Gå til innhold

Flere som har falske profiler på Facebook?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er med i en del Facebook-grupper, og ja, jeg har flere falske profiler. Jeg synes bare ikke det er noe stas å skrive under mitt eget navn på f.eks ulike Ebay-, eller sminkegrupper. Har to slike profiler som jeg bytter mellom, og navnene på profilene har jeg bare funnet opp, så det er ikke slik at jeg gir meg ut for å være en annen ekte person. 

 

Jeg lurer egentlig på om det er noen andre her som gjør sånn som meg? For meg blir det noenlunde det samme som å ha et brukernavn på et forum, eller å bruke AB-funksjonen (som jeg gjør nå her). Jeg synes ikke det er noe galt med det jeg driver med, og lurer ikke andre til å tro at jeg er en ekte person... jeg er bare ikke så gira på å knytte det at jeg har kjøpt meg en ny foundation opp til mitt eget, ekte navn på Facebook. 



Anonymous poster hash: 66c57...b25
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo bare nettvett det du gjør da!



Anonymous poster hash: 0026e...60e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!! Må man ikke ha flere forskjellige e-post adresser også da? Jeg har problemer nok med å huske det passordet jeg allerede har. Blir jeg logget ut derfra, er det nesten så jeg ikke kommer meg inn igjen. Tenk om jeg, surrehue, skulle hatt flere profiler. :skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, en viser da ikke frem hvem en egentlig er på FB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

Selvfølgelig. Man tar bare ett tilfeldig fornavn, og legger til ett tilfeldig etternavn. Voila, så har man en Facebook-profil som ikke er knyttet opp mot sitt eget navn. Jeg bruker en slik konto for å skrive kommentarer under artikler på nettaviser og slike ting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Man tar bare ett tilfeldig fornavn, og legger til ett tilfeldig etternavn. Voila, så har man en Facebook-profil som ikke er knyttet opp mot sitt eget navn. Jeg bruker en slik konto for å skrive kommentarer under artikler på nettaviser og slike ting..

 

TS her. Ja, det gjør jeg også! Har ikke noe ønske om at alt jeg skriver kan kobles tilbake til det jeg gjør. Det har ingenting med at jeg ikke vil stå for egne meninger, men jeg har ikke lyst at ting jeg skrev for 4 år siden skal dras frem igjen og vris på. 

Anonymous poster hash: 66c57...b25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har! Brukes til å kommentere saker, + stalke folk som har blokkert meg + se hvordan min profil ser ut "utenfra". :D



Anonymous poster hash: bc4fb...d30
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herregud. Hvem har vel ikke det. Jeg er medlem i tre grupper jeg ikke vil at andre skal vite om. En er pga sykdom.

Jeg surret litt i begynnelse. Haha.oppdaterer innimellom med bilder. Bare for at de skal se at det er en bruker.

Jeg er meg selv det,men ikke rett navn

Anonymous poster hash: c9358...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, herregud. Hvem har vel ikke det. Jeg er medlem i tre grupper jeg ikke vil at andre skal vite om. En er pga sykdom.

Jeg surret litt i begynnelse. Haha.oppdaterer innimellom med bilder. Bare for at de skal se at det er en bruker.

Jeg er meg selv det,men ikke rett navn

Anonymous poster hash: c9358...165

:plystre:  :plystre:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er jo bare nettvett det du gjør da!

Anonymous poster hash: 0026e...60e

 

Enig. Selv har jeg ikke flere brukere, men jeg er svært lite aktiv på Facebook. Dersom jeg skulle ha brukt det som TS gjør, hadde nok jeg også hatt flere brukere. 

Anonymous poster hash: 89f98...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nei, det har jeg ikke.

Anonymous poster hash: 827db...6cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grunnen til at jeg har det er pga kolegaer.De og arbgiver.

Anonymous poster hash: c9358...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det med epost adresse da?

Anonymous poster hash: f4601...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det har jeg. Laget en ny epost, tilfeldig naturligvis, og et Facebook-navn som er passe snålt, men sikkert troverdig i deler av verden. Bruker epostleser tilknyttet brukeren her på forumet, på YouTube og Facebook. Det gjøres fordi jeg har et arbeid hvor jeg ikke ønsker at deler av mine interesser skal bli for offentlig. Ikke noe snusk, men jeg har behov for noe privatliv.

Anonymous poster hash: 15ad8...4ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, har faktisk ikke falt meg inn. Har dere venner på de falske profilene?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har faktisk ikke falt meg inn. Har dere venner på de falske profilene?

Nei. Jeg har endret personverninstillingene på samme måte som jeg har det på min "ekte konto", slik at ingen kan se hvem vennene mine er / om jeg har noen. Profilen min er helt sperret mot innsyn, med unntak av profilbildet. 

 

Hvordan gjør dere det med epost adresse da?

Anonymous poster hash: f4601...c44

Lager bare en ny e-post adresse. 

Anonymous poster hash: 66c57...b25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har en ekstra.



Anonymous poster hash: a1733...34c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ha gjort det, har tenkt på det med Tinder også. Men så langt har jeg ikke kommet ennå...først og fremst prøver jeg å blokkere FB fra å følge meg overalt: Egen nettleser for all FB-aktivitet, Ghostery og ABP ellers som luker vekk alt som man vlir bombardert med fra den kanten.

Anonymous poster hash: c621f...84d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...