Gå til innhold

Mars/april 2012


Klematis

Anbefalte innlegg

Velkommen Go'jenten og Blåbærmuffin! Gratulerer så mye med graviditeten :klemmer:

6+0 i dag. Hjertet skal ha begynt å slå! :rodmer:

Kjenner fremdeles utrolig lite, annet enn at jeg er veldig trøtt. Litt uggen innimellom, men det kommer like gjerne av at jeg er trøtt som noe annet ;)

Jeg har første legetime om nøyaktig to uker, dvs når jeg er 8+0. De vil vanligvis ha deg inn mellom uke 8-12, så timen din høres perfekt ut, Blåbærmuffin. Jeg synes min kanskje er litt tidlig, og lurer egentlig på om jeg skal prøve å flytte den til etter ferien? :klo:

En mulig fordel med å ha første time sent, dvs rundt uke 12, er at det da er sjans for å høre hjertelyd. Ikke alle leger som vil prøve å finne den så tidlig, men det kan gå an.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blåbærmuffin: Ja, det er veldig rart å ikke kunne kjenne at man er gravid. Man blir bekymret og stresset for at noe kan være gale. Men, vi må bare holde motet oppe. Mest sannsynlig går det bra!

Idag gikk jeg faktisk hjem fra jobb fordi jeg var veldig kvalm, men så går det omgangssyke på jobben så er ikke sikkert det er graviditeten..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte legekontoret i dag, å fikk beskjed om å komme en tur i neste uke også. Jeg har gått på en del medisiner som jeg ikke kan gå på lengere nå, så må innom en tur for å finne ut hvordan man skal gjøre ting fremover.

Kjennes igrunn veldig trygt at de ville ha meg inn for å skjekke opp ting å sånn. Bedre å få informasjon om slike ting, og jo før jo bedre :)

Har snakket med legen om dette tidligere også, men veldig greit med en ekstra time synes jeg :)

6+0 i dag. Hjertet skal ha begynt å slå! :rodmer:

Gratulerer med uke 6 Klematis!! :danser::hjerte: Jeg kjenner jeg glder meg veldig til jeg kan høre hjertetytmen, og ikke minst til UL så vi får sett lille skatten :)

Nå får jeg komme igang med litt husarbeid her, er mye som har hopet seg opp etter ett par dager med mye annet på tapetet :husarbeid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med dere gravide?

Formen er grei, litt kvalm til tider men er ufattelig trøtt konstant :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er formen super! Merker igrunn ikke noen spesielle graviditetstegn. Jeg klager selfølgelig ikke for det å gå rundt å være kvalm er helt klart ikke noe trivelig. Jeg er kanskje bittelitt mer trøtt enn jeg pleier, men foruten det er det lite faste symptomer å melde om :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joiner denne tråden jeg også, for har visst nok baby i magen jeg også :gravid:

Det hele startet med at jeg var bombesikker på at denne mnd hadde det hvertfal IKKE klaffet grunnet sambo har vært lite hjemme grunnet jobb, men tok en test søndag 10.07 bare for gøy. Til min overraskelse kom det frem en veeeldig svak rosa strek.. WTF? Gravid? Hæ dette kunne ikke være sant... Viste testen til sambo som ble litt satt ut.

Dagen etterpå tok jeg en til test, og denne var også svak.

Tirsdagen etterpå tok jeg en CB digital, og den viste tydelig "gravid 1-2", så da var jeg visst gravid.. :sjokk:

Har nå tatt to vanlige tester etter det igjen (torsdag 14.07 og i dag 17.07, og streken har gått fra å være svak rosa til like sterk som kontrollstreken.. Ingen tvil, jeg er gravid..

Til tross for dette har det enda ikke gått opp for meg.. Kjenner INGENTING på kroppen, muligens litt trøtt, men så har jeg ranglet i en uke, så skulle bare mangle.

Håper noen symptomer dukker opp snart, slik at det faktiskt kan gå opp for meg at det er noen der inne i magen min..

Gleder meg til legekontroll 9 august, endelig få høre fra legen at jeg er gravid og at jeg ikke har sett syner på 5 graviditetstester :gjeiper:

Gleder meg til å bli kjent med andre som har termin i mars/april. Håper vi mår mye glede av hverandre :)

Skal vi opprette en terminliste for mars/april 2012 ? Tror ikke det er en ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Charlie!

Har ikke helt gått opp for meg heller. Og det til tross for at dette er andre gang og at familien på begge sider er informert allerede ;)

Kanskje det blir litt mer virkelig etter ferien? Er vel 11 uker da eller noe slikt, og regner i grunnen med at det kommer til å vise ganske godt da. Måtte nemlig begynne med gravidbukser i uke 10 sist gang, og det skal jo vanligvis vise enda fortere andre gang. Så jeg tenker å fortelle på jobb og sånn da. Skal på fest med jobben første uka, så da ryker vel hemmeligheten uansett ;)

Formen er fin, litt sensitiv for bilkjøring (noe som passer litt dårlig siden vi skal på bilferie i år...) og litt trettere enn normalt.

Det er bare å opprette terminliste, Charlie! Jeg skal henge meg på, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk klematis :)

da har jeg opprettet en terminliste. litt kjekt å se når de ulike har termin.

her i gården har vi store planer om å se hvor langt vi kan gå før vi sprekker nyheten. vært morsomt å sagt at besteforeldre osv skal få barnebarn om 3-4 mnd.. hihi.

men så kommer det ann på hvor fort magen min vokser da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Hvordan går det med dere?

