Gå til innhold

[Ara skal bli mamma, igjen!]


ara

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg tenkte jeg forsiktig skulle opprette en ny graviditetsdagbok her inne, da jeg nylig fant ut at nummer 2 er på vei! :)
Vi har en sønn som straks runder 11 måneder. Han er selvsagt verdens skjønneste lille skapning og vi er så stolte av han. Og i november skal han bli storebror! Veldig rart å tenke på, men også veldig koselig! :)

Jeg er 25 og samboer er 33. Vi har vært sammen i snart 6 år og har eget hus, bil og 2 søte katter.

Denne dagboken kommer til å omhandle graviditeten, men jeg har en annen dagbok jeg sikkert også kommer til å oppdatere litt andre ting hvis noen skulle ha interesse av å lese.

Mine symptomer så langt er ekstrem kvalme, trøtt, opp å tisse om nettene og ellers litt hormonforstyrra :fnise:
***********************************************************************************************
Liste over milepæler i svangerskapet! :)

Unnfangelsen fant sted omkring 11. mars 2013

Hjertet begynner å slå: 5. april 2013

Du er nå 8 uker på vei: 22. april 2013

Embryoet beveger seg: 29.april 2013

Alle indre organer er ferdig formet:6. mai 2013

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 6. mai 2013

Risiko for spontanabort avtar: 20. mai 2013

Kvalmen avtar for de fleste: 27. mai 2013

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 3. juni 2013

Fosteret svelger og tisser: 17. juni 2013

Tid for ultralyd: 24. juni 2013

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 1. juli 2013

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 15. juli 2013

Fosteret begynner å høre: 5. august 2013

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 2. september 2013

Mange fostre legger seg med hodet ned: 7. oktober 2013

Svangerskapspermisjonen begynner: 13. november 2013

Antatt termindato: 8. desember 2013
***************************************************************************************************

TIPPELISTE:

Kjønn og fødselsdato.
Termin er 8.desember og selv tror jeg baby er en lillebror :babygutt: og at han kommer den 9. desember ;)

Kakaoen :babygutt: 29.november
Nuttapia :babygutt: 1.desember
Yesterday :babyjente: 5.desember

Pjusk :babyjente: 6.desember
Angel-A :babygutt: 8.desember
Frufly :babygutt: 10.desember

Endret av ara
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sååå trøtt! :daane: Hjelpes. Men jeg husker jeg var sånn sist også, og jeg vet at det går over etterhvert.

Kvalmen forfølger meg hele dagen lang. De sier at man ofte er dårligere med jentebaby enn guttebaby. Tiden vil vise om det stemmer. Jeg var hvertfall ikke så kvalm forrige gang, men hvert svangerskap er vel kanskje forskjellig uansett..

Har jobbet full uke og kjenner at det skal bli godt med helg nå. Kose meg med L og bare slappe av. Håper vi får knallvær slik at vi kan trille masse turer og kanskje grille! :briller2::spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 uker :)

Jeg "skrøt" litt av at jeg har overskudd til jobbingen og sånn, men allerede i dag, MANDAG, er jeg dødssliten etter jobb. :sjokk: Og jeg har bare slappet av hele helgen. Hvordan skal resten av uka gå?! :fnise:

Kanskje bare litt dårlig dag i dag, Vi får håpe det.

Blir godt å tråkke over 12ukers-grensa. Da pleier ofte trøttheten å avta i alle fall.

Ble syteinnlegg dette. :fnise: Ha en fin dag alle som stikker nesa innom! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sååå trøtt! :daane: Hjelpes. Men jeg husker jeg var sånn sist også, og jeg vet at det går over etterhvert.

Kvalmen forfølger meg hele dagen lang. De sier at man ofte er dårligere med jentebaby enn guttebaby. Tiden vil vise om det stemmer. Jeg var hvertfall ikke så kvalm forrige gang, men hvert svangerskap er vel kanskje forskjellig uansett..

