Gå til innhold

Cindi rocker mammatilværelsen, eller noe sånt :P


Cindi

Anbefalte innlegg

Min har innimellom dårlige dager, trur det er ganske normalt. Kanskje hun er i et utviklingssprang. Går over så lenge det ikke er noe som feiler henne og det er det sikkert ikke :) vi hadde en liten periode med dårlig humør, trur det var rett før 7 mnd, husker ikke helt.

Ellers høres det ut som at det går bra med dere :hjertesmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går i grunn ganske bra ellers. Bortsett fra det dårlige humøret til minien de siste ukene. Soverommet hennes er endelig ferdig bygd, så vi har en mindre ting å tenke på :)

Enn med dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inggolf

Høres slitsomt ut, både for henne og for dere.

Disse bebisene er jo innom så mange faser, noen flere enn andre (mens andre

er rett og slett for heldige og slipper unna dem alle). Kanskje hun har reisefeber? :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha! Reisefeber! :skratte: Kanskje det :P

I går var det hylskrik da hun skulle legge seg igjen, også våknet hun 05.00 for å være på den sikre siden. Jeg bare: o_O "vaffor gjøøør du på detta viiiiiiset?"

Nå ligger hun passe fornøyd på gymmatten sin, mens jeg får i meg kaffen jeg virkelig kommer til å trenge i dag. I dag skal alt nemlig pakkes for 3 uker ferie med bil, mann og to unger. Jeg blir sterkt sjokkert hvis vi ikke glemmer noe :P Planen er å kjøre klokken 06.30 i morgen tidlig, så alt skal være pakket når vi legger oss i kveld, slik at når vi våkner i morgen så får ungene frokost mens jeg og mannen tar med oss kaffekanna under armen også kjører vi. (Ingen av oss takler frokost, så vi stopper hos foreldrene mine for første stopp + frokost! det er etter 1,5 time kjøring)

Wish me luck! 7 timers kjøring (som sikkert ikke blir 7 timer når det er andre biler på veien, og man har to små..) med lille frøken "superblid" og store frøken "vet du hvaaaaaaaaaaaaaaaa?". Dæven dette kan bli en fin kjøretur. :skratte: Jeg er spent på hva konklusjonen blir etter ferien, for så mye vi har brukt på hytte, hotell, båttur, skistativ etc så kunne vi fint hatt råd til en all inklusive ferie et eller annet sted. Men nå var planen å reise til oldefar i år, så han rekker å bli kjent med ungene og de kan få noen gode minner med han mens han enda er frisk og rask *banker i bordet*

Nuh! Skal jeg kle på meg noe fornuftig, for jeg skal en tur innom jobben i dag. Hvis sjefen min ikke er reist på ferie enda da. Vi må snakke om permisjonen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det er utrolig slitsomt med sånne faser! Jeg går alltid inn i mantramodus når det står på. "Det er bare en fase. Det er bare en fase. Jeg får igjen blidfisen min. Det går over. Ikke adopter henne bort. Det går over" :fnise:

Herregud, lykke til med pakking og kjøring! Jeg tror jeg fort kunne lagt meg i takboksen for å få litt fred :ler:

Kos dereeee! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er utrolig slitsomt med sånne faser! Jeg går alltid inn i mantramodus når det står på. "Det er bare en fase. Det er bare en fase. Jeg får igjen blidfisen min. Det går over. Ikke adopter henne bort. Det går over" :fnise:

Herregud, lykke til med pakking og kjøring! Jeg tror jeg fort kunne lagt meg i takboksen for å få litt fred :ler:

Kos dereeee! :klemmer:

Takkskjelov for at flere har hatt det sånn da! Da er det håp for at det går over. (Ja, tanken om "ikke adopter henne bort!" har slått meg her i hus også :ler: )

Nå ler hun seg hysterisk av en sau da, så hun gir meg små påminnelser om at hun egentlig er dritkul. Innimellom all kjeftinga. :P

Takboks! Genial ide!!! Jeg går for den! Kanskje jeg får sovet ut litt? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir gaaaaaaaaal! :bond:

Hun bare skriker og hyler i dag. Får ikke gjort en dritt.

Snakke med sjefen = utgår

Pakke til ferie = utgår

:bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Det er så utrolig slitsomt med sånne dager! Men nå er det vel trass mer enn "mamma, jeg har det helt jævlig, fiks det"? I så fall ville nok jeg (men så er jeg kanskje i overkant hardhudet nå :sjenert:) bare pakket litt, så fikk hun henge med. Men det suger skikkelig! Og så skjærer det i både ører og mammahjertet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillebror sto også opp fem i natt. Nå er jeg så sliten og lei av hele ungen at jeg vurderer senabort!

