Gå til innhold

Til deg som "nettopp" har tatt sertifikatet; Hvor mye betalte du for lappen (klasse B)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og når tok du den? Jeg skal snart begynne på lappen, men vil spare litt først. Hvor mye må jeg regne med å betale totalt, sånn ca? Er det lurt eller dumt å kjøpe pakke? Jeg har kjørt før, men det er mange år siden. Har forresten mørkeskjøring, langkjøring og glattkjøring.

Anonymous poster hash: e40bf...99b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tok for snart 4 år siden. Kjøpte en pakke til 22.000 kr og betalte vel 25.000 :) Kjørte også masse med foreldrene.



Anonymous poster hash: af6c6...e9c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker anbefales ikke. Hvis noe skjer med kjøreskolen, er pengene dine borte.

Hilsen en som ikke fikk det hun betalte for fordi skolen gikk konk.

Anonymous poster hash: a491e...eec

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var dårlig å kjøre før jeg begynte (og strøk to ganger) og betalte i underkant av femti tusen. Hadde sluppet unna med ti tusen mindre om jeg hadde stått første gang (hadde kjøretimer før hver oppkjøring).



Anonymous poster hash: c264f...434
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte ca 25.000 for et par år siden. Det var ikke pakke. Trengte under snittet mange kjøretimer, var ferdig på ca 10-11 uker. Brukte mange dobbelttimer, fikk mye kjøring for pengene på den måten. (=Slapp å bruke ekstra tid på snakk, notering osv, som det ville blitt på to enkeltttimer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte nok rundt 24 000 kr, kjørte opp rett før jul.

Kjøpte en veeldig billig pakke, og det lønte seg. Langkjøring og glattkjøring for seg selv er veldig dyre timer :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har brukt ca 12000 til nå, holder fremdeles på med cluch gir overgang, har kjørt sporadisk når det har passet.

Ferdig med mørkekjøring, førstehjk og teori ( med i pris over )



Anonymous poster hash: 17011...74e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk kjøreskolen før du eventuelt kjøper pakke.

Minimum du må ha er vel ca 25 000+gebyr ved teori og oppkjøring.

Selv har jeg kjørt minimalt privat, og har hatt en grei fremdrift på.læringen, men ender nok opp nærmere 50 000 :/

Anonymous poster hash: 2d0f0...fd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok lappen for litt over ett år siden, er 20 år. Min ble vel oppi 55 000.. Sinnsykt mye, men jeg var ikke flink, lærte ikke så fort, og mine foreldre hadde ikke så mye tid til å øve hjemme med meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok også lappen for litt over et år siden, brukte 20.000 ca :) Starta mai, og var ferdig med alt i slutten av juni, men fikk ikke oppkjøring før slutten av august nesten.

Når tok du mørkekjøring og de andre tingene der? Ettersom du har tatt det, så har du vel også noen tidligere kjøretimer? Husker du hvor mange timer? Mener å huske at det er 5 obligatoriske kjøretimer (hvertfall der jeg kjørte). Så da gjenstår bare teori og oppkjøring (?) og det er jo ikke så dyrt :)

Endret av Aella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte ca 30 000 og hadde mange timer, og litt lite mengdetrening hjemme...

Dere som har muligheten: kjør mye med foreldre/ bekjente!!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok lappen i høst og betalte vel litt under 30 000 kr. Brukte tre måneder og kjørte ingenting privat. Ble litt ekstra kjøretimer pga jeg kunne ingenting da jeg starter.

Anonymous poster hash: 5d787...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte rundt 20 000 kr. Hadde kjørt en del hjemme før, og kjøpte intensivkurs som gjorde at jeg var ferdig i løpet av tre uker på sommeren. Eneste minuset var at det var fire mnd kø på oppkjøringen, men alt i alt så var det verdt det.



Anonymous poster hash: 7ff54...0cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde to tenåringer som kjørte opp i fjor. 19400 for den ene og 20200 for den andre. Kjørte selv opp i 1986, betalte 4000.....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tok lappen januar 2015. strøk oppkjøring 1 gang men bestod 2 gang. totalt sum ble ca 22 tusen. brukte ca 10 kjøretimer

Endret av Heidi_forum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker anbefales ikke. Hvis noe skjer med kjøreskolen, er pengene dine borte.

Hilsen en som ikke fikk det hun betalte for fordi skolen gikk konk.

Anonymous poster hash: a491e...eec

Denne er viktig og verdt å merke seg. Ikke betal for ting på forhånd!!!

http://www.oblad.no/Blink_Trafikkskole_skylder_1_2_millioner-5-68-28224.html

Jeg tok lappen i 2010 og betalt totalt 26k. For bil, vel og merke.

Tok lappen for tung motorsykkel året etter, endte på 21k.

Endret av 99699
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betalte i underkant av 30.000 for alt, inkl leie av bil på oppkjøringsdagen etc, tok kjøretimer og kjørt opp i 2011-2012. Hadde få kjøretimer utenom det som var obligatorisk. Kjøpte heller ikke pakke. Anbefaler heller ikke å gjøre det. Kjøreskolen kan, som andre nevner, gå konkurs, kanskje du har dårlig kjemi med kjørelærer etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...