Gå til innhold

Livet med lillegull og småprøving på en ny spire ♡


Løvsol

Anbefalte innlegg

Flashbacks.

Da jeg var gravid sovnet jeg på sofaen hver eneste kveld. (Det gjør jeg forsåvidt nå også, men det er vel av at årsaken er blitt vilter og 16 måneder ;) )

Men våknet kl 05 hver dag nesten, og var så sulten at jeg tror jeg kunne spist småstein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flashbacks.

Da jeg var gravid sovnet jeg på sofaen hver eneste kveld. (Det gjør jeg forsåvidt nå også, men det er vel av at årsaken er blitt vilter og 16 måneder ;) )

Men våknet kl 05 hver dag nesten, og var så sulten at jeg tror jeg kunne spist småstein.

Fin, liten og viltre <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha en fin helg! :klem:

Takk :-) håper du har hatt en fin helg <3 Nyt søndagen :-) Det skal jeg. Ingen planer,bare en liten gåtur i sola :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som om det ikke er nok følelser og tanker fra før av..herremin..Jeg tenker på hvor vennene mine har blitt av... De er der, men jeg orker ikke ta så mye kontakt, er utslitt etter jobb..dessuten prater jeg jo bare om graviditeten og alt jeg ikke kan gjøre, så jeg ser jo at jeg kanskje ikke er den mest festlige å leke med om dagen.. Føler meg litt ensom på en måte. Selvom jeg vet at jeg absolutt ikke er det... :lillesky:

Tenker mye på om jeg spiser for mye sukker, for lite grønnsaker, om jeg trener for lite, om jeg stresser for mye, om jeg spiser variert nok, om jeg har fått for stor mage for tidlig, om jeg skal fortsette å få større pupper herfra til evigheten, om bebis har det bra, om det er gutt eller jente, om jeg kommer til å bli en god mor, om jeg kommer til å være tålmodig...... :bond::rolleyes::rodmer::hakeslepp::trene::bond:

På mandag får jeg vite litt mer..Gleder meg...og gruer meg...og gleder meg enda litt til :rodmer:

Lurer på om det er en guttebebis eller jentebebis?

Hva tror du?

Neih, skal jeg legge vekk alle tankene en liten time, se en episode av Black is the new orange, så finne senga. Gravida Hormonelle Gravid ass :hoho:

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart å se hvordan magen endrer seg ♡

gleder meg til å se lillegull igjen på mandag ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅååe for en fin babymage :nigo: Jeg begynner å se slik ut som ditt siste bilde, nå! Wiiii

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅååe for en fin babymage :nigo: Jeg begynner å se slik ut som ditt siste bilde, nå! Wiiii

ææh.. rart hvordan kroppen endres. Gleder meg til mandag kveld og OUL♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper.... Skaviseee... Gutt! :babygutt:

Jeg er veldig spent.. hadde så innmari jentefølelse i starten..men nå er bare veldig usikker. Blir så spennende å se i mårra kveld :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på en deilig avslappende hyttetur i helga. Reiste med noen venner. Det var utrolig digg. Ingen planer, bare god mat, godis, kos og avslapping. Ble en del alkohyler på de andre, men fru preggers holdt seg til vann og farris og et par glass solo - craaazy :fnise:

Merker at jeg skal roe ned overtidjobbingen, sitter uten at jeg tenker over det opp til halvannen time lenger enn jeg trenger hver dag.

I helgen har jeg omtrent sovet hele helgen. Følt meg utrolig sliten med masse småkramper i magen, så antar at det er tegn på at jeg stresser for mye :dry: I dag har jeg nesten ikke hatt noen kramper, og nå har jeg slappet helt av hele helgen, så da antar jeg at jeg skal ta hintet :opplyser:

Jeg har hatt utrolig vondt i korsryggen/bekkenet i dag. Skikkelig vondt. Akkurat sånn som jeg hadde da jeg ble gravid. Håper virkelig ikke det er noe begynnende bekkentull. Håper heller det betyr at lille ligger i en ny merkelig posisjon som presser på både nerver og blære. Jeg har nemlig flydd på do som en tulling i dag :fnise: Rampunge!!

Nå går jeg bare og gleder meg til å legge meg. Skal prøve å holde meg våken en liten time til, så blir det tannpuss!

Endret av Løvsol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag - første dag av min første ferieuke.

Denne uken skal jeg bruke på å vaske ned leiligheten vår. Mamma komme for å hjelpe meg heldigvis.

Mannen skal fikse taket på huset vårt.

Jeg klarer nesten ikke å tro at vi skal flytte inn i vårt hus ila 3-4 uker nå! Vi blir nok boende i oppussingskaos noen uker/måneder. Men vi får flytte inn i vårt hus :hjerte:

Jeg har fått ansvar for å pusse opp master bedroom og barnerommet. Må finne noen som kan hjelpe meg med å legge gulv og sette opp ferdigpanel og lister. Så kan jeg begynne å sikle på barnesenger, stellebord og diverse :rodmer: hihihihi :hjerter_rundt:

Ellers går det bra, jeg blir fort trøtt og sliten.

