Gå til innhold

Skumle trafikanter


Lucid

Anbefalte innlegg

Jeg har også kjørt moped i min tid, og det er ikke spesielt moro når folk får denne sikringssvikten. Opplevde en gang å bli forbikjørt av en trailer oppå en trang bro, med trailer i motgående kjørefelt i tillegg. Da følte jeg meg liten da! :ler: Jeg kan le av det nå, men føltes seriøst ut som om jeg skulle dø oppå den trange, smale broen den gangen.

Haha, det skjedde meg idag! Har kjørt moped i 8 dager nå faktisk!:) Pga den knall rødfargen på moppen min, så er jeg tydligvis veldig synlig! :fnise: Men anywho; Trøtt i trynet om morgen, sovet 3 timer og skal på jobb, våt asfalt pga det regner, så kom det en gedigen lastebil bak meg. Jeg skulle stoppe ved neste anledning, men klarte den å vente 1 min? Nei.. Midt i en jævla sving, det er glatt for meg på to hjul, å suser rett forbi meg! Jeg trodde jeg skulle DØ! Begynte nesten å grine og alt inni hjelmen :frown:

Henger litt etter ser dere, er 19 og durer rundt på to hjul, pga har ikke økonomi til bil eller lappen, å tok opp lesing på teorien fra jeg var 16, å tok mopedlappen nå. Bedre seint enn aldri :fnise:

Var og en bil som pusha på meg fordi den ville forbi i, i en jævla 40sone! Og jeg lå i 43-44.. Lå oppå en brei gul sperrelinje og alt gjorde den!

Men ellers så sliter jeg sjeldent med pushing, farlige forbikjøringer, jeg durer forbi biler når det er god plass på høyre side i rushen(bilene flytter seg til og med), jeg er flink på og legge meg til siden(men camper ikke oppå den vite stripa), stopper der det er plass.

Og people; Gjør blinklys om til en god vane! Hater når folk blinker når de svinger, eller at blinklysene bare er til pynt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, det skjedde meg idag! Har kjørt moped i 8 dager nå faktisk!:) Pga den knall rødfargen på moppen min, så er jeg tydligvis veldig synlig! :fnise: Men anywho; Trøtt i trynet om morgen, sovet 3 timer og skal på jobb, våt asfalt pga det regner, så kom det en gedigen lastebil bak meg. Jeg skulle stoppe ved neste anledning, men klarte den å vente 1 min? Nei.. Midt i en jævla sving, det er glatt for meg på to hjul, å suser rett forbi meg! Jeg trodde jeg skulle DØ! Begynte nesten å grine og alt inni hjelmen :frown:

Henger litt etter ser dere, er 19 og durer rundt på to hjul, pga har ikke økonomi til bil eller lappen, å tok opp lesing på teorien fra jeg var 16, å tok mopedlappen nå. Bedre seint enn aldri :fnise:

Var og en bil som pusha på meg fordi den ville forbi i, i en jævla 40sone! Og jeg lå i 43-44.. Lå oppå en brei gul sperrelinje og alt gjorde den!

Men ellers så sliter jeg sjeldent med pushing, farlige forbikjøringer, jeg durer forbi biler når det er god plass på høyre side i rushen(bilene flytter seg til og med), jeg er flink på og legge meg til siden(men camper ikke oppå den vite stripa), stopper der det er plass.

Og people; Gjør blinklys om til en god vane! Hater når folk blinker når de svinger, eller at blinklysene bare er til pynt.

Uff, det hørtes ekkelt ut. :-S Er så mange "meg meg meg" folk i trafikken!

Gratulerer med mopedlappen forresten! :) Ja, det er helt sant, bedre sent enn aldri, man får jo ikke gjort så mye annet enn å gjøre det når det passer seg. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Selvsagt skal man ta hensyn til alle i trafikken, og det er fullstendig på trynet å foreta livsfarlige forbikjøringer uansett hva man skal kjøre forbi.

MEN, det er ikke til å stikke under en stol at noen kjøretøy er en forferdelig byrde i trafikken. Dette gjelder hovedsaklig sykler, mopeder, scootere og traktorer. De kjører for sakte og skaper mye irritasjon. Og som alle vet kan det å kjøre for sakte (uten å slippe forbi, som mange ikke gjør), fort skaper ulykker fordi det provoserer. (Men mener fortsatt at det er dumt å kjøre forbi farlig, men dette er altså fakta).

