Gå til innhold

Har du oppgradert til Windows 10?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det samme skjedde her, får ikke koblet til internett.

Gikk tilbake til windows 8.1 internett fungerer fint.

Maskinen instalerte W 10, automatisk igjen. Og igjen uten internett.

:klo: :klo: Hvordan få koblet til internett med W10?

Anonymous poster hash: 4c95b...fcb

 

Prøvde du å koble deg til med kabel eller wifi?

 

Fikk du melding om at du kunne oppgradere eller lastet du selv ned det du trengte?

Jeg gjorde sistnevnte, så nå kommer jeg til å hvertfall vente til jeg får en melding om at jeg kan oppgradere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prøvde du å koble deg til med kabel eller wifi?

 

Fikk du melding om at du kunne oppgradere eller lastet du selv ned det du trengte?

Jeg gjorde sistnevnte, så nå kommer jeg til å hvertfall vente til jeg får en melding om at jeg kan oppgradere.

Har prøvd først trådløst, fant så frem kabel, intenting nytter.

Takket først ja til W10, så lå den og oppdaterte selv. Fikk varsel om at den var ferdig installert, og trykket neste og neste....

Når internett forsvant gikk jeg tilbake til W8.1 for å få ordnet det jeg måtte på nettet. I mens så kommer den automatiske oppdateringen og laster ned W10 på nytt. Og here w go again...

Anonymous poster hash: 4c95b...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke en eneste MS-tjeneste, og ser ikke helt poenget heller. Hva går jeg glipp av? :P

Hvis du ikke bruker tjenestene i dag: ingen ting.

 

Men det er gull verdt for brukere som har en PC til mer enn Facebook og nettaviser :P

Anonymous poster hash: 9d98e...1fd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har prøvd først trådløst, fant så frem kabel, intenting nytter.

Takket først ja til W10, så lå den og oppdaterte selv. Fikk varsel om at den var ferdig installert, og trykket neste og neste....

Når internett forsvant gikk jeg tilbake til W8.1 for å få ordnet det jeg måtte på nettet. I mens så kommer den automatiske oppdateringen og laster ned W10 på nytt. Og here w go again...

Anonymous poster hash: 4c95b...fcb

 

 

Jeg prøvde også begge deler.

Vet ikke når jeg kommer til å prøve på nytt for det tok lang tid å gå tilbake til W8.1 igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis ganske heftige brudd på privatliv inkludert i standardinnstillingene, så om du velger å installere bør du velge manuelle innstillinger.

 

Har prøvd først trådløst, fant så frem kabel, intenting nytter.

Takket først ja til W10, så lå den og oppdaterte selv. Fikk varsel om at den var ferdig installert, og trykket neste og neste....
Når internett forsvant gikk jeg tilbake til W8.1 for å få ordnet det jeg måtte på nettet. I mens så kommer den automatiske oppdateringen og laster ned W10 på nytt. Og here w go again...

Anonymous poster hash: 4c95b...fcb

 

Har du sjekket driverne? Mulig du må laste ned manuelt og overføre via minnepinne.



Anonymous poster hash: 48602...2be
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, da blir vel alt jeg har på pcn slettet som bilder og filer? Er ett styr å laste ned alt på nytt igjen..



Anonymous poster hash: 4f059...5cf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hvis du ikke bruker tjenestene i dag: ingen ting.

 

Men det er gull verdt for brukere som har en PC til mer enn Facebook og nettaviser :P

Anonymous poster hash: 9d98e...1fd

 

Så om man ikke bruker alle de greiene, så er det poengløst å oppgradere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde her, får ikke koblet til internett.

Gikk tilbake til windows 8.1 internett fungerer fint.

Maskinen instalerte W 10, automatisk igjen. Og igjen uten internett.

:klo: :klo: Hvordan få koblet til internett med W10?

Anonymous poster hash: 4c95b...fcb

 

Som AB#2be foreslår så må du kanskje søke opp og laste ned nye drivere selv. Som er litt vanskelig om man kun har én maskin og ikke kommer seg på nett... Her i huset var det den stasjonære som slet med å koble seg på nett etter oppgraderingen så jeg måtte laste ned ny driver på en annen maskin og overføre via USBnøkkel til den andre maskina. Etter installasjon av den nye driveren og en omstart var alt i orden og maskina på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Venter på beskjeden enda.

 

Men, til dere som har oppdatert, mistet dere filer som bilder, videoer og dokumenter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frister mest av alt å si god kveld til W10 og gå tilbake til 8.1.

