Gå til innhold

Mini-boks <3


boks

Anbefalte innlegg

Har vært litt "redd" for å opprette en graviditetsdagbok, men får vel bare hoppe i det! :fnise:

Samboeren og jeg har snakket om barn en stund, men hadde bestemt oss for å vente med prøvingen til mai. Slik ble det altså ikke, for 3. februar var jeg sikker; jeg var gravid! :ler: Litt av en bursdagsgave å gi den stakkars fyllesyke mannen som lå i sengen! :)

I dag er jeg ca 6+0 og har legetime nr 2. den 25.februar. Første time var bare blodprøver, urinprøve, graviditetstest og litt generell informasjon. Neste time blir utfylling av skjemaer, få helsekort for gravide etc. :fnise: Dette er så spennende! :laugh:

Mistanken om at jeg var gravid starten ganske tidlig etter EL. Kroppen var helt annerledes og rar. Puppene forandret seg fort, faktisk slik at samboeren påpekte det før jeg i det hele delte min mistanke om at jeg var gravid. Rett før positiv test murret det mye i magen, puppene var EKSTREMT såre, humøret svingte som en jojo og kvalmen var et faktum. Kunne det virkelig stemme? Jada! Etter tre skyggetester, som riktignok ble sterkere for hver dag som gikk, lyst CBD mot meg "Gravid". Jeg kunne nesten ikke tro det!

Men det beste av alt var nesten mannens reaksjon, han var så glad. :danse::laugh:

Nå håper jeg av hele mitt hjerte at lille knøttet i magen klamrer seg fast, klarer nesten ikke vente til uke tolv har passert og spiren fortsatt henger fast.

Foreløpig termin er 11.10.13, siste mens 2.1.13.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God helg jenter!

Håper alle har det fint! :)

Jeg ligger rett ut på sofaen med sinnsvakt vonde mandler og feber. Graviditetskvalmen er tilbake for fulle segl, så kjenner jeg syns ørlittegrann synd på meg selv her jeg ligger alene! :fnise: :fnise: Har faktisk ikke vært syk på ett år, så skal vel kanskje ikke klage! :ler:

Hatt undervisningsfri denne uken og skal bare ha seks timer til uken! Veldig deilig. :)

Ellers skjer det ikke så mye spennende om dagen. Veksler mellom noia for sa og glede over å være gravid! :fnise: Gleder meg til legen om en uke! Spennende å få vite litt mer. Må få ringt jordmor i nærmeste fremtid også! Spennende tid i møte. Måtte knøttet klamre seg fast!

Ønsker alle kg'ere en riktig god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan går det boks? :D Hvor langt er du på vei? :hjerte:

Hei Missdior! Her går det greit. Ligger rett ut med kraftig forkjølelse! Hehe. :) Kvalmen er ikke like intens lenger så det er deilig :) Nå er jeg syv uker på vei, så fortsatt et stykke til de magiske tolv! :) Håper så inderlig at dette skal gå veien :fnise:

Nå er det ikke lenge til du slutter på pillen, gleder meg til å følge veien deres videre! :ler::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Missdior! Her går det greit. Ligger rett ut med kraftig forkjølelse! Hehe. :) Kvalmen er ikke like intens lenger så det er deilig :) Nå er jeg syv uker på vei, så fortsatt et stykke til de magiske tolv! :) Håper så inderlig at dette skal gå veien :fnise:

Nå er det ikke lenge til du slutter på pillen, gleder meg til å følge veien deres videre! :ler::klem:

Wii, men du er over halvveis til 12 uker da :) Har troen på at dette går helt fint :hjerte: Kjipt med forkjølelse, men det er jo sesong for det nå.. blææh. Det er ikke det, nei :) Koselig at du vil følge med oss videre :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wii, men du er over halvveis til 12 uker da :) Har troen på at dette går helt fint :hjerte: Kjipt med forkjølelse, men det er jo sesong for det nå.. blææh. Det er ikke det, nei :) Koselig at du vil følge med oss videre :hjerte:

