Gå til innhold

Skravlings Mars/April 2016


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Hei hå. Jeg oppretter en skravlings jeg :nigo: Selv om dette er veldig ferskt så trenger kanskje flere enn meg å luftet hodet for tusen tanker og bekymringer ;)

 

Presentasjon av skravlingsgjengen:

 

Mars:

 

Superwomanwoman, termin 1-4 mars

Kakaoen, 29 år, Sørlandet, Barn nr 2, menstermin 4 mars

Lumos, 27 år, Møre og Romsdal, Barn nr 1, menstermin 9 mars

Supramundane, snart 30, barn nr 1, menstermin 11 mars

Angiie, 25 år, Møre og Romsdal, barn nr 2, foreløpig termin 17.mars

Lullabye, Nordland, barn nr 2, menstermin 19 mars

FrøkenStrøken, 30 år, Trøndelag, Barn nr 2, menstermin 21 mars

MockingJay, 22 år, Finnmark, Barn nr 2, menstermin 21 mars

Hippåhoppsann, 33 år, Møre og Romsdal, Barn nr 4, menstermin 24 mars

Spatula, 30 år, Barn nr 2, menstermin 24 mars

Kaffemor, 26 år, Oslo, Barn nr 1, menstermin 29 mars

Favole, 27 år, Nordland, Barn nr 2, menstermin 29 mars

 

April:

 

lille_frosk, 27 år, Sørlandet, Barn nr 1, menstermin 2 april

Novemberbarn, 21 år, Rogaland, Barn nr 2, menstermin 3 april

Sportiva, 27 år, Oslo, barn 1, menstermin 8 april

Tiana, 31 år, Østlandet, barn 1, menstermin 11 april

Blåne, 22 år, Vestlandet, barn 1, menstermin 16 april

Hymy, 30år, Rogaland, 2 barn, menstermin 16. april.

 

 

Skriv litt om deg selv så legger jeg det til :)

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg testet positivt i dag! Min første graviditet. Har digre sommerfugler i magen og er fortsatt litt skjelven  :fnise:  Ifølge en sann utrekningsapp er jeg i uke 5. Tror jeg skal ta en sånn digital test med uker og dager på for å være litt sikrere :) 

 

Gratulerer til deg Kakaoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet positivt i dag! Min første graviditet. Har digre sommerfugler i magen og er fortsatt litt skjelven  :fnise:  Ifølge en sann utrekningsapp er jeg i uke 5. Tror jeg skal ta en sånn digital test med uker og dager på for å være litt sikrere :) 

 

Gratulerer til deg Kakaoen!

Takk :) så spennende. Gratulerer til deg også :)

Ekstra gøy å være førstegangs å ikke vite hva man går til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg jo bli med :nigo: Testet positivt i forrige uke, så er vel cirkus 5+ tenker jeg. Litt usikker siden syklusen min har vært ustabil pga MA. Forhåpentligvis sitter spira denne gangen  :danse:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi fortalt den store nyheten til foreldrene mine og søsteren min, alle ble såå glade! Mange gledestårer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig lumos! Jeg tenker vi venter til uke 12 og planlegger allerede hvordan vi skal avsløre det  :danse: Gleder meg!

Endret av Sapphira
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring og spør Sapphira :nigo: er jo lov å prøve seg ;)

Så gøy at dere har delt nyheten Lumos :rodmer: gleder meg til vi skal det. Forløpig skylder jeg på 2 åringen for at jeg er så trøtt. Sier han har bråka halve natta f.eks :hoho:

Her deler jeg ingenting før jeg har fått bekrefta liv :opplyser: søsteren min vet det da. Men ingen flere ;)

Hva slags planer har dere på hvordan dere vil dele nyheten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, jeg klarte ikke å holde meg lenger, er så mye sammen med foreldrene og søsteren min, og jeg kan ikke å lyve! :P Men resten får vente noen uker til tenker jeg :) Svigermor kan ikke å holde på hemmeligheter, så de får ikke vite det ennå! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen, er det sant!! Skal vi havne i samme terminklubben IGJEN!? :D

Jeg er så rykende fersk enda at jeg nesten ikke tør sette foten inn her, skal ta en avgjørende test i morgen tidlig.. Men fikk noen übersvake tester tidligere i dag, noe som kanskje gjør meg 4 uker på vei :)

Håper jeg blir værende her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er andregangs, forresten, og har forhåpentligtligvis termin 20.03 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen, er det sant!! Skal vi havne i samme terminklubben IGJEN!? :D

Jeg er så rykende fersk enda at jeg nesten ikke tør sette foten inn her, skal ta en avgjørende test i morgen tidlig.. Men fikk noen übersvake tester tidligere i dag, noe som kanskje gjør meg 4 uker på vei :)

Håper jeg blir værende her..

