Gå til innhold

når skal jeg reise meg på bussen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Reis deg for andre som ser ut til å trenge den plassen mer enn deg, uansettt alder. Det inkluderer syke, folk med skader eller handicap, skrøpelige eldre mennesker eller høygravide kvinner. Gjør du det er du rimelig safe på at du har gjort det riktige, så kan du være stolt over at du er et av de menneskene som fortsatt har samvittigheten i behold.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom jeg skal ha barn, så kommer jeg selvsagt til å ha lappen. Det er en uting å ikke kunne komme seg fra A til B, spesielt når du har barn. En bil er faktisk ikke så dyrt i våre dager, dessuten er det mer komfortabelt og garantert sitteplass ;) Jeg liker ikke å plage andre, ergo må jeg finne løsninger når det er jeg som har problemet :) Forøvrig er ikke taxi så dyrt det heller :)

Det er garantert sitteplass, og garantert veldig dyrt. Jobben har ikke parkering, ergo måtte jeg ha parkert i gata. 4000 kr. i måneden i parkering + 4 bompasseringer daglig, og så bensinbruken da. Rushtrafikk både til og fra jobb. Taxi 300 kr hver vei -> 3000 kr i taxi uka. Bussavgangene er mange, men vi er også veldig mange som ønsker å benytte oss av busstilbudet, nettopp på grunn av de store utgiftene bilkjøring gir i dette området.

Din løsning er selvfølgelig å flytte, samt bytte jobb. Ikke verre enn det ;)

Min løsning er at folk gir og tar. Hver sin tur å trenge litt ekstra omsorg. Verden hadde vært et mye mer behagelig sted å leve i, om folk viste mer medmenneskelighet og empati.

Anonymous poster hash: 50f65...9a9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det like mye en uting for eldre og funksjonshemmede.

Anonymous poster hash: a25af...db5

De har ikke valgt det selv. Alderdom er en følge av livet og de med funksjonshemminger valgte det svært lite trolig selv. Dermed ville jeg reist meg dersom ingen andre gjorde det. Klart, jeg er alltid for at folk kan finne løsninger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er garantert sitteplass, og garantert veldig dyrt. Jobben har ikke parkering, ergo måtte jeg ha parkert i gata. 4000 kr. i måneden i parkering + 4 bompasseringer daglig, og så bensinbruken da. Rushtrafikk både til og fra jobb. Taxi 300 kr hver vei -> 3000 kr i taxi uka. Bussavgangene er mange, men vi er også veldig mange som ønsker å benytte oss av busstilbudet, nettopp på grunn av de store utgiftene bilkjøring gir i dette området.

Din løsning er selvfølgelig å flytte, samt bytte jobb. Ikke verre enn det ;)

Min løsning er at folk gir og tar. Hver sin tur å trenge litt ekstra omsorg. Verden hadde vært et mye mer behagelig sted å leve i, om folk viste mer medmenneskelighet og empati.

Anonymous poster hash: 50f65...9a9

Da kan de som ønsker å gi plassen sin til gravide gjøre det. Jeg anser ikke det som min oppgave, spesielt fordi jeg trenger plassen selv. Dessuten, bare fordi du hadde sex uten kondom, gjør ikke det deg til en hjelpeløs person uten evne til å kunne være løsningorientert altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har ikke valgt det selv. Alderdom er en følge av livet og de med funksjonshemminger valgte det svært lite trolig selv. Dermed ville jeg reist meg dersom ingen andre gjorde det. Klart, jeg er alltid for at folk kan finne løsninger selv.

Igjen, jeg og mange med meg ser ikke hvilken forskjell det gjør om man har valgt det selv eller ikke. Det vi ser er at noen trenger hjelp.

Anonymous poster hash: a25af...db5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan de som ønsker å gi plassen sin til gravide gjøre det. Jeg anser ikke det som min oppgave, spesielt fordi jeg trenger plassen selv. Dessuten, bare fordi du hadde sex uten kondom, gjør ikke det deg til en hjelpeløs person uten evne til å kunne være løsningorientert altså.

Jrg gir plassen min til de som trenger det mer enn meg uansett hva grunnen måtte være. Så du må bare bli sittende hvis du trenger det, men hvis du lar være å reise deg for en person som trenger plassen mer enn deg bare fordi hun er gravid, da er du faktisk en ukoselig person. Fullt mulig det er ok for deg å være det.

Anonymous poster hash: a25af...db5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen, jeg og mange med meg ser ikke hvilken forskjell det gjør om man har valgt det selv eller ikke. Det vi ser er at noen trenger hjelp.

Anonymous poster hash: a25af...db5

Det gjør derimot jeg. En frisk person for meg klarer å stå. En gravid dame er frisk nok for et svangerskap og trenger dermed ikke plassen. Gjør hun det får hun spørre. Litt kan man da forvente. Jeg forventer ikke at noen reiser seg for meg, som har en usynlig skade sett fra utsiden. Trenger jeg å sitte, så spør jeg, men jeg forventer ikke å få en plass heller.