Har jobbet full uke og kjenner at det skal bli godt med helg nå. Kose meg med L og bare slappe av. Håper vi får knallvær slik at vi kan trille masse turer og kanskje grille! :briller2::spise:

Grattis med ny dagbok! Må jo følge med her også :)

Og angående myten om at man er dåligere med jentebaby i magen, så stemte ikke det på meg ihvertfall. Eneste jeg var plaget med var kvalme og trøtthet ca. i uke 8, 9, 10 og deretter var jeg i veldig fin form resten av svangerskapet :) Jeg har også hørt at man får halsbrann hvis ungen har mye hår, men sønnen til ei venninne som hadde veldig halsbrann siste halvdelen av svangerskapet, var nesten skallet ved fødsel.

Blir spennende å se om det blir en lillebror eller lillesøster da! Har du noen magefølelse på det ennå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny dagbok! Må jo følge med her også :)

Og angående myten om at man er dåligere med jentebaby i magen, så stemte ikke det på meg ihvertfall. Eneste jeg var plaget med var kvalme og trøtthet ca. i uke 8, 9, 10 og deretter var jeg i veldig fin form resten av svangerskapet :) Jeg har også hørt at man får halsbrann hvis ungen har mye hår, men sønnen til ei venninne som hadde veldig halsbrann siste halvdelen av svangerskapet, var nesten skallet ved fødsel.

Blir spennende å se om det blir en lillebror eller lillesøster da! Har du noen magefølelse på det ennå?

Hyggelig at du vil følge med! :)

Ja, det er jo bare myter det der med kvalme og sånn.. Ei venninne av meg kasta opp hele svangerskapet og hun fødte en gutt. Jeg hadde ikke halsbrann i det hele tatt men gutten min hadde masse tykt hår! :) Så man må nok bare vente å se.

Jeg tror (ønsker?) at det er jente denne gangen. Jeg var skråsikker på gutt forrige gang, så skal bli spennende å se. Begge deler er like velkommen men jeg synes det hadde vært gøy med en av hver.

Denne gangen vil jeg ikke vite kjønnet på UL, selv om det på flere måter vil være praktisk. Jeg har bare lyst på en skikkelig overraskelse! ;) Kjøper et jentesett til sykehuset og skulle det vise seg å bli jente så får folk værsågod kjøpe klær i gave :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil følge med her også jeg :)

Disse mytene er det jo 50% sjans for at stemmer :P Jeg hadde masse halsbrann, men fikk en gutt med veldig lite hår :P

Så spennende at du ikke vil vite kjønnet. Det ville ikke jeg heller, men sprakk når det nærma seg UL :P Men neste gang SKAL jeg ikke vite det. Tenk den overraskelsen da :hoppendeglad:

Tror du at du klarer å holde deg ved å ikke vite det?? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil følge med her også jeg :)

Disse mytene er det jo 50% sjans for at stemmer :P Jeg hadde masse halsbrann, men fikk en gutt med veldig lite hår :P

Så spennende at du ikke vil vite kjønnet. Det ville ikke jeg heller, men sprakk når det nærma seg UL :P Men neste gang SKAL jeg ikke vite det. Tenk den overraskelsen da :hoppendeglad:

Tror du at du klarer å holde deg ved å ikke vite det?? :)

Så koselig at folk vil følge meg!! :)

Ja, der ser man...De mytene er nok bare bullshit. Sikkert bare et fåtall det stemmer hos ;)

Jeg er typen til å sprekke når UL nærmer seg, men samtidig har jeg vært veldig innstilt på at nr2 skal jeg IKKE vite hva er! Men vi får se. Jeg skal være sterk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok og baby i magen! :blomst:

Når jeg fortalte mine svigerforeldre at jeg var gravid fortalte svigermor at hun spydde alle 9 mnd med samboeren min i magen, så den myten trur jeg ikke på :fnise: Har ikke hørt den teorien om halsbrann.

