Gå til innhold

typen skal på guttetur


Gjest leiseg

Anbefalte innlegg

Jeg har vært en del av guttegjengen så lenge jeg kan huske og har alltid blitt hatet av dama den første tida en av gutta får seg kjæreste . Jeg blir ofte kjent med andre gutter via andre venner og det hender fort at jeg er den ene jenta som slenger meg på en guttetur hvis noen sier det er ok. Jeg blir alltid invitert på guttevors med pils og playstation og hadde blitt pissesur om jeg ikke fikk være med bare fordi kjæresten til en av vennene mine syns det var upassende.

Du trenger nok ikke føle deg truet. Hu er sikkert litt guttete i oppførselen siden hu skal på guttetur og søker nok ikke noe mer enn en bra konsertopplevelse. Ikke alle jenter er hurpemegger :)

Si ifra til kjæresten din at du syns det er litt rart og at du føler deg truet så er han litt mer obs på flørting osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest snoopy_93

Det er vel ikke værre enn å gjøre det samme selv, om du har lyst til å lære ham ditt perspektiv på saken.

Arranger jentetur med venninnene dine, spre budskapet til en kjekk, muskuløs venn eller to fra face - et par du regner med vil insistere på å slenge seg med.

Det burde jo ikke være noe problem for samboeren din - eller hva?

Og til dere som akkurat nå holder på å dra "barnslig-å-ta-igjen" kortet, "ikke-synk-ned-på-hans-nivå" kortet eller "det-vil-bare-skape-konflikt" kortet:

Det handler verken om hevn, nivå eller konflikt. Dette handler om noe så enkelt som at det vanligvis bare er til skade for forholdet å mase om noe kjæresten likevel ikke er villig til å forstå. Og at enkelte menn ønsker full frihet for egen del - men regner med at sambo godtar at det kun gjelder for ham, ikke for henne, om enn med en gnålerunde hver gang han drar den litt langt.

Det mest effektive er å vise ham at verden ikke er så enkel som han later til å tro. Du slipper å mase, og vil sannsynligvis vekke ham en gang for alle :)

Det man ikke liker at dama "gjør" med andre skal man selv ikke gjøre.

Erfart den selv. Var på fest med mine nære venninner og kompiser, knipsa noen vanlige bilder slik som folk flest gjør for å "ta vare på minnet", typen ble sur - det han ikke tenkte på er at han gjør akkurat det samme selv. (så han hadde ikke noe å si på det mener nå jeg)

Ville fortalt han hva jeg føler rundt det, så vet han ihvertfall ditt stå-sted i forhold til dette. Spør han om det er greit at du drar med deg noen venninner og "han ene kjekke bare du kjenner" til utlandet for en party-weekend. Er det ikke greit for han, så er ikke dette med "gutteturen" greit heller.

Man lager tross alt ikke regler i et forhold som bare den ene skal forholde seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært en del av guttegjengen så lenge jeg kan huske og har alltid blitt hatet av dama den første tida en av gutta får seg kjæreste . Jeg blir ofte kjent med andre gutter via andre venner og det hender fort at jeg er den ene jenta som slenger meg på en guttetur hvis noen sier det er ok. Jeg blir alltid invitert på guttevors med pils og playstation og hadde blitt pissesur om jeg ikke fikk være med bare fordi kjæresten til en av vennene mine syns det var upassende.

Du trenger nok ikke føle deg truet. Hu er sikkert litt guttete i oppførselen siden hu skal på guttetur og søker nok ikke noe mer enn en bra konsertopplevelse. Ikke alle jenter er hurpemegger :)

Si ifra til kjæresten din at du syns det er litt rart og at du føler deg truet så er han litt mer obs på flørting osv.

De syntes det vel heller er rart at du skal få være så heldig å være med på "guttekveldene", som de ikke får være med på. De er nok ikke så i mot deg, men kjipt for damene at du er den eneste jenta som får æren av å være med på guttekveldene. Da hadde jeg også blitt sur. Ikke på deg, men på typen som da ikke hadde invitert meg også. Nå kan det jo være at jeg ikke hadde giddet å sittet en hel kveld med fifa, og fotball, og det liker kanskje du. Men moralen er, at dersom du har en invitasjon, så bør damene også ha det.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gorgonzola

Her er det kun KGs favoritt solution som funker: Dump ham!