Ja, hver uke er en seier. Må minne meg selv på det. 4 uker og 5 dager til nå så er vi der! :)

Håper så inderlig at det gjør det! :hjerte: Takk for at du er så god! :klem:

Jaa, jeg har ikke vært forkjølet på over ett år så kjente at dette var uvant. :ler: Men skal ikke klage når det er så lenge siden sist jeg var syk, har sluppet unna mange ganger når "alle" har vært syke! :)

Ha en fin dag Missdior! Håper helgen blir fint :):hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det her du har gjemt deg boks :ler:

Håper alt går bra med deg :)

Hei Miia, det er her jeg har gjemt meg vet du :) Måtte jo nesten opprette en graviditetsdagbok! :ler:

Her går det fint! Håper du har det fint og at dere setter i gang med friskt mot denne PP, jeg krysser fingrene! :)

Ha en fiin helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke, jeg er snart helt frisk igjen. Deilig :ler:

Nå ligger jeg i sofaen etter middag og titter på tv med pusekatten i fanget. Koser meg :)

Kvalmen var tilbake som bare dét i dag, men endelig funnet noe som lindrer det litt! Solbærsaft! :fnise:

Om 12 dager er mannen hjemme igjen, jeg gleeeeder meg!

Fikk jordmor time i dag også. Allerede den 5.mars. Da er jeg 9 uker på vei. :) Dette føles fortsatt helt uvirkelig. Kjæresten fikk en nyfødt-body den dagen vi fikk positiv test. Den kjøpte jeg faktisk for nesten to år siden! :fnise: De dagene hele graviditeten virker uvirkelig går jeg bare i kommoden hans og finner den. :ler:

Nei, det var nok snikksnakk for i kveld.

Ha en fin kveld jenter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke, jeg er snart helt frisk igjen. Deilig :ler:

Nå ligger jeg i sofaen etter middag og titter på tv med pusekatten i fanget. Koser meg :)

Kvalmen var tilbake som bare dét i dag, men endelig funnet noe som lindrer det litt! Solbærsaft! :fnise:

Om 12 dager er mannen hjemme igjen, jeg gleeeeder meg!

Fikk jordmor time i dag også. Allerede den 5.mars. Da er jeg 9 uker på vei. :) Dette føles fortsatt helt uvirkelig. Kjæresten fikk en nyfødt-body den dagen vi fikk positiv test. Den kjøpte jeg faktisk for nesten to år siden! :fnise: De dagene hele graviditeten virker uvirkelig går jeg bare i kommoden hans og finner den. :ler:

Nei, det var nok snikksnakk for i kveld.

Ha en fin kveld jenter! :klem:

Så bra at du begynner å bli bedre :) Så bra at du har funnet noe som hjelper på kvalmen, regner med den er tung å bære.. Meen, det kommer jo noe godt ut av det. Oj, så tidlig! Men det er jo flott å få sjekket at alt er i orden, jo tidligere jo bedre. Angående nyfødtbody, så har jeg et par jeg og.... Viste det til sambo her en dag, og han ble helt rørt :hjerte:

Gleder meg på deres vegne, dere har virkelig fortjent den lille spira som gror i magen din :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du begynner å bli bedre :) Så bra at du har funnet noe som hjelper på kvalmen, regner med den er tung å bære.. Meen, det kommer jo noe godt ut av det. Oj, så tidlig! Men det er jo flott å få sjekket at alt er i orden, jo tidligere jo bedre. Angående nyfødtbody, så har jeg et par jeg og.... Viste det til sambo her en dag, og han ble helt rørt :hjerte:

Gleder meg på deres vegne, dere har virkelig fortjent den lille spira som gror i magen din :hjerte:

Jaa, det er helt herlig å ikke være potte tett lenger. I kveld skal jeg faktisk ut med ei venninne og spise. Det blir fint. Til og med krøllet håret i dag, det gjør jeg aaaldri. Hehe.