Her har kvalmen kommet for fullt de siste to dagene :( Skal til legen i morgen tidlig, så får se hva han sier...

Håper formen til dere andre er super :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småkvalm og trett. Hjelper ikke akkurat at mannen har startet ferien uten meg og jeg er 1,5 uke alene med vesla. Og må feriepakke bil, klær og utstyr for alle tre for å kjøre ham i møte neste uke når jeg starter ferien også. Gleder meg til ferie, men ikke til pakking :tunge1:

Siste jeg gjør før jeg reiser er første svangerskapskontroll på onsdag. Skjer vel ikke noe spennende der, men greit å få planlagt resten av oppfølgingen. Men blir vel ikke noe før UL i uke 18 etter denne timen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goooood ferie, Klematis :klemmer:

Jeg ble sykemeldt i dag, frem til jeg skal ha ferie, prøvde meg på 50% sykemld, men han ville jeg skulle ha 100%, ja ja bare å sette i gang å kjede seg da :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så ille ja? Kaster du mye opp, da eller? Eller er det noe spesielt med jobben din som gjør at du ikke får utført den tilfredsstillende når du er kvalm?

Jeg jobber på kontor, og føler terskelen for å bli sykemeldt pga svangerskapskvalme er rimelig høy. Men merker jo at jeg får ikke gjort spesielt mye før etter lunsj når kvalmen gir seg. Veldig vanskelig å konsentrere seg om noe når man er kvalm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også sykemeldt, ut juli. Så er det en uke på jobb, og en uke ferie. Det er kvalmen som har tikket inn her også, i svært varierende grad. Har måttet ligge de første timene jeg våkner, noe annet har ikke fungert. Idag er jeg heldigvis ikke så kvalm, og godt er det for ryggen min tåler ikke å ligge hele dagen.. God bedring til dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring til både Agurk og Go'jenten! Håper det går bedre med dere fort. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg joiner også denne da det viser seg at også jeg har en liten spire i magen!

Etter prøving i halvannet år, hadde vi nå kontaktet riksen og fått alle nødvendige papirer fra dem for å starte prosessen med assistert befruktning.

Hele forrige uke, samt denne uken, har jeg hatt veldige mensenmurringer samt ømme bryster. Symptomer jeg vanligvis har før mensen, men da kun noen dager før forventet mens - nå var det snakk om halvannen uke. Håpet var der, men turte likevel ikke ha for store forventninger. Jeg trøstet meg med at hvis mens skulle dukke opp så kunne jeg ihvertfall drikke vin i Frankrike i sommer. Men neimen om jeg kan det.

I går etter jobb, 1 dag på overtid, tok jeg en billigtest kjøpt på nett. Den viste klare 2 streker! Jeg ringte så min samboer og fortalte han dette. Han ønsket ikke juble før vi hadde tatt noen ordentlige tester (som han kaller det) - altså fra apoteket. Men resultatet ble det samme. En veldig positiv CB-test!!

Det er helt uvirkelig, og vi har allerede begynt å glede oss! Tremin ifølge nettbasert terminkalkulator er 29. mars.

Artig å snakke med andre i samme situasjon! Gratulerer til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer eli84 :klemmer:

Klematis: Jeg jobber som butikksjef og står deler av dagen alene på jobb, uten muligheter for å trekke meg tilbake eller sette meg ned når kvalmen og oppkast melder sin ankomst.

Håper det går bra med dere andre og jeg velger å benytte anledningen til å gi alle en klem og en oppfordring til ettertanke i disse surrealistiske og grufulle tider :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å lese, eli84. Gratulerer!!! :klemmer:

Merker at jeg går rundt å tenker på den forferdelige verden som vi skal føde barna våres i om noen mnd. Har nesten lyst til at han/hun skal bare bli der inni magen min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Eli84! Og gratulerer så mye! :klemmer:

Agurk: Ja, da skjønner jeg at det ikke er så lett å være på jobb! Ser at det jeg skrev kan tolkes som at jeg mener andre har for lav terkel før de blir sykemeldt, det var absolutt ikke det jeg mente. Håper ikke du tolket det slik, Agurk. Jeg har litt sånn selvforsterkedne kvalmeangst, hater å være blandt folk når jeg er kvalm. Har heldigvis eget kontor, så kan gjemme meg litt der om det blir for ille. Hadde jeg jobbet i butikk tror jeg at jeg bare måtte holdt meg hjemme fra jeg fikk positiv test ;)

Har måttet være hjemme de siste to dagene jeg også. Har vært skikkelig dårlig fra lørdag av. Usikker på om det kun er graviditeten, eller om det er noe vesla dro med seg hjem på fredag. Hun spydde hvertfall to ganger etter barnehagen fredag...

Første svangerskapskontroll i morgen! Og så er det ferie i 3,5 uke! Blir stas, selv om jeg har grua meg litt til bilferie med den formen jeg har vært i de siste dagene...

Hvordan står det til med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tør jeg å snike meg inn her også :vinke:

Etter over fire år som prøvere, mange pergokurer, en ma og to sa er jeg endelig gravid igjen :) Denne syklusen var uten pergo, men med vitex og fotsone :)

I dag har jeg vært på ul og sett et bankende :hjerte: Vakkert :rodmer: Så da får vi håpe hjertet fortsetter å banke og at spiren vokser seg stor og fin :)

Gratulerer til dere andre også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...