Gå til innhold

Cremen prøver på første.


Gjest crem

Anbefalte innlegg

Å så kjekt med en sykepleierspire :danse: Hvor i landet studerer du? Og hvilken type avdeling er du på? (du trenger ikke svare såå spesifikt hvis du vil være anonym)

Er tøft å være prøver mens man skal ned i vekt vil jeg tro? Jeg blir helt ærlig litt skremt av å skulle legge på meg hvis det klaffer :( Da jeg begynte å studere for en del år siden, så gikk jeg på studentsmellen med alkohol og drittmat, og plutselig måtte jeg slanke vekk 14kg. Ikke at det er så mye, men de kom så fort og snikende at jeg ikke så dem før bikinien skulle på :fnise: Sånn sett så har jeg vel slanket vekk en normal graviditet - uten amming til og med! :laugh:

Fikk dere lagt inn aksjer forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å så kjekt med en sykepleierspire :danse: Hvor i landet studerer du? Og hvilken type avdeling er du på? (du trenger ikke svare såå spesifikt hvis du vil være anonym)

Er tøft å være prøver mens man skal ned i vekt vil jeg tro? Jeg blir helt ærlig litt skremt av å skulle legge på meg hvis det klaffer :( Da jeg begynte å studere for en del år siden, så gikk jeg på studentsmellen med alkohol og drittmat, og plutselig måtte jeg slanke vekk 14kg. Ikke at det er så mye, men de kom så fort og snikende at jeg ikke så dem før bikinien skulle på :fnise: Sånn sett så har jeg vel slanket vekk en normal graviditet - uten amming til og med! :laugh:

Fikk dere lagt inn aksjer forresten?

nå vil jeg holde meg litt anonym, men jeg kan si at jeg jobber på en rullerende avdeling, og det er mennensker der med alle tyde alder og behov :) det er veldig koselig, og veldig gøy!

er ikke så ille å prøve å gå ned i vekt nå som jeg først har funnet et greit kosthold, men den store prøvelsen blir jo å ikke gå opp i vekt når det klaffer :) tenker jeg skal holde meg til lavkarbo selv om jeg blir gravid, men da med litt mer krabohydrater enn jeg spiser nå da.

så flink du har vært da! 14 kg er jo en del det :)

fikk ikke lagt inn aksjer på lørdag, for da jeg kom hjem hadde han noen kompiser på besøk så jeg gikk bare å la meg :fnise: men fikk lagt inn i går! så da satser vi på at det gjør susen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå vil jeg holde meg litt anonym, men jeg kan si at jeg jobber på en rullerende avdeling, og det er mennensker der med alle tyde alder og behov :) det er veldig koselig, og veldig gøy!

er ikke så ille å prøve å gå ned i vekt nå som jeg først har funnet et greit kosthold, men den store prøvelsen blir jo å ikke gå opp i vekt når det klaffer :) tenker jeg skal holde meg til lavkarbo selv om jeg blir gravid, men da med litt mer krabohydrater enn jeg spiser nå da.

så flink du har vært da! 14 kg er jo en del det :)

fikk ikke lagt inn aksjer på lørdag, for da jeg kom hjem hadde han noen kompiser på besøk så jeg gikk bare å la meg :fnise: men fikk lagt inn i går! så da satser vi på at det gjør susen :)

Å jeg håper det klaffet for dere!!

14kg var faktisk null problem med lavkarbo, var ikke en eneste dag jeg følte jeg var på slankekur. Men så kom sommeren det året, og jeg kom meg ikke på lavkarboen igjen.

Jeg har forresten tre venninner som alle var over 100kg før de ble gravide, og etter ungene kom ut har de bare rast ned i vekt. Uten å gjøre annet enn å amme og leke med barna;) veldig subjektiv erfaring, men kjekt med sånne historier også=)

Har du lenge igjen i praksis? 2.året du går forresten? Jeg syntes det var det kjekkeste året

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jeg håper det klaffet for dere!!

14kg var faktisk null problem med lavkarbo, var ikke en eneste dag jeg følte jeg var på slankekur. Men så kom sommeren det året, og jeg kom meg ikke på lavkarboen igjen.