Jrg gir plassen min til de som trenger det mer enn meg uansett hva grunnen måtte være. Så du må bare bli sittende hvis du trenger det, men hvis du lar være å reise deg for en person som trenger plassen mer enn deg bare fordi hun er gravid, da er du faktisk en ukoselig person. Fullt mulig det er ok for deg å være det.

Anonymous poster hash: a25af...db5

Jeg blir sittende fordi jeg trenger det, men strekker meg selvsagt dersom jeg ser en eldre person eller en med funksjonshemminger som trenger å sitte. Jeg gjør mitt ellers i hverdagen for andre, så det er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sittende fordi jeg trenger det, men strekker meg selvsagt dersom jeg ser en eldre person eller en med funksjonshemminger som trenger å sitte. Jeg gjør mitt ellers i hverdagen for andre, så det er helt greit.

Det at du ikke reiser deg for noen som trenger det mer enn deg gjør deg til en lite omtenksom person. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: a25af...db5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du ikke reiser deg for noen som trenger det mer enn deg gjør deg til en lite omtenksom person. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: a25af...db5

Jaja, det kan jeg leve med. Lever fint med mine valg, kanskje noe for andre også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg tippe. Frp.

Hva har det med saken å gjøre? Annet enn et patetisk forsøk på å vri debatten over til usakligheter? Har du virkelig ikke noe bedre å komme med, kan jeg anbefale deg å droppe ut av debatten. Jaja, du blir nok voksen snart du og håper jeg. God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, det kan jeg leve med. Lever fint med mine valg, kanskje noe for andre også?

Hadde blitt trivelig hvis alle levde sånn, og tenkte på seg selv først. Heldigvis tenker ikke de fleste som deg.

Anonymous poster hash: a25af...db5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt trivelig hvis alle levde sånn, og tenkte på seg selv først. Heldigvis tenker ikke de fleste som deg.

Anonymous poster hash: a25af...db5

Jaja. Opp til enhver det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja. Opp til enhver det :)

Sant nok, det er greit nok at folk er usympatiske så lenge de er ærlige om det. Det skal du i det minste ha kred for.

Anonymous poster hash: a25af...db5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har cerebral parese, noe folk ikke ser når jeg sitter. Derfor får jeg sure blikk og kjeft hvis jeg ikke reiser meg på bussen for. F.eks eldre. Det er skikkelig ubehagelig.

Anonymous poster hash: 308ca...45a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, det er greit nok at folk er usympatiske så lenge de er ærlige om det. Det skal du i det minste ha kred for.

Anonymous poster hash: a25af...db5

Jeg er sympatisk mot mennesker jeg ser en grunn til å være det mot.

Jeg har cerebral parese, noe folk ikke ser når jeg sitter. Derfor får jeg sure blikk og kjeft hvis jeg ikke reiser meg på bussen for. F.eks eldre. Det er skikkelig ubehagelig.

Anonymous poster hash: 308ca...45a

Føler med deg. Derfor gir jeg ingen stygge blikk til noen på en buss feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har cerebral parese, noe folk ikke ser når jeg sitter. Derfor får jeg sure blikk og kjeft hvis jeg ikke reiser meg på bussen for. F.eks eldre. Det er skikkelig ubehagelig.

Anonymous poster hash: 308ca...45a

Jeg ser heller aldri stygt på noen, for man kan aldri vite hvorfor noen velger å bli sittende. Og fordelen med å reise seg hvis man kan er jo at da er det ingen andre på bussen som trenger å få stygge blikk fordi de ikke kan reise seg.

Anonymous poster hash: a25af...db5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser heller aldri stygt på noen, for man kan aldri vite hvorfor noen velger å bli sittende. Og fordelen med å reise seg hvis man kan er jo at da er det ingen andre på bussen som trenger å få stygge blikk fordi de ikke kan reise seg.

Anonymous poster hash: a25af...db5

:klappe:

Anonymous poster hash: 50f65...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener man ikke skal reise seg for andre, uansett om de er gravide/gamle/handikappede.

Skal man ut får man klare å stå eller kjøre selv.

Anonymous poster hash: f4c13...990

kanskje derfor så mange gravide blir sykemeldte? kan fint sitte på jobb jeg, men aldri om jeg hadde greid å stå på toget i 20 min. inn til jobben. Heldigvis kjører jeg bil...

Anonymous poster hash: 3d5f3...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Gravide har satt seg i den posisjonen selv. Jeg satt der først, og jeg har betalt for plassen.

For å si det rett ut: NOT my problem.

HAHA! Det skulle hu faenmeg tenkt på før hun gikk og ble gravid... Eventuelt før hun gikk på en smellfull buss.

Jeg ville gitt plassen min til eldre (etnisk norske), men gravide har valgt det selv. Ta en taxi.

(Når det er sagt, hadde hun spurt hadde hun sikkert fått plassen, men jeg hadde ikke automatisk reist meg)

Korrekt, jeg reiser meg ikke for innvandrere.

Vel, da får de spørre. Jeg satt der først.

??? Har ingenting med rasisme å gjøre. Gjelder uansett hvor de er fra, altså ikke rase-bestemt.

:sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert::sjokkert:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...