Gå til innhold

Spotify-problem


Gjest Elyssa

Anbefalte innlegg

Gjest Elyssa

Jeg har fått meg Spotify premium (i denne pakken) og er superfornøyd med det!

Men nå har det oppstått et problem, og jeg skjønner ingenting.. :klo:

Når jeg spiller musikken på mobilen, går alt helt fint, men når jeg spiller av spillelistene på dataen, er det plutselig mange sanger som ikke vil spille av..?

Det ser ut som om de spiller, kan du si, men det kommer ikke noen lyd. Så trykker jeg på en annen sang, og de spiller igjen...

Dette gjelder ca. 50% av sangene mine :tristbla:

Den eneste forskjellen jeg kan se, er at på de sangene som ikke spiller, er det en lite symbol som ser ut som et ark med en note på.

Hva kommer dette av?

Er det noen som kan noe om dette som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ark med note på?

Jeg er ikke helt med, kan du legge til et bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv Spotify Premium, og det samme skjer selv på min bærbare. Usikkert hvorfor det skjer at noen sanger ikke spiller. Har sjekket litt på Spotify forum uten hell også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kommet over dette problemet, samt heller ingen av mine nære venner som jeg har spurt.

Er det noen som kan legge med et bilde når problemet oppstår?

Får dere en feilkode på toppen av Spotify?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Symbolet "ark med note på" er vel vanligvis et symbol som dukker opp bak sanger du har liggende på PC'en utenom Spotify. Hvis man synkroniserer musikklistene sine opp mot Spotify vil de sangene du har både på Spotify og i mp3-format liggende på PCn, få et sånt symbol bak seg. Hvorfor du ikke får til å spille av disse sangene aner jeg ikke, men det kan være at du har disse sangene i mp3-format på mobilen, men ikke på PCn? Hvis de da f.eks. blir fjernet fra Spotify av plateselskapet, vil de stå på Spotify-lista men ikke være mulig å spille av uten mp3-filen tilgjengelig.

Hvis du skjønner hva jeg mener. Kjenner at hjernen var litt treg nå på denne tiden av døgnet :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri kommet over dette problemet, samt heller ingen av mine nære venner som jeg har spurt.

Er det noen som kan legge med et bilde når problemet oppstår?

Får dere en feilkode på toppen av Spotify?

Nei, får ikke opp en feilkode. Sangen bare spilles ikke av. Spekulerer på om det kan ha noe med streaming fra Spotify serveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

Jeg har aldri kommet over dette problemet, samt heller ingen av mine nære venner som jeg har spurt.

Er det noen som kan legge med et bilde når problemet oppstår?

Får dere en feilkode på toppen av Spotify?

Nei, ingen feilkode. Sangen spiller bare ikke av, selv om det ser sånn ut. Skal prøve å legge ut bilde. :)

Symbolet "ark med note på" er vel vanligvis et symbol som dukker opp bak sanger du har liggende på PC'en utenom Spotify. Hvis man synkroniserer musikklistene sine opp mot Spotify vil de sangene du har både på Spotify og i mp3-format liggende på PCn, få et sånt symbol bak seg. Hvorfor du ikke får til å spille av disse sangene aner jeg ikke, men det kan være at du har disse sangene i mp3-format på mobilen, men ikke på PCn? Hvis de da f.eks. blir fjernet fra Spotify av plateselskapet, vil de stå på Spotify-lista men ikke være mulig å spille av uten mp3-filen tilgjengelig.

Hvis du skjønner hva jeg mener. Kjenner at hjernen var litt treg nå på denne tiden av døgnet :gjeiper:

Hmm.. Jeg vet ikke, men jeg har i hvert fall ikke synkronisert noen sanger inn på Spotify. Bare trykket på det som ligger der fra før, kan du si.. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut ifra det jeg kan finne av info på Spotify sine hjemmesider er dette lokale filer. Har du flere maskiner som bruker samme konto? Ellers vil jeg tro at det er som Ylvina skriver.

Endret av SemperFi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elyssa

Når jeg ser etter, så ser det ut som om dette er filer jeg har i mp3 på mobilen. Men da må Spotify ha 'sjekket' dette av seg selv...?

Og hvorfor spiller de ikke av?? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spotify leter gjennom mobilen etter de formatene spilleren støtter og importerer de inn.

De spilles ikke av for at de er lokale filer på mobilen.

Men jeg vil tro at de sangene du ikke får spilt av er tilgjengelig på albumet via spotify også.

Du kan jo forsøke å fjerne albumet, søke det opp og legge det til på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...