Gå til innhold

"Rolige" aktiviteter under bryllupsmiddagen for barna?


LineF

Anbefalte innlegg

Har dere forslag?

Vi skal ha bryllupsmiddag på en relativt stiv restaurant, men restauranten har likevel sagt de vil legge tilrette for barna.

Det vil være barn på 4,6,9,12,14 og 16! Så det er litt aldersspredning kan man si.

Jeg tenker iallefall en liten pose med noen overraskelser, som blir delt ut litt etterhvert som utålmodigheten begynner å komme...

Har dere forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De tre eldste bør jo fint klare å sitte ved middagsbordet hele tiden. De tre minste kan fx tegne. Kanskje det er et tilstøtende rom der de kan se tegnefilm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok tro at spesielt sekstenåringen ville blitt fornærmet om h*n måtte sitte og passe på barna, uten at jeg vet noe om hvordan dere tenker å løse det og sånn :) Jeg er litt eldre, men blir ofte plassert på "barnebordet" ennå, selv om jeg er myndig. Da må jeg kutte opp maten, tørke rundt munnen, underholde barna og helle i brus. Jeg får lite kontakt med de voksne, og kjeder meg vanligvis noe grusomt, mens de voksne får barnevakt for ungene. Jeg sier ikke at det er akkurat sånn dere har tenkt det, men tenkte jeg kunne nevne saken fra den andre siden og. Ville latt de tre yngste få en fargeleggingsbok hver og noen farger, da det er relativt stille og uten mye gris. De tre eldste ville nok satt pris på å kunne være med de "voksne" hele kvelden om de ønsker det. :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I et jubileum jeg arrangerte hang jeg en pose på stolen til hver av de barna som var under 12, tilpasset hvert enkelt barn. Den inneholdt ting som: en liten fargeblokk, blyanter, aktivitetshefte, tegneserieblad, lekemotorsykkel, noe sånne minibikkjegreier, minipuslespill, pastiller, kinderegg, osv. Ikke alt til hver, men litt forskjellig som de kunne pusle med.

Til en bryllupsmiddag som fort kan bli 4 timer lang, ville jeg nok sørget for at de kunne se film el i et tilstøtende rom, og at de kunne leke litt der uten å måtte hviske. De tre største burde ikke trenge noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange gode forslag her. Jeg tenker at om dere ser til at de tre minste også får servert mat de liker så sitter de også lengre ved bordet. Som forelder er det veldig stressende å skulle spise i selskaper mens poden kun sitter og griser fordi maten er skummel/ekkel/fremmed/liker ikke osv. Det behøver ikke serveres "barnemat" men at man tar en prat med foreldrene og hører om menyen er noe barna vil spise eller ikke og så justere litt på de få tallerkene det gjelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke si at 14 og 16 år kvalifiserer til barn - de burde være voksne nok til å holde ut hele middagen. Synes det var lurt med pose tilpasset kjønn og alder. Uansett vil barn være barn og de bråker noe. Så lenge dere har valgt å invitere dem så må dere beregne noe bråk/mas o. l.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Tror noen av dere misforstod litt. Jeg mener ikke å aktivisere de eldste, men det kan jo være greit med en liten pose med ett eller annet "pjus", et blad..

Er egentlig mest "bekymret" for vår 4 åring, ellers vil nok de fleste klare seg greit. Det blir ikke dvd, selv om det er fristende- så klart.

Bryllupsfesten skal vi uansett ha med venner hjemme, så det blir ikke noe veeeeldig langdryge greier.

Takk for gode tips fra flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nok tro at spesielt sekstenåringen ville blitt fornærmet om h*n måtte sitte og passe på barna, uten at jeg vet noe om hvordan dere tenker å løse det og sånn :) Jeg er litt eldre, men blir ofte plassert på "barnebordet" ennå, selv om jeg er myndig. Da må jeg kutte opp maten, tørke rundt munnen, underholde barna og helle i brus. Jeg får lite kontakt med de voksne, og kjeder meg vanligvis noe grusomt, mens de voksne får barnevakt for ungene. Jeg sier ikke at det er akkurat sånn dere har tenkt det, men tenkte jeg kunne nevne saken fra den andre siden og. Ville latt de tre yngste få en fargeleggingsbok hver og noen farger, da det er relativt stille og uten mye gris. De tre eldste ville nok satt pris på å kunne være med de "voksne" hele kvelden om de ønsker det. :)

jeg er i midten av 20 åra så jeg blir plassert på voksen bordet. men jeg har vært barnevakt i flere bryllup,men da har jeg blitt spurt om det først. synes det er kjempe koselig:) men jeg elsker barn så for meg er det fantastisk.

Anonym poster: 1aece1096553a1535ad028e3eb42eb96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt fornærmet hvis jeg som 14 el 16 åring fikk noe "pjus" fordi folk trodde at jeg kom til å kjede meg/ikke oppføre meg i et bryllup.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i midten av 20 åra så jeg blir plassert på voksen bordet. men jeg har vært barnevakt i flere bryllup,men da har jeg blitt spurt om det først. synes det er kjempe koselig:) men jeg elsker barn så for meg er det fantastisk.

Anonym poster: 1aece1096553a1535ad028e3eb42eb96

Ja, så lenge du synes det er gøy så er det jo supert!:) Jeg blir derimot aldri spurt, og foretrekker vel også heller å samtale med de voksne, hehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, så lenge du synes det er gøy så er det jo supert! :) Jeg blir derimot aldri spurt, og foretrekker vel også heller å samtale med de voksne, hehe :)

jeg hadde nok blitt fornærmet om jeg ikke ble spurt å de bare regnet med,men siden de spør å jeg liker det synes jeg det er supert. men koser meg så klart i bryllup uten barn og :)

Anonym poster: 1aece1096553a1535ad028e3eb42eb96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt fornærmet hvis jeg som 14 el 16 åring fikk noe "pjus" fordi folk trodde at jeg kom til å kjede meg/ikke oppføre meg i et bryllup.

Jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...