Så kos med nyfødtbody og rørt samboer :hjerte: Godt vi er fler :ler:

Ja, syns det var veldig tidlig med time hos jordmor, men som du sier: jo før jo bedre. :) Blir spennende. Legetime på mandag også, blir spennende å få svar på prøvene han tok.

Takk for det gode, fine Missdior. Jeg håper så inderlig den blir.

Sender over masse babystøv til deg og din kjære når den tid kommer :hjerte: Ikke lenge igjen nå :fnise:

Ønsker deg en riktig fin kveld. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noen dager siden sist jeg skrev her nå.

Har vært litt ute av spill siden søndag. Kvalmen bestemte seg rett og slett for å legge seg på det ekstreme. Har ikke fungert i hele tatt siden da og mat annet enn et par tørre skiver og til nøøød en smoothie er det eneste som fungerer. Forsøkte meg på hjemmelaget pizza på søndag, endte med at jeg måtte skrape av fyllet og allikevel var det ikke snakk om mer enn tre tygger. Helt utrolig at det er mulig.. Men, nok negativitet! :)

Legen ble avlyst på mandag så fått ny time om en uke! :) Gleder meg veldig til å få svar på de prøvene, er så spent på om jeg har hatt toxoplasma parastitten eller ikke. Vi har hatt katt i 10 år så håper jeg alt har hatt det så jeg slipper å bekymre meg for om jeg får det nå.

Skal også til jordmor om halvannen uke, byttet time slik at mannen også får være med. Han ble veldig glad for at jeg byttet den. Fikk så dårlig samvittighet da har sa "åå, dagen før jeg kommer hjem ja.....", så klarte ikke å gå uten han. Vet han ikke trenger å være med, men når han så gjerne vil selv så syns jeg han skal få lov så langt det lar seg gjøre! :)

Ellers har vi bestilt tidlig UL, skal dit om to uker i dag. Ganske komisk for fikk denne timen:

13.3.13 kl 13. Skjer med det? :ler: Gleder meg veldig og håper så inderlig at det viser at det er et liv der inne og at alt er som det skal!

Nei, får vel avslutte bablingen min her. :)

Ønsker dere alle en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Jeg vil gjerne følge deg :sjenert: Ha vært prøver siden januar 2011, og skal nå begynne på pergotime :)

Synd med kvalmen, men det kommer jo noe godt ut av det ;) Morsom dato :fnise: Det må jo bare bety noe bra! Kanskje det betyr at det er 3 der inne..? :lur::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne følge deg :sjenert: Ha vært prøver siden januar 2011, og skal nå begynne på pergotime :)

Synd med kvalmen, men det kommer jo noe godt ut av det ;) Morsom dato :fnise: Det må jo bare bety noe bra! Kanskje det betyr at det er 3 der inne..? :lur::fnise:

Så koselig at du vil følge Amilie :) Så bra dere skal prøve med pergo, jeg krysser fingrene for at spiren sitter for dere :klem:

Ja, det er kjedelig med denne kvalmen. Har ikke spist middag siden mandag :ler: Men som du sier, det kommer jo noe fantastisk ut av dette! :) Ja jeg håper datoen betyr noe bra. Hadde oppkjøring fredag den 13. trakk kølapp 13 og fikk kjørerute nr 13. Jeg var den første som stod den dagen. Så håper dette er en slik fin 13 sak igjen :) Haha, håper så inderlig ikke at det er 3 der inne. Tror det holder i massevis med 1 når man aldri har gjort dette før :fnise:

Ønsker deg en riktig fin fredag Amilie! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med tilig ul! Hvor mange uker vil du være da? Jeg hadde ul når jeg var 10+6 og var så sjokkert over den lille! Så fin og et perfekt lite menneske! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...