Så min mening er at man bør begrense disse kjøretøyene på veien så langt det er mulig. Og et at tiltakene jeg foreslår er faktisk en øvre aldersgrense på mopeder og scootere. La oss si 25 år. Det er mange som ikke har råd til/tør å ta billappen, så sånn sett kan det bli urettferdig. Men jeg mener fordelen med å luke vekk så mange mopeder og scootere fra veiene, veier opp for dette. Og innen du er 25 år, har du rikelig med tid til å spare penger/jobbe med nervene.



Anonymous poster hash: c4b5b...9f2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor havnet jeg bak en moped som må ha vært trimma. Bakpå satt ei jente som umulig kan ha vært eldre enn ti år, UTEN hjelm. For å toppe det hele var det 70-sone der de kjørte, og det var pinadø ikke langt fra farten de hadde.

Gjett om jeg fikk passasjeren min til å knipse bilde med mobilen, ta registreringsnummeret og ringe politiet med en gang. Livsfarlig!

Anonymous poster hash: 5a509...039

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal man ta hensyn til alle i trafikken, og det er fullstendig på trynet å foreta livsfarlige forbikjøringer uansett hva man skal kjøre forbi.

MEN, det er ikke til å stikke under en stol at noen kjøretøy er en forferdelig byrde i trafikken. Dette gjelder hovedsaklig sykler, mopeder, scootere og traktorer. De kjører for sakte og skaper mye irritasjon. Og som alle vet kan det å kjøre for sakte (uten å slippe forbi, som mange ikke gjør), fort skaper ulykker fordi det provoserer. (Men mener fortsatt at det er dumt å kjøre forbi farlig, men dette er altså fakta).

Så min mening er at man bør begrense disse kjøretøyene på veien så langt det er mulig. Og et at tiltakene jeg foreslår er faktisk en øvre aldersgrense på mopeder og scootere. La oss si 25 år. Det er mange som ikke har råd til/tør å ta billappen, så sånn sett kan det bli urettferdig. Men jeg mener fordelen med å luke vekk så mange mopeder og scootere fra veiene, veier opp for dette. Og innen du er 25 år, har du rikelig med tid til å spare penger/jobbe med nervene.

Anonymous poster hash: c4b5b...9f2

For ikke å glemme biler i rushtida! Og ikke bare er de nesten stillestående, men jammen skal de ikke kjøre ut i krysset selv om det alt er fullt på den andre sia så de blir ståenede midt i krysset og sperre i alle retninger. De burde da være fornøyd med å sperre veien for busser, trikker sykler og annen fornuftig trafikk! Og tror du ikke at når en sykkel smyger seg forbi blir de sure da også!

Anonymous poster hash: b7d66...fd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg hadde tatt meg en sykketur. for å trene litt godt. og sykler derfor på veien. dette er en landevei. uten sånn veldig mye trafikk. og ingen gang/sykkelvei. og om dere ikke viste det. så kan jeg fortelle at når du sykler på veien, så regnes du som en bil, og har samme regler som en bil, samtidig som en annen bil, har samme regler for en syklist, som en annen bil. så derfor. sykler du på veien er du en "bil".

jeg sykler bortover en strekning hvor jeg har forsåsrett. og alle veier som kommer inn på den veien, har vikeplikt. alle biler som kommer inn på den veien, har også vikeplikt for meg som syklist. jeg ser sideveien komme, og en bil som kommer der, og jeg vet at den er vikeplikt, så jeg bare sykler videre, helt til jeg forstår at den bilen overhode ikke hadde tenkt å stoppe. og kjører veldig fort. fortere enn en skal gjøre i et kryss, uavhengig av om en må stoppe eller ikke. og jeg må bråbremse og svinge litt unna. om jeg ikke hadde merket at bilen bare kjørte, så er det ikke sikkert jeg hadde sitti her i dag i grunnen.

jeg har også opplevd at jeg kjørte på en vei. "høyreregelvei". også kommer jeg til et kryss, og jeg ser meg til høyre, og ingen bil kommer, og jeg kjører sakte fremover, helt til jeg ser rett forann meg. det var nemlig en vei til venstre for meg også. og der kom det e bil, som skulle rett frem. altså, rett over veibanen der jeg kjørte. så jeg måtte kaste meg på bremsene for å ikke kjøre inn i den bilen. for den bilen hadde jo vikeplikt for meg. den kom jo fra venstre for meg.