Anonymous poster hash: 4c95b...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på beskjeden enda.

 

Men, til dere som har oppdatert, mistet dere filer som bilder, videoer og dokumenter? 

 

Du kan selv velge om å ta vare på det du har på disken eller gjøre en ren installasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg vet ikke, da blir vel alt jeg har på pcn slettet som bilder og filer? Er ett styr å laste ned alt på nytt igjen..

Anonymous poster hash: 4f059...5cf

 

Som jeg skrev til en annen her. Så kan du velge om å ta vare på det du har på pcen eller gjøre en ren installasjon  (slette alt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venter på beskjeden enda.

 

Men, til dere som har oppdatert, mistet dere filer som bilder, videoer og dokumenter? 

 

Jeg mistet ingenting. Alt er som før, bortsett fra den nye designen og det litt uvante oppsettet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest imperio

Som jeg skrev til en annen her. Så kan du velge om å ta vare på det du har på pcen eller gjøre en ren installasjon  (slette alt)

hva er best? burde jeg føre over alle filer til en harddisk også gjøre en ren installasjon? også installere alle programmer på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er best? burde jeg føre over alle filer til en harddisk også gjøre en ren installasjon? også installere alle programmer på nytt?

 

Jeg valgte en ren installasjon og i mine øyne så var det best.

Har uansett flere harddisker så jeg overførte raskt og enkelt det jeg ville ta vare på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest imperio

Jeg valgte en ren installasjon og i mine øyne så var det best.

Har uansett flere harddisker så jeg overførte raskt og enkelt det jeg ville ta vare på.

ok vurderer å gjøre  det jeg også. 

Pc'en er et halvt år gammel, men greit å gjøre det for det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Hvis du ikke bruker tjenestene i dag: ingen ting.

 

Men det er gull verdt for brukere som har en PC til mer enn Facebook og nettaviser :P

Anonymous poster hash: 9d98e...1fd

 

 

Fin hersketeknikk du har der.

 

Jeg bruker PCen til stort sett alt, fra Facebook og nettaviser til e-post, bildebehandling, spill, tekstbehandling, presentasjoner og programmering. Jeg bruker imidlertid ikke MS-tjenester til noe av det. Har selvsagt vært innom (og bruker tidvis i jobbsammenheng) Internet Explorer, Outlook og Office, samt Windows Live da det fortsatt var i...live, men funnet sakene dårligere enn konkurrentene på vesentlige områder. OneDrive har jeg ikke førstehåndskunnskap med. Jeg bruker også flere forskjellige enheter og operativsystemer, inkludert Windows (XP, 7 og 10), Android, Ubuntu, OpenELEC, PlayStation, samt Mac OS X om jeg må, så lock-in på tjenestefronten er håpløst; det jeg bruker må fungere så mange steder som mulig, ellers blir det bare tull.

 

Så spør igjen, hva går jeg glipp av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det å bruke Microsoft-konto i Windows er en av de tingene som er bra med Windows. Bruker du MS-kontoen din når du logger på, så har du SSO til omtrent alt av Microsoft-tjenester. Og måten de er integrert i W8 og W10 er til å få selv den mest hardbarkede epplefanboyen til å bli mo i knærne.

Anonymous poster hash: 9d98e...1fd

 

 

Du tror de fleste her vet hva SSO er?

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Jeg har prøvd å oppgradere til W10 ganger og begge gangene så har maskinen skrudd seg av før  den når 5-10%. Når jeg da starter maskinen igjen så gjenoppretter den tilbake til W8.1 og Windows Update gir meg en error kode som sier at jeg må oppdatere driverne mine eller noe sånt, men hvordan gjør jeg det? Trodde Windows Update liksom fiksa det jeg.. eller er jeg helt på bærtur? :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å oppgradere til W10 ganger og begge gangene så har maskinen skrudd seg av før  den når 5-10%. Når jeg da starter maskinen igjen så gjenoppretter den tilbake til W8.1 og Windows Update gir meg en error kode som sier at jeg må oppdatere driverne mine eller noe sånt, men hvordan gjør jeg det? Trodde Windows Update liksom fiksa det jeg.. eller er jeg helt på bærtur? :vetikke:

Programmer som Windows Update vil at du skal oppdatere, skal komme på en liste og du skal kun trenge å velge de du vil og så trykke last ned eller installer. (evt så må du trykke på søk etter nye oppdateringer)

 

Hvis du er usikker så kan du ta et screenshot av meldingen som kommer opp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...