Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Håper du blir fort bedre og har en super helg! ;)

Det håper jeg også! ;)

Helgen har vært knall! Har kost oss masse ute og lillegutt har fått sine første par med sko!! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare 3 uker igjen til du er over den magiske grensa :) Så gøy.

Du er så og si helt lik som jeg var når jeg var gravid i fjor :hoppendeglad:

Har dere fortalt nyheten til noen, eller er det hemmelig enda?

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant jeg dagboka di også! :)

Skjønner godt hva du mener med at man har mindre tid til å tenke på svangerskapet med nr.2, dager og uker flyr avsted! Jeg mister tellinga hele tiden, mye bedre enn sist hvor jeg gikk og telte dager.

Så artig at dere ikke vil vite kjønnet! Jeg tenkte heller ikke å vite det, men sprakk da UL nærmet seg. Uansett, det var ikke til å skjule at det er en lillebror her, vi så det godt både jeg og mannen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare 3 uker igjen til du er over den magiske grensa :) Så gøy.

Du er så og si helt lik som jeg var når jeg var gravid i fjor :hoppendeglad:

Har dere fortalt nyheten til noen, eller er det hemmelig enda?

Ha en fin dag :)

Ja, tiden går jammen fort! :)

Vi har allerede fortalt det til begge våre familier + noen venner. Vi var egentlig litt opptatt av å holde det hemmelig til 12.uke, men vi greide ikke :fnise:

Da fant jeg dagboka di også! :)

Skjønner godt hva du mener med at man har mindre tid til å tenke på svangerskapet med nr.2, dager og uker flyr avsted! Jeg mister tellinga hele tiden, mye bedre enn sist hvor jeg gikk og telte dager.

Så artig at dere ikke vil vite kjønnet! Jeg tenkte heller ikke å vite det, men sprakk da UL nærmet seg. Uansett, det var ikke til å skjule at det er en lillebror her, vi så det godt både jeg og mannen. :)

Så hyggelig at du titter innom her også! :)

Forrige svangerskap gikk sååå tregt synes jeg, nettopp pga det du sa, at vi gikk rundt å telte dager og uker hele tiden. Bare ventet på at en uke skulle bli ferdig slik at man kunne begynne på en ny :fnise:

Som jeg har sagt til mange andre her så kan det hende fristelsen blir stor når det nærmer seg UL men jeg skal være sterk. hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for 9 uker :strix: Tiden går nok fortere denne gangen når du har en liten tass fra før av :klemmer:

Formen er fin eller? Noen følelse enda, på hva det blir? Litt tidlig kanskje, men litt moro lell :fnise:

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvalm, trøtt og sliten. Men jeg vet at det går over så jeg holder ut :)

Har ingen følelse denne gangen egentlig. Heller litt mot jente, men det kan nok hende det er fordi det er ønsketenking ;) hehe.. Det er koselig uansett hva det blir!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du sjekket i den gamle dagboken om formen var like ille? Fytti, jeg unner ingen å være kvalm altså.. Husker selv hvor jævlig det var. Jeg kom meg så vidt på bena pga kvalmen. Så her skal neste graviditet planlegges godt, kan ikke risikere å bli sengeliggende med en liten tass hjemme.

De vokser så fort de gulla våre! Hvor har tiden blitt av? :vetikke:

Dere skal ikke vite hvilket kjønn det blir? Oioi, du er sterk! :klappe: Sa det sist jeg og, at i neste svangerskap skal jeg ikke vite.. Men så er det jo så kjekt sånn i forhold til klær og utstyr. Haha, her ser du hvor sterk jeg er.. :fnise:

Hva sier magefølelsen? Jeg visste at det var gutt før jeg var på UL. :)

Stor klem til deg og L. :klemmer:

Endret av Angel-A
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket i den gamle dagboken om formen var like ille? Fytti, jeg unner ingen å være kvalm altså.. Husker selv hvor jævlig det var. Jeg kom meg så vidt på bena pga kvalmen. Så her skal neste graviditet planlegges godt, kan ikke risikere å bli sengeliggende med en liten tass hjemme.

De vokser så fort de gulla våre! Hvor har tiden blitt av? :vetikke:

Dere skal ikke vite hvilket kjønn det blir? Oioi, du er sterk! :klappe: Sa det sist jeg og, at i neste svangerskap skal jeg ikke vite.. Men så er det jo så kjekt sånn i forhold til klær og utstyr. Haha, her ser du hvor sterk jeg er.. :fnise:

Hva sier magefølelsen? Jeg visste at det var gutt før jeg var på UL. :)

Stor klem til deg og L. :klemmer:

Heei!

Jeg satt faktisk og leste langt ut i den gamle dagboken min her en kveld. Morsomt ;) Og ja, jeg har funnet ut av kvalmen. Jeg var ikke så dårlig sist.

I dag tidlig kastet jeg opp for første gang. Æsj..Håper det var et engangstilfelle :)

Var du så kvalm du også ja? Jeg husker ikke det jeg, men jeg kom kanskje ikke inn i dagboken din før det hadde gått en stund ut i svangerskapet... Gjorde du noe som hjalp på kvalmen?