Jeg skjønner ikke at noen klarer å ikke ville vite kjønnet, jeg SKAL vite kjønnet uansett om de ser det eller ikke :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på fødeavdelingen på FEM. Og jeg blir såååå rørt hver gang noen ikke vet kjønnet og de endelig får se hva som har skjult seg i magen. Det virker som en helt fantastisk overraskelse :laugh:

Håper du klarer å være sterk. Skal motivere deg om du trenger det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok og baby i magen! :blomst:

Når jeg fortalte mine svigerforeldre at jeg var gravid fortalte svigermor at hun spydde alle 9 mnd med samboeren min i magen, så den myten trur jeg ikke på :fnise: Har ikke hørt den teorien om halsbrann.

Jeg skjønner ikke at noen klarer å ikke ville vite kjønnet, jeg SKAL vite kjønnet uansett om de ser det eller ikke :fnise:

Hei og takk! :) :)

Haha, alle er forskjellige. Med første var jeg kjempenysgjerrig på hva som skjulte seg i magen, men denne gangen er det ikke så farlig. Jeg blir overlykkelig uansett! :)

Når skal du på UL da? :)

Har sett på fødeavdelingen på FEM. Og jeg blir såååå rørt hver gang noen ikke vet kjønnet og de endelig får se hva som har skjult seg i magen. Det virker som en helt fantastisk overraskelse :laugh:

Håper du klarer å være sterk. Skal motivere deg om du trenger det ;)

Åh, ja! Det er såå koselig!! Men jeg kan ikke se på. Jeg griner så tårene spruter fordi jeg blir så rørt. Det er såååå vakkert :grine:

Jeg sier ifra om jeg trenger motivasjon. God noen kan passe på meg! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og takk! :) :)

Haha, alle er forskjellige. Med første var jeg kjempenysgjerrig på hva som skjulte seg i magen, men denne gangen er det ikke så farlig. Jeg blir overlykkelig uansett! :)

Når skal du på UL da? :)

Åh, ja! Det er såå koselig!! Men jeg kan ikke se på. Jeg griner så tårene spruter fordi jeg blir så rørt. Det er såååå vakkert :grine:

Jeg sier ifra om jeg trenger motivasjon. God noen kan passe på meg! ;)

Jo kanskje jeg er mest nysgjerrig fordi jeg venter nr 1 :) Jeg skal på UL 28 mai, så ennå litt over en mnd igjen! Tia går alt for sakte for tiden syns jeg :)

Jeg griner av alt mulig for tiden, spesielt det på tv, som nyheter og serier :fnise:

Ha en fin dag! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo kanskje jeg er mest nysgjerrig fordi jeg venter nr 1 :) Jeg skal på UL 28 mai, så ennå litt over en mnd igjen! Tia går alt for sakte for tiden syns jeg :)

Jeg griner av alt mulig for tiden, spesielt det på tv, som nyheter og serier :fnise:

Ha en fin dag! :hug:

Jeg husker selv at tiden gikk utrolig sakte med førstemann. Men nå skjer det så mye rundt meg hele tiden så jeg rekker på en måte ikke å "vente på" at jeg skal komme inn i en ny uke, eller når jeg skal på første legetime, UL og sånn! Det er litt godt ;)

Man blir veldig hormonell og sentimental som gravid. Ingenting som skal til før tårene begynner å presse på. hehe..

Ha en fin dag du også!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Åh, 8 uker :rodmer: Så spennende å ikke vite kjønnet!

Blir moro å følge med på deg og julepresangen :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hallo:

Åh, 8 uker :rodmer: Så spennende å ikke vite kjønnet!

Blir moro å følge med på deg og julepresangen :popcorn:

Hyggelig at du vil følge med!! :)

Ja, jeg synes det er kjempespennende! Skal bli så gøy å se når jeg skal føde. Det hele blir jo kanskje enda mer magisk, om det er mulig! hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå.. tenk. Når du skal føde da er babyen min 1 år gammel :sjokkert: Skal si månedene flyr.

