Gå til innhold

når skal jeg reise meg på bussen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg reiser meg ofte for eldre personer på bussen, men kanskje ikke ofte nok? Jeg overhørt faren til en venninne prate med en venn om hvor dårlig det var av oss unge å ikke reise oss for dem på bussen. Han er i midten av 50åra. Skal man virkelig reise seg for friske 50åringer? Det er jo ganske vanskelige å vite hvor gamle noen mennesker er, og jeg har jo ikke lyst til å fornærme noen...

Så hvor gammel må en person være for at jeg burde reise meg for han eller hun på bussen?



Anonymous poster hash: bbe0c...e00
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Belle âme

Tenker ikkje alder, men kanskje skrøpelighet? Ein gammal "skrøpelig" dame/mann burde man vi fra seg plassen sin for, men ikkje ein frisk person som fint kan stå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en gang en hyggelig liten gutt som reiste seg for mormoren min (80år) på bussen.
Han fikk et skikkelig tale tilbake hvorvidt han ble beskyldt for å mene at hun så gammel ut, haha

  • Liker 18
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel ikke misforstått ham da? Det er en ting å bemerke at folk ikke reiser seg for de eldre, for det kan sikkert være riktig, det er noe helt annet å insistere på at man skal reise seg for alle over 50.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville reist meg for høygravide, handikappede og eldre som du ser har problemer med å bevege seg. En 50 åring er ikke gammel.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "vanlig" person midt i 50-årene kan fint stå. Ikke noe problem. Man reiser seg selvsagt også for folk som av andre årsaker enn alder åpenbart trenger sitteplass mye mer enn man selv gjør, enten det er at de har en skade/et handikap, er høygravide eller noe annet. Men da har det altså ikke med alder å gjøre.

Man reiser seg for de som trenger det spesielt. En ellers frisk 50-åring gjør ikke det.



Anonymous poster hash: 0ab98...150
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reist meg for høygravide, handikappede og eldre som du ser har problemer med å bevege seg. En 50 åring er ikke gammel.

Jeg reiste meg en gang for en dame jeg trodde var høygravid... Og hun ble sur.

Anonymous poster hash: c768c...a21

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Derom jeg ser en person som ser ut til å trenge setet mer enn meg spør jeg om de har lyst til å sitte. Mens jeg sier det setter jeg meg litt lettere for å vise at jeg ikke trenger setet og smiler for å vise at jeg er snill. Jeg overlater deretter til dem å avgjøre om de trenger setet.

Jeg spør de som har grått hår og rynker, de som har stokk eller krykker, de er gravide, de med små barn og de som bare virker slitne. Dersom jeg tar noen for å være gravide som ikke er det sier jeg bare at de virker slitne.

Dersom de blir fornærmet sier jeg bare at de er eldre enn meg, og at siden jeg vet at jeg ikke trenger setet er det større sansynlighet for at de trenger det enn at jeg trenger det.

Jeg har ikke egentlig fått så mye bruk for dette, siden jeg stort sett bare tar buss når jeg selv er i dårlig form, men jeg liker å være forberedt :laugh:



Anonymous poster hash: 125c9...799
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener man ikke skal reise seg for andre, uansett om de er gravide/gamle/handikappede.

Skal man ut får man klare å stå eller kjøre selv.



Anonymous poster hash: f4c13...990
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det en menneskegruppe jeg ikke gidder å reise meg for, så er det gravide.



Anonymous poster hash: abd84...bba
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reist meg for de gravide.. Tenker visst bussen får en brå sving, eller bremser litt for brått også klarer de ikke å holde skikkelig og fyker. Visst det er fullt, reiser jeg meg også for gamle, gravide og handikappede:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville bare reist meg for noen som tydelig har smerter eller problemer med å stå. Dette kan både være eldre, høygravide eller noen med skade.

En jeg kjenner hadde skinne på benet og gikk på krykker, han måtte stå på trikken hver eneste dag i 2 måneder. Det syns ikke jeg er greit. Han sa også at han hadde store problemer med å holde balansen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser meg ofte for eldre personer på bussen, men kanskje ikke ofte nok? Jeg overhørt faren til en venninne prate med en venn om hvor dårlig det var av oss unge å ikke reise oss for dem på bussen. Han er i midten av 50åra. Skal man virkelig reise seg for friske 50åringer? Det er jo ganske vanskelige å vite hvor gamle noen mennesker er, og jeg har jo ikke lyst til å fornærme noen...

Så hvor gammel må en person være for at jeg burde reise meg for han eller hun på bussen?

Anonymous poster hash: bbe0c...e00

Er 50 og jeg hadde blitt rimelig sur om du reiste deg for meg:-)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reiser meg for dem som ser ut som de trenger det. Enkelt og greit. Gravide, folk som ser skrøpelige ut uansett alder, folk med krykker, folk med små barn.



Anonymous poster hash: 0eabe...1ee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg mener man ikke skal reise seg for andre, uansett om de er gravide/gamle/handikappede. Skal man ut får man klare å stå eller kjøre selv. Anonymous poster hash: f4c13...990

Jeg syns virkelig synd på deg som har slike holdninger.

Anonymous poster hash: 3120e...7db

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske de som følte et behov for å sitte kunne spørre selv, med mindre det er helt åpenbart, selvsagt. Det er så kleint når jeg er i tvil!



Anonymous poster hash: efc16...2da
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns virkelig synd på deg som har slike holdninger.

Anonymous poster hash: 3120e...7db

Og jeg synes virkelig synd på deg som må rakke ned på andres holdninger.

Anonymous poster hash: f4c13...990

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville reist meg for høygravide, handikappede og eldre som du ser har problemer med å bevege seg. En 50 åring er ikke gammel.

Gravide har satt seg i den posisjonen selv. Jeg satt der først, og jeg har betalt for plassen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...