Gå til innhold

Livet som trebarnsmamma <3


Fibonacci

Anbefalte innlegg

Kjedelig at du skal plages sånn med hodepine, vet du hva det kommer av? Får du i deg nok væske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg drikker masse vann hele dagen, er tørst konstant! Men jeg har en laaaang forhistorie med hodepine og migrene. Skal ikke kjede dere med den ;)

Her har lillebror ligget ved siden av meg og puppet av og på siden kl. 02. Er litt trøtt!

Vi skal straks opp, få i oss litt frokost, pakke de siste tingene og kjøre til hytta :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, god tur til hytta!

Det ligger jo an til strålende sommerdager framover, så dette blir nok kos både for små og store! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Tekola og Mafalda!

Framme på hytta og lillebror henger i puppen igjen! Det er V.A.R.M.T!!

Han er veldig svett og veldig tørst, kaver mye når han spiser og er mer urolig enn vanlig. Spent på hvordan natta blir!

Har spist middag her og nå holder de største ungene på med skattejakt i regi av bestefar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere på hyttetur! Høres deilig, og litt plagsomt ut. Håper natta blir kjøligere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ikke så verst på soverommet i natt, men nå på morgenen står sola inn her og varmer godt.

I natt ble det pupping både kl. 03, 05 og 08. Bare den første matingen hvor jeg vekte ham og ikke omvendt.

Vi har en time til ultralyd av hofter på sykehuset i dag, så ferien blir avbrutt for en stund. Fikk innkallingen forrige uke, like greit å få det overstått. Lillebror blir undersøkt pga hofteleddsdysplasi i mannens familie, ingenting som tyder på at det er noe galt med ham utenom det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på kontroll!

Siden det er rutine pga familiære problemer og ingenting tilsier at det er noe galt satser vi på at de ikke finner noe. Men det er jo bra de sjekker det ut!

Håper ellers dere får en fin dag i sola :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Mafalda og Ipanema!

Vi er ferdige på sykehuset, og det gikk fint :) Lillebror tissa og bæsja masse mens han ble undersøkt. :ler:

Nå er vi hjemom en tur for å hente et par ting og spise lunsj før vi drar tilbake til hytta. Snuppa og eldstemann ble igjen der ute sammen med besteforeldrene i dag, de er nok på stranda nå!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tissing og bæsjing under slike undersøkelser er vel obligatorisk :ler: J tissa ihvertfall godt på legen når han fikk ultralyd av hoftene, og legen sa det ble fjerde skiftet hun måtte gjøre den dagen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi Favole :fnise:

Holdt på å renne bort på hytta her i ettermiddag, så jeg fikk gått meg en herlig kveldstur med lillebror i Caboo'en :) Mamma ble med, og så gikk vi ned til stranda der barna og mannen holdt på å hoppe fra stupetårnet. Den supertøffe snuppa mi hadde hoppa fra 3-meteren, og da kunne ikke eldstemann være dårligere! :ler:

Ellers har jeg sittet og ammet store deler av ettermiddagen og kvelden, blir så sulten og tørst av det. Var helt svimmel i stad! Fikk spist noen middagsrester nå, mens mannen skifta på lillebror og fikk lagt ham i vognbagen. Og eldstemann leste en godnatthistorie for ham på senga, det var så utrolig koselig å se på, og lillebror fulgte veldig med :rodmer:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det der med å føle seg uvel pga amming og for lite mat og drikke kjenner jeg meg så igjen i! Man er jo som regel lenka til den ungen, og da er det så lett å enten glemme eller bare skippe å få i seg noe å spise eller drikke. Like dumt hver gang :riste:

Så koselig med storesøsken som tar så godt vare på lillebroren sin, altså :rodmer: De kommer nok til å ha et helt spesielt bånd til den lille attpåklatten for bestandig, heldige lillebror! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er så koselig å se hvor glade de er i lillebroren sin! :hjerte:

Vi har hatt en grei natt, lillebror var sulten ved midnatt og så vekte jeg ham kl. 04. Og han vekte meg litt før kl. 08. :)

Vi skal en tur til Sverige og handle i dag, og så blir det nok stranda resten av dagen. :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stranda høres egentlig ut som det eneste logiske stedet å tilbringe ettermiddagen på! :sol:

Håper dere ikke renner bort i varmen! Så en bitteliten kar på t-banen i dag (en eller to uker, vil jeg tro), og han lå der i bare bodyen mens mammaen viftet febrilsk med et ukeblad :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten, hørtes ikke godt ut!

