Gå til innhold

Terminklubb mars-april 09


Gjest Fëawen

Anbefalte innlegg

Gjest Fëawen

Da har jeg vært på min 1. kontroll i dette svangerskapet.

Litt rart. Men utrolig godt å komme i gang! Selv om dette er mitt 2. svangerskap, kiler det i magen og føles litt skremmende.

Så nå blir det sendt søknad til fødeplass, ultralyd om 9 uker, og ny kontroll er ført opp!

Til dere som har flere barn. Er dere redde for at ting skal bli helt anderledes?

At det går utover de barna dere har fra før? Tenker mye på dette jeg.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til dere som har flere barn. Er dere redde for at ting skal bli helt anderledes?

At det går utover de barna dere har fra før? Tenker mye på dette jeg.. :sjenert:

Jeg tenker at det sikkert kommer til å bli annerledes, men veldig fint. Det er så stort for meg å ha min egen familie, og den kjærligheten jeg føler for sønnen visste jeg ikke at fantes. Jeg tenker at den vil bli enda større med en til å være glad i. :)

(:ler: av meg selv fordi jeg møter mine egne fordommer mot hjernevaska mammaer i døra når jeg leser det jeg har skrevet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører nok også til her :) Har akkurat funnet ut at jeg er gravid, med termin 5. april. Det tar nok litt tid før det synker inn. Jeg har litt vanskelig for å forestille meg at det vokser noen inni meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her melder eg meg også inn. Endeleg! :hoppe:

Fekk positiv(e) test(ar) i dag. :fnise: Men har hatt ein viss mistanke ei stund (eit par veker?), sjølv om testane har vore negative til nå. ;)

Termin anar eg ikkje, men mest truleg mellom 25. mars og 10. (?) april. Ikkje lett å vita når det klaffar på første PP etter p-pille-slutt og mannen ikkje ønskjer at eg skal sløsa ein masse testar... ;)

Nå gjenstår berre å bestilla plass hos jordmor (i Trondheim - håpar berre eg er tidleg nok ute?) og seia frå til fastlegen. Men jordmødrene har visst ferie nå, så det er berre å smøra seg med tålmodighet til måndag. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fëawen

:velkommen: og Gratulerer!

Så gøy å se at vi blir flere!!

Nå har jeg blitt satt opp til ultralyd den 6.10. Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet. Det skal bli så gøy, og ikke minst godt å komme dit.

Lurer litt på om jeg skal ta med lille frøkna på ul'en. Men jeg tror vel ikke hun vil forstå så mye av det.. Kanskje bedre å vente litt til magen virkelig synes med å fortelle henne. Så blir ikke ventetiden så lang.

Jeg har ferie nå... og må le litt.. tenk om jeg kommer tilbake til jobb med mage.. :fnise: Det blir litt av ett "hei, nå er jeg tilbake" syn.. hahah :fnise:

De sier jo ofte at man får raskere mage på nr. 2. :)

Noen som har tenkt ut hvordan de skal fortelle det til jobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På grunn av blødninger og sykemelding så vet sjefen min det, synes det er enklest at han vet hvorfor jeg er sykemeldt. Og han er meget forståelsefull, så det er ikke noe probem overhode.

Jeg mener å ha lest at man ikke skal ha med småsøsken på ultralyd, husker ikke helt hvor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, har tenkt litt på hvordan jeg skal si det, men har ikke helt bestemt meg. Sannsynligvis tar vi tidlig ultralyd, så da tenkte jeg og kanskje vise fram bildet ;)

Kan liksom ikke bare komme inn en dag og si "Jeg er gravid" Deler kontor med sjefen så kanskje jeg bare skal skanne inn ultralyd bildet og sende det til han på mail, så får jeg se hvordan han reagerer :ler:

Endret av Tussi!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier det vel når jeg er tilbake på jobb etter ferien. Det kommer litt an på hvor god form jeg er i. Om jeg er i dårlig form, sier jeg det vel raskere enn hvis jeg fortsatt er frisk og rask. Er ikke redd for å si det i det hele tatt. Tror jeg vil bli møtt med stor forståelse.

Men jeg har slitt med kvalme og vært sykemeldt pga det før, så jeg kan nok komme meg unna uten å si det selv om jeg er i dårlig form...

Jeg er veldig sliten for tiden, spesielt om ettermiddagen. Prøver å være flink å ta ting med ro, men blir til tider litt frustrert av at det er så mye jeg ikke orker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med å fortelle de fleste på jobb på mandag (da begynner jeg igjen etter ferien). Kommer også an på formen. Sjefen fikk vite det dagen jeg testet positivt (!) fordi vi skulle ut og spise og drikke vin, og det er snakk om flere ansettelser og da er en permisjon grei å vite om. Har planer om UL i uke 12, så med mindre jeg er uggen og blir "avslørt" kanskje jeg venter til da.

