Gå til innhold

Nybegynnere for andre gang!


FrøkenStrøken

Anbefalte innlegg

Da er det på tide å redigere første innlegget i denne dagboka, for nå er det ikke en prøverdagbok lenger - men en graviditetsdagbok! Vi begynte prøvingen i slutten av februar, og testen viste positiv i starten av juni (side 4 i dagboka). Nå gleder vi oss til lillebror kommer, termin er satt til 19.mars 2016!

 

........................................ :hoppendeglad: ....................................................

 

 

 

Det føles ikke lenge siden jeg opprettet prøverdagbok for første gang. Nå er minien vår blitt over to år, og her er jeg igjen!

 

Sitter her med en syklus jeg ikke helt klarer å forstå meg på, den har variert litt de siste månedene, men er nå på syklusdag 27 (det lengste siden jeg begynte å registrere i jula). Ingen mensen enda, og ingen positiv test, hadde utslag på EL for 12 dager siden. Så da er jeg vel 10-12 dpo i dag!

 

Spent på om noen titter innom, har ikke noen jeg skravler om dette med ellers.. Og vil holde samboeren unna alt som heter testing, syklus osv, for jeg tror ikke han synes det er så romantisk 😜

Endret av FrøkenStrøken
oppdatering
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Frøken Strøken, så gøy runde nummer 2! :D Grattis :)

Kanskje du må vente et par dager til? :klo: Er det første pp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heei, Nuttapia, lenge siden sist, så gøy at du kom innom! Hvordan har du det nå?

Er offisielt i første prøveperiode, ja. Jeg har ventet på samboeren lenge, og skjønte at han kom til å bli klar snart i jula. Så da begynte jeg å følge med på syklusene! Hadde to på 24 dager, så en på 25. Denne har nå kommet til 27, så er spent, ja! Merker ingen tegn til noe som helst, men plutselig er nok den første perioden over ☺️ Klaffet i pp3 sist, men har enda høyere BMI nå, så vet nesten ikke om jeg kan håpe på noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest gjennom hele den første prøver-/graviddagboka mi, det var litt koselig.. Noen ting jeg har glemt, ja! Og fødselshistorien min har jeg skrevet detaljert i sin helhet, så er veldig glad jeg ikke søettet den gang.. Håper denne dagboka kan fylles med minner på samme måte ☺️

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fremdeles ingenting, syklusdag 28. Men har plutselig begynt å kjenne på mensmurringer, er vel like rundt hjørnet! Nytter ikke å stirre ihjel testen, heller, det kommer ikke noen strek på den likevel ;-)

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom det en rosa skygge, så da var det over for denne gang! Godt at syklusen ble på 27 dager, for da vet jeg at lutealfasen er lang nok ☺️ Irriterer meg at syklusene har vært noe ustabile, men forhåpentligvis er det tiden FØR EL som har variert!

Ikke helt i superform i dag, litt sånn i går også. Mulig det er fordi mensen kommer! Heldigvis fikk jeg legge meg litt nå, mens toåringen og pappaen herjer utenfor ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når slutta du på pilla - hvis du har gått på pilla, da? :) Kan jo bli litt hultetibulter av det også..

Synd det ikke ble noe i denne runda, da :klem:

Alt ok her :) Har verdens beste toddler, trener og er fortsatt aktiv jobbsøker. Tida flyr - dessverre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke gått på p-piller på sju år, ikke noen andre hormoner heller, så føler meg trygg for akkurat det ☺️ Og vi har valgt å ikke bruke prevensjon i heletatt, for det er bare klamt og ekkelt med kondom.. Har unngått graviditet ved å leve farlig, herlig å slippe å tenke på det nå ☺️ Men gruer meg veldig til den dagen vi er ferdig med barn, da kan vi jo ikke droppe prevensjon.. Den tid, den sorg. ☺️

Tiden flyr, ja! Her går det i jobb og barnehage, jobber i tillegg alt for mye på kvelder og helg.. Så veldig lite tid til annet.. Legger inn mest mulig hobby når jeg har overskudd. Syr barneklær til min egen, gaver og selger bittelitt.

Så har jeg begynt å svømme litt! Kroppen har fått for lite utfordring etter forrige svangerskap, så merkes at den har godt av å svømme ca en gang i uka nå. Kjenner forskjellen etter bare kort tid, og vil gjerne få til å øke til to dager i uka! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og tråler pinterest i kveld.. Hadde sånn håpet på to streker, så jeg kunne begynne å lage litt babyklær, men nå er det jo minst en måned til jeg kan det! Vil ikke starte før barnet er på vei, det blir litt i overkant ivrig.. Sist kjøpte jeg ingenting før jeg var sju måneder på vei, har en følelse av at redebygginga vil ta LITT mer av denne gangen ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen og sylte forkjøla - da føler en seg virkelig på topp..

I dag pakker vi sammen sakene våre og vender nesa hjemmover, så vi får de siste påskedagene for oss selv! Trenger å rydde og vaske litt klær, og så har vi planer om å fylle hvert vårt påskeegg på veien.. ☺️ Været slo jo om til å bli helt nydelig i dag, så skulle gjerne vært her og fiska og sånn, men har innstilt oss på å reise nå.. ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å følge deg også :-) Uff, det er virkelig tiden for rennende neser og tette bihuler. God bedring med forkjølelsen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen skal du være, Bjørka :vinke:

Samboeren leverer toåringen til farmora og farfaren nå. Dårlig samvittighet, siden jeg gjerne skulle kosa meg sammen med han hele påska, men det er jo ikke noe gøy med to foreldre som har smeltet sammen med sofaen og holder seg for ørene når han lager høye lyder.. Da er det bedre å få være på landet sammen med slektninger som elsker å underholde han!