Hehe, jeg er skikkelig redd for å sprekke når UL nærmer seg, men jeg nekter! :fnise: Må bare overtale kjære til å ikke ville vite det heller, slik at vi kan være sterke sammen.

Jeg tenker jo at det er mest praktisk å vite det jeg også da, men samtidig så har jeg masse nøytralt babytøy og sengetøy og sånn. Og skulle det komme ut ei lita frøken så skal vi nok få kommet oss på shopping og man får jo sikkert litt gaver. Dessuten har jeg en nabo som jeg kan arve masse fine jenteklær av hvis det blir aktuelt :)

Magefølelsen sier jente, men det er nok en kombinasjon av at jeg gjerne kunne tenke meg en av hvert kjønn ;) Forrige gang jeg var jeg skråsikker på gutt mens alle andre trodde jente. Men der hadde jeg rett, så vi får se om jeg har like god intuisjon denne gangen! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har vært heldig sånn sett, lite kvalme. Har du prøvd seaband? Jeg sverger til det uansett hva slags kvalme jeg har, og mange gravide får hjelp av det. De har det på apotekene.

Jeg vil og ha en av hver, så ser den :) Føler at jeg har en gutt i magen men vet ikke hvorfor. Du er tøff som ikke trenger å vite kjønnet, jeg er født alt for utålmodig. Koselig at dere kan få babyklær av naboen :)

Hvordan er formen utenom kvalmen? Har dere en fin helg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seaband? Aldri hørt om! Det skal jeg jammen meg sjekke ut. Men nå er jeg 10 uker i morgen og av erfaring så skal kvalmen roe seg om et par uker.. Så jeg prøver å holde ut, og hvis det ikke roer seg så skal jeg jammen prøve :)

Formen er ellers veldig bra. Jeg skal ikke klage! Jeg har overskudd til lillegutt og det er det viktigste for meg :) Jeg er stuptrøtt på jobb og sånn da.. Her om dagen måtte jeg "gå på do" og sove noen minutter. Jeg greide rett og slett ikke å holde meg våken! :laugh:

Helgen har vært knall.

I dag har jeg vært hos ei venninne og fått klippet håret og fått manikyr. Føler meg skikkelig fresh nå! :danse: På fredag skal jeg tilbake å sette kronen på verket, nemlig få litt striper i håret. Blir bra!

Men først venter 3 dager på jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo kanskje du ikke trenger de så lenge, men er du veldig plaget så kan du jo kjøpe, de varer i mange år. http://www.seaband.no/

Bra du har overskudd :) Hehe sove på do, det har jeg aldri prøv. Men det hender at jeg lukker øynene i ca 10 sek fordi jeg syns at det hjelper.

ÅÅ heldig du, blir sikkert kjempe fint med striper og :) Mitt hår var veldig umulig for noen få uker siden, jeg røytet ekstremt mye og fikk så lett umulige floker, men det er heldigvis over nå, da vurderte jeg å klippe min lange hår til over skuldrene.

Ha en fin ny uke! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Sove på do er ikke så behagelig da, men det er bedre enn å sovne blant barna i et klasserom eller på SFO! hehe...

Har du langt hår? Jeg hadde også kjempelangt hår frem til jeg fikk baby. Etter 5 mnd orket jeg ikke mer. Jeg røytet som en gal og håret ble bare matt og stygt, (pga hormoner etter fødsel så røyter mange) så jeg stakk til frisøren og klippet meg helt opp til over skuldrene. En skikkelig befrielse! :)

Jeg merker at kvalmen dabber av nå. Det er deilig!

Tusen takk og ha en fin uke du også, Yesterday :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ille kvalm.. Jeg fikk dessverre ikke kastet opp, så formen sto på en måte fast på den toppen av kvalmenbølgen i mange uker. Grusomt..! Er ikke kjekt å kaste opp, men tror det hadde vært greit med en pause fra kvalmen. :) Her gikk det i vann med isbiter og sitron, det var det eneste jeg fikk i meg. Herlig å se at kvalmen begynner å avta, da krysser jeg fingrene for at det er borte ila 2 uker. :jepp:

Spennende at formen er annerledes denne gangen da. Blir spennende å se om det er kjønnsrelatert eller om det rett og slett er bare det at ingen svangerskap er like. :) Synes du/dere er tøffe altså, i hvert fall nå som dere har et lite ønske om kjønn! Jeg skal hjelpe deg med å ikke sprekke, om du føler det blir vanskelig når tiden nærmer seg. Er bare 2 mnd igjen til UL, og det går jo fort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant frem til graviditetsdagboken din jeg også ;) Gleder meg til å følge deg! :hoppe:

Så deilig at kvalmen dabber av. Er veldig kvalm om dagen så vet hva det er.

