Gå til innhold

Livet med Minibikini


Bikini

Anbefalte innlegg

Prøvedagbok: Side 1-3
Graviddagbok: Side 4 - 20

Livet med Minibikini: Side 20 -->

Da var jeg her. Hjelpes. Litt skummelt og veldig spennende!

Vi er et stille og rolig par på 27 år som har funnet ut at "why wait?!". Vi har sikre, faste jobber, eget hus og smelter begge to da vi ser søte små rundt omkring. Vi har ingen behov for de største utskeielsene lenger, og lever et meget rolig og stabilt liv. Han er nok veldig klar, mens jeg er litt redd ennå. Men det er kanskje naturlig. Det er forsåvidt jeg som skal gjennom mest her, ihvertfall i de første årene ;)

Jeg har gått på pillen i 11 år, og tar den siste 23.august. Da er jeg ferdig med påbegynt brett, og har gjort unna et par ting som er greit å være ferdig med før en legger hele sjelen sin i dette.

Jeg har lenge vært fascinert av graviditet, fødsel og barn, og har gledet meg til dette i mange år, men når jeg først "er her" så er det fryktelig skummelt.

Selv om jeg/vi ikke er helt prøvere ennå, så syns jeg det var greit å lage en dagbok her allerede for å lufte tankene mine til noen ukjente. Mannen rygger litt når jeg begynner å snakke om EL, syklus og andre "dameting", så det er greit at han får litt pause fra det innimellom :fnise:

Det første jeg er spent på nå er å se om kroppen min klarer å stabilisere seg i løpet av ikke alt for lang tid.

Vi satser på en sommerbaby til neste år. Det hadde vært stas :biggrin:

Endret av Bikini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var jeg her. Hjelpes. Litt skummelt og veldig spennende!

Vi er et stille og rolig par på 27 år som har funnet ut at "why wait?!". Vi har sikre, faste jobber, eget hus og smelter begge to da vi ser søte små rundt omkring. Vi har ingen behov for de største utskeielsene lenger, og lever et meget rolig og stabilt liv. Han er nok veldig klar, mens jeg er litt redd ennå. Men det er kanskje naturlig. Det er forsåvidt jeg som skal gjennom mest her, ihvertfall i de første årene ;)

Jeg har gått på pillen i 11 år, og tar den siste 23.august. Da er jeg ferdig med påbegynt brett, og har gjort unna et par ting som er greit å være ferdig med før en legger hele sjelen sin i dette.

Jeg har lenge vært fascinert av graviditet, fødsel og barn, og har gledet meg til dette i mange år, men når jeg først "er her" så er det fryktelig skummelt.

Selv om jeg/vi ikke er helt prøvere ennå, så syns jeg det var greit å lage en dagbok her allerede for å lufte tankene mine til noen ukjente. Mannen rygger litt når jeg begynner å snakke om EL, syklus og andre "dameting", så det er greit at han får litt pause fra det innimellom :fnise:

Det første jeg er spent på nå er å se om kroppen min klarer å stabilisere seg i løpet av ikke alt for lang tid.

Vi satser på en sommerbaby til neste år. Det hadde vært stas :biggrin:

Velkommen, velkommen!!! :danse: Alltid kjekt med nye fjes og dagbøker å følge :) Dette er så spennende, og det er så mye å sette seg inn i, men akk, så gøy. Jeg lagde min dagbok i dsember 2012, men sluttet ikke på pillen før slutten av februar, så du er ikke for tidlig ute. Før jeg hadde sluttet på pillen hadde jeg allerede fått bygget meg opp et flott nettverk av gode venner her inne :hjerte:

Har du ikke begynt på folat enda, er det på tide å gjøre det nå.

Lykke til! Gleder meg til å følge deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være^_^

Det er en jungel, men da er det fint å vite at KvinneGuiden finnes;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å "se" dere inne her, Missdior og Amens :nigo:

For en kjedelig dag dette har vært; det har ikke skjedd noen ting! Jeg er en rastløs sjel, som liker at det skjer noe hele tiden, samtidig som jeg blir værsyk av regnvær. Så jeg har nesten flydd på veggen her. Har fortsatt ferie i 6 dager til, så egentlig så bør jeg vel lade batteriene før en lang(og veldig spennende!) høst venter. Jeg er velsignet med verdens beste jobb; jobber på en fantastiske skole og er utdannet allmennlærer. Gleder meg egentlig til å begynne på jobb igjen, Blir koselig å se alle igjen, både elever og kolleger.