Han fortjener selvsagt en kjæreste som tar sjansen på å stole på ham og som ikke lager drama og helvete basert på hennes egne irrasjonelle tvangstanker.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er en guttetur, hvorfor i det hele tatt ta med en jente? Typen min hadde aldri satt en annen jente foran meg uansett situasjon.. Jeg er kjæresten hans, men det betyr ikke at jeg ikke kan være med å spille fifa eller sladde bilen.. Så uansett hvor "guttete" denne jenta er, er det ikke en unnskyldning..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

gutte/ jente- turer er som regel hva de kaller det for å slippe å drasse på kjærester. De vil gå ut og ha det gøy med VENNER. Kun venner.Hun er en venn. Så jeg skjønner faktisk greia.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt for mange hysteriske damer her inne. Er tydelig at noen må lære seg å stole på kjæresten sin.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

De syntes det vel heller er rart at du skal få være så heldig å være med på "guttekveldene", som de ikke får være med på. De er nok ikke så i mot deg, men kjipt for damene at du er den eneste jenta som får æren av å være med på guttekveldene. Da hadde jeg også blitt sur. Ikke på deg, men på typen som da ikke hadde invitert meg også. Nå kan det jo være at jeg ikke hadde giddet å sittet en hel kveld med fifa, og fotball, og det liker kanskje du. Men moralen er, at dersom du har en invitasjon, så bør damene også ha det.

"guttetur" handler faktisk ikke bare om kjønn. Det handler om å dra uten kjærester. Å slippe å ha med dama som blir snurt hvis du drikker for mye, kommenterer på andre damer eller bruker grovt språk. Mange av gutta føler de kan være seg selv på en annen måte sammen med gjengen når ikke dama er der. Derfor har det ikke så mye å si om en venninne blir med, dersom hun er litt på samme måten, mens det ødelegger hele opplegget dersom dama blir med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"guttetur" handler faktisk ikke bare om kjønn. Det handler om å dra uten kjærester. Å slippe å ha med dama som blir snurt hvis du drikker for mye, kommenterer på andre damer eller bruker grovt språk. Mange av gutta føler de kan være seg selv på en annen måte sammen med gjengen når ikke dama er der. Derfor har det ikke så mye å si om en venninne blir med, dersom hun er litt på samme måten, mens det ødelegger hele opplegget dersom dama blir med.

Uff, hva slags kjærester er det folk holder ut med? At det å ha med kjæresten automatisk ødelegger hele opplevelsen høres ut som et ganske sikkert tegn på at man har valgt feil kjæreste, spør du meg. Mannen min drar også på guttetur, men da handler det gjerne om ting jeg ikke er interessert i å være med på uansett, og hvis det har vært interessant for meg har jeg alltid fått tilbud om å være med.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest

Skjønner faktisk litt argumentet om ikke å ha med kjæreste på gutte- eller jentetur. Det blir en litt annen "setting" på hele turen. Men argumentet med at denne jenta er med i gjengen, kjøper jeg ikke. Hun er en de nettopp er blitt kjent med. Da skjønner jeg godt at TS blir litt mistenksom. Hvorfor skal hun være med, når jeg ikke fikk være med, liksom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest leiseg

TS her :)

har vel kanskje glemmt å fortelle det viktigste her... jeg veit a det er dårlig gjort, men når han lot vær og logge ut av fjesbokji på min datamaskin, og det popper opp en samtale fra henne... hvem lar være og lese da? nei. det er i tidligere samtaler med henne at de har planlagt alt dette. hun har skrevet til han, og spurt om hun får reise med hann. spurt om flytider og hotellrom, booket alt likt. de har

møttes på fest en gang, og deretter blitt facebookvenner. de har en felles venn, og kjenner ikke hverandre. det er disse tingene her somm plager meg!

han ver ikke ar jeg vet for å si det slik. å jeg spurte han om hvem som skulle dra dit, og da nevnte han alle utenom henne. så han lyver til meg om det også... føler meg sviktet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her :)

har vel kanskje glemmt å fortelle det viktigste her... jeg veit a det er dårlig gjort, men når han lot vær og logge ut av fjesbokji på min datamaskin, og det popper opp en samtale fra henne... hvem lar være og lese da? nei. det er i tidligere samtaler med henne at de har planlagt alt dette. hun har skrevet til han, og spurt om hun får reise med hann. spurt om flytider og hotellrom, booket alt likt. de har

møttes på fest en gang, og deretter blitt facebookvenner. de har en felles venn, og kjenner ikke hverandre. det er disse tingene her somm plager meg!

han ver ikke ar jeg vet for å si det slik. å jeg spurte han om hvem som skulle dra dit, og da nevnte han alle utenom henne. så han lyver til meg om det også... føler meg sviktet

Konfronter han med dette!! Hva han egentlig driver med nå?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gutte/ jente- turer er som regel hva de kaller det for å slippe å drasse på kjærester. De vil gå ut og ha det gøy med VENNER. Kun venner.Hun er en venn. Så jeg skjønner faktisk greia.

