Gå til innhold

Endelig! Tenk at jeg er gravid ♡


Frufly

Anbefalte innlegg

Hvorfor tidlig ultralyd? :) Nysgjerrighet eller noe med graviditeten å gjøre?

Når skal dere begynne å fortelle dette til folk? ;)

Det er prøverørsbarn så er derfor vi har fått henvisning til UL i uke 7. Uansett er det greit å sjekke at alt er greit.

Ehh.. vanskelig. Det har vi ikke bestemt oss for. Jeg har sagt det til mine nærmeste venninner siden jeg har fått vite om deres graviditet fra positiv test.. syns det er greit å kunne prate med de om det.

Tenkte kanskje vi skulle fortelle det til kommende besteforeldre etter UL i uke 7. Sånn til alle andre tror jeg vi venter til uke 12-14.

Satser på at knøttene våre holder seg inne til over nyttår ;) Kryss beina og kniiiip igjen, stikk motsatt av tankegangen som har rådet frem til nå, haha :P

Ja det fåt vi håpe altså ;) Hehe, ja. Jeg har aller mest lyst på et Januarbarn må jeg si. men jeg blir uansett strålende fornøyd om jeg kommer så langt å får oppleve å bli mamma en gang. :rodmer:

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er det jeg ser?!?!

Endelig var det din tur!!!

Ahhh, jeg er så ubeskrivelig glad på dine vegne!! :grine::danse::blomst:

Dette var utrolig hyggelig å finne ut! Og jeg vil gjerne følge deg videre på reisen!

GRATULERER SÅ MYE! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det jeg ser?!?!

Endelig var det din tur!!!

Ahhh, jeg er så ubeskrivelig glad på dine vegne!! :grine::danse::blomst:

Dette var utrolig hyggelig å finne ut! Og jeg vil gjerne følge deg videre på reisen!

GRATULERER SÅ MYE! :hug:

Hihi,JAAAAAA ;) : :danse::grine::fnise: Tusen takk søte deg :klemmer:

Må bare beklage såå masse at jeg ikke har vært flink i å legge igjen spor etter meg i dagboken din :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på det! Du har da vitterlig hatt nok å tenke på, kjære deg :)

Rart at man skal bli så på tuppa for noen man ikke kjenner! Men jeg oppriktig så glad for at dette gikk veien. Jeg har jo fulgt deg siden jeg selv ble gravid for første gang.

Ah, krysser fingre og tær for at dere får se et bankende hjerte og en sprellende "reke" på UL i uke 7 og at dere i slutten av 2013 eller begynnelsen av 2014 blir vitner til et fantastisk mirakel! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at du er så plaget med kvalmen! :kose: Men du får prøve å se det positive i det, det betyr sannsynligvis at frøet trives meget godt der inne! :Nikke:

Bra du klarer å kose deg litt også, til tross for at formen kunne vært bedre :) Ikke lenge til første UL nå da! :hoppe: Ha en fortsatt fin helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk på det! Du har da vitterlig hatt nok å tenke på, kjære deg :)

Rart at man skal bli så på tuppa for noen man ikke kjenner! Men jeg oppriktig så glad for at dette gikk veien. Jeg har jo fulgt deg siden jeg selv ble gravid for første gang.

Ah, krysser fingre og tær for at dere får se et bankende hjerte og en sprellende "reke" på UL i uke 7 og at dere i slutten av 2013 eller begynnelsen av 2014 blir vitner til et fantastisk mirakel! :rodmer:

Kg er en fin plass, en føler nesten at en kjenner de en har fulgt :) Rart da at vi prøvde når du ble gravid med den første.