Jeg og mannen har ikke snakket noe særlig om den kommende tiden i dag. Jeg syns det fortsatt er vanskelig å innlede en samtale rundt det. Det blir sikkert annerledes når vi er i gang, på ordentlig. Det er fortsatt ganske fjernt for han. Tviler på at han har sittet og googlet sykluser, EL og prøving generelt :icon_lol:

Men, jeg derimot har søkt masse rundt på alt fra vogner til "fosteret uke for uke"-videoer på Youtube :fnise: Også har jeg sett på to episoder av Fødeavdelingen på Fem. Jada, så det...litt ivrig og nysgjerrig er jeg jo.

Jeg lurer litt på det om hvis om atte, dersom atte, jeg slutter på pilla i morgen, når kan jeg regne med å begynne å blø/få mensen igjen? Herregud, jeg blir så utålmodig!! Jeg regner jo med at den mensen kommer til å bli av en litt annen dimensjon enn hva jeg er vandt med, og det frister lite å begynne med sånt styr før den 23. Æsj...jeg må vel bare vente...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å "se" dere inne her, Missdior og Amens :nigo:

For en kjedelig dag dette har vært; det har ikke skjedd noen ting! Jeg er en rastløs sjel, som liker at det skjer noe hele tiden, samtidig som jeg blir værsyk av regnvær. Så jeg har nesten flydd på veggen her. Har fortsatt ferie i 6 dager til, så egentlig så bør jeg vel lade batteriene før en lang(og veldig spennende!) høst venter. Jeg er velsignet med verdens beste jobb; jobber på en fantastiske skole og er utdannet allmennlærer. Gleder meg egentlig til å begynne på jobb igjen, Blir koselig å se alle igjen, både elever og kolleger.

Jeg og mannen har ikke snakket noe særlig om den kommende tiden i dag. Jeg syns det fortsatt er vanskelig å innlede en samtale rundt det. Det blir sikkert annerledes når vi er i gang, på ordentlig. Det er fortsatt ganske fjernt for han. Tviler på at han har sittet og googlet sykluser, EL og prøving generelt :icon_lol:

Men, jeg derimot har søkt masse rundt på alt fra vogner til "fosteret uke for uke"-videoer på Youtube :fnise: Også har jeg sett på to episoder av Fødeavdelingen på Fem. Jada, så det...litt ivrig og nysgjerrig er jeg jo.

Jeg lurer litt på det om hvis om atte, dersom atte, jeg slutter på pilla i morgen, når kan jeg regne med å begynne å blø/få mensen igjen? Herregud, jeg blir så utålmodig!! Jeg regner jo med at den mensen kommer til å bli av en litt annen dimensjon enn hva jeg er vandt med, og det frister lite å begynne med sånt styr før den 23. Æsj...jeg må vel bare vente...!

Jeg kan bare svare for meg selv, men jeg "mista" mine siste p-piller i vasken, og sluttet på pillene to-tre dager før jeg egentlig skulle. Det gikk 30 dager, så fikk jeg samme blødning som jeg hadde på pillene. Deretter hadde jeg en litt klussete syklus, og den blødningen var bare sånn blod i utflod. Syklusen etter der derimot.. holy macaroni! Trodde jeg skulle blø ihjel! Det bare fosset, og fosset. Samme med forrige syklus, blodspruten stod (unnskyld... :fnise: ) Satser på at du slipper det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, det hørtes slitsomt ut. Jeg som blir lei hver gang jeg har pille-mens :sjokkert: Jaja, får bare ta imot det som kommer, forhåpentligvis så blir det ikke så mange gangene. En ting er sikkert, og det er at jeg ikke har lyst til å tilbake på p-piller igjen. Liker ikke å putte kroppen full av hormoner. Det er praktisk, men den enkle er ikke alltid det beste. Men, det er lenge til jeg trenger å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Usj, det hørtes slitsomt ut. Jeg som blir lei hver gang jeg har pille-mens :sjokkert: Jaja, får bare ta imot det som kommer, forhåpentligvis så blir det ikke så mange gangene. En ting er sikkert, og det er at jeg ikke har lyst til å tilbake på p-piller igjen. Liker ikke å putte kroppen full av hormoner. Det er praktisk, men den enkle er ikke alltid det beste. Men, det er lenge til jeg trenger å tenke på det.