.... Neida. Men jeg gleder meg til han blir atten og flytter ut :D

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en artikkel om parforhold at ting begynte å komme seg når ungene ble åtte år... Så. Bare 7,5 år igjen! Det er lys i enden av tunnelen :P

I feel you Niennas! Da er vi i samme båt i dag. Snaaaaart er vi i samme hus også, og kan trøste hverandre om det blir like ille på ferie. :klem:

Jeg skulle snakke med sjefen min om permisjonen i dag, men han er ikke å få tak i, og så langt har ikke minidivaen vært i humør til å tas med noe sted. But then again, kollegaene mine burde jo være de beste til å takle mini selv på sin dårligste dag. :P Krysser fingrene for at jeg får svar til slutt.

Hun sovnet nå, etter å ha vært sinnapropell siden 05. (Avbrutt av en halvtimes "den sauen var kul!! Hahahaha!!! Mamma seeee på sauen da!!!")

Jeg pakker så det suser her, og satser på at jeg får gjort en del før hun våkner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så utrolig slitsomt med sånne dager! Men nå er det vel trass mer enn "mamma, jeg har det helt jævlig, fiks det"? I så fall ville nok jeg (men så er jeg kanskje i overkant hardhudet nå :sjenert:) bare pakket litt, så fikk hun henge med. Men det suger skikkelig! Og så skjærer det i både ører og mammahjertet!

Jeg hadde taklet det, hvis det var sutring. Men det høres ut som vi driver med exorsisme her, så jeg ender opp med å bare måtte løfte henne opp. Hvis ikke ringer vel naboen snart kollegaene mine. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

:skratte: såpass, ja! Det er innmari slitsomt!

Jeg er veldig glad for at vi har bodd i enebolig den siste uka, ellers hadde vi vel fort fått noen på døra sjæl :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste en artikkel om parforhold at ting begynte å komme seg når ungene ble åtte år... Så. Bare 7,5 år igjen! Det er lys i enden av tunnelen :P

I feel you Niennas! Da er vi i samme båt i dag. Snaaaaart er vi i samme hus også, og kan trøste hverandre om det blir like ille på ferie. :klem:

Jeg skulle snakke med sjefen min om permisjonen i dag, men han er ikke å få tak i, og så langt har ikke minidivaen vært i humør til å tas med noe sted. But then again, kollegaene mine burde jo være de beste til å takle mini selv på sin dårligste dag. :P Krysser fingrene for at jeg får svar til slutt.

Hun sovnet nå, etter å ha vært sinnapropell siden 05. (Avbrutt av en halvtimes "den sauen var kul!! Hahahaha!!! Mamma seeee på sauen da!!!")

Jeg pakker så det suser her, og satser på at jeg får gjort en del før hun våkner.

Godt ordforråd på den dattera di... ;)

Jeg har shoppet bort alle vonde følelser nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldige du! Jeg sparer shoppingen til ferien.

I stedet har jeg bært på meg ødelagt rygg, og exorsisten her har sprengt trommehinnene mine.

Under to timer til mannen er hjemme.

Jeg vurderer å bli fulltidsrøyker igjen.

#dendagen

(Akkurat nå er det stille, fordi hun ikke kan skrike og svelge unna melk samtidig. Pjuh!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Fader så slitsomt!! Frøkna her hadde en slik surve/skrike uke for en tid tilbake. Ikke slo det meg at hun kanskje hadde vondt noe sted, men der tok jeg grundig feil. Hei ørebetennelse :hakeslepp: Du tror ikke det kan være noe sånn hun har også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har hun et utviklingssprang kanskje? Mellom 32,5 og 37,5 uker fra termin skal det vist være et sprang.. Klippet fra The Wonder weeks (finnes bl a som app :) ) :

"With this leap, it time for the world of 'categories'. Now your baby learns that a large dog is not a horse. Or that a checkered cat is not a cow. You will notice your baby investigating everything in his path and studying every detail as he starts to categorize things around him. That takes a lot to consider and compare, and your baby is in love with you and everything in his ever widening world.