Kan godt tenke meg at svangerskapet går fortere andre gangen. Må være deilig egentlig. Kanskje slippe å tenkte uke pluss dager heeele tia :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unknown

Grattis med ny dagbok!

Vi visste ikke hva vi fikk da T kom til verden, og jeg kommer ikke til å ville vite det med en evt nestemann heller. Mye mer spennende! Og utrolig når jordmoren holdt han opp og sa vi hadde fått en liten (stor) gutt :hjerte: Vi slet litt rett før UL, men når den var overstått var det helt greit å ikke ville vite, selv om alle maset om at vi måtte ta privat UL for å se.

Håper ikke jobben sliter deg helt ut! Husk å hvil deg godt når du har mulighet til det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ååå.. tenk. Når du skal føde da er babyen min 1 år gammel :sjokkert: Skal si månedene flyr.

Kan godt tenke meg at svangerskapet går fortere andre gangen. Må være deilig egentlig. Kanskje slippe å tenkte uke pluss dager heeele tia :P

Ja, tiden går så fort! Gutten min er jo straks 1 år og jeg kan ikke skjønne hvor tiden er blitt av. Det føles som om det var i går at jeg kom hjem fra sykehuset med den lille hjelpesløse bylten min, og nå har han en sterk vilje, går rundt møbler, skravler og ler! Helt utrolig!

Grattis med ny dagbok!

Vi visste ikke hva vi fikk da T kom til verden, og jeg kommer ikke til å ville vite det med en evt nestemann heller. Mye mer spennende! Og utrolig når jordmoren holdt han opp og sa vi hadde fått en liten (stor) gutt :hjerte: Vi slet litt rett før UL, men når den var overstått var det helt greit å ikke ville vite, selv om alle maset om at vi måtte ta privat UL for å se.

Håper ikke jobben sliter deg helt ut! Husk å hvil deg godt når du har mulighet til det :)

Takk! :)

Jeg kan nok komme til å slite før UL jeg også, men jeg skal ikke falle for fristelsen og jeg tror ikke jeg gjør det heller :)

Det går greit på jobb, men det er bare disse første månedene som er så slitsomme da jeg er så kvalm og trøtt. Men jeg vet at det kommer bedre tider ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*inn i mine innlegg* :Nikke:

Nå har vi flyttet og har endelig fått nett igjen, hurra! Når ting har roet seg så skal jeg få satt av litt tid til å hilse på.

Håper formen din blir bedre og at kvalmen avtar, føsj, den er ekkel den kvalmen. :unsure:

Enn at lillegutten din er snart 1 år! Synes ikke det er lenge siden jeg fikk ei mld tikkende inn på mobilen om at lille L hadde kommet til verden. :hjerte: Sukk, er bare å nyte tiden.. For den går virkelig fort.

Stor klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*inn i mine innlegg* :Nikke:

Nå har vi flyttet og har endelig fått nett igjen, hurra! Når ting har roet seg så skal jeg få satt av litt tid til å hilse på.

Håper formen din blir bedre og at kvalmen avtar, føsj, den er ekkel den kvalmen. :unsure:

Enn at lillegutten din er snart 1 år! Synes ikke det er lenge siden jeg fikk ei mld tikkende inn på mobilen om at lille L hadde kommet til verden. :hjerte: Sukk, er bare å nyte tiden.. For den går virkelig fort.

Stor klem!

Angel-A! :hug:

Så gøy at dere endelig har fått flyttet. Hvor endte dere opp?

Ja, den kvalmen er fæl. Kan ikke huske at jeg var så ille sist. Må sjekke den gamle dagboka tror jeg! ;)

Den tiden går så fort at jeg blir helt skremt. Snart 1åring i hus?! Det er jo helt sinnsykt :fnise: Men koselig da. Han er jo så herlig!

Hvordan går det med W om dagen? Er han høyt og lavt? ;) Håper dere trives i nytt hus/leilighet! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...