Gå til innhold

Har du oppgradert til Windows 10?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har reservert Windows 10 og fikk sånn popup idag om at den var klar til å installeres, men jeg er usikker på om jeg skal gjøre det eller ikke. Hvis det er noen som har oppgradert så del gjerne deres opplevelser så langt. Tok det lang tid? Eller har dere oppdaget noen bugs ennå? :)



Anonymous poster hash: ad320...5df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen min har gjort det på både sin egen og min denne uken. Tok ikke så veldig lang tid, uten at jeg kan si eksakt hvor lenge.

Jeg har ikke så mye peiling, men han jobber innen it, så regner med han vet hva han bør gjøre og ikke.



Anonymous poster hash: b04a7...ca3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg installerte Windows RTM med en gang den var tilgjengelig. Rask, enda raskere enn Windows 8.1. Veldig godt fornøyd med hele opplegget. Anbefaler det så absolutt! :)



Anonymous poster hash: 229a9...7d5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke Windows, men sånne oppdateringer pleier å ta lang tid på Mac i hvertfall. Sett av en kveld på det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg oppgraderte til Windows 10 på to PC'er i dag. Det tok ca 1,5 - 2 timer på den stasjonære og nesten 4-5 timer på den bærbare. Til gjengjeld ble det mer trøbbel med drivere som måtte oppdateres etterpå på den stasjonære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke Windows, men sånne oppdateringer pleier å ta lang tid på Mac i hvertfall. Sett av en kveld på det :)

 

Hva slags Mac er det du har da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer an på hvor "rask" pcen din er, hos meg tok det ikke mer enn maks 1 time.

Det som kan ta tid er å laste ned oppdateringer.

 

Hos meg skjedde det et eller annet og jeg hadde store problemer med å koble meg til internett. Så jeg gikk tilbake til W8.1

Tror egentlig ikke det hadde noe med W10 å gjøre, siden det hadde kommet drivere som skulle fungere med W10.

Endret av -Leon-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Den er jo ikke kommet enda da :)

Jeg bruker aldri pc lenger uansett siden pc er for det meste dødt virker det som nå så det er ikke sikkert jeg gidder engang :)

Endret av Winza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sprettballen

Den er jo ikke kommet enda da :)

 

Jo, den kom 29.juli.

 

Ja, jeg har oppdatert til win 10.  Det tok en stund å installere den, men siden jeg gjorde det på natten vet jeg ikke hvor lenge.

 

Jeg har ikke merket noen bugs hos meg, men mannen min fikk problemer med flere drivere, og valgte å gå tilbake til 8.1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kom 15 juli. Den ble sluppet offisielt den 29de. Men jeg hadde klørne i RTMen alt den 15de.

 

Hilsen Fus.



Anonymous poster hash: 229a9...7d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke fått den ennå, om det er mye krøll vet jeg ikke om jeg gidder. Bruker 7 nå, den funker jo supert. Tror det er 7 ... Tror iallfall blindt på annen hver oppgradering. :Knegg:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har installert den, det tok 1 time på laptop`en, alt fungerer som det skal, har ikke opplevd noe problemer av noe slag. Er kjempefornøyd over å ha fått oppgavelinja tilbake :)



Anonymous poster hash: e50d2...381
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jacklost

Jeg har ikke fått den ennå, om det er mye krøll vet jeg ikke om jeg gidder. Bruker 7 nå, den funker jo supert. Tror det er 7 ... Tror iallfall blindt på annen hver oppgradering. :Knegg:

Du gikk ikke glipp av noe med å ikke oppgradere til Windows 8 :)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den er jo ikke kommet enda da :)

Jo. 29. juli er tidligere enn 2. august, så den har kommet.

Jeg oppgraderte for et par dager siden, og så langt er jeg veldig fornøyd. Litt kjappere, frigjorde bittelit plass på maskinen og litt lettere å tilpasse det meste på maskinen. Ingen store endringer for meg ennå, siden jeg ikke har hatt tid til å sette meg inn i småtips til hvordan jeg kan utnytte Windows 10 best.

