Gå til innhold

Hva bakte/lagde du sist?


Tears.of.the.Sun

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

After Eight-brownies :D De var veldige gode, men sukkermengden kunne lett vært halvert.

Vil forresten oppfordre alle til å legge ved oppskrifter eller link til oppskrifter til det de har bakt! :)

De så jo bare helt vidunderlige ut! Jeg har også ønsket å redusere sukkermengden i brownies, men nettopp sukkeret er jo med på å lage den litt seige konsistensen på de kakene. Synd(ig) men sant. ;)

Det jeg bakte sist var brød. Bruker ikke oppskrift lenger, men tar hva jeg har. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det var grovbrød (i går) :)

Oppskrift er, som Flowers sier, ettersom hva som er i huset (og hva jeg har lyst til putte oppi). I går ble det med linfrø, solsikkefrø, müsli, havrekli, hvetekim, grov sammalt rug, grov sammalt hvete, havregryn, fin sammalt hvete og litt siktet hvetemel, rapsolje, honning, gjær og skummet kultur :)

.... tro hva det blir i brødene neste gang ? :klo::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det siste jeg bakte var marsipankake, fylt med: vaniljekrem og hakket sjokolade i et lag og pisket fløtekrem og rørt bringebær i et annet lag. Namnam :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant nettopp en oppskrift på brownie-muffins. Er ikke synsk ellerno, men jeg spår at det blir baking snart. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant nettopp en oppskrift på brownie-muffins. Er ikke synsk ellerno, men jeg spår at det blir baking snart. :sjenert:

Jeg er synsk, og jeg ser at du skal bake snart. Altså må du nesten det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er synsk, og jeg ser at du skal bake snart. Altså må du nesten det!

Jeg må bake sånn at din synskhet skal gå i oppfyllelse? Nå ble jeg litt skeptisk til de evnene dine, assa! :ler:

Uansett: OK, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bake sånn at din synskhet skal gå i oppfyllelse? Nå ble jeg litt skeptisk til de evnene dine, assa! :ler:

Uansett: OK, da.

Du kan ikke unngå skjebnen. Best å få de muffinsene i ovnen først som sist!

:plystre:

Endret av chikako
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morges stod jeg opp tidlig for å bake "Better than sex" sjokoladekake, da jeg skal ha hele 10 vakre jenter på besøk i kveldningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men dere bakemennesker: har ikke tenkt over det før, men merker amn stor forskjell på om det er kakao eller sjokoladeplate i oppskriften? Har begge deler hjemme. Muffinoppskriften er med kakao, men det kan jo alltids byttes ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere bakemennesker: har ikke tenkt over det før, men merker amn stor forskjell på om det er kakao eller sjokoladeplate i oppskriften? Har begge deler hjemme. Muffinoppskriften er med kakao, men det kan jo alltids byttes ut...

Jeg tror at noen ganger er det viktig å ha oppi kokesjokolade hvis oppskriften krever det. Og da går det oftere på konsistens enn smak. Hvis man skal lage for eksempel fondant eller skjokolademuffins som er flytende inni. Men, i vanlige kaker og vanlige muffins tror jeg ikke det har noe å si om man bytter ut noe med noe annet. Det smaker garantert ikke nøyaktig det samme, men det blir garantert like godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere bakemennesker: har ikke tenkt over det før, men merker amn stor forskjell på om det er kakao eller sjokoladeplate i oppskriften? Har begge deler hjemme. Muffinoppskriften er med kakao, men det kan jo alltids byttes ut...

Ja stor forskjell! Kakao gir jo bare kakaosmak, mens sjokoladeplate gir jo både kakaosmak, fett og sukker! :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...