Lille frøken i magen er aktiv, mye liv. Nå skjønner jeg hva folk snakker om med luftbobler. Det kjennes virkelig ut som luftbobler når ho hopper rundt inni der. Vi kan kjenne det på utsiden også nå :hjerte: :hjerte:

Rart å tenke på at jeg er halvveis. 20 uker i går. :rodmer:

Merkelig å se hvordan kroppen og magen endrer seg, noen dager er magen ganske "stor", andre dager er den mindre. Jeg føler meg mindre nå enn jeg gjorde de første månedene. Merker at tiden har gått veldig fort frem til nå, føler at den vil gå tregere fremover...men det er vel fordi jeg begynner å skjønne hva som skjer, jeg har jo ikke helt turt å tro på dette frem til nå :rolleyes:

Neih, jeg får vel komme i gang. Leiligheten ryddes dessverre ikke av seg selv :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det er rart å tenke på at magen går utover når jeg ligger på ryggen. I dag er jeg skikkelig sliten, var på utdrikningslag i går og Stevie Wonder konsert på Kongsberg. En dag uten pauser fra klokka syv til klokka 00:45 var i meste laget. Da streiket lille voldsomt. Både kynnere lg rabalder inni her. Så i dag er jeg helt død. Orker ingen ting. Har sovet tre powernapper allerede.. nå må jeg holde meg håken resten av dagen. Må jo sovne i kveld, jobb i mårra.. bah..

jeg må kjøpe meg litt mer preggersklær pg nye BHer.. nå begynner jeg å bli så stor at det er nødvendig.

Tenkte å prøve å bære over noen småting til huset vårt. Heldigvis er vi invitert på middag hos svigers i dag, så j slipper å lage middag i dag! Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En stund siden siste oppdatering. Går bare og venter. Litt tidlig i uke 23 syns jeg. Ganske rart hvordan min hverdag har endret seg meget drastisk dissr mnd. Jeg somnormalt trener 4-6 dager i uken. Og nå er jeg "sykemeldt" fra all fysisk aktivitet også turgåing.

Måtte på sykehuset i går. Ble veldig bekymret. På onsdag bar jeg en del flyttelass. Ikke tunge ting, men det bøe et par timer med bæring. Så pantet jeg litt flasker før jeg gikk en 5 km tur i lett kuppert terreng, i rolig tempo med en venninne. På slutten av runden merket jeg at jeg fikk skikkelig vonde kynnere eller kramper i magen. Eller kanskje ikke vonde, min smerteterskel, så det var langt fra smertefult. Men de var ordentlig ubehagelig og absolutt ikke sånn det skal være. Men det er jeg vant til fra trening, så jeg tenkte det ville gi seg når jeg bare slappet av. Det gjorde det ikke. Jeg gikk turen ganske sent, så jeg bestemte meg for å legge meg og se det an dagen etter. Våknet på natten og magen var støl og steinhard. Kjente heldigvis litt spark, så jeg sovnet igjen. Mem til tross for en kjemperolig dag, slapp aldri takene i magen. Fikk kynnere av å koke kaffe... så etter mye om og men og katastrofetanker ringte jeg til føden. De ville ha meg på kontroll. Alt var heldigvis bra. Men både jordmor og lege påpekte at det skal ikke være vondt i magen å være gravid. Magen skal slappe av. Jeg fikk streng beskjed om å roe ned. (...også jeg som ikke syns jeg gjør noe annet enn å slappe av og være rolig nå..). Jeg ble "sykemeldt" fra all flytteaktivitet og fysisk aktivitet for en periode. Ble også rådet på det sterkeste til å snakke med sjefen om å få tilpasset arbeidsdagen, slik at jeg slipper å sykemeldes fra jobb. Håper sjefen godtar planen min. Kvinner meg opp ila helgen. Vil helst holde meg i jobn, 4 mnd uten jobb og bare gå å vente. Det blir heavy!! Så bank i bordet!!

Så da blir det boklesing i helga. Legen ba meg slappe helt av i helgen. Bare gjøre vanlige ting som matlaging. Ellers ingen fysisk aktivitet. Så da håper jeg sola fortsatt skinner så jeg kan sette meg ut for å lese og trimme litt brunfarge ;-)

23 uker i dag. Tenk, 4 mnd til termin. Shit! jeg får sommerfugler i magen. Lille sparker fornøyd inni her når mor ligger rett ut. Så jeg får vel fortsette med det ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt med sånne vondter såpass langt unna termin, håper det roer seg når du roer ned :klem:

Hurra for 23 uker! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ekkelt med sånne vondter såpass langt unna termin, håper det roer seg når du roer ned :klem:

Hurra for 23 uker! :hoppendeglad:

ja, det var ekkelt. Man har liksom kommet langt nok til at man endelig forstår hva som skjer og at det faktisk vil skje. Så plutselig blir man livredd for at det ikke går allikevel. Men lille sparker fornøyd nå. I hele går og i dag. Så jeg føler meg trygg på at dette går bra nå, så lenge jeg respekterer kroppen min nå :-)

jaaa... 23 uker ♡ 5 mnd ♡ tjohoi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag føler jeg meg helt sprengt. Tror lille vokser og magen gror til nå. Har dere fått mage? Lurer sånn på om jeg er for stor til å bare være 24+4.

Masse liv i magen i dag ♡ det er koselig ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

♡♡ takk! Føler meg litt som en elefant som holder på å sprekke i varmen om dagen. Hehe :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...