Nei så gøy.. Weeee. Gratulerer :rodmer: håper også du og jeg blir værende her :)

Dette er superhemmelig altså.. Helt til jeg ser noe lever inni der :)

---

Herlighet.. Ukene går så sent! Hvordan går det med dere andre?

Jeg begynner å bli småkvalm, mye sulten og null matlyst. Perfekt kombinasjon :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ingen symptomer enda, gruer meg til de kommer.. mener at de kom etter ca 5-6 uker sist! Men jeg har iallefall fått Gravid 1-2 på CB, så da var ikke de svake strekene innbilt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må også få hoppet meg inn hit:)

Termin ser ut til å være 21.mars, og er da 4+2 på vei :D

Fikk faktisk positiv allerede 9 dpo og også da 3+2, så har faktisk "vært gravid" en uke allerede.

Og til min store overraskelse så kom den første spykula idag 😩 Var kronisk kvalm kjempe lenge i forrige svangerskap og håpet det skulle være bedre i dette.. Men vi får se! :)

Plages forresten veldig med om jeg skal fortsette med ridningen eller ikke, noen som har noen input? Trener min gamle hest inni mellom for den nye eieren, så kan egentlig "slutte på dagen", men vet ikke om det er nødvendig?

Hesten er ganske vilter, så kan ikke garantere at jeg ikke faller av ved vanlig trening. Men det er forsåvidt min feil om det skjer, hesten er så følsom at jeg plutselig kan ha gitt en beskjed bare ved å hoste. Men han ville aldri gjort det med vilje, og hver gang jeg har "sklidd av" har han lagt seg ned å dempet fallet slik.

Hva tror dere? Safe til uke 12 hvertfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten tatt bildet av framgangen fra 9 dpo. De fire første er på 9 dpo, også er det ca to stykk for hver dag.

Synes det var ganske kult!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæ, bildet kom vist ikke..

Prøver på nytt..

Edit: neivel, får prøve imorgen igjen ..

Endret av MockingJay
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei MockingJay, ligger helt likt, vi da! :) Angående ridning så tror jeg at jeg jadde vært skeptisk om jeg ikke kunne stole på hesten.. Skjønner det som at det ikke er noe vondt i den, men skulle uhellet være ute ville jeg klandret både meg selv og den! Men vanskelig valg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MockingJay, ligger helt likt, vi da! :) Angående ridning så tror jeg at jeg jadde vært skeptisk om jeg ikke kunne stole på hesten.. Skjønner det som at det ikke er noe vondt i den, men skulle uhellet være ute ville jeg klandret både meg selv og den! Men vanskelig valg..

Å så gøy med noen likt i løypa da:D

Men litt vanskelig ja.. Tror jeg skal ta meg en telefon til fødestua og høre med jordmødrene hva de sier.

I første svangerskap hadde jeg aldri gjort det, men denne gangen kjenner jeg meg litt laidback. Har liksom levd som presten før, og vet hvor kjedelig det kan bli i lengden 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg fant ut i går at jeg er gravid, og er 6+0 i dag med estimert termin 11.03.16.

Jeg har aldri vært gravid før, så det er veldig nytt og spennende. Ikke minst overveldende. Vi har prøvd siden august i fjor så det var ganske deilig da det klaffet. Blir 30 i høst så dette var en gave på forskudd (og etterskudd forsåvidt).

Aner ikke hva jeg går til. Så langt er jeg mye trøtt, rar i magen, halsbrann. Ikke kvalm heldigvis. Når går man til legen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Jeg fant ut i går at jeg er gravid, og er 6+0 i dag med estimert termin 11.03.16.

Jeg har aldri vært gravid før, så det er veldig nytt og spennende. Ikke minst overveldende. Vi har prøvd siden august i fjor så det var ganske deilig da det klaffet. Blir 30 i høst så dette var en gave på forskudd (og etterskudd forsåvidt).

Aner ikke hva jeg går til. Så langt er jeg mye trøtt, rar i magen, halsbrann. Ikke kvalm heldigvis. Når går man til legen forresten?

Wee.. Er så glad på dine vegne :strix:

Jeg er hos legen rett som det er. Ho sa nå at de tar ikke de nødvendige blodprøvene før man er 12 uker. Ikke noe stress for min del. Vet jo at jeg er HIV negativ, null syfilis og blodtype O neg..

Så lurt å bestille en time hos legen til du kommer hjem fra tur :) og bestill JM time rundt uke 16. Det skal jeg. Jeg bestiller det etter uke 10. For jeg vil ha samme JM som sist gang :)

Og du er litt heldig som ikke aner hva du går til :fnise:

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...