har også møtte MANGE idioter i rundkjøringer som trur de eier hele veien, og kan kjøre når de vil.

også etter fotballkamp i byen. og alle skal hjem samtidig (var uheldig og traff på akkurat når alle skulle hjem. hadde ikke vært på kamp selv), og jeg kjørte jo i den evig lange køa. og syklister, mopedister, og biler kjørte alle steder, kjørte forbi, svingte inn på veien (forsørsvei), akkurat slik det passet for de. greit nok at en skal slippe frem biler som kommer i sideveier når det er så sykt mange biler ja. men det skal da være grenser. en kjører jo ikke bare rett inn i køa, og kan risikere å lage kollisjoner. og mopedister kjører ikke forbi i lange køer når det kommer biler i mot.

fy søren jeg hater å kjøre i byer (små byen like mye som store omtrent), når det er trafikk. folk er så frekke og trur de eier veien. greit nok, en skal ikke være alt for forsiktig. men en skal heller ikke være så agresiv, at en lager farlige situasjoner.



Anonymous poster hash: a974f...4da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg låner bil iblant, og kjører ikke mye til vanlig. Kommer til et fireveis-kryss hvor det er veldig uoversiktlig sikt fra høyre når du kommer og skal rett fram ene veien. Strengt tatt burde det vært et Stopp-skilt der. Så kjører forsiktig der og bremser alltid godt opp før krysset. Fra Venstre kommer det da en gjeng med trimsyklister som stopper ved krysset. Plutselig bestemmer flere av dem seg for å kjøre og sprer seg rundt i vifte form. Så da man plutselig mens man er på vei over fyker det syklister på kryss og tvers over hele feltet. Ga de et rimelig stygt blikk. :klaske:

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Kjære vakkre vene.. Når jeg kjører en bil med en diger L på bakluka, ikke ligg i ræva på meg! Du vet vel at den røde L'en betyr at jeg øvelseskjører? Hva tror du skjer hvis jeg gjør en feil og bråbremser? Nå skal du ikke ligge i ræva på noen uansett, men med en som øvelseskjører så er sjansen større for hopp og sprett og bråbrems, så vennligst slutt!! Og hvis jeg, med samme L kverker bila i et lyskryss, hvorfor tuter du? Tror du jeg får start på faenskapet raskere om du stresser meg opp? Jeg har nettop begynt å kjøre, så jeg har ikke full kontroll på bila enda, så vær så snill, vær litt tålmodig og vis hensyn!
Og til alle dere som kjører med god avstand, ikke blir sinte om jeg kjører litt under fartsgrensa, hopper og spretter litt og innimellom kveler bila i lyskryss; tusen takk, og unnskyld!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vakkre vene.. Når jeg kjører en bil med en diger L på bakluka, ikke ligg i ræva på meg! Du vet vel at den røde L'en betyr at jeg øvelseskjører? Hva tror du skjer hvis jeg gjør en feil og bråbremser? Nå skal du ikke ligge i ræva på noen uansett, men med en som øvelseskjører så er sjansen større for hopp og sprett og bråbrems, så vennligst slutt!! Og hvis jeg, med samme L kverker bila i et lyskryss, hvorfor tuter du? Tror du jeg får start på faenskapet raskere om du stresser meg opp? Jeg har nettop begynt å kjøre, så jeg har ikke full kontroll på bila enda, så vær så snill, vær litt tålmodig og vis hensyn!

Og til alle dere som kjører med god avstand, ikke blir sinte om jeg kjører litt under fartsgrensa, hopper og spretter litt og innimellom kveler bila i lyskryss; tusen takk, og unnskyld!

Øvelseskjører selv nå og kjenner meg veldig igjen. Min favoritt er de som stiller seg opp i ræva på meg i bakker. Takk for tilliten til at jeg har full kontroll på bakkestart, og det har jeg også til vanlig når jeg IKKE har en løkrull som snuser meg i rumpa som en annen kjøter, men ikke bli overrasket om jeg ruller bakover

Grr.