Hva i alle dager er det man kan gjøre med venner som man ikke kan med kjæresten? Hvorfor er folk sammen med personer de ikke synes det er morsomt å tilbringe tid med? Kjæresten min er den beste vennen jeg har, og jeg kunne aldri tenkt meg å velge vennene mine foran ham. Det beste ville vært å reise med venner og kjæreste, og det vet jeg at han ville syntes også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt, TS. Men stoler du på ham, så la han dra på turen. Hadde dette vert meg, så hadde jeg bare hatt det gøyt hjemme.. Jeg er den ''ene'' jenta i gutteflokken, som blir med på alt fra bilskruing til fifa kvelder. Men jeg inviterer også damene til kompisene mine, selv om jeg ikke kjenner de, og vet de ikke liker meg så godt.. La ham dra, vis at du stoler på ham. Og dersom han har gjort noe med hun jenta som kun han kjenner, så dumper du ham. Men har han gjort noe tidligere som gjør at du ikke kan stole på ham ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her :)

har vel kanskje glemmt å fortelle det viktigste her... jeg veit a det er dårlig gjort, men når han lot vær og logge ut av fjesbokji på min datamaskin, og det popper opp en samtale fra henne... hvem lar være og lese da? nei. det er i tidligere samtaler med henne at de har planlagt alt dette. hun har skrevet til han, og spurt om hun får reise med hann. spurt om flytider og hotellrom, booket alt likt. de har

møttes på fest en gang, og deretter blitt facebookvenner. de har en felles venn, og kjenner ikke hverandre. det er disse tingene her somm plager meg!

han ver ikke ar jeg vet for å si det slik. å jeg spurte han om hvem som skulle dra dit, og da nevnte han alle utenom henne. så han lyver til meg om det også... føler meg sviktet

Da er svaret veldig enkelt egentlig. Hadde han hatt noe å skjule, ville han vært veldig nøye med å logge seg av Facebook ;) Ta det helt med ro, kjære deg - du har neppe mer å frykte enn du ville hatt om hun ikke skulle være med på tur ;) (For tro det eller ei; på guttetur, så kan det være at guttene møter på jenter ute på byen uansett - med mindre de drar til et sted det finnes bare gutter... :gjeiper: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

han kan da ihvertfall være ærlig med deg hvis det ikke er noe annet en et vennskap med hun dama. Virker jo som han kanskje har tenkt til å prøve ut litt med henne også

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Kanskje han anser henne som "en av gutta"? Og som noen har nevnt tidligere, kanskje en av de andre guttene i gjengen er interessert i henne og de tar henne med for hans skyld, eller hun er lesbisk?

Get over yourself TS. Kan ikke fordra sjalu kjærester som ikke tåler at typen er venner med jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konfronter han med det du leste på facebook, og ta støyten om snoking (det poppet jo bare opp! Ikke sant? :) ) . Siden det var en guttetur, men han har fått med henne på den(når han har fått henne med på samme fly, hotell osv, så regner jeg med at hun skal henge med de også), så kan jo likegjerne du være med også??

Det hadde jeg gjort. Hadde følt meg rimelig usikker i din situasjon jeg også, selvom jeg stoler på kjæresten min, så har jeg hatt de jeg har stolt på tidligere som ikke har klart å motstå fristelsen. Og er de på guttetur, tenker de jo at dama finner det ikke ut uansett om det skulle skje noe..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutteturer - jenteturer? Jeg ser ikke annet enn at du TS er svært usikker på om du liker dette. Det beste du kan gjøre er å snakke med fyren, - fortelle hva du tenker og diskutere hva som er parforholdets grenser. Gutteturer er gutteturer, men hvis du føler deg utrygg så må du si fra til han.

Endret av Havbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...