Det hadde vært helt fantastisk :rodmer: Tenk om vi får oppleve det :hoppe: Jeg er litt redd for at det skal være noe galt :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjedelig at du er så plaget med kvalmen! :kose: Men du får prøve å se det positive i det, det betyr sannsynligvis at frøet trives meget godt der inne! :Nikke:

Bra du klarer å kose deg litt også, til tross for at formen kunne vært bedre :) Ikke lenge til første UL nå da! :hoppe: Ha en fortsatt fin helg! :klemmer:

Ja får prøve på det selv om det er ekkelt å gå rundt å være kvalm. Må jo være et godt tegn som du sier :jepp:

Tror ukene vil gå fort nå siden vi har noe som skjer så og si hver helg til midten av Juni. Liker at det skjer litt ting også så slipper jeg å tenke for mye.

Takk for det! Ha en fin helg du også :klemmer:

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 6 uker :hoppendeglad: syns disse ukene har gått veldig fort.

Jeg nøys nå nettopp å det gjorde vondt i magen. Er det normalt? Jeg er så redd for at nie skal være galt. Har en del mensmurringer fortiden så kan kanskje være derfor?

Hormonene herjer i kroppen kjenner jeg.

• Kvalmen

• Trøtt. Drømmer mye om natten

• Mensmurringer

• Humørsvingninger(merker jeg ikke er like tålmodig på jobb som før)

Spennende å se hvordan det forandrer seg dette her.

Jeg går å kjenner litt på dårlig samvittighet siden jeg begynner i ny jobb om 1,5 uke. Gruer meg til å fortelle 1 mnd etter at jeg har begynt at jeg er gravid. Jeg fikk jobben før jeg ble gravid. Selv om jeg hele tiden har vist om ivf forsøket ante vi ingenting om at det ville lykkes for oss.

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt redigering på feil etter innleggene. Jeg skriver fra tlf så er derfor :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Adeline*Jouvin

Hei.

Endelig har jeg en spire i magen!! :rodmer:

Jeg har ønsket meg barn i 5 år. Måtte vente 3 år på at mannen skulle bli klar, og med 2 års prøving ble det endelig vår tur.

For dere som ikke har fulgt meg så skriver jeg litt om meg.

Jeg er 27 år og samboer er 30 år.

I februar 2012 var jeg hos gynekolog for utredning av vår barnløshet og pga smerter i underlivet og mage. Da ble det oppdaget at jeg har endometriose. Heldigvis var sædprøvene til kjære helt fine. Jeg ble Ble operert i Mai 2012. September samme året ble vi sendt til fertilitetsklinikken siden vi ikke fikk det til selv og siden jeg har endometriose. Etter 6 mnd venting var det endelig oss. Var på forsamtale i Februar, og begynte på hormoner i Mars 2013.

25. April dagen før bursdagen min satt jeg med graviditetstesten i hånden. Fineste bursdagsgaven jeg noen gang har fått! :grine::hoppendeglad::rodmer: Trodde aldri det skulle bli vår tur, men det ble det jammen meg tilslutt :hjerte:

Nå får vi bare håpe at gullegget holder seg der inne :jepp:

ENDELIG!!! Gratulerer så mye!!! Så koselig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Kvalme er et veldig godt tegn sier legen min :) Det var sånn han trøstet meg de første ukene. Det er også helt normalt at man kjenner strekk i ligamentbåndene (er det det de heter? I hvert fall noen bånd eller noe som holder livmoren på plass)

Du skal nok oppleve at det er mye som er "normalt" når man er gravid :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENDELIG!!! Gratulerer så mye!!! Så koselig!!!

Ja det var på tide at det ble min tur!! Takk for det! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme er et veldig godt tegn sier legen min :) Det var sånn han trøstet meg de første ukene. Det er også helt normalt at man kjenner strekk i ligamentbåndene (er det det de heter? I hvert fall noen bånd eller noe som holder livmoren på plass)

Du skal nok oppleve at det er mye som er "normalt" når man er gravid :ler:

Godt å høre at det nok er et bra tegn :)

Åja, helt sikkert. Må spør deg om sykehuset du fødte på var det greit der?? Jeg har hørt at noen klager på at et par av jordmødrene var så sure der. Opplevde du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg høre av ei på jobb at hu hadde hørt at eg var gravid. Jeg har vært veldig forsiktig med å fortelle det, men alikevell hadde hun hørt det. Jeg har bare sagt det til de to jeg jobber på avdeling med og styrer. Men kan jo være at de har fått meg seg at jeg har vært borte noen dager når vi var på uttak og innsett da. Vet ikke. Dumt at folk går og forteller det når jeg ville ventet :sjenert: ikke sånn veldig krise da, men vil vite helt sikkert at alt er ok før alle vet det.