Er veldig glad vi har svigerfamilien nær, og at de har stor plass. Vi har benyttet oss lite av barnevakt, men har hele tiden hatt tilbudet! Dette blir tredje gangen han overnatter der helt alene, tror jeg, men vi har vært der en del alle tre og overnattet i helgene. Veldig stas! Med tanke på en til også, leiligheta vil jo ikke bli noe større, og det blir sikkert enda mer behov for avlastning. Har jo allerede begynt å tenke å en framtidig fødsel, og barnevakt til det, men må bare slå meg til ro med at det ikke blir et problem.. ☺️ Om jeg ikke har krevet det tidligere - jeg er født til bekymre meg

Da tar jeg fatt på en rolig fortsettelse på dagen, og håper at jeg klarer å sette inn høyt nok gir til å få vasket unna litt klær og pakket ut av feriebagene..

Ha en riktig fin påskedag! ☺️

Endret av FrøkenStrøken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, det verste jeg vet er å skrive laaange innlegg som forwvinner før jeg poster.. :-( jaja..

Hverdagen er tilbake, og egentlig er det godt! Det går klart mot lysere tider, mai nærmer seg med fridager, og vi er i en god driv med tanke på å få gjort unna en del hjemme.

Har begynt på folat, for det skal jo helst ta en stund før graviditet! Ingenting å vente med ☺️ Hsr også lest en plass at det kan øke sjansene for å bli gravid, og faktisk - øke sjansene for tvillinger ☺️

Samboeren min er nemmelig fast bestemt på at vi skal ha tvillinger. Han sa det første gangen, da vi endte opp med en, og jeg trodde han ville ombestemme seg når han så hvor mye arbeid det var, men nei. Han vil ha tvillinger nå også! Jeg tenker at det hadde vært veldig stas, men også stor belastning med svangerskapet og dobbelt så mye jobb etter. Så jeg tar det som måtte komme, uansett antall! ☺️ Men er faktosk en reell sjanse, for oppfyller noen sikre (og heller usikre) faktorer som kan spille inn! Tvillinger i slekta på morssiden (mormor er tvilling), høy bmi (ja, dessverre), jo høyere alder (blir 30, IIIIK!), og nå tar jeg altså folat. Som sagt, ingenting av dette er sikre kort (og noe har jeg kanskje lest på tvilsomme plasser), men mannen er overbevist. Drømmer meg bort i å sy nydelige små antrekk som matcher

Ellers prøver jeg å tenke at denne prøveperioden er vinn-vinn, blir bra uansett.. For hvis jeg skulle bli gravid er det jo stor lykke, hvis ikke slipper vi termin i jula - og får "størst i klassen- barn" i stedet for "minst i klassen". Jeg har visst glemt å tenke så langt at det kanskje ikke klaffer før om veldig lenge, kjenner jeg er passe utålmodig! Skulle ikke bli det på nummer to, skulle ta det med ro, men jeg har visst ikke forandret meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger deg videre :) Spennende tid vi er i nå! Så morsomt det du skriver om tvillinger. For det er nøyaktig det min kjære ønsker seg også. Han er fast bestemt på 2 tvillingjenter hehe. Vi har også noen tvillinger et par generasjoner tilbake på begge sider. Noe min mor har spøkt mye med; At det helt sikkert blir meg. Det blir jo spennende å se. Jeg må ærlig innrømme at jeg helst hadde sett å få 1 av gangen. Iallfall som førstegangsforelder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen: siela!

Tenk om vi ender med dobbelt opp begge to? Nei, det er jo ganske liten sjanse, så tror nok ikke det skjer. Men lov å se det for seg ☺️

Fantastisk herlig med helg nå! Skal jobbe en del, men også nyte helgefølelsen. Og får vel "øve" litt, bare ei uke igjen til forventet EL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heihei, kaffemor

Øvelse gjør mester får nyte det, for av erfaring vet jeg at det ikke er det samme som gravid! Er jo individuelt, så klart, og kan jo håpe at det slår motsatt vei neste gang ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Så vanskelig det er å forutse syklusen nå, skulle gjerne sett at den var mer stabil! Oppdaget plutselig tegn på EL, og tok den siste testen jeg hadde nå. Den var mest sannsynlig positiv! Så da er EL sikkert ikke langt unna.. Appen min sier at den er i dag, mens forrige runde hadde jeg positiv test tre dager senere..

Blir ikke klok overhode, så er vel bare til å satse annen hver kveld ut uka! Skal tro om det er lurest, eller oftere, neimen om jeg vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, da har jeg opplevd det også.. Skulle jo jobbe med saken annen hver kveld nå, siden jeg fikk ca positiv el-test på tirsdag. Da var planen mandag- onsdag- fredag, men det skar seg! I går hadde mannen nemmelig vondt i hodet.. :fnise: første gang det har skjedd, synd om det var det som ødela denne perioden!

Ellers er det ikke stort som skjer for tiden, annet enn at jeg prøver å huske folaten min, jobber for fullt og småsysler med ting hjemme.. Men det er jammen nok å holde styr på, det ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...