Gå til innhold

Bare en liten utblåsning til "høyreredde" sjåfører


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag skjedde det igjen, jeg havnet nesten i grøfta fordi noen er så utrolig redde for den hvite stripen på høyre side av veien.

For noen uker siden lå jeg utenfor asfaltkanten, og likevel klarte den møtende bilen å slå inn det venstre speilet mitt. (Brukket av)

Når veien ikke har gulstripe i midten, betyr dette at veien er smalere enn vanlig standard, og da kan du ikke ligge en halv meter inn i veien når du møter biler, det er det ikke plass til!

Du må legge deg ut.

Så til dere som er redde for den hvite stripen til høyre, til dere vil jeg bare si, slapp av!

Stripen biter ikke, den smitter ikke av på bilen, den gjør ingen skade! Den er bare der for å vise bredden på veien.

Bruk speilene dine, se hvordan du er plassert, og hvis du er usikker, senk farten når du møter biler!



Anonymous poster hash: ae537...da1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kort sagt, bli vandt med den bilen du kjører. Bruker aldri speil på smale veier. Men så er jeg så vandt med bilen min at jeg kan følge asfaltkanten uten å se annet enn rett frem. Øvelse er tingen.

Anonymous poster hash: c41d4...306

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg elsker deg.

Sånn for å være seriøs, du er ikke alene. Det finnes så mange som kjører for nærme den gule stripa at jeg nesten får angst hver gang jeg skal ut å kjøre. Jeg kjenner godt til bilen min og vet hvor i veien jeg ligger til en hver tid.

Jeg er rett og slett blitt så lei av å måtte omtrent legge meg ut i asfaltkanten at jeg bare har begynt å gi et lysblink på den møtende bilen, om de ikke fatter dette, tuter jeg. Hva er neste, at personen legger seg over i motsatt kjørefelt? Hva skjer da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagligdags her i Hardanger. Spesielt ille er det i turisttidene. Enda verre er det med dem som ikke stopper på steder hvor bare en kan passere. Da må man vente der det er mulig, ikke ture frem slik at andre må rygge. Det krever at man er oppmerksom skal man kjøre på slike veier.



Anonymous poster hash: 6f9ad...91f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg elsker deg.

Sånn for å være seriøs, du er ikke alene. Det finnes så mange som kjører for nærme den gule stripa at jeg nesten får angst hver gang jeg skal ut å kjøre. Jeg kjenner godt til bilen min og vet hvor i veien jeg ligger til en hver tid.

Jeg er rett og slett blitt så lei av å måtte omtrent legge meg ut i asfaltkanten at jeg bare har begynt å gi et lysblink på den møtende bilen, om de ikke fatter dette, tuter jeg. Hva er neste, at personen legger seg over i motsatt kjørefelt? Hva skjer da?

Det er jo i praksis det de gjør når de kjører på en vei uten gulstripe.

Dagligdags her i Hardanger. Spesielt ille er det i turisttidene. Enda verre er det med dem som ikke stopper på steder hvor bare en kan passere. Da må man vente der det er mulig, ikke ture frem slik at andre må rygge. Det krever at man er oppmerksom skal man kjøre på slike veier.

Anonymous poster hash: 6f9ad...91f

Det med møteplasser er en sak for seg selv. Det er ikke alle som har lært hva en møteplass er, dessverre.

Jeg har et eksempel fra en bro.

Broen er ca 150 m lang.

Det er en møteplass før påkjøringen på hver side av broen, samt en møteplass på toppen.

Jeg var på vei ned broen da en turist overså møteplassen ved påkjørselen, og kjørte inn på broen.

Han hadde kjørt 20 meter fra møteplassen før han innså at han ikke kom lenger.

Da mente han at jeg skulle rygge 30-40 meter opp til møteplassen på toppen av broen, for han kunne ikke rygge ned.

Det viste seg at han kunne ikke rygge så langt, det var ikke bare at han ikke ville.

Det hele endte med at jeg rygget bilen hans ned til møteplassen, før jeg hentet min egen bil som sto på broen... :sjokkert:

Anonymous poster hash: fc9ef...7d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplevde det i Bergsdalen en gang. Kvinnfolk i Tiguan kjørte midt i veien. Jeg stoppet centimeter fra grøften. Hun kjørte ned speilet mitt lel. Det var nysnø, våre spor var de eneste, og etter litt peking, masse forklaringer og en sunn dose banning fikk jeg jammen ut en unnskyldning også.

Inkompetente sjåfører som dette bør få ta lappen på nytt!

Anonymous poster hash: 61c00...bf9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*hun unnskyldte seg selvsagt.

Anonymous poster hash: 61c00...bf9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...