Gå til innhold

Underlivs-problemer!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Chjalla

Jeg har flere forskjellige problemer i underlivet.

Jeg vet ikke hva det skyldes. Tror nok noe av problemet er sopp, men har tatt sopp-kurer flere ganger uten virkning. Skal oppsøke gynekolog, men er bekymret for hva dette kan være?

-Intens kløe fra analen og helt fram.

-Vekselvis mye utflod. Utfloden er hvitaktig (mot gul), eggehvite- aktig, uten lukt.

-Hvitt belegg fra analen og helt frem. Kan skrapes av.Innemellom.

-Rødlig og hoven hud, ofte sprekker.

-Svie ved vannlatning og ved kontakt av vann.

-Ubehag og smerter ved samleie.

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg kan i alle fall fortelle deg at dette er helt sunt og normalt:

-Vekselvis mye utflod. Utfloden er hvitaktig (mot gul), eggehvite- aktig, uten lukt.

Jeg tror du gjør lurt i å oppsøke en lege for å få tatt noen prøver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Daniella_

Ja, du må absolutt gå til lege. Jeg syns det høres ut som sopp jeg da. Du har jo alle symptomer på det. Men allikevel må du komme deg til legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chjalla
Tror nok noe av problemet er sopp, men har tatt sopp-kurer flere ganger uten virkning

Jeg tror enten at det er kun sopp ("hardt angrepet"), eller sopp i tllegg til noe annent. Ei venninne av meg foreslo at det kunne være klamydia!?!

Ja, jeg skal til gynekolog, men ventetiden er lang... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hvorfor ikke bare dra til fastlegen? Kort ventetid. H*n tar prøver og diagnoserer enkle problemer like godt som en gynekolog, dersom h*n ser behov for å sende deg videre til gynekolog gjør h*n det - og da betaler du kun egenandel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om det kan være Chlamydia (trodde kanskje du hadde utelukket det siden du ikke sa noe om partnere og slikt), hvis du har hatt ubeskyttet sex bør du absolutt teste deg for det!

Ellers synes jeg symtomene ligner veldig på sopp, ja..Tar du kurene riktig? Med behandling både med krem og piller? Viktig :) Kan jo hende det er en ganske så hardbarka soppinfeksjon du har fått, hadde en venninne som måtte ha antibiotika for å bli kvitt sin..

Du kan jo være allergisk mot noe og, f.eks. vaskemiddel, eller rett og slett trusen..

Vet at hemorider kan skape kløe i/rundt analen og..Men det hvite belegget aner ikke hva kan komme av. Søk råd hos legen din, ja!! Lykke til :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antibiotika gir mye større sjanse for soppinfeksjon. Antibiotikaen dreper de naturlige bakteriene i skjeden og da har man mye lettere for å få en soppinfeksjon. Det hjelper nok ikke med antibiotika (med mindre det er en type som er laged spesielt for sopp, men jeg tviler på at det finnes). Har du sjekket for bakteriell vaginose? Det er en bakterieinfeksjon som har symptomer kan ligne litt på sopp.

Noen kjerringråd:

Hvitløksfedd i skjeden

Yoghurt naturell/acidophilus-tabletter (begge kan tas oralt/i skjeden)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det var en betennelse hun hadde da? Hun sa sopp til meg, kanskje det var for flaut å si noe annet, ikke veit jeg :) Antibiotika fikk hun vertfall..Bra dere retter opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke får bort en soppinfeksjon med reseptfrie midler (Canesten), ta deg en tur til legen. Da får du Diflucan, en eneste pille og infeksjonen er borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du på p-piller? Selv fikk jeg en veldig kraftig soppinfeksjon når jeg gikk på ett spesielt p-pillemerke. Brukte Canesten, og det gikk over. Etter at jeg skiftet p-pillemerke har jeg ikke sett noe til infeksjonen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chjalla

Jeg har nok ikke chlamydia. Har hatt fast partner i snart 3 år. Men aldri si aldri....

Når det gjelder fastlegen min er han et lite sympatisk menneske,som ikke lytter eller tar underlivsundersøkelse om han slipper. var der for 4 månder siden. Han antok at det var bakteriell vaginose som jeg har hatt tidligere( 4 år siden) Og ga meg en resept og sendte meg på dør før jeg rakk å reagere.

Derfor vil jeg heller rett til gynekolog som jeg føler tar dette alvorlig og profesjonelt.

:oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut for meg som om du bør bytte fastlege uansett, jeg liker i alle fall at legen min lytter til meg og undersøker meg før han stiller diagnose! Håper det ordner seg, det kan nok lett kureres uansett hva du har.

Kanskje du har litt overfølsom og sart hud der nede? kan jo forklare kløe, rødhet, ømhet og at du skiller ut puss eller hva det er. Høres ikke behagelig ut, nei.

Er det sopp, får du raskt svar, min lege så på prøven i mikroskop og jeg fikk svar etter fem minutter om at den store, skumle, dødelige kjønnsykdommen jeg trodde jeg hadde, var ganske enkelt sopp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ninakanin

Dette stemmer ikke med hva jeg har lest/hørt.

Antibiotika=sopp

Man er nesten garantert å få sopputbrudd om man får antibiotika for f.eks. halsbetendelse eller hva det skulle være.

Sopp kommer når bakterier dør. Bakterier dør av antibiotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt fastlege! Det koster deg én telefon til fastlegekontoret. Og er du ikke fornøyd med den nye: bytt igjen.

Og når du finner ut hva det er må du gjerne fortelle oss det... jeg har hatt kløende tørr og oppsprukket hud i baken i fire år nå. Har prøvd "alt", men det gir seg ikke.

Tingeling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Antibiotika=sopp

Man er nesten garantert å få sopputbrudd om man får antibiotika for f.eks. halsbetendelse eller hva det skulle være.

:o uffda. og jeg som går på antibiotika nå.

og akkurat hadde kurert et lite sopp utbrudd før jeg begynte på den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...