Gå til innhold

Hvorfor tar de aldri abort i tv-serier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så en ny serie i dag: Jane the Virgin som blir inseminert med sperm ved en feil. Hun beholder vel også barnet. Merkelige greier. Må jo være mye mer traumatiserende å gå gravid og ødelegge kroppen også skal du bare gi bort ungen din..



Anonymous poster hash: 27a52...c9d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så en ny serie i dag: Jane the Virgin som blir inseminert med sperm ved en feil. Hun beholder vel også barnet. Merkelige greier. Må jo være mye mer traumatiserende å gå gravid og ødelegge kroppen også skal du bare gi bort ungen din..

Anonymous poster hash: 27a52...c9d

Ikke for de som ser på abort som drap.

Anonymous poster hash: c7203...ce9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tv er tv, men i virkeligheten tar nok ikke folk abort fordi de vet eller tror de ikke klarer å takle den psykiske påkjenningen det er å ta abort. Spiller ingen rolle om man ikke eier noenting. Noen ser lett på abort og får ingen resksjon av det, andre igjen får en sorg reaksjon av abort. Man skal ikke dømme andre etter hva man velger. Det er sikkert grunner for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjer i Mad Men, skjer flere ganger hvis jeg husker rett.

Gjør det? Eneste jeg husker er at Joan vurderer det, men at det ikke blir noe av.

Det er en abort med i den nyeste sesongen av Girls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste store eerier er laget i America, og der har de ultra strenge Bible bashers, mange som eier aksjer, sponser kanaler som serier vises på, og som bidrar økonomisk til kanaler og selskaper som produserer serier. Viss ikke de er fornøyd så knepper de igjen pengeboken, så når det kommer til abort så er det fortsatt PG. Det er kun i det siste det er blitt mer scener med homofile/lesbiske, og ikke lenge før kom også de første "voldtektsscenene". De trår forsiktig på tabuemner. Ser man bort fra GoT da.



Anonymous poster hash: a4981...b67
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1: abort er mord, og kanskje ikke noe å snakke så varmt om, eller?

2: det er en TVSERIE!!!

Anonymous poster hash: b1a7e...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: abort er mord, og kanskje ikke noe å snakke så varmt om, eller?

2: det er en TVSERIE!!!

Anonymous poster hash: b1a7e...f13

1. Abort er ikke mord.

2. Det finnes nok av serier hvor abort er involvert.

Anonymous poster hash: d0e56...506

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: abort er mord, og kanskje ikke noe å snakke så varmt om, eller?

Anonymous poster hash: b1a7e...f13

Ser ingen her som snakker varmt om abort, slutt å innbille deg ting.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abort er ulovlig i England, så derfor har ingen engelske serier dette.

Anonymous poster hash: 04b39...87b

Nei, det er det ikke. Det er ulovlig i Irland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun der engelske jenta i Girls tok vel abort? Eller, hun hadde time, men dukka aldri opp til den. Hun fikk jo aldri barn(så langt som jeg har sett), så regner med hun gjorde det :laugh:

Etter at hun ikke dukket opp til timen prøvde hun å ha sex med en fyr og fant ut at hun hadde mensen, så ingen abort.

Anonymous poster hash: 2c5da...093

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok ikke noen i Home and Away abort for noen år siden? Martha eller noe? :vetikke:

Det skjedde i Grey's Anatomy hugser jeg



Anonymous poster hash: 5579b...821
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også merket. Da jeg skulle ta en abort lette jeg etter episoder i serier der noen tok abort, sånn at jeg skulle føle meg litt bedre. Lette også etter filmer, noe som heller ikke var så lett :P

I en episode av Sex and the City ser vi en episode hvor Miranda skal ta abort. Hun sitter på venterommet og bir kalt inn da hun ombestemmer seg. I samme episode forteller Carrie at hun har tatt en abort.

Selv om det ikke var noen abort i serien, så hjalp det å se at det ble litt "normalisert". Følte meg mye bedre av det :)

Det samme i en episode av Girls, hvor hun engelske jenta (mener det var henne?) skal ta abort. Mener å huske at hun ikke gjorde det, men det at hun skulle gjøre det, samt fikk støtte av vennene, gjør noe med den som ser på.

Men når det er sagt kommer jeg ikke på noen norske serier heller? Ikke en gang Hotel Cæser, og der har vel det meste skjedd? :P

Det kan i hvert fall hjelpe mange unge, redde jenter om serier tok dette mer inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En annen ting er at det tydeligvis ikke er noen som bruker prevensjon i tv-serier. Det er i alle fall ofte sånn "oi, jeg er gravid", men ingen snakker om prevensjon som har sviktet el.



Anonymous poster hash: 65611...477
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at det tydeligvis ikke er noen som bruker prevensjon i tv-serier. Det er i alle fall ofte sånn "oi, jeg er gravid", men ingen snakker om prevensjon som har sviktet el.

Anonymous poster hash: 65611...477

Joda, tror jeg har sett mer av det enn aborter. Friends, for eksempel, der blir Rachel gravid fordi kondomet feilet, noe de snakket åpent om.

Endret av Kragebein
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, tror jeg har sett mer av det enn aborter. Friends, for eksempel, der blir Rachel gravid fordi kondomet feilet, noe de snakket åpent om.

Det skjer vel, men jeg synes likevel det ofte er sånn at de bare "oi, jeg er gravid", også blir ikke prevensjon eller noe nevnt i det hele tatt. Merkelig :P Greit prevensjon kan svikte, men man sier vel noe om det?

Anonymous poster hash: 65611...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Elseby13

Jeg har heller ikke sett noen abort på tv-serier. Deretter ender uønskede svangerskap ofte i spontanabort. Svært beleilig.

Endret av Elseby13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Abort er ulovlig i England, så derfor har ingen engelske serier dette.

Anonymous poster hash: 04b39...87b

Det er mange TV-serier der folk tar narkotika selv om det er ulovlig i mange land :P Så det gir ikke helt mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sukkerbit

Jeg så en ny serie i dag: Jane the Virgin som blir inseminert med sperm ved en feil. Hun beholder vel også barnet. Merkelige greier. Må jo være mye mer traumatiserende å gå gravid og ødelegge kroppen også skal du bare gi bort ungen din..

Anonymous poster hash: 27a52...c9d

Men hun vurderer abort sterkt, men ønsker ikke å ta abort og om hun hadde gjort det hadde serien vært slutt etter 2 episoder. I tillegg er Jane og bestemora ihvertfall konservativ kristne så det er sånn sett rart at hun i det hele tatt i serien vurderte abort som et alternativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sons of anarchy tar ei dame abort. Dama til ei i gjengen. + dame nr 2 bestiller time, men utfører det ikke.

Anonymous poster hash: 434fe...462

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...