjøre samme feil?

Hvorfor tror dere igjen og igjen at dere kan gå ned uten å gjøre en innsats uten å spise en pille?

Det hele handler om å spise sunt og være i bevegelse - endre livsstilen - det er det eneste som funker på lang sikt.

Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig å "betale" det det koster for den verdien en har igjen med å føle seg bra. Det sitter i hodet - man blir ikke sunn, fysisk frisk og fungerende og smal av en pille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg forstår ikke hvorfor det fremdeles er noen som er så lite opplyste at de ikke har hørt om sykdommer som gjør det vanskelig for folk og gå ned i vekt?

Jeg spiser sunt, jeg beveger meg, jeg er sykepleier i 100% stilling så ikke tro at jeg sitter et øyeblikk for mye i en stol.

Tror du jeg har gått glipp av all kunnskapen om hva som skjer i kroppen dersom man ikke trener, og bare spiser usunt? Tror du at alle de som har en kilo eller tretti for mye aldri har hørt om hva en usunn livsstil medfører seg?

Jo du, jeg regner med at jeg vet over gjennomsnittlig mye om akkurat den biten.

MEN... jeg vet også at jeg har svulst på skjoldbruskkjertelen, jeg har pcos og insulinresistens (som kom lenge før jeg ble overvektig ja) Siden du er så voldsomt opplyst om det meste innen kropp og livsstil og slikt, så regner jeg med at du vet hva alt dette fører med seg og hvordan innvirkning det har på vekten til folk så det gidder jeg ikke fortelle deg.

Jeg har gått ned 20 kilo tidligere. Da måtte jeg leve på 900 kcal om dagen, og trente to timer hver eneste dag. Er det dette du mener jeg skal fortsette med for å holde vekten? Nr jeg spiser 2000kcal som det anbefales for damer å spise for å stå stille på vekten, ja da skulle man tro at jeg i min jobb skulle gått ned allikevel? Nei, alt over 1400 kcal og jeg går opp ca 2 kg i måneden. Forsøk deg på det over tid.

Nå har jeg gått på reductil i ca 6 uker, jeg har for første gang i mitt voksne liv kunne spise nesten det samme som mine kolleger og jeg går allikevel ned i vekt. Dette er for meg nesten et mirakel, og gled deg heller over at det finnes noe som nytter for oss der ute i stede for å sitte med hevet hode og tro du sitter på en fasit.

Tenk deg litt om før du forsøker deg på intellektuelle "hør nå her" innlegg en annen gang. Dette mangler du dessverre kunnskaper nok til å kunne uttale deg om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

MEN... jeg vet også at jeg har svulst på skjoldbruskkjertelen, jeg har pcos og insulinresistens (som kom lenge før jeg ble overvektig ja) Siden du er så voldsomt opplyst om det meste innen kropp og livsstil og slikt, så regner jeg med at du vet hva alt dette fører med seg og hvordan innvirkning det har på vekten til folk så det gidder jeg ikke fortelle deg.

Så din Reductil kurer deg? Nok ett argument til å ta Reductil - vidunder pillen

Bottom line er hva du putter inn. Men som du sier - du liker å putte inn det de andre putter inn. Det handler om å tilfredsstille hodet ditt.

Hva da når du skal slutte med pillen? Eller skal du tilfredsstille hodet resten av livet med pillen - er det ett mål?

Poenget er vel ikke å kunne stappe innpå det du ser andre gjør. Poenget er vel å finne en livsstil som passer med hodet ditt og kroppen din slik at du mestrer det på langsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg har gått ned 20 kilo tidligere. Da måtte jeg leve på 900 kcal om dagen, og trente to timer hver eneste dag. Er det dette du mener jeg skal fortsette med for å holde vekten? Nr jeg spiser 2000kcal som det anbefales for damer å spise for å stå stille på vekten, ja da skulle man tro at jeg i min jobb skulle gått ned allikevel? Nei, alt over 1400 kcal og jeg går opp ca 2 kg i måneden. Forsøk deg på det over tid.

Nå har jeg gått på reductil i ca 6 uker, jeg har for første gang i mitt voksne liv kunne spise nesten det samme som mine kolleger og jeg går allikevel ned i vekt. Dette er for meg nesten et mirakel, og gled deg heller over at det finnes noe som nytter for oss der ute i stede for å sitte med hevet hode og tro du sitter på en fasit.

Det er flott at du har greid å gå ned 20 kilo tidligere. Men du omtaler det som om det er noe negativt. Hvorfor det?

Jeg sitter med ett inntrykk at du bruker litt for store ord, bruker din "fagkunnskap" som en realitet og har laget alt om til noe negativt i hodet ditt - fordi du ikke har lyst til å ta de grep som egentlig skal til.

Å spise 1300 - 1400 kalorier pr dag er egentlig en veldig bra meny. Men det har også noe med magemål og tankegang å gjøre. Men der vil du ikke være.

Jeg vil si det slik at du gidder ikke det - men resultatet vil du ha. Ok - så strander det da.

Når du har tatt Reductil i ett år........hva da?

Uansett hvordan du vrir og vender på det så er det i hodet ditt det sitter og du må ville det nok. Reductil gjør ikke det for deg.