Anonymous poster hash: d8c5b...6cd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

Ting som irriterer meg i trafikken:

  • Folk som ikke bruker blinklys i rundkjøringer

Må da for faen være mulig å rikke lillefingeren over på blinkeren. Det er tross alt ikke noen Oslo Maraton det er snakk om. Er fryktelig irriterende med folk som hverken blinker inn eller ut. Kunne spart mye tid hvis dere hadde orket å brukt en kalori på dette. De som setter på blinlyset rett før det er ute av rundkjøringen er også irriterende. Da er de jo nesten ingen vits.

  • Folk som bruker hundre år på å komme seg ut av lyskryss

Greit nok. Det tar et par sekunder å komme i gang etter lysskift, men du trenger ikke bruke mer tid enn nødvendig. Det kan være at det er en del andre billister som også har lyst til å komme frem. Noen bruker 10 sek på å oppdage at det er grønt, så like lang tid på å komme igang. Fryktelig irriterende. Spesielt hvis det er på ettermiddagen.

  • Folk som tuter på de som øvelseskjører

Det er unødvendig og ganske ufint. Se på det som positivt at folk velger å bruke tid på privat øvelseskjøring og kjøretimer på skole. Når det står klart og tydelig "L" eller "Skole" på bilen, bør det være en tankevekker. De skal LÆRE å kjøre bil, derfor er også bilen merket for at du skal se det. Dessuten blir de ikke akkurat mindre stressa av en krakilsk person som står oppi ræva på dem og tuter som faen. Man bør ta tilstrekkelig hensyn og være tålmodige med elever.

  • Folk som ikke slipper ut andre i rushtrafikken

Da det er svært mye trafikk på veien, og du ser at det er en enslig bil som skal svinge til høyre, kan du godt være litt snill og slippe de frem. Vet hvor irriterende det er når det kommer en lang rekke biler som bare suser forbi, uten å ta hensyn. Jeg slipper alltid frem folk i slike tilfeller. Det koster meg ingenting, jeg taper heller ikke noe tid på det. Du trenger bare å slippe opp gassen et par sekunder, så bilen som venter kan komme seg ut. Bedre at man slipper frem en bil i ny og ne, enn at de skal måtte vente i flere minutter før de får kjørt ut. Man trenger ikke alltid å tviholde på retten sin, dessuten taper man ikke mye tid i et slikt tilfelle. Man bidrar bare til at andre slipper å vente så lenge, noe som er positivt for fellesskapet.

  • Traktorførere som gir totalt faen i andre trafikanter

Har ofte irritert meg grenseløst over alle disse traktorene som er på vegen. På morgenen har jeg ofte ligget bak/møtt på traktorer. De brommer i vei i 40 km/t, gidder hverken å se i speilet eller kjøre inn til siden. At de ikke stopper for hver 100 meter er greit nok, men det kunne i det minste gi søren i å ta hele kjørefeltet. Ligger klistret inntil den gule stripa, så det er klin umulig å kunne se tilstrekkelig til at man kan ta en forbikjøring. Har opplevd å måtte ligge bak en traktor i flere minutter fordi føreren ikke gjorde såpass.

  • Folk som kjørerforbi for så å svinge av

De som kjører forbi deg, for så å bremse kraftig ned og svinge av motorveien er veldig irriterende. Hva er vitsen med å kjøre forbi når skal svinge av veien 300 meter etterpå? Du vinner ikke mye tid og det kan skape alvorlige situasjoner for andre trafikanter.

  • Folk som gir på når du skal kjøre forbi

Har opplevd at folk gir på da jeg skal kjøre forbi. Man er faktisk pliktig til å hjelpe den andre trafikanten med forbikjøringen. Var en gang det var en trailer som kjørte så treigt, og bestemte meg for å kjøre forbi før dette ikke var mulig lenger, da feltene ble sammenflettet. Hadde mer enn god nok tid til dette i utganspunktet, men denne trailersjåføren ville visst ikke ha noe av dette. Istedet for å holde samme fart begynte han like godt å gi på, ikke bare litt, men ganske mye faktisk. Resulterte i at jeg igjen måtte øke farten med 10-20 km/t for å rekke å komme forbi. Greide det med en grei margin igjen. Hadde kommet såpass langt med forbikjøringen at jeg anså det som best å fortsette uansett.