Do Remember:

The first phase (fussy period) of this leap into the perceptual world of "categories" is age-linked and predictable, and starts at about 34 weeks. Most babies start the second phase of this leap 37 weeks after full-term birth. (See definition of "leap" in the ABCs of The Wonder Weeks.) The initial perception of the world of categories sets in motion the development of a whole range of global concepts such as "animal." However, the first categories are acquired through real-time, feedback-corrected, trial and error experience in comparing things and learning the within-category similarities and the between-category differences. Consequently, there may be a difference of many weeks or even months between two babies in mastering a particular concept. Skills and activities are mentioned in this App at the earliest possible age they might appear so you can watch for and recognize them. (They may be rudimentary at first.) This way you can respond to and facilitate your baby's development."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Så. Ukene går, ferien er overstått og snart begynner jeg i jobb igjen. Mye har skjedd siden sist, både utviklingsmessig for babyen og i livet vårt ellers.

Mannen min er igjen jobbsøker, noe som stresser meg mer enn det burde. Det er ikke første gangen i vårt forhold vi er i en situasjon der han står uten jobb, og denne gangen var det frivillig fra hans side. Vi snakket mye om det i forkant, men det skjedde litt bråere enn jeg forventet. Resultatet ble en forskyvning av min permisjon, slik at jeg begynner i jobb om 2,5 uke, i stedet for november. Noe som forøvrig kjennes helt greit ut akkurat nå. Jeg har vært hjemme i nesten ett år nå, og var 50% sykemeldt en stund før det. "Brakkesyken" (som min venninne kalte det) har virkelig inntatt. Mulig dette er forsterket av at mannen min nå også er hjemme hver dag og vi trør i helene på hverandre, barseltreff etc er opphørt fordi folk er tilbake i jobb, og det er generelt lite annet enn baby, gulp og mat som fyller dagene. Jeg gleder meg til å få en mer variert hverdag igjen, og (slemt nok) kanskje også litt til at mannen min får kjenne på hvordan det er å gå hjemme alene med baby hver dag. Det er veldig koselig, men samtidig føler jeg meg litt utslettet som person.

ALT har handlet om baby i over to år nå (siden vi begynte å prøve), og underveis har jeg nok mistet meg selv litt.. Jeg vet ikke helt lengre hvem jeg er og hva jeg vil, bortsett fra at jeg er mamma, og må holde dette mennesket a) i live, og b) fornøyd.

Jeg trenger å komme meg litt utenfor husets fire vegger, og overlate litt av kontrollen til mannen min.

Jeg har også søkt ny jobb. Jeg HAR en jobb å komme tilbake til, men ønsker å bytte for å unngå kveldsarbeid og helgejobbing. Nå venter jeg på svar, og er rastløs som få. Kanskje et helt nytt kapittel i livet begynner nå?

Lille trilla vår er blitt stor jente. Hun sier mamma, pappa og hei. Hun krabber ordentlig, setter seg opp, reiser seg opp og går langs møblene og fra møbel til møbel. Hun spiser brødskive og plukker opp de små bitene selv, og hun ler og traller mesteparten av dagen. Hun har en fantastisk personlighet, og er veldig nysgjerrig på verden. Hun virker fremdeles veldig lite skeptisk, så jeg er spent på når/om den fasen kommer. Foreløpig virker hun fornøyd så lenge NOEN gir henne oppmerksomhet. Pappaen var borte en hel helg nå, og hun reagerte ikke nevneverdig på det. Verken da han var borte eller da han kom tilbake. Jeg gruer meg imidlertid litt til å være borte 8 timer hver dag fra henne, fordi hun har hatt meg i umiddelbar nærhet hele tiden siden fødselen... Er spent på om separasjonsangsten kommer akkurat når det passer dårligst.. Håper virkelig ikke min jobbstart vil gjøre henne utrygg...

Jeg er sliten og slapp om dagen. Lufta har gått litt ut av ballongen, og trening og alt som minner om det er et ork. Jeg trenger et spark i rævva, virkelig. Energinivået bare daler, enda jeg får mer søvn enn jeg har hatt siden før graviditeten. Paradoksalt, hva?

Ferien gikk veldig bra, og vi vil veldig gjerne gjenta samme plan til neste år. Vi storkoste oss virkelig sammen med den andre familien, og det var godt å ikke bare være oss. Det blir litt mye "bare oss" når begge går hjemme og trør.

Så.. Det var det jeg hadde på hjertet i dag. Snart er jeg på kontoret igjen, og da har jeg i alle fall lunchpausene til å bli litt mere oppdatert på kg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen tilbake!

Snuppa di er jo bare supersjarmis, det var såå stas å hilse på henne og HerrCindi! Men skjønner at det skal bli godt å jobbe litt igjen også. Kjenner jeg er litt misunnelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser her, men har ikke tid til å gi deg et ordentlig svar i dag. Prøver igjen i morgen.

Glad i deg :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...