Motivasjonen til å greie det må være i at du skjønner at det er bare deg selv og din styrke det står på - ikke pillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest synnove

4 dagen med Reductil.

Ingen spesielle bivirkniner, til tross for direkte start med 15mg.

Litt tørr i munnen/halsen, men ikke noe særlig ubehagelig. Drkker ikke mer vann enn vanlig, går ikke mer på do enn vanlig. Sover utrolig godt om natten, gjør jeg også.

Spennende dette her. Skal jeg endelig få av slitsomme kiloer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

..og etter to uker er jeg -4 kg.

Fortsatt ingen bivirkninger. Kjenner fortsatt sult, men blir mye raskere mett enn før. Trener 2-3 ganger i uken (kondisjon og styrke), men det har jeg gjort i snart et år, så ingen forskjell der. Ellers tenker jeg nok mer over hva jeg spiser nå som jeg ikke har en "akutt sult" slik jeg opplevde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_maia_*
Jeg vurderer også Reductil..

Men ser på mange innlegg her at de som har gått på pillene samtidig har trent mer eller endret kosthold. Hva er det da som egentlig gjør at man går ned i vekt, er det tablettene som får deg til å komme igang med sunt kosthold? Gjør tablettene noe annet enn å dempe matlysten?

Eller får man rett og slett mer "go!" i seg når man starter med tabletter, og så får den dytten man trenger for å komme igang med trening og sunt kosthold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_maia_*

Hei.

Jeg har nå gått på Reductil siden februar. Har gått ned i underkant av 25 kilo. Jeg nyter livet og unner meg det jeg vil Ikke de store vekttapene de siste månedene, sto stille i sommer, men sakte men sikkert siger vekten nedover. Det fantastiske med dette preparatet, er at man får etablert gode kostvaner ved at kroppen faktisk ikke klarer mer mat når den melder om at nok er nok :jepp:

Den sjokoladeplaten som før kanskje ikke fikk bli gammel i kjøleskapet risikerer faktisk å gå ut på dato...

Når vekten går ned, øker energien og lysten til å bevege seg, ergo blir det mer aktivitet i det daglige.

Mitt hovedbudskap er at dette e et fantastisk hjelpemiddel til alle oss som burde ned både 30 og 50 kilo, men som av ymse grunner ikke hverken kan legge inn 4 besøk i helsestudio (eller i marka for den sakens skyld) eller som har et hav av tid til å tenke ut smarte og kallorifattige retter, men som må spise det som byr seg når det byr seg...

Nå skal det også sies, at det kicket man får når man går ned i vekt, gir litt ekstra mersmak, så det er mer fristende med eple enn potetgull:-)

Ville aldri brukt det uten oppfølging fra legen!!!

Jeg har bare en helse...

Lykke til alle dere som skal i gang!!!

Et veldig godt alternativ til kirurgi, mener nå jeg.

Klem

Jeg vurderer også Reductil..

Men ser på mange innlegg her at de som har gått på pillene samtidig har trent mer eller endret kosthold. Hva er det da som egentlig gjør at man går ned i vekt, er det tablettene som får deg til å komme igang med sunt kosthold? Gjør tablettene noe annet enn å dempe matlysten?

Eller får man rett og slett mer "go!" i seg når man starter med tabletter, og så får den dytten man trenger for å komme igang med trening og sunt kosthold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Happy_*

Hei!

Da jeg begynte på Reductil veide jeg 99 kg. Jeg har brukt pillene i akkurat 3 uker i dag, og jeg har gått ned 10 kg! altså jeg veier 89 kg nå! :)

Jeg har ikke trent i det heletatt.. Kun 3 gåturer i løpet av disse ukene!!

Jeg spiser ikke usunt lenger. Jeg har ikke lyst på det, og klarer fint å si nei takk når jeg er borte på besøk. Ingen kaker, sjokolader osv.. Jeg spiser 1 brødskive til frokost (også 1 brødskive til lunch, kun om jeg er på jobb) og middag. Og når jeg spiser middag så trenger jeg nesten ikke spise noe før jeg blir mett. Det hender at jeg spiser 1 brødskive til kvelds. Men alt ettersom hvor lenge det er siden vi spiste middag. Jeg drikker enorme mengder med vann. Jeg drikker ikke saft og brus lenger. Jeg syns det rett og slett er fælt nå!! Jeg går selvfølgelig mye på do siden jeg drikker så mye vann...

Eneste bivirkninger er at jeg blir litt tørr i munnen, og har veldig dårlig ånde siden jeg ikke spiser så mye osv. Men da kan jeg finne på å ta en tannpuss, en tyggis eller kanskje blande meg et lite glass med Fun Light saft for å få noe annen smak i munnen. LITT tregere mage, men det er ikke så rart siden jeg spiser mye mindre enn før. Ellers INGEN bivirkninger!

Jeg er KJEMPEFORNØYD med Reductil!!!!! Men så er jeg veldig, veldig gira på å gå ned i vekt også da! :) Jeg vil ikke være tykk lenger, og nå får jeg på meg klærne som jeg brukte før! Jeg er kjempelykkelig for at jeg endelig holder på å gå ned :) Blodtrykket er kjempefint, og skal måle det om en uke igjen.

Anbefales :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...