Gå til innhold

Hva liker du å ha som fyll på pizza?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Selger jo noe lignende i dag, thaisommer :)

NAM! Min definitive Dolly favoritt!! Med frisk koriander og hvitløksdressing oppå😋

Anonymous poster hash: f6909...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Citronella

Jeg er minimalist. Deigen er viktig, og jeg lager den med durumhvete, vann, salt, gjær, olivenolje og en klype sukker.

Hjemmelaget tomatsaus. Mozzarella og blåmuggost (Selbu Blå). Og topper med ytrefilet av storfe i strimler, artisjokkhjerter og rødløk.

En varm og god pizzastein er viktig, da norske ovner ikke takler mer enn 300 grader.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tacokjøttdeig, mais, ost og oppknekte tacoskjell. Også tar du på tacosaus og gjerne rømme etterpå før du spiser. Nam nam.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange favoritter. To av dem:

- Artisjokkhjerter og gorgonzola.

- Tyrkiske lammekjøttboller, feta og paprika, og med litt ruccola over når pizzaen kommer ut av ovnen.

Begge pizzaene har i tillegg tomatsaus og mozzarella.



Anonymous poster hash: 3002b...fcf
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er minimalist. Deigen er viktig, og jeg lager den med durumhvete, vann, salt, gjær, olivenolje og en klype sukker.

Hjemmelaget tomatsaus. Mozzarella og blåmuggost (Selbu Blå). Og topper med ytrefilet av storfe i strimler, artisjokkhjerter og rødløk.

En varm og god pizzastein er viktig, da norske ovner ikke takler mer enn 300 grader.

Jeg synes dette hørtes mer maksimalistisk ut! :)

Dvs veldig godt, men mange elementer til en pizzatopping. Når jeg er minimalist topper jeg pizza med bare løk, timian og olje eller crème fraîche, feks, uten tomatsaus og ost.

Anonymous poster hash: 3002b...fcf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker creme fraiche i stedet for tomatsaus og har i finhakket chili og hvitløk. Så steker jeg kyllingfilet som krydres med salt og pepper.

Har creme fraisheblandingen på pizzabunnen, deretter revet ost. Så kyllingfilet, rødløk, cherrytomater, paprika og sopp, og litt basilikum.

Anonymous poster hash: 599e0...7ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Creme Fraiche, pepper og skinke. Beste som finnes.



Anonymous poster hash: fccec...dbb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i hvit pizza.

Rører sammen 1 beger creme fraiche, 1 finhakket chilli, 1 hakket vårløk, krydder. Smører det utover pizzabunnen og tar på ost (blanding av jarsberg og mozarella), og tar strandaskinke oppå osten (blir skikkelig crispy under steking).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Creme fraiche blandet med chili & hvitløk som saus, kyllingbiter, mozzarella, cherrytomater, rødløk og basilikum som topping :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trenger litt tips om hva som er godt på pizzaen, blir lett for at jeg hiver kjøttdeig, tomatsaus, ost og paprika på. Trenger gode og kanskje litt kreative tips!

(Minus svinekjøtt)

Anonymous poster hash: 0cb8f...fa5

Biff, blåmuggeost, løk, sopp og så liker jeg hvitløksdressing/berneaise opp på og salat til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 typer ost, pepperoni,spansk skinke,sort oliven,artisjokker,ruccola og masse olivenolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Marinert og godt krydret kyllingfilet, mais, rødløk, masse jalapenos, spinat, hvitløk og en eller annen nøytral revet ost. Liker litt parmesan eller grana padana på toppen og gjerne friske urter.

Hvit pizza er ikke noe for meg.



Anonymous poster hash: b82be...630
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel lager jeg pizza med tomatsaus, ost, chorizo og/eller bacon, forstekt sjampinjong, sorte oliven og tynne tomatskiver. Av og til har jeg et par skjeer pesto på før den går i ovnen.

Jeg lager aldri hvit pizza, men flammkuchen er godt, så det brukes av og til som erstatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- tomatpuré, chorizo, fersk campignon, rødløk og fersk mozzarella

- Creme fraiche blandet med pesto, chorizo, fersk champignon, rødløk, fersk mozzarella

- tomatpuré, fersk champignon, pinjekjerner, fersk mozzarella, parmaskinke - toppes med ruccola, parmesan og en dæsj olivenolje etter steking

tre gjenngangere hos meg! Klarer ikke "tunge" pizzaer med f.eks karbonade/kjøttdeig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til vanlig hjemmelaget pizza går det i tomatsaus, tacokjøttdeig og ost.

Til pizza stekt på bakestål går det i tynt lag tomatsaus, chorizo/pepperoni, kanskje noen små kjøttboller med hvitløk + fersk mozzarella/ strø mozzarella,og paprika, serveres med salat. :sikle:

Skal prøve med biffstrimler snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...