Gå til innhold

Folk som ikke skjønner formålet med kontroller


OnFire

Anbefalte innlegg

En ulempe yngre sjåfører har er at de ikke alltid kan vurdere risiko på samme måte som voksne - eller politiet.

§3 blir neppe brukt om man kjører etter forholdene. Husk at lovverket skal beskytte andre like mye som deg selv.

Anonymous poster hash: 8e13f...3bd

Desverrre, §3 misbrukes MYE. Etter å ha fulgt med på en del saker, ser man at politiet er relativt selektive i sine valg av offer. Det positive er dog at de jeg har hjulpet med å anke påtaler, alle har fått medhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Desverrre, §3 misbrukes MYE. Etter å ha fulgt med på en del saker, ser man at politiet er relativt selektive i sine valg av offer. Det positive er dog at de jeg har hjulpet med å anke påtaler, alle har fått medhold.

Har du linker til eventuelle saker?

Om du er såpass "inne i systemet" bør du vite at det blir for tynt å bruke enkelteksempler for å klage på en lovanvendelse som §3.

Det er veldig enkelt. Har man skapt skade, eller fare for skade, har man handlet uaktsomt.

Det er ingen menneskerett å ha førerkort.

Folk flest som kjører normalt vil aldri miste førerkortet.. Ulykker eller hendelser manifesterer seg ikke ut fra løse luften.

Anonymous poster hash: 8e13f...3bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

BULLSHIT!!!

Det finnes ingen sammenheng som knytter sammen ett slikt skadeomfang og en fartsoverskridelse på 20 km/t

Den typen skadeomfang må knyttes direkte til flere andre sammenfallende årsaker. Det eneste som kan gi den typen skade ved den farten, er enten ved kollisjon med jordbruksutstyr, eller dårlig sikret last.

"Det eneste". Svært så skråsikker du var da. Du kunne kanskje spurt om litt mer detaljer før du roper "BULLSHIT!!!". Du vet, for å ha en normal diskusjon..

Anonymous poster hash: 8e13f...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er merkelig, fartskontroll og alloholtest f.eks er jo viktig, istedet for å få seg en lærepenge og kanskje unngå en påkjørsel i fremtiden får man altså melding om hvor det er kontroll. Høl i hue!

Anonymous poster hash: 0792f...3b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal få bli med meg på jobb en dag. En dag i fjor sommer var jeg på jobb og rykket til en trafikkulykke. To drepte. En ung kvinne og en mann. Kvinnens kropp var delt i to. Mannens hode fant vi i veikanten ca 10 meter fra bilen der resten av kroppen hans befant seg. Dette skjedde i en 60 sone der årsaken til ulykken var at en av førerne holdt ca 80.

Slik er mange trafikkulykker. Kontroller og fartsgrenser er der for å unngå slik brutal død. Kanskje du hadde fått respekt for fartsgrenser hvis du hadde mistet noen i en slik trafikkulykke.

Anonymous poster hash: f72ba...3fd

Hvem fant ut at det var farten som drepte dem? Var det Biltilsynet sin havari gruppe som fant dette ut? Var det teknisk kyndig personell som avgjorde at dette var årsaken? Har du statistikk som underbygger disse påstandene? Det var ikke feil veistandard, kjøreforhold, vær, osv?

Anonymous poster hash: 48fd8...f01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig.

Ei jeg kjenner og som jeg har oppfattet som oppegående varslet om promillekontroll i nærheten av en barneskole. Jeg bar en av flere som skrev at hun kanskje ikke burde varsle om det.

Hun tok ikke poenget og mente at de som kjørte i fylla i så fall ville kjøre andre veier den dagen og ikke ved skolen der datteren går.

Etterhvert som folk så statusen ble hun slaktet og flere slettet henne som venn. Hun fjernet statusen etter å ha fått kjeft et par timer. Heldigvis er folk flest fornuftige på slikt.

Anonymous poster hash: 8e13f...3bd

Hvorfor tror du at politi opplyser i media etter kontroll? For å få en avskrekkende effekt.

Anonymous poster hash: 48fd8...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ulempe yngre sjåfører har er at de ikke alltid kan vurdere risiko på samme måte som voksne - eller politiet.

§3 blir neppe brukt om man kjører etter forholdene. Husk at lovverket skal beskytte andre like mye som deg selv.

Anonymous poster hash: 8e13f...3bd

Det er nok menn i 50 -årene og kvinner som ikke kan kjøre heller og som aldri skulle vært på veien.

Anonymous poster hash: 48fd8...f01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tror du at politi opplyser i media etter kontroll? For å få en avskrekkende effekt.

Anonymous poster hash: 48fd8...f01

Jepp, "etter" kontrollen.

Det hun gjorde var å skrive noe som "promillekontroll ved....."

Anonymous poster hash: 8e13f...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok menn i 50 -årene og kvinner som ikke kan kjøre heller og som aldri skulle vært på veien.

Anonymous poster hash: 48fd8...f01

Absolutt. Men det er kjent at evnen til risikovurdering ikke er fullt utviklet hos unge menn før de kommer opp i 20- årene.

Det er en av årsakene til at prikker man får i prøvetiden teller dobbelt.

Anonymous poster hash: 8e13f...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du linker til eventuelle saker?

Om du er såpass "inne i systemet" bør du vite at det blir for tynt å bruke enkelteksempler for å klage på en lovanvendelse som §3.