Man må bare ta det som det kommer; noe annet blir vanskelig. Jeg skal heller ikke tilbake på p-piiller etter en eventuell graviditet :) Får se hva annet lurt som finnes der ute.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leopanter! :smilorange: Så koselig at du vil følge videre. Har vært inne og lest dagboka di jeg også. Det er artig å lese om andre med de samme planene, selv om du har kommet en del lengre enn meg. Jeg føler at jeg står i startgropa, men kommer ikke videre. Det er vanskelig å snakke med mannen om dette, for det er så fremmed for han ennå. Han er en stille og ordknapp type, så det er mulig at vi sitter på hver vår tue/sofa med de samme tankene, uten å tørre og ta opp temaet. Jeg er egentlig meget så pratsom. når jeg er kjent og varm i trøya, men nå så kvier jeg meg for å snakke mye rundt temaet.

Vi var på bytur med en gjeng i går. Voksne folk(hoho, for jeg er jo ikke voksen!), der det ene paret ble foreldre for 9 mnd siden. Spørsmålet kom så klart om når vi tenke oss å få en liten en. Jeg fikk stotret frem at jeg ihvertfall skulle ha den første før jeg ble 30, og temaet ble egentlig lagt død, men jeg kjenner jo det at dette er noe jeg virkelig har lyst til. Da hun snakket om den lille så fulgte jeg ivrig med, og det kunne kanskje merkes at jeg var litt over gjennomsnittet interessert. Hun planlegger en til om en liten stund da, kanskje vi får selskap? ;) Det hadde vært koselig. Det er et veldig koselig par, som jeg dessverre har alt for lite kontakt med. Hver gang vi møtes så går skravla hele kvelden. Deilig med sånne folk.
Dessverre så fikk jeg så vondt i magen av den biffen jeg spiste i går, at jeg ikke sovnet før 02.30. Følte at magen min ikke ville fordøye kjøttklumpen. Ikke noe moro, og jeg føler meg helt hul innvendig.

Mannen virker i godt humør i dag, så kanskje jeg skal bringe noen tanker på banen. Føler at jeg trenger en skikkelig bekreftelse på at han virkelig ønsker å begynne og prøve nå, selv om han indirekte har sagt det sikkert 100 ganger.

Æsj, nå sier vaskemaskinen at den er ferdig!

So long..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Leopanter! :smilorange: Så koselig at du vil følge videre. Har vært inne og lest dagboka di jeg også. Det er artig å lese om andre med de samme planene, selv om du har kommet en del lengre enn meg. Jeg føler at jeg står i startgropa, men kommer ikke videre. Det er vanskelig å snakke med mannen om dette, for det er så fremmed for han ennå. Han er en stille og ordknapp type, så det er mulig at vi sitter på hver vår tue/sofa med de samme tankene, uten å tørre og ta opp temaet. Jeg er egentlig meget så pratsom. når jeg er kjent og varm i trøya, men nå så kvier jeg meg for å snakke mye rundt temaet.

Hehe, akkurat det med å snakke med mannen om disse greiene var jeg litt engstelig for jeg også, tenkte at han trenger ikke å høre om EL-slim og blødninger og sæd og sånt, men han viste seg å være så nysgjerrig på hvordan jeg visste at var jeg mest fruktbar, så da fikk det bare stå til og han fikk høre de ekle detaljene. Men han synes det er mer interessant enn ekkelt, heldigvis. Ikke at jeg tar opp temaet EL-slim ved middagsbordet, altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det oppe og bestemt;vi er prøvere! Kunne egentlig sluttet med pillene i dag,men ettersom jeg har lest så bør en ta ut brettet. Leste også at en bør bruke prevensjon til man hadde hatt mensen en gang,slik at kroppen blir klar for en graviditet. Leste en tråd fra et forum at det var så mange som opplevde SA når de gikk rett fra pille til prøving. Hjelpes,det er mye å sette seg inn i.

