Gå til innhold

Ordet "mensensmerter" - utblåsning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For folkeopplysningens skyld, noen kvinner er fra naturens side utstyrt med to livmorer. Dermed har de mens fra begge orgnanene.

HAHAHAH! Du tuller nå? Hun var jo ikke språkkyndig i det hele tatt, hun likte bare å pirke på folk og avspore fra tema. Herregud :fnise:Anonymous poster hash: 68170...4a0

Når du hevder Arabella ikke er språkkyndig, så kan jo du oveta siden du vet alt dette?

Anonymous poster hash: f6bac...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For folkeopplysningens skyld, noen kvinner er fra naturens side utstyrt med to livmorer. Dermed har de mens fra begge orgnanene.

Når du hevder Arabella ikke er språkkyndig, så kan jo du oveta siden du vet alt dette?

Anonymous poster hash: f6bac...56e

 

Mer folkeopplysning: Man kan ha mens i lungene! (Endometriose, danner livmorslimhinne flere steder, feks andre organer, flere i samme livmor, i tarmen etc.) 

Anonymous poster hash: 6d167...244

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det heter jo mensendieck...

Si menstruasjonssmerter, så er du sikker.

For å være alvorlig et øyeblikk, så kommer dette av at folk er så dårlige i språk at de ikke kjenner regelen om at i sammensetninger er det rotordet som inngår, ikke den bøyde forma. Lofoten, men lofottorsk, Ofoten, men Ofotbanen, Mjøsa, men Mjøsbrua. Dessverre har noen feilaktige skrivemåter sneket seg inn og fått hevd: Kalvøya - Kalvøyafestivalen, Holmen (en gård) - Holmenkollen. Det burde jo være Kalvøyfestivalen og Holmekollen. 

Og selvfølgelig menssmerter.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ening med TS. Av alle språkfeil som er gjengangere på KG, er dette en av dem som irriterer meg mest. Jeg siterer meg selv fra tråden DET HETER IKKE DET!

 

Når skal folk lære seg at mens (om menstruasjon) ikke skal stå i bestemt form i sammensatte ord! På samme måte som det heter menstruasjonssmerter, og ikke menstruasjonensmerter, heter det menssmerter, ikke mensensmerter.

 

Jeg vet det finnes langt viktigere ting å irritere seg over, men denne språkfeilen er en gjenganger her på KG.

 

Selv ikke Kvinneguidens journalister klarer å skrive riktig - Fakta og myter om mensen

Myte 12)  Du kan bli forgiftet av tamponger/mensenkopper                                                 

 

Vi har alle hørt skrekkhistoriene om at du i verste fall kommer til å dø om du har tampongen i skjeden i mer enn seks timer. Du kan få infeksjoner og bli steril!

 

Så jeg får panikk om det går mer enn fire timer siden jeg byttet "plugg" og er sikker på at mensenkramper egentlig er infeksjoner som sprer seg til blodet. Selv om jeg kan roe ned den verste panikken, er tampongsyken eller toksisk sjokksyndrom ikke noe å tulle med. 

 

- Hvis tampongen er i for lenge kan det oppstå bakterieinfeksjoner, og du bør oppsøke en lege med en gang, forteller Lind.

 

Tomasgård understreker at ved å følge instruksene og sette seg litt inn i hvordan disse produktene brukes, så er det ingen grunn til å engste seg for infeksjoner. Bytter du tamponger minst hver sjette time bør du ha lite å bekymre deg for. Ingen tampong bør sitte inne mer enn 12 timer.

Endret av Perelandra
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel også ha noe med at det å si "menssmerter" ikke ruller like bra som "mensensmerter"?



Anonymous poster hash: 437c9...ff0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer folkeopplysning: Man kan ha mens i lungene! (Endometriose, danner livmorslimhinne flere steder, feks andre organer, flere i samme livmor, i tarmen etc.)  Anonymous poster hash: 6d167...244

Dette er ikke en endometriosetråd! Å belære meg om endometriose er heller ikke nødvendig. Jeg er vel den på forumet som har bredest erfaring med den sykdommen.

Anonymous poster hash: f6bac...56e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Antagelig fordi mange aldri bruker/ikke er klar over ordet mens i det hele tatt, og tenker på "mensen" som det eneste ordet, og dermed også leddet i et sammensatt ord. Blir ikke mer riktig av den grunn, men det har nok en slags logikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig. Og irriterende.

 

Hvorfor heter det en tallerken - tallerkenEN? Og hvorfor kan man ikke fjerne den forhatte bastarden risENgrøt??

Gi meg en tallerkenen risengrøt, takk!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor kan man ikke fjerne den forhatte bastarden risENgrøt??

Det heter det da heller ikke. Risengrynsgrøt eller risgrøt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig. Og irriterende.

 

Hvorfor heter det en tallerken - tallerkenEN? Og hvorfor kan man ikke fjerne den forhatte bastarden risENgrøt??

Gi meg en tallerkenen risengrøt, takk!!

 

Hva skulle tallerken hete i bestemt form da, etter din mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skulle tallerken hete i bestemt form da, etter din mening?

 

Jeg har ikke noe annet forslag, og "tallerkenen" plager meg heller ikke, det heter "tallerkenen", det er riktig! Men risengrøt! Ærgh!

Endret av Pringle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det kan vel også ha noe med at det å si "menssmerter" ikke ruller like bra som "mensensmerter"?

Anonymous poster hash: 437c9...ff0

 

 

Skjønner ikke hvordan mensensmerter ruller bra eller bedre enn menssmerter. Det tar både lengre tid og krever mer bruk av tungemotorikk.

Anonymous poster hash: a9bd2...d92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er dialekt, vel..

Nei.

Anonymous poster hash: 67bc3...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, nå fikk jeg hodetpine!



Anonymous poster hash: a2d66...5e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo.

Nei. Det er ikke dialektt hvorvidt man sier "menssmerter" eller "mensensmerter", det er rett og slett bare en sak om riktig og galt. 

Anonymous poster hash: 67bc3...1cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og like ille: Eggeløsning! *grøsser*



Anonymous poster hash: 07c19...21d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og like ille: Eggeløsning! *grøsser*

Anonymous poster hash: 07c19...21d

 

Er det virkelig noen som skriver dette? 

Anonymous poster hash: 35464...edc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og like ille: eggeløsning!

Hvorfor ikke? Det heter eggedeler, eggedosis, eggeformet, eggeglass, eggegule, eggehvite, eggekrem.

eggeomelett, eggeplomme, eggerøre, eggeskall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...