Slutter jo uansett om 3 dager, mn syns det er dårlig gjort.

Endret av Frufly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syntes også at det er dårlig gjort... Det er så dumt at det ikke går an å respektere det å vente.. Kjedeligt. Men heldigvis er du jo ferdig på den plassen om få strakser :nigo:

Btw, når du nyser, å det gjør "vondt", så hjelper det om du bøyer deg mot knærne på en måte. Sitter du i sofaen, så bøy deg fremover, og ligger du så bøy bena mot deg på en måte ;) Jeg gjør det enda av og til, av vane, for jeg glømmer meg :ler: Men da gjør det hvertfall ikke vondt ;)

Nå er det ikke lenge til dere flytter.. Tenk så fort tiden kommer til og gå fremover for deg, med alle de planene dere har :nigo: Plutselig er du over 12 uker og så får du mage, og så kjenner du liv :biggrin::hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjendte jeg ble litt irritert når jeg fikk høre om det, men siden jeg snart slutter har jeg fått tenkt litt at jeg ikke orker å bry meg mer om det.

Da er det normalt å ha vondt når jeg nyser, tenkte jo med en gang at det var noe farlig jeg :sjenert: Takk for tips, det vil jeg teste neste gang :)

I morgen er det bare en uke til vi flytter. Tiden flyr!!

Vi reiser hjem til mine foreldre i morgen for vi skal i konfirmasjon på Søndag. Husker jeg tenkte for sånn 7 år siden at når de to minste søskenbarna mine konfirmeres da har jeg nok en unge på 1-2 år. Rart egentlig. Men jer er gravid da, bare at absolutt ingen der vet om det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest pysepusen

Godt å høre at det nok er et bra tegn :)

Åja, helt sikkert. Må spør deg om sykehuset du fødte på var det greit der?? Jeg har hørt at noen klager på at et par av jordmødrene var så sure der. Opplevde du det?

Kjempefornøyd! :nigo: Det er alltid noen fine historier og noen ikke så fine - uansett hvor man føder :) Jeg har bare truffet på koselige jordmødre :) Men herregud så sure legene kan være (de vekket de jo for meg...) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefornøyd! :nigo: Det er alltid noen fine historier og noen ikke så fine - uansett hvor man føder :) Jeg har bare truffet på koselige jordmødre :) Men herregud så sure legene kan være (de vekket de jo for meg...) :fnise:

Ja det er nok helt sikkert sånn de fleste steder. Måtte bare høre. Vil gjerne høre hvordan det blir etter lille frøkna er født :)

Jeg hater sure folk så får håpe jeg ikke får for mangen av de :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pysepusen

Ja det er nok helt sikkert sånn de fleste steder. Måtte bare høre. Vil gjerne høre hvordan det blir etter lille frøkna er født :)

Jeg hater sure folk så får håpe jeg ikke får for mangen av de :fnise:

Jeg regner jo ikke med at de blir kjempeglade for at jeg vil hjem etter fire timer, men ble respektert for å ville på hotellet sist så regner med det går bra :)

Og om du møter noen du ikke har kjemi med så er det lov å be om noen andre :)

Jeg har forresten ikke hørt så mange gode historier om sykehuset du hører til nå, så tror det går veldig på personkjemi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, man bekymrer seg for mye rart når man er gravid. De mensmurringene var jeg livredd for forrige gang, men nå vet jeg at det er normalt fordi livmoren vokser og strekker på seg :) Så lenge man ikke har smerter eller blør så er det ingen fare tror jeg! Forresten dårlig gjort at noen ikle har greid å holde tett om graviditeten din :( Men godt du snart er ferdig der! Hvor skal dere flytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...