Gå til innhold

Utbetalinger fra Nav


rorodinbåt

Anbefalte innlegg

Hallo er for tiden sykemeld og skal denne mnd ha utbetalinger fra nav. Var inne på utbetalingsdatoer der var flere datoer. Har ikke de kodene så jeg kommer inn på "din side"(eller hva de heter). Har vanligvis lønnsutbetaling den 28 og har flere regninger som forfaller denne dato. Kan jeg riskiere og ikke få utbetalt lønn før mandag? Uff det kan jo bli litt krise da.....hjelp.Noen som har peiling på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er uansett ikke krise om du må betale regningene to dager på etterskudd for en gangs skyld. Bare ikke gjør det til en vane. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengene utbetales siste i måneden, MEN er alt klart så kan det hende du får de før, de gjør npen utbetalinger 24, og 28 denne måned. (Da har du de neste virkedag) Jeg har fått mine 25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengene utbetales siste i måneden, MEN er alt klart så kan det hende du får de før, de gjør npen utbetalinger 24, og 28 denne måned. (Da har du de neste virkedag) Jeg har fått mine 25.

Det stemmer nok ikke. NAV har utbetalingsdatoer 3-4 ganger i måneden. Da jeg gikk langtidssykmeldt hadde jeg et svare strev ift. å overholde datoer for mine faste trekk, da lønna mi ble posjonert ut over hele måneden.

Se forøvrig linken med oversikt over datoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengene utbetales siste i måneden, MEN er alt klart så kan det hende du får de før, de gjør npen utbetalinger 24, og 28 denne måned. (Da har du de neste virkedag) Jeg har fått mine 25.

Det stemmer nok ikke. NAV har utbetalingsdatoer 3-4 ganger i måneden. Da jeg gikk langtidssykmeldt hadde jeg et svare strev ift. å overholde datoer for mine faste trekk, da lønna mi ble posjonert ut over hele måneden.

Se forøvrig linken med oversikt over datoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får utbetalt for perioden du er sykemeldt, er du sykemeldt fra 1-24 så får du for arbeidsdagene som er i den perioden. Blir du videre sykemeldt etter det vil du få etterbetalt for dagene ut måneden på en av de andre utbetalingsdagene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki ringte til nav jeg og fikk sjokk nei de hadde ikke mottatt sykemeldingblankett fra min arbeidsgiver og ikke lønnsdokumentasjon. Som resultat kan jeg måtte vente i fire uker til...Ringte arbeisgiver og hun mente hun hadde send den, men hun var ikke på jobb og skulle skjekke i morgen. Uff ble deppa nå, klarer meg ikke en mnd uten lønn. Har regninger og betale og er aleneforsørger. Liksom ikke nok man er syk......Om nav har gjort en feil, må jeg allikevel vente fire uker???Sikkert ikke så lett og skulle svare på dette, men måtte bare få ut litt frustrasjon.......Depp depp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaller sjefen din å sende lønnsinfo på nytt samt et skriv der hun sier at hun har sendt informasjonen tidligere men at dette ikke er mottatt.

Sansynligvis vil de gjøre utbetaling på neste utbetalingsdag etter de har mottatt all dokumentasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er krise? Skal du betale husleie kanskje? Da sier du til leietaker at den kommer på man - tirsdag. Hvis det gjelder regninger kan du ringe til de du skal betale til å be om utsettelse.

Gjelder det mat til helgen, så kan man fint klare seg med 100,- Jeg lever selv på NAV penger.

Nav har jo ikke satt opp trygden noe særlig på ca 20 år. Det er en skam. Mens alt går opp i pris: husleie, mat, bensin, alt... :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er krise? Skal du betale husleie kanskje? Da sier du til leietaker at den kommer på man - tirsdag. Hvis det gjelder regninger kan du ringe til de du skal betale til å be om utsettelse.

Gjelder det mat til helgen, så kan man fint klare seg med 100,- Jeg lever selv på NAV penger.

Nav har jo ikke satt opp trygden noe særlig på ca 20 år. Det er en skam. Mens alt går opp i pris: husleie, mat, bensin, alt... :snurt:

"Nav penger" er vel strengt tatt skattebetalernes penger, og de fleste av oss er glade for at de ikke har økt trygdeytelsene de siste årene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Nav penger" er vel strengt tatt skattebetalernes penger, og de fleste av oss er glade for at de ikke har økt trygdeytelsene de siste årene.

Man betaler da skatt av "NAV penger" også...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man betaler da skatt av "NAV penger" også...

Ja, du betaler skatt av penger du har fått, som består av allerede betalt skatt? Resirkulering på en måte, da?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...