Gå til innhold

Skrekk og Grøsser-anbefalinger


Wonders

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Styr unna Dark Water. den er skikkelig dårlig.

Snakker du om denne eller denne da?

Den første syns jeg ikke er skikkelig dårlig (den likte jeg da jeg så den på kino. Den andre gidder jeg ikke å se med mindre jeg må.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to yndlingsskrekkfilmer er The saw 1, og Motorsagmassakeren.. grøss.. får 6er begge to! Har ikke sett "the hills have eyes" enda, men har store planer om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Snakker du om denne eller denne da?

Den første syns jeg ikke er skikkelig dårlig (den likte jeg da jeg så den på kino. Den andre gidder jeg ikke å se med mindre jeg må.

Jeg mente selvfølgelig den amerikanske versjonen... ante ikke at det var en japansk original.

På den annen side syntes jeg The Ring (am) var bedre enn Ringu (jap). Kanskje fordi jeg så den amerikanske først.

Er ellers av oppfatning at den originale som oftest er best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente selvfølgelig den amerikanske versjonen... ante ikke at det var en japansk original.

På den annen side syntes jeg The Ring (am) var bedre enn Ringu (jap). Kanskje fordi jeg så den amerikanske først.

Er ellers av oppfatning at den originale som oftest er best.

Vel, jeg likte ringu best, men så så jeg den først da, det virker jo inn.

Japanske skrekkfilmer er generelt ganske ulik de vi er vant med fra usa, jeg syns det er til det bedre, men der er sikkert mange uenig med meg. Tror japanske skrekkfilmer kan oppfattes som litt trege, og bruker mindre "kveppescener" enn amerikanske. Men jeg syns ikke at kveppescener gjør en film mer spennende.

Husker jeg så boogeyman på kino (en helt elendig film, men fungerer i alle fall som eksempel her), den baserer seg KUN på at folk skal kveppe av diverse scener der man bygger opp i det uendelige med stillhet, knirkelyder, før det er full musikk (bokstavelig talt) og noe kommer fallende/hoppende/løpende (hva som helst egentlig, så lenge det går fort :)).

På samme måte ødelegges de japanske orginalene når de lager nye amerikanske versjoner - pøser på med effekter og lyd, og drukner historien som hadde et potensiale til å bli litt spennende. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snakker du om denne eller denne da?

Den første syns jeg ikke er skikkelig dårlig (den likte jeg da jeg så den på kino. Den andre gidder jeg ikke å se med mindre jeg må.

Den japanske versjonen var veldig bra. Første gang jeg så den, vel å merke. Andre gang var på kino og da gikk jeg halvveis i filmen. Den amerikanske var mer en drama om en kvinne og hennes kjærlighet til sin datter.

Begge kunne vært litt bedre hadde de kuttet ut en god del av de vel overnaturlige scenene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) Håper du liker dem da, ellers får jeg vel hissige PM'er. :ler:

Styr unna Dark Water. den er skikkelig dårlig.

Snakker du om denne eller denne da?

Den første syns jeg ikke er skikkelig dårlig (den likte jeg da jeg så den på kino. Den andre gidder jeg ikke å se med mindre jeg må.

Nei da, ikke noe surt fra denne kanten, jeg ser det som blir anbefalt, derfor jeg satte igang denne trå'n. Kjøpte guling-filmen, Den så skrekkelig bra ut.

Den andre er sånn de kan sende på NRK

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres bra ut det! :)

Og du, ikke et vondt ord om nrk.. De sender en del bra film og! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Huff, som jeg hater skrekkfilmer.

Jeg har unngått skrekkfilmer så mye jeg har klart, og de eneste jeg har sett i mitt 16 år gamle liv er:

The Blair Witch Project - Jeg så den som 11-åring og den var så virkelighetstro og skremmende at jeg fikk mareritt om Blair-heksen. Så den får en 6-er

Wrong Turn - Jeg ble skremt, men de innavlede "trollene"(litt søte var de nå, da) var så latterlige og plottet så dårlig at den får en 2-er.

Wishing Stairs - Den er bare komisk. Skavtt noen få ganger, men jeg ble ikke skremt, da jeg hadde vanskeligheter med å se forskjell på de japanske jentene. :P Jeg gir den en 2-er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste filmen jeg kan gi terningkast 6 er The Shining. Og det må være den gamle versjonen med Jack Nicholson.

Enig med du!! Jeg er også veldig kresen på grøssere/thrillere og synes blod, søl, gæsj og gusj er mer kjedelig og intetsigende enn en film som handler mer om "psykologsk thriller".

Supernatural har jeg fulgt litt med på. Greit - terningkast svak 3'er vil jeg si. Og ja, skuespillerne kvalifiserer ikke akkurat til Oscars... :roll:

The Grudge, The Village, er filmer jeg faktisk ikke har sett. Virker som jeg ikke har gått glipp av så forbaska mye nei. The Ring så jeg....det var rent zzzzzzz synes jeg.

