Gå til innhold

Jeg mister mye hår hver dag! Hjelp!


Varglun

Anbefalte innlegg

Hver dag i snart to måneder har jeg mistet masse hår hver gang jeg grer det og nå er det veldig tynt.

I luggen er det nå kommet fram mye "dun", småhår på en halv fingerlengde som vises fordi alt det lange snart er borte..!

Jeg er 26 år og har et normalt kosthold osv.

Men det skal sies at jeg i de siste fire måneder har hatt en del kløe i hodet hver gang jeg dusjer, men ikke så veldig mye ellers..

Er det tørr hodebunn som kan gjøre slikt?

Har begynt å dose meg ned på B-vitaminer og håper det hjelper.. føler meg IKKE bra :(

Endret av Varglun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spis B-vitamin! hjelper sikkert også vist du bruker en hår kur med masse fuktighet, og prøver å vakse håre så lite som mulig. det er heller ikke lurt å gre håre mens det er vått, da mister du mye mer en når det er tørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hatt noe eksem før? Det høres jo nesten ut som et hudsykdom som har som effekt at håret slipper, da vil neppe b-vitaminer hjelpe, men riktig shampo og behandling av håret og evt allergimedisin kan hjelpe. Jeg ville snakket med en lege, bedt om henvisning til hudlege, og samtidig kjøpt en shampo på apoteket myntet for sensitiv hud. Jeg kjøpte en Vichy Decros for tørr og kløende skalp, som også skulle hjelpe for flassing. Mitt problem var kløe, og jeg klødde skorper i hodebunnen min. Fant ikke ut hva det var, men bruker nå denne shampoen regelmessig (2-3 hårvask på rad en gang i måneden), og den har løst mine problemer.



Anonymous poster hash: ee624...a18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Typisk begynnende problem når du får stoffskiftesykdom.

Gå til legen, og få tatt blodprøver.

Anonymous poster hash: 49865...098

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.. mye forskjellige her, men skal begynne litt forsiktig med noen av dem.

Måtte avbestille legetimen, men så fort jeg får mulighet så drar jeg dit.

Er veldig forsiktig nå når jeg børster håret etter vask og jeg stapper i meg vitaminpiller så det holder.

Tror jeg må ha tørr hodebunn siden det har klødd en del..

Jeg dusjer ofte, men er veldig forsiktig med sjamponering. det er ikke mye gnikking og gnuing.

Håper det ikke er stoffskiftesykdom som du sier.. vet ikke hva det er, men googler det etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg begynte med ny p-pille i januar og har lest i bruksanvinsingen at den kan gi akne og hårtap.. yes, sliter med begge deler.

Da slutter jeg på p-pilla i morgen og kontakter legen!

Det er bare så synd at jeg bare får lov å bruke cerazette fordi jeg har hatt blodpropp så vet ikke helt hva jeg skal gå over til nå utenom gummi... yey

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv et produkt som heter Bioscalin. En god venn av meg fikk dette anbefalt og det hjalp henne veldig bra. Det er et finsk produkt. Spurte hvor hun hadde kjøpt det. Prøv en webside som heter www.rosi.no.



Anonymous poster hash: f2016...013
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest _LilleMy

Da jeg mistet mye hår var det på grunn av vitaminmangel. Ellers har jeg mistet mye hår i perioder hvor håret har vært ganske slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet på pillen og spiser mer vitaminer, men klør en del i hodebunnen da så jeg friker ut og kjøper lusekam og forstørrelsesglass. rister håret over hvitt papir for å se etter egg og levende dyr, men ingenting bevegeer seg og jeg kan ikke finne ut om "bitene" som jeg får med lusekam er egg eller bare flass...

Vil heller ikke springe til noen venninner og rope ut om de kan sjekke etter lus!

Mulig jeg overreagerer..

kan jeg få fastlegen til å se etter lus?

Endret av Varglun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Panto 3 har hjulpet(?) meg utruleg mykje, B-kompleks hadde ingen effekt i forhold. Anbefalast på det sterkaste!

Prøv med ein parfymeri sjampo, td. Neutral. Annakvar gong du dusjar/Vaskar håret, masserer du istaden hodebunnen med vatn og så med parfymerfri balsam. Om du Vaskar håret ofte, kan du få feit hodebunn, men det gjer seg etterkvart :) Og i tillegg blir håret friskare og spenstigare :)

Ja, håret blir reint nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dusjer nok ofte, men da klapper jeg bare sjampoen og balsamen inn. Bruker aldri å massere den inn for da vet jeg at jeg hadde tatt bort de naturlige stoffene..

Samme på kroppen. Siden jeg dusjer ofte så går jeg aldri over hele kroppen med såpe hver gang, men bruker litt såpe og skyller heller grundig med vann på de viktigste plassene.

Men skal kjøpe neutral shampo, det er uansett bedre enn de parfymebombene som står i dusjen nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag i snart to måneder har jeg mistet masse hår hver gang jeg grer det og nå er det veldig tynt.

I luggen er det nå kommet fram mye "dun", småhår på en halv fingerlengde som vises fordi alt det lange snart er borte..!

Jeg er 26 år og har et normalt kosthold osv.

Men det skal sies at jeg i de siste fire måneder har hatt en del kløe i hodet hver gang jeg dusjer, men ikke så veldig mye ellers..

Er det tørr hodebunn som kan gjøre slikt?

Har begynt å dose meg ned på B-vitaminer og håper det hjelper.. føler meg IKKE bra :(

Huff ja men det er ikke sunt å legge for mye av identiteten sin ned i håret. Kanskje bare barbere alt vekk ? det er jo ikke unormalt at menn mister håret...hvis du er mann da.

Nå står det "ikke viktig" på kjønn statusen din da. Men når det gjelder slike ting så har det ganske mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B vitaminer og ølgjær er bra. Du kan også kjøpe en sjampo som hjelper til at håret gror, den heter nisim fast. Masser hodebunnen når du vasker håret for å få i gang blodsirkulsjonen. Hårrøttene trenger næring. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv med Fungoral sjampo fra apotek, i tilfelle eksem/sopp i hodebunnen? Ellers er det mulig det er stress, jeg mistet sykt mye hår ca et halv år etter en fryktelig slitsom periode i livet, legen kom frem til at det mest sannsynlig var en ettervirkning av stress.

Men sjekk som andre sier hormonnivå (mulig dette ikke går pga p-piller?), vitaminer, stoffskifte, det er det jeg ble sjekket for først. Og prøv Fungoral sjampo, siden du klør er det mulig det er noe slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet på p-pillen og begynt på en krem som heter Differin.

Synes ansiktet ser bedre ut allerede. Fortsatt veldig rød i forhold til resten av huden nedover hals osv som er normal, men kvisene og "kratene" med røde prikekr som aldri gikk bort er betydelig bedre.

Håret desverre er samme greia. Men det virker heldigvis som at det dunet som er blitt som ei krone rundt i hårenden type panne og sidene med ører vokser seg lengre.

Det er heller ikke like ømt lenger i hodebunnen, men mister dog fortsatt mye hår, spesielt først på dagen i dusjen :(:(

Jeg har jobbet hardt med ikke å frike ut! Men manken min var ikke akkurat stor og fyldig fra før.

Type nordisk blondt tynt hår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...