Jeg har forresten tre venninner som alle var over 100kg før de ble gravide, og etter ungene kom ut har de bare rast ned i vekt. Uten å gjøre annet enn å amme og leke med barna;) veldig subjektiv erfaring, men kjekt med sånne historier også=)

Har du lenge igjen i praksis? 2.året du går forresten? Jeg syntes det var det kjekkeste året

å tusen takk :klem: håper jeg kan være så heldig også :) det er en av tingene som er så deilig med lavkarbo, man er "mett" nesten hele tiden.

jeg er ferdig med praksis nå hvert øyeblikk, det er ut denne uka igjen. jeg går 1. året, men gleder meg til 2. året :)

Har du lest denne artikkelen? http://www.klikk.no/foreldre/mat/article879646.ece

Der anbefales nærmest lavkarbo under et svangerskap. Kanskje jeg bør begynne igjen selv :)

juuhuu :danser: da fortsetter ihvertfall lavkarboen her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du glede deg til 2.året! Jeg storkoste meg virkelig :) Første året danner liksom grunnlaget, mens andre året får du formet deg så mye som sykepleier. Så er tredje året noe drit igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da kan du glede deg til 2.året! Jeg storkoste meg virkelig :) Første året danner liksom grunnlaget, mens andre året får du formet deg så mye som sykepleier. Så er tredje året noe drit igjen :fnise:

hehe ja håper det blir bra :laugh: men er ikke så farlig om tredje året er dritt, fpr da er jeg nesten ferdig ihvertfall :) føler jeg har kommet veldig langt bare dette første året, jeg har en helt ny forståelse for sykepleiere enn det jeg hadde før og det er ganske gøy å få masse ny kunnskap også kunne bruke de etterpå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag er jeg rundt 5 dpo, men jeg prøver nesten å slutte å tenke over at jeg prøver! fokuserer enda mer på kostholdet mitt og treningen :) og hvis det klaffer denne måneden, skal jeg passe på å vedlikeholde vekta, og ikke gå så mye opp i svangerskapet! håper at jeg ikke går mer opp en 5-10 kg, jeg skal være flink med kostholdet under nesten hele svangerskapet og prøve så godt jeg kan og få gått noen turer og være en del i bevegelse ellers :)

men jeg kan ikke love noe, for jeg husker sist jeg var gravid, og drakk over 1 liter sjokolade melk hver dag, vet ikke hvorfor jeg drakk det, men jeg måtte bare ha det, akkurat som om hjernen min slo seg av og jeg bare kjøpte sjokolade melk og drakk det :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 dpo i dag, og erker absolutt ingen ting :) men kan vel ikke forvente det heller. drakk alkohol på fredag, og dytta i meg potetgull på kvelden, i går spiste jeg fint 200gram melkesjokolade alene, og avsluttet kvelden med to polarbrød med smør og geitost på :fnise: hehe lavkarbo du liksom!

men vekta har likevel gått ned, men den kommer nok ikke til å fortsette å gå ned om jeg fortsetter å gjøre sånn. men jeg skal ha en livsstil, og da må det være rom for å kose seg iblant! men i dag er det tilbake på lavkarbo igjen! jeg har vært så ør, at jeg har vært overbevist om at det er mandag i dag og hadde dermed tenkt til ut å handle :fnise: godt jeg kan være hjemme en dag til og slappe av!

frokosten i dag er noe så utrolig spennende som kaffe med kokosmelk og en salat bestående av egg og tunfisk og salat selvfølgelig, slenger på et par biter fetaost også! :spise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo i dag, kjenner ingen ting utenom litt små murringer, men det er gjør jeg alltid før ikm :) så blir spennende å se om tr dukker opp mandag eller onsdag neste uke, siden jeg tydeligvis har sykluser mellom 28-30 dager! hvis den ikke er der innen onsdag, så tester jeg nok på torsdag. skal prøve igjen å holde meg til etter ikm :)

 

ellers så går maten min så som så, spiste alt for mye i går.. fikk i meg alt for mange karbohydrater og kalorier.. i dag skal jeg være flink og har akkurat laget meg en stor omelett jeg og samboeren skal dele til frokost og lunsj :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å vente med testing til etter IKM, så unngår man å stresse så mye :)

