Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2014


LempikasPromise

Anbefalte innlegg

Siden jeg ikke fant noen her, bare for 2012-2013, så drister jeg meg til å lage en egen tråd :biggrin:

Enkel presentasjon: Jeg er 28år, bosatt på østlandet, venter mitt første barn. Og ALT er jo nytt, så greit å ha noen å snakke med som er omtrentlig likt.

Beregnet termin 11.mai 2014

Håper flere vil slenge seg på og snakke med meg!

Så langt er vi:

Lunica - 30år - B2 - Termin 04.05.2014 :babyjente: Fødte 03.05.2014

SmallTalk -25år -B2 _ Termin 06.05.2014 :babyjente: PL. KS 29.04.2014

leopanter - 23 år - B1 - Termin 09.05.2014 :babygutt: Fødte 17.05.2014

LemikasPromise - 28år - B1 - Termin 13.05.2014 :babysmokk: Fødte 02.05.2014 = :babygutt:

Bikini -27år - B1 - Termin 17.05.2014 :babyjente: Fødte 18.05.2014

Pentu -??år - B1 - Termin 22.05.2014 :babyjente: Fødte 21.05.2014

Ftk93. -??år. -B? -Termin 24.05.2014 :babygutt: Fødte 22.05.2014

Fuerza -28år -B1 - Termin ??.05.2014 :babyjente: Fødte 21.05.2014

Sushi - 25år - B2 - Termin 22.05.2014 :babygutt: Fødte 22.05.2014

Sus Scrofa - 30år - B2.- Termin 27.05.2014

Euphorbia - 22år - B1 - Termin 30.05.2014 :babyjente: Fødte 26.05.2014

Amys - 29år - B2 - Termin ??.06.2014 :babygutt: Fødte 02.06.2014

Murmelmy - 33år -B3 - Termin 31.05.2014 :babyjente: Fødte 10.juni 2014

Fossekall - 25år -B1 - Termin 04.06.2014

Miss_88 - 25år -B2 - Termin ??.06.2014

Supermjau -27 år -B1- Termin 12.06.2014

Leanne -28år -B3 - Termin 12.06.2014 :babyjente: Fødte ??.06.2014

Jeppe007 -??år -B? - Termin 14.06.2014 :babyjente:

Kaprifolen - 27år - B2 - Termin 16.06.2014 :babygutt: Fødte ??.06.2014

Haley -28år -B2 - Termin 13.06.2014 :babyjente: Fødte 15.06.2014

Felicidad -23år -B1 - Termin ??.06.2014

La Traviata -??år -B3 - Termin 17.06.2014 :babygutt: Fødte 27.06.2014

Arch -??år -B? - termin 20.06.2014

Illicitus -30år -B2 - Termin 22.06.2014 Fødte 06.06.2014

LaToya - 34år -B1 - Termin 28.06.2014

Endret av LempikasPromise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig bra initiativ! Har gledet meg til at noen torde å starte en tråd for oss som har termin i mai! :fnise:

Jeg er 23 år og dette er også vårt første barn. Og jeg er tydeligvis datotvilling med LempikasPromise, for vi har termin samme dag! 11. mai er datoen :danse:

Endret av Leopanter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjohoo, noen å snakke med :danse: Hehe, satser på at det blir mange av oss!

Leopanter, hvordan la du inn ticker? Fikk ikke til det jeg, er overhodet ikke tekninsk :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper jeg også! :)

Gikk inn på lilypie.com, fant tickerlageren der. Fulgte stegene (NB! Gjør mensdatoen til 2.8 for at telleren blir slik vi mener den skal være :fnise:), også kopierte jeg koden man fikk om man trykket på koder for forum, bbcodes and html (eller noe sånt).

Så, etter å ha kopiert den koden gikk jeg innpå kontrollpanelet her, gikk inn på signatur og limte inn koden der. Lagret, og voilá! :)

Nå skriver jeg det bare som jeg husker det siden jeg skriver fra telefon, så om du plages er det bare å si fra, så skal jeg gi deg den nøyaktige bruksanvisningen så fort jeg kommer meg på en data ;)

Endret av leopanter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rare greier, tickerne våre påstår at jeg skal føde tjue dager senere enn deg! Er det mulig, 'a? :fnise:

Forresten, kjenner du noen symptomer på at du er gravid enda? Jeg har helt syke drømmer, har så oppblåst mage at jeg allerede har vanskeligheter med å få igjen bukseknappen og sidene nederst i magen gjør vondt når jeg strekker meg. Også har selvsagt ikke mensen kommet enda, da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tenkte jeg skulle spørre deg om det samme. Er trøtt hele tida og ingen mensen, ellers føler jeg meg som vanlig. Bortsett fra at lårene mine dovner bort, er liksom som om de sover hele tiden, har hatt det sånn i over en uke, skikkelig plagsomt. Vet ikke om det er pga graviditeten eller om det er noe annet. Får se det an litt fremover. Ringte legen og bestilte time til kontroll i dag, skal dit 8 oktober :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, så det ticker greiene, tror en av dem har drukket litt for mye ;) så vidt meg bekjent så har vi termin samme dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Jeg venter en stund med å fikse kontrolldag, jeg. Bor på et lite sted, så en kan få legetime den samme uka uten problemer :)

Jeg er litt usikker på om jeg skal koste på meg en tidlig UL eller ikke, da. Hadde vært deilig å få bekreftet at alt står bra til allerede i uke 10, liksom. Tror den ventetida til ordinær UL i uke 18 blir laaang!

Rare greier med bein som dovner bort, da! Har aldri hørt at det er et symptom, men hvem vet? Kroppen er rar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, aner ikke hva det med beina er, men om det fortsetter så får jeg ta en tur til legen og høre. Kan jo hende jeg har sovet i en vridd posisjon eller noe. Jeg får til det meste :-P

Jeg skal iallfall ha tidlig UL, er viktig for meg og sambo og se at alt står bra til.

Har dere pratet om når dere skal fortelle familien, venner, arbeidskolleger osv? Vi holder det nok hemmelig for alle til uke 8 iallefall, (hvis jeg klarer) forteller iallefall familie og nære venner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, aner ikke hva det med beina er, men om det fortsetter så får jeg ta en tur til legen og høre. Kan jo hende jeg har sovet i en vridd posisjon eller noe. Jeg får til det meste :-P

Jeg skal iallfall ha tidlig UL, er viktig for meg og sambo og se at alt står bra til.

Har dere pratet om når dere skal fortelle familien, venner, arbeidskolleger osv? Vi holder det nok hemmelig for alle til uke 8 iallefall, (hvis jeg klarer) forteller iallefall familie og nære venner da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, her er det bare jeg, mannen og bestevenninna mi som vet det. Jeg har lyst til å holde det hemmelig for alle til uke 12, men tviiiler på at jeg klarer å holde meg så lenge, kjenner jeg meg selv rett :fnise:

Jeg må i alle fall ha fått bekreftet at det er noe som lever inni der først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bortsett fra at jeg gjerne kunne ha sovet 24 timer i døgnet, så har jeg ingen gravidfølelse. Rart egentlig, trodde at det her var noe man merket :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bare evig glad jeg har de utrolig ømme brystvortene som et sikkerhetstegn på at det er noen der inne :fnise: Kvalmen kan baaare holde seg unna, i alle fall! Oppblåstheten har gitt seg i stor grad, men drømmene er fortsatt like syke, da ;)

Jeg har forresten ingen matlyst for tiden. Jeg har ikke lyst på sjokolade en gang! :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

...Jeg trekker tilbake at oppblåstheten har gitt seg. Magen min ble beglodd i dag da jeg var på shopping :fnise: En veldig synlig babybump har meldt sin ankomst! Veldig tidlig, men det er nok bare mye luft, magen er stram som et trommeskinn.

Plages ikke med at lufta vil ut, da, så nå er jeg visst blitt kulerund i uke 5 :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel riktig plass for meg, i og med at jeg har testet positivt på 4(!) tester i løpet av dagen i dag. Jeg er enten 3+3 eller 4+0 uker på vei, kommer an på om man ser på siste mens eller EL. Men ender med en termin rundt 20.mai.

Jeg er vettskremt, og klarer ikke å glede meg noe særlig akkurat nå. Redselen for abort overskyggen gleden over å være gravid. Håper det går seg til etterhvert. Ser bare frem til rundt uke 8, for da minsker sjansen mye.

Av symptomer så har jeg en trykkende følelse nederst i magen, er litt mer enn normalt trøtt og er litt kvalm på ettermiddagen/kvelden.

Krysser fingrene for at dette skal gå bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: hit, Bikini!

Gratulerer igjen :)

Jeg også sliter litt med den følelsen av å være redd/forberedt på å miste, men synes det går mye bedre nå. Har klare symptomer, og i følge statistikken er det 90 % sjanse for at det går bra nå (5./6. uke) :)

Krysser fingrene for deg, jeg, Bikini. Forresten, jeg krysser dem for oss alle, jeg! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Bikini! Gratulerer med positiv test! Kjenner meg godt igjen i det dere sier, det ER skummelt å være gravid. Føler meg fremdeles helt som vanlig, bortsett fra trettheten altså. Heldigvis ikke oppblåst enda, ikke kvalm, og bare litt vonde pupper ;) Håper det fortsetter sånn, selv om jeg har lest at mange av symptomene dukker opp rundt uke 7-8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...