Mannen var ihvertfall helt klar :) Noen ganger så hjelper det å snakke om ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det oppe og bestemt;vi er prøvere! Kunne egentlig sluttet med pillene i dag,men ettersom jeg har lest så bør en ta ut brettet. Leste også at en bør bruke prevensjon til man hadde hatt mensen en gang,slik at kroppen blir klar for en graviditet. Leste en tråd fra et forum at det var så mange som opplevde SA når de gikk rett fra pille til prøving. Hjelpes,det er mye å sette seg inn i.

Mannen var ihvertfall helt klar :) Noen ganger så hjelper det å snakke om ting.

Ja, å snakke sammen er definitivt viktig!

Jeg sluttet midt i brettet, jeg.

Lykke til som prøvere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å bare droppe og ta pilla i morra,ihvertfall nå som jeg skjønte hvor gira mannen er på dette. Blir så usikker når jeg leser rundt omkring på nettet,alle har forskjellige meninger virker det som..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke det er noe farlig med å ikke spise opp brettet :) Hos oss ble det sånn fordi jeg var megaklar, og mannen enda litt nølende, så han likte de ekstra dagene der alt var "sikkert" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å bare droppe og ta pilla i morra,ihvertfall nå som jeg skjønte hvor gira mannen er på dette. Blir så usikker når jeg leser rundt omkring på nettet,alle har forskjellige meninger virker det som..

Ja, noen ganger er det mer forvirrende enn til hjelp, altså.

Jeg tror heller ikke det har noe å si, for når man går på pilla har man jo egentlig ikke noen syklus, den "mensen" man har da er jo bare bortfallsblod. Særlig om man går på énfasepiller, f.eks. microgynon, bør det ikke ha noe å si, da får man jo lik dose hormoner og sånt hver dag. Da skal det i mitt hode ikke ha noe å si når man slutter.

Jeg ville ha droppa den, jeg (det var jo det jeg gjorde også :fnise: ). Jeg fikk "mensen" fire dager etter den siste pilla, og en relativt vanlig syklus på 34 dager etter det. Er i PP2 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nettopp Microgynon jeg går på. Så da er det ikke så nøye da, kanskje jeg skal overraske mannen med en tekstmelding i morgen tidlig, etter at han har dratt på jobb, og si at resten av brettet har gått i søpla ;)

Men samtidig så hadde det vært kjedelig med "mensen" til helgen da jeg skal ut på noe.*tenke,tenke*

Ahh,smelter fortsatt da jeg tenker på da mannen sa at dette var noe han virkelig var klar for :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette blir en spennende tid fremover. Jeg skifter litt mellom å glede og grue meg. Mannen er veldig gira,skulle nok ønske at jeg var gravid i går :) Jeg tenker mye på hvordan alt det praktiske skal ordnes,i og med at jeg har noen ridedyr som må aktiviseres i de månedene jeg er lite mobil. Jeg har lyst til å holde så mye på med dem som mulig. Men,det er forsåvidt bare en liten utfordring som helt sikkert løses. Er heldigvis ikke alene om alt ansvaret for dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg når jeg ser de nydelige ungene i familien, og gruer meg når jeg hører om revning og rier og alt det andre...

Det finnes sikkert noen jenter som gjerne vil kære mer om hester og slikt så om du begynner å lete og trene dem nå, så har du sikkert noen kan ta ansvaret alene når den tiden kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg når jeg ser de nydelige ungene i familien, og gruer meg når jeg hører om revning og rier og alt det andre...

Det finnes sikkert noen jenter som gjerne vil kære mer om hester og slikt så om du begynner å lete og trene dem nå, så har du sikkert noen kan ta ansvaret alene når den tiden kommer.

Det er dessverre få barn/unge i nærheten,men det løser seg. Forhåpentligvis så kan jeg holde på lenge selv også,med litt hjelp. Må ikke nødvendigvis ri,mye man kan gjøre uten å sitte to meter over bakken ;)

Jeg kjenner jeg gleder meg veldig nå. Har fått ryddet mye oppi hodet mitt,og løst mange mulige problemstillinger. Jeg er et kontrollmenneske,så jeg blir litt stressa når det blir mange løse tråder oppi toppen.

Går og venter på bortfallsblødningen nå,tok siste pille på mandag så den bør være like rundt hjørnet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...