Gå til innhold

Idiot på veien.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I dag skulle jeg kjøre forbi en bilist som kjørte i 75-80 i 80-sone. I det jeg legger ut og skal foreta forbikjøringen så gir den idioten plutselig gass slik at det skal bli vanskelig for meg å kjøre forbi. Jeg hadde vel passert 105 km/t før jeg greide å foreta forbikjøringen. Vurderte selvfølgelig også å slakke av og legge meg bak igjen, men jeg ble så perpleks og fortsatte forbikjøringen.

Idioter som opptrer slik i trafikken bør da miste førerkortet? Dette kunne jo endt i en farlig situasjon.



Anonymous poster hash: 3c862...6f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange slike som burde parkert bilen og levert i fra seg både bilnøkler og førerkort!

Problemet er at de ser ikke seg selv slik vi andre ser dem, og noen kjører uten førerkort!

Anonymous poster hash: 6eed3...999

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skulle jeg kjøre forbi en bilist som kjørte i 75-80 i 80-sone. I det jeg legger ut og skal foreta forbikjøringen så gir den idioten plutselig gass slik at det skal bli vanskelig for meg å kjøre forbi. Jeg hadde vel passert 105 km/t før jeg greide å foreta forbikjøringen. Vurderte selvfølgelig også å slakke av og legge meg bak igjen, men jeg ble så perpleks og fortsatte forbikjøringen.

Idioter som opptrer slik i trafikken bør da miste førerkortet? Dette kunne jo endt i en farlig situasjon.

Anonymous poster hash: 3c862...6f7

Det var vel heller du som skapte en farlig situasjon. Personen holdt ikke så lav fart. Synd du ikke ble stoppet for da hadde lappen din røket. :smoke:

Anonymous poster hash: 12bcd...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får gasse på. Kjørte nettopp forbi en liknende sjåfør. Jeg ventet til det var forbikjøringsmulighet og gasset på. Jeg var over 120 når jeg passerte. Ingen problemer. La meg inn igjen og kjørte videre i ca. 90.

Man må jo nesten gasse på. Den man kjører forbi kan selvsagt øke farten noe, og det kan skje ubevisst. Det er de færreste som bremser ned ved forbikjøringer.

Anonymous poster hash: 8c661...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg også opplevd. Kjempeskummelt om det plutselig kommer bil imot. Og jeg skjønner ikke hvorfor de gjør det. Virker som sånn barnslig opplegg: "ingen skal kjøre forbi meg, samma om jeg kjører litt for sakte, bare jeg slipper å ha noen foran meg".



Anonymous poster hash: f8bdf...a0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At det kommer bil imot burde ikke være skummelt. Det bør være en innarbeidet rutine at man øyeblikkelig avbryter forbikjøringer dersom det kommer møtende trafikk.

Anonymous poster hash: 8c661...7d6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke greia med å kjøre forbi noen som ligger i fartsgrensen...

Hvis man ligger under eller langt under, ja, men ikke I fartsgrensen. Da tenker jeg unge menn med topp aggresjon og null tanke i hodet.

Anonymous poster hash: 86034...38a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som du er idioten her. 75-80 km/t er jo det man kan ligge i max i en 80-sone...

Trekk pusten dypt neste gang og roe blodtrykket ditt.



Anonymous poster hash: b3bbf...574
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det kommer bil imot burde ikke være skummelt. Det bør være en innarbeidet rutine at man øyeblikkelig avbryter forbikjøringer dersom det kommer møtende trafikk. Anonymous poster hash: 8c661...7d6

Man skal egentlig gi på om det oppstår en farlig situasjon ved forbikjøring. Dette fordi sjåføren i bilen du prøver å kjøre forbi vil automatisk bremse ned når han ser hva som er i ferd med å skje. Hvis ikke, bremser dere begge og en ulykke er uungåelig.

Endret av Chunky Monkey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takes two to tango.

Enig i at 75-80 kan oppleves litt sakte om man er litt stresset. Men ingen grunn til å risikere førerkortet :)



Anonymous poster hash: 4bea6...bcc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her jeg bor er det to strekninger folk gjør samme idiotiske ting. Gir totalt f i vikeplikt fordi de tror det er forkjørsrett. Samme strekning et det plutselig 80 sone i en bakke. Der kjøret folk 50-60. Og i tillegg et det kommet flettefelt i stedet for kryss. Der stopper folk opp og blinker til høyre og venter til det ikkr kommer biler fra venstre. Som sakt de kan bare kjøre rett ut da det er flettefelt og store skilt. Ikke rart folk blir frustrerte her...

Anonymous poster hash: 8b175...645

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel heller du som skapte en farlig situasjon. Personen holdt ikke så lav fart. Synd du ikke ble stoppet for da hadde lappen din røket. :smoke:

Anonymous poster hash: 12bcd...615

Du mister ikke lappen i 105 km/t i 80-sone. Du må 36 km/t over. Men skjønner at for luseførere er 105 km/t veeeeeldig mye. Jeg hadde maks fått 5 k i bot. Mens idioten jeg kjørte forbi kunne nøyd seg med det halve.

Anonymous poster hash: 3c862...6f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man skal egentlig gi på om det oppstår en farlig situasjon ved forbikjøring. Dette fordi sjåføren i bilen du prøver å kjøre forbi vil automatisk bremse ned når han ser hva som er i ferd med å skje. Hvis ikke, bremser dere begge og en ulykke er uungåelig.

Ikke rart det skjer ulykker.

Jeg har møtt på slike, som til tross for møtende trafikk fortsetter forbikjøringer og skaper ekstremt farlige situasjoner. Det er lett å avbryte, spesielt dersom man hele tiden er oppmerksom på at det kan komme møtende trafikk. Da er det lett for meg å bremse og legge meg bak hekken på bilen jeg ville forbi. Det er sjelden jeg ser at bilen jeg vil forbi bremser i slike situasjoner. Det kan selvsagt skyldes at jeg kun kjører forbi når det er lange nok strekninger og god sikt, noe som også er ekstremt viktig.

En annen ting, man skal aldri anta at andre vil bremse for en. Plutselig en dag møter man på trafikanter som gir blaffen, enten det er ved forbikjøringer eller brudd på f.eks. vikeplikten.

Anonymous poster hash: 8c661...7d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opplever dette hele tiden, gjerne kømakere som våkner idet de blir forbikjørt.

De som troller mot TS à la "du skapte situasjonen" får ta seg en bolle og slå på hjernen. Det er mange gode grunner til å kjøre forbi folk (ujevn/utrygg/vinglete kjøring), selv om farten er rett i underkant av fartsgrensen. Slike folk må gjerne huske på at forbikjøringer ikke er ulovlige, selv om internettanter gjerne later som om de var det....

Anonymous poster hash: 14933...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takes two to tango.

Enig i at 75-80 kan oppleves litt sakte om man er litt stresset. Men ingen grunn til å risikere førerkortet :)

Anonymous poster hash: 4bea6...bcc

Ingen grunn til å riskere livet.

Anonymous poster hash: 3bc31...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...