Det er ikke lett å være flink med mat hver dag, men å være flink de fleste andre dager, det klarer du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurt å vente med testing til etter IKM, så unngår man å stresse så mye :)

Det er ikke lett å være flink med mat hver dag, men å være flink de fleste andre dager, det klarer du :)

hihi tenker sånn jeg og, er jeg flink 90 % av tiden har jeg lov å kose meg de andre 10 %  :fnise:  

ang. det med testing, så blir jeg kjempe stresset om jeg tester før ikm, for jeg er sååå sikker på at jeg ser en strek, selv om jeg må myse og holde den i en rar vinkel opp mot lyse så er jeg overbevist om at det er en strek der! haha, også har jeg ikke så mange tester igjen heller, to eller tre. og jeg gidder ikke kjøpe flere, før det blir clearblue med ukesindikator! 

 

så koselig at du fremdeles leser her litt, selv om du endelig kan tenke på andre ting enn tester og slik slitsomme greier :)  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi tenker sånn jeg og, er jeg flink 90 % av tiden har jeg lov å kose meg de andre 10 % :fnise:

ang. det med testing, så blir jeg kjempe stresset om jeg tester før ikm, for jeg er sååå sikker på at jeg ser en strek, selv om jeg må myse og holde den i en rar vinkel opp mot lyse så er jeg overbevist om at det er en strek der! haha, også har jeg ikke så mange tester igjen heller, to eller tre. og jeg gidder ikke kjøpe flere, før det blir clearblue med ukesindikator!

så koselig at du fremdeles leser her litt, selv om du endelig kan tenke på andre ting enn tester og slik slitsomme greier :):blomst:

Jeg følger fortsatt med :) Ikke alltid at jeg skriver noe, men følger med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 dpo i dag, og jeg drømte i hele natt at jeg fikk mensen! haha, drømte jeg våknet og at det var masse blod i senga  :fnise:  så når jeg stod opp i dag, måtte jeg skjekke under dyna for å se om det var noe, det var det selvfølgelig ikke. haha, men hadde en del murringer i går, så det er nok grunnen til min rare drøm..

 

det har ikke skjedd noe mer spennende siden i går, og jeg lar dagene bare snegle seg forbi helt til ikm. hvis tr dukker opp, så kommer jeg så klart til i bli lei meg.. begynner nesten alltid å gråte når hun kommer.. men jeg får bare ta det i meg, og tenke at jaja. da har jeg fire uker til på å gå mest mulig ned i vekt, og da kan jeg ta meg et par glass på sommerfesten jeg skal på i slutten av juni!

 

jeg tenker det kanskje kan ha noe med vekta mi, at det er derfor jeg ikke blir gravid? leste et sted at man var så godt som infertil om man hadde en bmi over 34.. jeg har en god del over det.. hadde bare litt over det når jeg ble gravid sist, men iløpet av de tre ukene la jeg på meg 10 kg, pluss at når jeg spontanaborterte ble jeg så lei meg at jeg begynte å trøstespise, og vips, la jeg på meg fem til.. men håper ikke vekta mi er grunnen til at det ikke har klaffet ennå, håper det rett og slett er fordi det ikke har gått av andre naturlige årsaker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 dpo i dag, og i natt drømte jeg så utrolig mye rart! drømte at jeg skulle i svømmehallen, men jeg måtte ta en graviditetstest først, og den var positiv! så skulle jeg på shopping, og der tok jeg ennå en og den var også positiv! også måtte jeg ta mange, fordi jeg stolte ikke på de to andre testene, og alle var positive, men jeg klarte ikke stole på dem  :fnise:  merkelig drøm.. 

 

murringene fortsetter, så får se om tr kommer tidlig, eller allerhelst ikke i det hele tatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper tr holder seg laaangt borte! Og at du er sanndrømt ;) Når tenker du å teste hvis tr ikke dukker opp? Jeg tror jeg begyt 9dpo forrige pp, og satser på jeg kan holder meg til ikm denne gangen (tviler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, får håpe at det du drømmer stemmer da :)

Ikke lenge igjen til du finner ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...