  • Folk som gir utydelige signaler

Kan være veldig irriterende med folk som bruker lang tid på å bestemme seg. Står stille, kjøre litt, stå stille, kjøre enda litt lenger, ta en sving også kjøre ut igjen rett foran meg. Slike situasjoner kan bli litt irriterende, da enkelte er så ubestemte.

  • Bussjåfører som blinker seint

Stopper alltid for bussen da den er på vei ut. Vet at den inntil 60 km/t regelen gjelder, og har ingen problemer med den. Er også forsiktig når jeg ser en buss som står på holdeplass. Hender titt og ofte at jeg også slipper frem bussen da det er jeg som har rett til å kjøre først. Men det et fryktelig irriterende med sjåfører som blinker ut og kjører rett foran snuten på deg. De har også et ansvar for å gi andre trafikanter tilstrekkelig med informasjon i tide, og se til at det faktisk er klart før de kjører.

  • Fotgjengere som ikke ser seg for

Dette er noe av det mest nervepirrende som finnes. Fotgjengere som bare deiser ut i gangfeltet eller veibanen uten å se seg for. Har opplevd småbarnsmødre med barnevogn blant annet. Jeg har ikke lyst til å kjøre på dere, og dere har vel heller ikke lyst til å ende opp under panseret. Men det kan fort skje om dere fortsetter å uten forvarsel suse ut i veien. Har ved et par tilfeller tråkket ganske hardt på pedalen for å ikke kjøre på folk. Vær så snill å gi et signal så det blir enklere for oss billister å se hva dere har tenkt å gjøre. Spar deres egen helse, og oss andre for en traumatisk opplevelse. Selv pleier jeg å være litt forsiktig hvis jeg ser noen som går veldig nærme veien eller fotgjengerovergangen, men ting kan skje fort.

Endret av Reza08
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så har du sykklister som veksler mellom å være bil og fotgjenger. Uavhengig av om du sykler som bilist eller fotgjenger så skal du følge lysene i et lyskryss! Jeg gikk, kom til et kryss, stoppa på rødt lys, i andre enden, på den veien som fikk rødt som følge av at jeg fikk grønt stopper en bil og en syklist - og plutselig finner syklisten ut at han ikke er bil alikevel, og at han ikke trenger å følge trafikkreglene okke som, og sykler rett inn i sia på meg som er fotgjenger med grønt lys.. hvafaen? Skal jeg liksom flytte meg fordi DU vil frem akkurat der jeg går? Du kunne ikke ha bremsa bittelitt, eller svingt unna? Jeg går jo rett frem og skal over gata, du sykler i veien og greier pent å vente i to sekunder til jeg ikke lenger går akkurat der.. Det ble litt som den leken vi lekte når vi var barn.. "Vi går rett frem samme hva vi støter på.."

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke opplevd noe særlig i trafikken enda, annet enn folk som ikke kan bruke blinklys, samt folk som ikke følger fartsgrensa, type skal ligge i 80 i 60-sona, og 120 i 80 sona, og folk som legger seg for tett opp i ræva på deg. Gi faen i det, ditt helvete.

Noe av det jeg vil frykte aller mest, derimot, er uforsvarlige forbikjøringer. Har, som nevnt, ikke opplevd det selv, men har sett en del skrekkeksempler på video.

IKKE KJØR FORBI ANDRE PÅ UOVERSIKTLIGE STEDER.

IKKE KJØR FORBI ANDRE FORAN BAKKETOPPER.

IKKE KJØR FORBI ANDRE FORAN SVINGER HVOR DU IKKE SER RESTEN AV VEIEN.

Og selvfølgelig, får du noen bak deg som du merker vil kjøre forbi, så slipp dem forbi ved første og beste anledning. Jeg prøver alltid å gjøre dette, men det er ikke alltid det finnes utkjørsler eller egnete steder, samt at utkjørsler kan komme brått på i enkelte tilfeller hvis man kjører på en ukjent vei.