(Komedier er også vanskelig sjanger. Skal lete BRA lenge før man finner en _artig_ komdie)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

topplista:

- saw 1 og 2!!knallbra!!

- motorsagmassakren!den fikk jeg frysninger langt ned over ryggen på!verste av alt er at det faktisk er en sann historie!!! :sjokk:

- signs, selv om dette egentlig er en thriller så fikk jeg frysninger ned til tærne av denne!knall bra!!

- thirteen ghost!!!kjempe bra!!!anbefales på det sterkeste!

- the decent, kjempe bra!!bra effekter og du sitter musestille under hele filmen for at skapningene ikke skal høre deg!!

- gothica skikkelig nerverivende film!kjempe bra!det var en mening i filmen.

- final destination kjempe spennende!!mye handling!

- sceleton key, veldig spenningsfull og mystisk film,likte den veldig godt!

midt på tre:

- dark water midt på tre, ingenting spes. spennende

- white noise, litt bra, litt dårlig...

- the fog, grei å se hvis du bare skal se film og ikke leter etter en skambra en..

- the cave, litt falsk på en måte...mye overdriving, du tenker lixom at dette var IKKE ekte!!

- naboer, tja, vet ikke hva jeg skal si på denne, PSYKO?

looser lista:

- the village :Gjesp: absolutt INGEN handling, bare babling!!!

- boogieman, nope!grøsserfilm for barn!

- dawn of the dead mer morsom!

- cursed ikke noe spes. spennede

- madhouse kjedelig...

- hide and seek psyko!nedtur!

- villmark, hater skandinaviske filmer!!

- the forgotten, merkelig film, skjønte ikke noe mer enn at hun lette etter sin sønn..so?

filmer som står på må se lista:

- jeepers creepers

- the hills have eyes

- wrong turn

- blair witch project

- house of wax

- hostel

- half light

noen som vil si noe om disse filmene?

filmer som står på må IKKE se listen:

- den som frykter ulven,skandinavisk!har ingen tro på at den er noe bra...

- ghost rig, heller ingen tro på..

- cabin fever, samme på denne

- the omen, ikke noe for mine overtroiske nerver.

- the exorcism of emily rose, samme med denne...

- grudge 1 og 2, og denne

- the ring 1 og 2, and this...

vil ikke se filmer som grudge eller the ring fordi at jeg er svak for ting jeg ikke kan kontrollere og se rundt meg feks. gjenferd.

tar det sånn innpå meg, blir helt nevrotisk!

har derfor ungått disse filmene med vilje.

som dere ser har jeg sett andre gjenferdsfilmer men da har jeg vert uvitende ;)

Endret av ^me^
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- husker ikke hva filmen het men handler og en jentejeng som bestemmer seg for og cavedive og havner i en ukjendt hule og finner masse skremmende vesner som en gang har vert mennesker og har tilvendt seg livet i mørke i grotter.

noen som vet hva den heter???isåfall var den kjempe bra!

The Descent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gleder meg så fælt til å se filmene jeg får i posten snart. Skal gi en liten update på hvordan de var.

Ikke missforstå å tro Dark Water er den med Denise Richards, jeg gidder ikke se sånnt. Har bestilt den JAPANSKE :sjarmor:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det må du gjøre.. Håper du liker dem!

Noen terningkast hadde vært på sin plass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest1
filem the hills have eyes får terningkast 6 av meg...

en av de beste filemne....

woho, kult at vaffal en person gir den en sekser, gleder meg så mye til å se den filmen der!!!

Og så må jeg se hostel, den har jeg faktisk her hjemme... Grøsserkveld snart tror jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker både blod og gørr og psykise skumle filmer.

De beste grøsserne jeg har sett:

Jeepers Creepes 1 -5

Wrong Turn -4

Blair W. Project -6

The Ring -6 (Synes den amer. versj. er mye bedre enn den japanske)

The Descent -4

1000 Corpses -5

Battle Royale -5

Saw 1 -5/6

Har også sett en bra Zombiefilm: Dawn of The dead

Gleder meg til å se The Hills have Eyes på DVD.

Endret av Cat&Cat
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde79
Har du sett de orginale japanske versjonene av ring-filmene og grudge-filmene? Mye bedre syns jeg! :)

Forresten så vil jeg anbefale oodishion og dark water. begge får en 5/4 i min bok. :)

(jeg blir litt oppgitt over alle disse amerikanske remake'ene, som oftest klarer de bare å ødelegge det som var bra i orginalen..)

Jepp, de orginale japanske er helt klart best!! Dark Water er skremmende.... men mest trist. Så ikke den amerikanske remaken, men den orginale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...