Det er veldig enkelt. Har man skapt skade, eller fare for skade, har man handlet uaktsomt.

Det er ingen menneskerett å ha førerkort.

Folk flest som kjører normalt vil aldri miste førerkortet.. Ulykker eller hendelser manifesterer seg ikke ut fra løse luften.

Anonymous poster hash: 8e13f...3bd

Dessverre kan jeg ikke bruke sakene her, det er snakk om to kollegaer og en kollega i ett annet firma, men sakene var så påfallende like og ble alle frafall etter klage, noe som ikke bør være mulig om sakene var tilfredsstillende underbygd.

Vi tok dem på både faktafeil, lovanvendelse og formalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke vanskelig å kjøre etter trafikkreglene, gjør du det trenger heller ikke politiet å "misbruke" noe som helst.

Anonymous poster hash: 36200...61b

Neivel? Hva med han som mistet lappen fordi han drakk i helgene?

http://www.dagbladet.no/2010/01/20/nyheter/innenriks/trafikksikkerhet/10015220/

Hvordan i svarte helvete kan du påstå at dette ikke er MISBRUK av diverse lover???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke alle er søndagskjørere, jeg er ikke en. Kan jeg kjøre tett opp mot ræva på bilen din? :-D Tute litt for å skape stemning. :-) Blinke litt med lysene. ^^ høres ikke det kjekt ut?

Anonymous poster hash: eba0f...905

Selvfølgelig? OM jeg er så TETT i pappen at jeg ikke klarer flytte meg når en bak signaliserer at de vil forbi (Trafikkreglene §12-4) så har jeg fortjent det... Jeg skal til nød stoppe for å slippe deg forbi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen menneskerett å ha førerkort.

Anonymous poster hash: 8e13f...3bd

Fint forsøk på hersketeknikk... Det burde jaggu være menneskerett å ha MINIMUM moped-lappen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor tror du at politi opplyser i media etter kontroll? For å få en avskrekkende effekt.

Anonymous poster hash: 48fd8...f01

Hvorfor tror du vi opplyser på facebook i det vi blir stoppet? For å stoppe dette ranet av nordmenn i form av bøter...

Som en person sa om politiet i USA.. Serve and protect, not harass and collect....

Norske politiet bedriver sistnevnte i stor grad.

Blir bilen din stjålet? Sorry, hakke tid...

"Det er en ungdom på trimmet moped her" .. <--- Kan du ta deg faen at de står på stedet 5 minutter etterpå for å kunne gi bøter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt. Men det er kjent at evnen til risikovurdering ikke er fullt utviklet hos unge menn før de kommer opp i 20- årene.

Det er en av årsakene til at prikker man får i prøvetiden teller dobbelt.

Anonymous poster hash: 8e13f...3bd

Hele prikkegreiene er latterlig. At man engang kan miste lappen uten å gjøre noe særdeles alvorlig er latterlig. (Særdeles alvorlig... Kjøre i fylla f.eks...)

128 i 80'n er ikke en "særdeles alvorlig" forseelse på mange av veiene som har 80.. (Jada, det kan være det på enkelte vestlandsveier.. Vi har hørt hvor jævlig dere har det der borte nå... Hvem faen er det som valgte å bli der borte? dere... Slutt å klag!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint forsøk på hersketeknikk... Det burde jaggu være menneskerett å ha MINIMUM moped-lappen.

Hersketeknikk? Vet du hva det er engang?

I Kambodsja stilles det ikke krav for å få mopedsertifikat. Om man tar høyde for befolkning dør det dobbelt så mange i trafikken der som i Norge.

Anonymous poster hash: 8e13f...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hele prikkegreiene er latterlig. At man engang kan miste lappen uten å gjøre noe særdeles alvorlig er latterlig. (Særdeles alvorlig... Kjøre i fylla f.eks...)

128 i 80'n er ikke en "særdeles alvorlig" forseelse på mange av veiene som har 80.. (Jada, det kan være det på enkelte vestlandsveier.. Vi har hørt hvor jævlig dere har det der borte nå... Hvem faen er det som valgte å bli der borte? dere... Slutt å klag!)

Du høres ung ut. Tipper du får en annen trafikal forståelse når du blir eldre.

Anonymous poster hash: 8e13f...3bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre kan jeg ikke bruke sakene her, det er snakk om to kollegaer og en kollega i ett annet firma, men sakene var så påfallende like og ble alle frafall etter klage, noe som ikke bør være mulig om sakene var tilfredsstillende underbygd.

Vi tok dem på både faktafeil, lovanvendelse og formalitet.

Da får jeg bare stole på deg da.

Men igjen, to saker er ikke nok til å hevde at paragraf 3 misbrukes.

Anonymous poster hash: 8e13f...3bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ung ut. Tipper du får en annen trafikal forståelse når du blir eldre.

Anonymous poster hash: 8e13f...3bd

Det er ingen vits å diskutere med ham. Det går inn ene øret og ut det andre. Og han er verdens beste motorsyklist må vite...

Anonymous poster hash: 94dd2...ee2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen vits å diskutere med ham. Det går inn ene øret og ut det andre. Og han er verdens beste motorsyklist må vite...

Anonymous poster hash: 94dd2...ee2

Som 50 år gammel mann som kjører X5 på motorveien med mobil i den ene hånden eller mor på 35 som skal rygge inn på parkeringsplass med 1 hånd på mobilen og småbarn i bilen?

Anonymous poster hash: 48fd8...f01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...