Men absolutt ingenting negativt å rapportere om, en helt smertefri overgang og virker som et bunnsolid operativsystem. Det vil si, første gang den startet opp var det bare sirup, men det var altså første gang etter installasjon. Restartet da, og helt fullstendig problemfritt siden den gang. Det er nok en grunn til at det nesten bare høster ros. Windows 8 var en bom, Windows 10 er tilsynelatende et blindskudd.

Anonymous poster hash: 5b1e6...1c5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg installerte W10 på mine maskiner. Må si jeg ikke er fornøyd så langt. Det er så mange småfeil og plukk som må lukes ut før W10 er godt nok for massene.

 

For eksempel skjer det svært ofte at jeg ikke får skrevet noe her på Kvinneguiden når jeg bruker Edge (nye Internet Explorer). Det kommer også tidvis lyder fra maskinen uten at det vises noen beskjeder. Lydene høres ut som en form for notifikasjon (som f.ek.s når du kobler til en USB-pinne). Det er noe feil på driveren til lydkortet mitt. Når jeg spiller av noe med lyd, så er lyden kjempehøy helt til jeg trykker på lydknappene. Først da er lyden i det volumet det er satt til. Nå som jeg sitter i Opera er scrollbaren både på nettsiden og inne i dette tekstfeltet lignende den scrollbaren som var i W95. Det er heslig for å si det mildt.

 

Når det er sagt, så var det akkurat det samme med W8 og W8.1 starten, og jeg synes W8.1 har vært helt fantastisk å bruke. Så W10 vil garantert bli bra om et halvt til ett år.

Endret av jomann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgraderte på den stasjonære nettopp. Det kverket skjermkortdriveren, men fikk den da på beina igjen. Førsteinntrykket er...masete. Masse animerte greier (som jeg fjernet i en fei) og mas om OneDrive og Microsoft-kontoer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Oppgraderte på den stasjonære nettopp. Det kverket skjermkortdriveren, men fikk den da på beina igjen. Førsteinntrykket er...masete. Masse animerte greier (som jeg fjernet i en fei) og mas om OneDrive og Microsoft-kontoer.

Urk, høres ikke tiltrekkende ut. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppgraderte på den stasjonære nettopp. Det kverket skjermkortdriveren, men fikk den da på beina igjen. Førsteinntrykket er...masete. Masse animerte greier (som jeg fjernet i en fei) og mas om OneDrive og Microsoft-kontoer.

Det å bruke Microsoft-konto i Windows er en av de tingene som er bra med Windows. Bruker du MS-kontoen din når du logger på, så har du SSO til omtrent alt av Microsoft-tjenester. Og måten de er integrert i W8 og W10 er til å få selv den mest hardbarkede epplefanboyen til å bli mo i knærne.

Anonymous poster hash: 9d98e...1fd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvor "rask" pcen din er, hos meg tok det ikke mer enn maks 1 time.

Det som kan ta tid er å laste ned oppdateringer.

 

Hos meg skjedde det et eller annet og jeg hadde store problemer med å koble meg til internett. Så jeg gikk tilbake til W8.1

Tror egentlig ikke det hadde noe med W10 å gjøre, siden det hadde

kommet drivere som skulle fungere med W10.

Det samme skjedde her, får ikke koblet til internett.

Gikk tilbake til windows 8.1 internett fungerer fint.

Maskinen instalerte W 10, automatisk igjen. Og igjen uten internett.

:klo::klo: Hvordan få koblet til internett med W10?

Anonymous poster hash: 4c95b...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det å bruke Microsoft-konto i Windows er en av de tingene som er bra med Windows. Bruker du MS-kontoen din når du logger på, så har du SSO til omtrent alt av Microsoft-tjenester. Og måten de er integrert i W8 og W10 er til å få selv den mest hardbarkede epplefanboyen til å bli mo i knærne.

Anonymous poster hash: 9d98e...1fd

 

 

Jeg bruker ikke en eneste MS-tjeneste, og ser ikke helt poenget heller. Hva går jeg glipp av? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...