Får heller dra på stranda etterpå, det holder seg jo rimelig varmt utover kvelden også. For den Sverigeturen tok jo hele dagen! De største barna ble med foreldrene mine på stranda, men den turen ble litt amputert, for de ble overrasket av regn og eldstemann slo tåa si i en stein så blodet sprutet! Uff og æsj! Nå er vi rimelig slitne hele gjengen. Lillebror hilste på nabolandet vårt ved å levere tidenes bæsjebleie (til ham å være) 2 minutter etter at vi gikk inn på senteret, og han illskrek hele veien til stellerommet og gjennom hele bleieskiftet. Jeg var rimelig svett da det hele var overstått, og da hadde vi ikke engang fått begynt på shoppingen!

Etterpå handla vi litt nye klær, en vognleke og en koseklut til ham, spiste lunsj, fikk unna noen småærender og amma i bilen før vi gjøv løs på matbutikken og fylte opp med drikke, kjøtt og andre godsaker. Hadde ham i bæreselen på slutten, og da koste han seg sånn og sov kjempegodt. :)

Nå er det grilling, og jeg har pumpa meg og skal ta meg en iskald Corona! :nigo:

Så blir det nok kveldsbad på de andre, og en tur til isbaren! :is:

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så kjedelig at strandturen ble amputert av blødende tå og regn :( Men dere har kanskje fått tatt det igjen med litt bading i kveld? Vi har jo strand rett nedenfor der vi bor, og jeg har seriøst lyst til å dra ned på stranda nå (Plutt er hos besteforeldrene sine), som du sier er det jo faktisk varmt langt utover kvelden nå :jepp:

Hørtes deilig ut med grilling og iskald øl, kjenner jeg savner det å kunne ta et glass øl eller rosé på terrassen nå i sommervarmen :sjenert: Håper du koser deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ipanema: grilling og kos ble litt stress, da lillebror var veldig urolig under hele middagen og bare ville bæres. Han var nok veldig varm stakkars!

De andre tok kveldsbad i går, mens jeg slappet av på hytta. Lillebror hadde da omsider roet seg etter en kjempestor bæsjebleie og sovna fint i bag'en sin.

Rosevin har jeg sinnsykt lyst på, vi får nok kjøpe inn litt! :nigo:

Jeg ga lillebror mat litt over 3 i natt, og så ville han ha mat kl. 7. Etter det sov vi videre til kl. 9, puppet litt til og så tok mannen ham så jeg fikk sove helt til halv 11! Sååå deilig! :strix:

Han ga mannen et skikkelig stooort smil her i stad, søtingen min! :rodmer:

De andre har gått til stranda, og her sitter jeg inne i stua og ammer igjen. Skal kanskje treffe noen kjentfolk i området her etterpå, og i kveld skal vi ut og spise!

Endret av La Traviata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at han har begynt å smile masse! :hjerte:

Det er ingenting som kan måle seg med et hjertelig, tannløst babyglis. Det går rett i hjerterota!

Sove til halv elleve?! Jeg er grønn av misunnelse- og her har ikke babyen kommet ennå! :hoho:

Skjønner godt at du og lillebror holder dere litt inne nå, det er jo helt utrolig varmt. Men det blir sikkert deilig å gå ut og spise i kveld, da er ikke varmen så intens heller så det blir ikke altfor klamt for lillebror. Håper dere får en fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...