Når fortalte dere om graviditeten til familie? Var det likt med begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig!! :) Du er kvalm du også ja? Det er virkelig ikke godt, men heldigvis er det en herlig grunn til at man er det :) Vi fortalte det til familien i uke 12 forrige gang. Denne gangen ble jeg avslørt av mamma veldig tidlig, hehe. Hun spurte om jeg ville ha vin og da jeg takket nei så var det visst ikke mye å lure på. Morro da :) Så nå er det mange som vet det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, når ara ikke vil ha vin.. Ja, da må hun være gravid! :fnise: Gøy at det er mange som vet at det kommer en liten en til. Hvordan var reaksjonene? :) Nå er det jammen ikke lenge til du er over de lengste ukene, i hvert fall de første lengste. ;) Denne gangen kommer til å gå såå fort, i hvert fall når du har en liten en som underholder deg hele dagen lang. Hvordan er det å jobbe da?

God helg frøken! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:fnise: Sove på do er ikke så behagelig da, men det er bedre enn å sovne blant barna i et klasserom eller på SFO! hehe...

Har du langt hår? Jeg hadde også kjempelangt hår frem til jeg fikk baby. Etter 5 mnd orket jeg ikke mer. Jeg røytet som en gal og håret ble bare matt og stygt, (pga hormoner etter fødsel så røyter mange) så jeg stakk til frisøren og klippet meg helt opp til over skuldrene. En skikkelig befrielse! :)

Jeg merker at kvalmen dabber av nå. Det er deilig!

Tusen takk og ha en fin uke du også, Yesterday :hug:

Glømte å svare her. Ja jeg har langt hår. Røyter allerede veldig mye og håret blir så flokete i hver dusj at balsam knapt funker og det er et mareritt å gre, har flere ganger tenkt på å klippe meg men har jo spart på det lange håret fordi jeg vil ha det langt :( Håret er litt bedre nå, så satser på at jeg "slipper" å klippe meg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du har hatt en super helg! :klem:

Likte den med at mamman din sa du var gravid hvis du ikke ville ha vin :fnise:

Den kan ingen avsløre på meg siden jeg har vært litt av og på i flere år. Ikke alltid jeg orker vin eller så kjører jeg.

Jeg orker ikke tanken på kaffe så er redd jeg skal bli merka pga det. Jeg tror vi sier det når jeg er 7 uker hvis alt ser bra ut på UL på Torsdag. Aner ikke hvor mye de kan se allerede da? :vetikke: Så får det heller gå som det går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, når ara ikke vil ha vin.. Ja, da må hun være gravid! :fnise: Gøy at det er mange som vet at det kommer en liten en til. Hvordan var reaksjonene? :) Nå er det jammen ikke lenge til du er over de lengste ukene, i hvert fall de første lengste. ;) Denne gangen kommer til å gå såå fort, i hvert fall når du har en liten en som underholder deg hele dagen lang. Hvordan er det å jobbe da?

God helg frøken! :klemmer:

Haha, jeg takker aldri nei til vin! Da er jeg enten veldig syk eller gravid :laugh:

Reaksjonene er bare positive på at det kommer en liten en til! :) Også får man den "1 er som ingen og 2 er som 10" slengt i trynet. Noen som synes de blir veldig tette, men det finnes jo mange som får barn med knappe 1 år imellom så jeg synes ikke jeg er så verst :P

Ja, nå er jeg snart over de magiske ukene. 11 uker i dag faktisk! Tiden har gått fort allerede synes jeg, så tror nok dette svangerskapet ikke kommer til å føles like langt som sist.

Jobbingen går greit, men jeg blir sliten også er jeg trøtt enda, så jeg går og gjesper hele dagen og er generelt skikkelig slapp. Ikke helt gunstig når man jobber med barn :fnise:

Glømte å svare her. Ja jeg har langt hår. Røyter allerede veldig mye og håret blir så flokete i hver dusj at balsam knapt funker og det er et mareritt å gre, har flere ganger tenkt på å klippe meg men har jo spart på det lange håret fordi jeg vil ha det langt :( Håret er litt bedre nå, så satser på at jeg "slipper" å klippe meg! :)

Håper du slipper å klippe da! Jeg ville ikke jeg heller, men til slutt orket jeg ikke mer.

Håper du har hatt en super helg! :klem:

Likte den med at mamman din sa du var gravid hvis du ikke ville ha vin :fnise:

Den kan ingen avsløre på meg siden jeg har vært litt av og på i flere år. Ikke alltid jeg orker vin eller så kjører jeg.

Jeg orker ikke tanken på kaffe så er redd jeg skal bli merka pga det. Jeg tror vi sier det når jeg er 7 uker hvis alt ser bra ut på UL på Torsdag. Aner ikke hvor mye de kan se allerede da? :vetikke: Så får det heller gå som det går.

Hehe, som jeg skrev lenger oppe... Jeg er enten veldig syk eller gravid hvis jeg takker nei til vin :vin::fnise:

UL i uke 7 så kan de nok se et bankende hjerte iallefall. Vet ikke om de kan sjekke noe mer enn det egentlig :) Blir spennende å fortelle det da! Har familie og slekt begynt å mase på at det snart ville vært på tide med en liten en eller? ;) Dere er jo i rette alderen for å få det spørsmålet.hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...