Gå til innhold

Hvordan gjøre svinekoteletter gode?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Foreldrene mine har tenkt å lage svinekoteletter i dag (jeg bor hjemme), og jeg er så lei det! Hver gang de lager det så blir de tørr eller seig. Finnes det en oppskrift som gjør svinekotelettene gode? En liten vri på de.....

Og hva passer til av tilbehør + saus?



Anonymous poster hash: 8c813...0a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan brune de på hver side med krydder, hell vann i pannen, sett på lokk og la de putre der til resten er ferdig. Da får du god sjy ved siden av og ikke tørre koteletter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å steke de i stekeovnen i en stekepose på ca 120 grader i en time. Aldri blitt verken tørre eller seige.



Anonymous poster hash: 4ec91...1aa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha på salt og pepper og stek de først til de blir gylne. Så har du de over i en kjele og fyller på vann til det dekker kotelettene. Ha en klype salt i vannet. Kok i 1 time. Ta ut kotelettene og lag meljevning ca 2 ss mel og 1/2 dl vann pr liter kraft., rist eller rør så det ikke blir klumper. Hell i krafta mens du rører godt. Kok opp og legg kotelettene oppi sausen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lærte av min mor at de må gnies inn med ketchup, eventuelt BBS! Dermed heller du matfølte over. Det blir supergodt!! Selv om jeg egentlig ikke like ketchup haha



Anonymous poster hash: f0911...9ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stek de ca to min på begge sider i hard varme uten at de svis. Sett på lokk, slå av plata, la de surre i ti minutter uten at det fosskoker. Dra stekepanna fra ovnen og la kotelettene hvile i femten minutter før de får en rask oppvarming på plata igjen.

Anonymous poster hash: d4d61...a49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sluttet å kjøpe det. De vi får i matbutikken er tynne, blir fort tørr. Hvem er det som er på jobb har tid til langtidssteking. jeg kjøper bare nakke. De er mer og mye saftig. Det kommer av marmoreringen. Først i panna. så i ovnen



Anonymous poster hash: cfe76...3a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sluttet å kjøpe det. De vi får i matbutikken er tynne, blir fort tørr. Hvem er det som er på jobb har tid til langtidssteking. jeg kjøper bare nakke. De er mer og mye saftig. Det kommer av marmoreringen. Først i panna. så i ovnen Anonymous poster hash: cfe76...3a4

Jeg er i mer enn full jobb og har ikke tid til annet enn langsteking . Setter kotelettene i ovnen på 80 grader , sammen med rotgrønnsaker , når jeg drar på jobb. Perfekt middag 9-12 timer senere.

Endret av LittDiva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Violetta

Jeg er i mer enn full jobb og har ikke tid til annet enn langsteking . Setter kotelettene i ovnen på 80 grader , sammen med rotgrønnsaker , når jeg drar på jobb. Perfekt middag 9-12 timer senere.

Men det er jo brannfarlig å gå fra stekeovnen på den måten.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo brannfarlig å gå fra stekeovnen på den måten.

Nei, det er det ikke. Stekeovenen din er den tryggeste delen av komfyren din; platene er mye større problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eplejuice funker veldig bra! Heller det over koteletten etter jeg har brunet dem i pannen og lar det boble videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alt elektrisk som står på er brannfarlig.

,

Greit nok. Da får jeg bare håpe at det går like bra fra nå av som de siste 20 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

,

Greit nok. Da får jeg bare håpe at det går like bra fra nå av som de siste 20 årene.

Fantastisk logikk. "Det har ikke vært noe problem for MEG, derfor er det ikke farlig" Litt som å være 60 og ha røykt de siste 30 årene. Kan jo like fortsette da, for det har jo gått bra i 30 år? :ler:

Og helt alvorlig: rundt 40% av husbrannene i Norge skyldes det elektriske. Det er over tusen branner hvert år. Det inkluderer riktignok også feil bruk (tørrkok, uvettig bruk og denslags), men likevel: det er ikke alle det fortsetter å gå "like bra" for.

Anonymous poster hash: 024dd...084

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en idé jeg fikk fra matprat, tror jeg det var, og som har blitt standard når vi skal ha det til middag.

Skjær opp et eple og bland det i en skål sammen med revet ost og karri. På slutten av steketida legger du en liten haug oppå hver kotelett og legger et lokk oppå. Ferdig når osten har smelta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...