Er veldig spent på å begynne igjen, forrige graviditet var jeg sykemeldt 20% i starten pga kvalme og senere 50% og 100% fordi jeg ikke tok hensyn til meg selv og gikk på en skikkelig (psykisk) smell. 1. bud denne gangen er å passe på meg selv og akseptere at jeg er redusert. (Eller produktiv, bare på en helt annen måte enn vanlig. :ler:) Har jo ikke akkurat forsøkt meg på å stå opp tidlig og levere barn i barnehage osv i ferien, så det må prøves litt forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg vel kaste meg med her jeg også:) Testet positivt i dag morges og der lyste det Gravid mot meg! Har regnet litt dårlig på når jeg skulle ha mensen, så jeg var vel strengt tatt nesten 2 uker på overtid da jeg testet :fnise: Sluttet på pillen i beg. av juni og jammen satt den på 2. forsøk her, hadde vel ventet meg litt lengre prøveperiode, men nå er jeg bare super duper happy, og enda litt sjokka :danse:

Har jo 1000 vis av tanker som svirrer rundt i hodet nå...

Krysser bare fingrene for at det går bra dette..

Blir koselig å dele svangerskapets små og store hendelser med dere her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fortalt det til noe familie og noen venner. Jeg har også fortalt det til sjefen min, synes det var greit at hun vet det.

Resten av kollegaene mine skal jeg fortelle det til når vi har planleggingsdager, da er jeg nesten 12 uker på vei. Gleder meg til å fortelle det til dem og er spent på om de har merket noe på meg. Voksne damer ser ofte så mye mer enn vi tror, de har avslørt kollegaer før de nemlig :fnise:

Hvordan er formen til dere andre nå?

Jeg merker at jeg er mye trøtt og sliten. Blir mye fortere sulten enn normalt og om jeg ikke spiser blir jeg dårlig. Liker ikke at jeg må spise endel mer for tiden, men har ikke noe valg heller.

Også er puppene mine kjempeømme, til tider direkte vonde. Er vondt å kle av seg bh'en om kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama

Hverdagslykke signerer ut og kaffedama overtar. Nå som jeg straks er 12 uker kan jeg vel gå tilbake til det gamle nicket mitt, har ikke blitt mye futt på hverdagslykke allikevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det med folket her da? Nå er det vel noen som har runda 12 uker og mange som nærmer seg. Har selv bare litt under en uke igjen til jeg kan slappe av ;)

Har dere fått innkalling til ultralyd? Var hos legen for en måned siden men har fortsatt ikke fått innkalling til ul, bare håper jeg ikke har blitt borte i sommerferie bunken. Får vel ringe hvis jeg ikke har hørt noe om en måneds tid.

Vil samtidig gratulere alle nye her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på kontroll nå og legen satte termin til 5 mars.

Har tatt blodprøver, GU med diverse prøver og han undersøkte også brystene mine. Føler jeg er litt mere "igang" nå og at graviditeten er litt mere virkelig. Legen sjekket strørrelsen på livmora mi og den tilsvarte at den var i 12 uke. Det vil si at jeg nå faktisk har passert den magiske grensa. Jeg har hele tiden gledet meg til å komme hit, men nå når jeg plutselig er her er det litt rart. Føler ikke helt at jeg kan rope det ut at jeg er gravid alikevell...

Legen skulle sende henvisning til sykehuset, men han sa også at jeg skulle ringe selv til føden. Legen sa at ultralyd ble gjort i uke 18, så nå er det bare 6 uker igjen til jeg får se bilder av babyen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra. Gratulerer så mye, det må være herlig. Prøvde legen og høre etter hjertelyd da? Eller er det kanskje for tidlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, han prøvde ikke å høre etter hjertelyd. Kan de det allerede nå?

Kunne veldig gjerne ha tenkt meg en tidlig ultralyd egentlig, men såvidt jeg vet er ikke det mulig her jeg bor. Mamman min er nemlig tvilling :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, han prøvde ikke å høre etter hjertelyd. Kan de det allerede nå?

Kunne veldig gjerne ha tenkt meg en tidlig ultralyd egentlig, men såvidt jeg vet er ikke det mulig her jeg bor. Mamman min er nemlig tvilling :sjenert:

Vet ikke hvor tidlig de kan det egentlig jeg, var egentlig bare ett skudd i blinde ;)

Moro hvis det er tvillinger da, men kanskje litt skummelt også. Skjønner at du vil ha tidlig ultralyd da ja. Du kan ikke reise en liten tur bort da og få tatt det? Eventuelt prate litt med legen om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare vært en liten tur å reise bort, hadde jeg garantert tatt en tidlig ultralyd. Men jeg må desverre reise ganske langt. Skal til en større by her oppe om 5 uker, men det er jo ingen vits i å ta en ultralyd bare en uke før ordinær ultralyd. Har lyst å ta 3-D ultralyd senere, så jeg må ta en oslo tur da. Prioriterer den istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Hadde det bare vært en liten tur å reise bort, hadde jeg garantert tatt en tidlig ultralyd. Men jeg må desverre reise ganske langt. Skal til en større by her oppe om 5 uker, men det er jo ingen vits i å ta en ultralyd bare en uke før ordinær ultralyd. Har lyst å ta 3-D ultralyd senere, så jeg må ta en oslo tur da. Prioriterer den istedet :)

Jeg har vært på UL i dag. Er bare 7+5, men guuuuud så godt det var å se og høre et perfekt lite bankende hjerte :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...