Norske veier er ofte svingete og uoversiktlige, og jeg ville ikke gitt tegn til at det var greit for noen å kjøre forbi på et sted uten tilstrekkelig sikt forover. Ligger du bak meg, og velger å kjøre forbi, så skal jeg samarbeide, men har jeg ikke gitt tegn til at det er trygt (ved å legge meg til høyre og blinke ut til høyre) så er det på egen risiko... og du er litt dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når vi så først er inne på forbikjøringer. Jeg trodde det var noe av det første man lærte, at man ikke skal kjøre forbi der veien er uoversiktelig.

http://lovdata.no/forskrift/1986-03-21-747/§12

4. Når noen vil kjøre forbi til venstre, skal forankjørende holde så langt til høyre som mulig, og ikke øke farten. Når kjøretøyet beveger seg sakte eller tar stor plass, og vegen er uoversiktlig eller har motgående trafikk, skal føreren om nødvendig vike til høyre og sette ned farten eller stanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor havnet jeg bak en moped som må ha vært trimma. Bakpå satt ei jente som umulig kan ha vært eldre enn ti år, UTEN hjelm. For å toppe det hele var det 70-sone der de kjørte, og det var pinadø ikke langt fra farten de hadde.

Gjett om jeg fikk passasjeren min til å knipse bilde med mobilen, ta registreringsnummeret og ringe politiet med en gang. Livsfarlig!

Anonymous poster hash: 5a509...039

enkelte mopeder og scootere går i 70 originalt... (LES originalt, ikke nedplombert slik de selges)..

Trimmede mopeder går alt fra 80-130.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vakkre vene.. Når jeg kjører en bil med en diger L på bakluka, ikke ligg i ræva på meg! Du vet vel at den røde L'en betyr at jeg øvelseskjører? Hva tror du skjer hvis jeg gjør en feil og bråbremser? Nå skal du ikke ligge i ræva på noen uansett, men med en som øvelseskjører så er sjansen større for hopp og sprett og bråbrems, så vennligst slutt!! Og hvis jeg, med samme L kverker bila i et lyskryss, hvorfor tuter du? Tror du jeg får start på faenskapet raskere om du stresser meg opp? Jeg har nettop begynt å kjøre, så jeg har ikke full kontroll på bila enda, så vær så snill, vær litt tålmodig og vis hensyn!

Og til alle dere som kjører med god avstand, ikke blir sinte om jeg kjører litt under fartsgrensa, hopper og spretter litt og innimellom kveler bila i lyskryss; tusen takk, og unnskyld!

Om vedkommende som øvelseskjører ikke har øvd nok til å klare holde fartsgrensen... Tja..

Øv mer på ikke-offentlige veier takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du vet..Folk er så stressa i dag at de gir faen i trafikkregler. De har ikke tid til å holde vikeplikt, de har ikke tid til å kjøre i fartsgrensa, de har ikke tid til å ta hensyn til fotgjengere. De har ikke tid til noe! De er så stressa og må skynde seg til og fra jobb, de må skynde seg å hente ungene, de må skynde seg å handle! Fy faen så mange stressa mennesker det finnes!! De kan ikke gå 5 minutter tidligere!

Endret av Kili
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting som irriterer meg i trafikken:

  • Folk som ikke bruker blinklys i rundkjøringer

Må da for faen være mulig å rikke lillefingeren over på blinkeren. Det er tross alt ikke noen Oslo Maraton det er snakk om. Er fryktelig irriterende med folk som hverken blinker inn eller ut. Kunne spart mye tid hvis dere hadde orket å brukt en kalori på dette. De som setter på blinlyset rett før det er ute av rundkjøringen er også irriterende. Da er de jo nesten ingen vits.

Man behøver ikke blinke seg inn, jeg har aldri gjort det, og kommer ALDRI gjøre det.

Så lenge jeg ikke blinker ut skal jeg fortsette rundt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE KJØR FORBI ANDRE FORAN SVINGER HVOR DU IKKE SER RESTEN AV VEIEN.

Det finnes noen steder der man kan se resten av veien om man er oppmerksom...

Like morsomt hver gang bilen foran er mer opptatt av å titte 3 meter foran bilen, når jeg allerede har tittet langt frem og vet det ikke kommer noen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reza08

Man behøver ikke blinke seg inn, jeg har aldri gjort det, og kommer ALDRI gjøre det.

Så lenge jeg ikke blinker ut skal jeg fortsette rundt...

Det er ikke påbudt, det er korrekt. Likevel bør du blinke inn når situasjonen tilsier det. Man får bedre trafikkflyt hvis alle er flinke til å informere. Regner med at du blinker ut i det minste. Noen trafikanter er veldig utydelige i sin plassering i rundkjøringer, og da bør de hvertfall være påpasselige med å informere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...