Gå til innhold

Mars/April 2010


Gjest Roxie Hart

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Roxie Hart

Så koselig at det er flere her! Håper det kommer enda flere snart.

Gratulerer så mye med graviditeten! Står alt bra til? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bøllefrøet og jeg er også her ;)

Foreløpig termin er 1.mars da, så tar sjansen på mars/april klubben jeg ;)

Noen andre som sliter med kvalme og urolige netter? Konstant trøtt og småkvalm, men får aldri sove i lengre perioder :S

Og gratulerer så mye med spirer tyttebær og Roxie Hart :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Takk, og gratulerer selv!

Her går alt noe lunde fint! Sliter til tider med store smerter i korsryggen og mage, men er helst forbigående!

Kvalme har eg ikkje vore så mye borti! Har vore litt uvel siste veka, men føler absolut ikkje at eg skal klage på for mye kvalme! :)

Har mista lysten på alt eg pleier å ete, og har fått lyst på heilt andre ting! Som skive med banan og jordbærsyltetøy! Det er favoritten - til tross for at eg aldri har ete det før! :fnise:

Ellers har eg til tider enorme humørsvingninger! Eg overlever - verre for mannen! :):fnise:

Kordan er formen din da? :)

Når har du termin? :) I følge min siste mens blir det ca 12.mars :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær
Bøllefrøet og jeg er også her ;)

Foreløpig termin er 1.mars da, så tar sjansen på mars/april klubben jeg ;)

Noen andre som sliter med kvalme og urolige netter? Konstant trøtt og småkvalm, men får aldri sove i lengre perioder :S

Og gratulerer så mye med spirer tyttebær og Roxie Hart :babysmokk:

Hei på deg Serenity! :)

Så kjekt med fleire i mars/april klubben :)

Har slitt med å sove dårlig i det siste, men er helst fordi eg har så ufattelig vondt i ryggen til tider!

Gratulerer med spire til deg òg :):babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Roxie Hart

Gratulerer til deg også, Serenity88!

Så koselig med flere her!

Jeg er ganske kvalm og sliten for tiden, men kaster ikke opp så mye heldigvis. Riktignok kom middagen opp igjen for et par dager siden da jeg fikk øye på et cola-glass med en død flue i, og det var visst bare så ekkelt :ler:

Ellers sover jeg mye, men må opp et par ganger hver natt for å tisse. Veldig vonde stikkinger osv. har jeg heldigvis sluppet unna inntil videre.

- Men nå høres det ut som om jeg bare klager her, egentlig er jeg jo bare kjempeglad og spent! (og dersom kvalmen forsvinner en time eller to, blir jeg bekymret, så ingenting er bra nok.. ;) )

Jeg har termin 4. mars, tror jeg. Er altså 8+1 i dag. Tiden går både fort og sakte!

Tenk, vi skal få :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær

Kastet opp, har eg heldigvis ikkje gjort enda! :)

Høres ut som me klager litt, men men! :) Det skal være slik! :)

Har eg stikkninger i rygg/mage så er det bale, og forsvinner det lurer eg på kor spiren har reist :fnise:

Kan skjønne om mannen i huset blir litt lei av og til :) Godt å ha KG!! :)

8+1! Litt lenger enn meg du da! :) Her er det 7+0 i dag! :)

Kortid skal de ha første kontroll / time hos lege?

Eg har min på 9+0!

+ at eg har bestilt tidlig UL! Får liksom ikkje heilt ro, før eg har vore å sett spiren, trur eg :) Skal ha tidlig UL på 12+3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Ja, selvsagt skal vi klage litt :ler:

Jeg har ikke bestilt legetime ennå, for legekontoret jeg hører til har ferie fram til 17. august. Da er jeg akkurat tolv uker på vei, så jeg tenker jeg ringer den dagen og forsøker å få en time så fort som mulig. Jeg er litt bedagelig anlagt, nemlig :)

Enn så lenge er jeg faktisk helt rolig. Jeg tenker at så lenge jeg har noen symptomer og jeg ikke blør, så er vel alt i orden. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle bli så rolig, og det kan vel fort endre seg..

Så spennende med tidlig UL! Jeg skjønner deg godt, det er jo en ekstra forsikring på en måte.

Har dere fortalt det til noen? Det har ikke vi, så det blir veldig, veldig spennede. Tipper vi kanskje får litt blandet mottakelse siden vi begge er studenter, men vi har planene klare vi, så da skal andre slipper å bekymre seg for det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær
Har dere fortalt det til noen? Det har ikke vi, så det blir veldig, veldig spennede. Tipper vi kanskje får litt blandet mottakelse siden vi begge er studenter, men vi har planene klare vi, så da skal andre slipper å bekymre seg for det..

Har ikkje fortalt det til noen! :) Svigermor får vite det når ho kjem heim fra ferie, (begynnelsen av august)! Ho er nok den einaste som blir positiv, siden ho nærmer seg 60 og har lyst til å bli bestemor ;)

Mamma og pappa får vite det litt seinare er planen! Trur ikkje dei blir sååå positive akkurat, til tross for at eg "bare" er 20 år! :)

Så forteller vi det til venner og sånn etter hvert! :)

Samme dag som vi har vore på tidlig UL skal vi på konsert her i bygda, og får besøk av mange fra byen vi bodde før! (flyttet for eit år siden)! Så da blir det vel litt spm om kvifor eg ikkje skal drikke, så då må me vel begynne å fortelle det til venner ;) Men er jo 12+3 da, så det går vel greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Det blir spennende! :)

Vi er ikke eldre enn 23, så vi har jo alderen litt "imot" oss, vi også. Men alle blir jo glade til slutt allikevel! jeg både gleder og gruer meg..

Vi bor heller ikke på hjemstedet vårt, men vi skal dit når jeg er ca. elleve uker på vei, så det spørs nok om hemmeligheten vår ryker da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første legetime her blir ikke før 18.aug, men ordner seg det :) Skal derimot på Føderiket på RH idag da, og sjekke ut om det er noe for oss... Så krysser fingrene ;)

Har vel egentlig slitt med kvalme i over en uke, men blir ikke ekstremt kvalm, bare uggen konstant....så får ikke i meg så mye mat, allerede gått ned 2kg uten å ha spydd, men de kommer nok på igjen snart *ler*

Vi er også studenter, men mannen i huset har helt supre arbiedstider så han kommer til å tjene meget greit mens han studerer :) Pluss at han selger en del av kunsten sin, så hjelper jo på. Her er det min alder som er litt ung, 21 år, og han er 30. Blir første barnebarnet/oldebarnet på begge sider, så jeg vet alle vil bli helt ekstremt glade!

Vi sa det til familien min på fredag, de bor alle på sørlandet, og jeg vil ikke si det over telefon. Alle gråt og var helt over seg :rødme: Til og med den kommende pappaen måtte kjempe imot tårene ;) Svigermor har bursdag denne uken, så vi tenkte vi kunne si det da, som en ekstra gave... Men venner osv venter vi en stund med, regner med ryktet kommer til å gå snart uansett...

Jeg er overraskende rolig når det gjelder selve barnet, og at spiren har det bra. Derimot er jeg konstant stresset for alle rundt, om mannen i huset fortsatt kommer til å ville ha meg, om jeg blir feit, om vi kommer til å angre, om han kommer til å angre... Så redd for å bli alenemor... Bah, hormoner!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Så koselig at alle ble så glade, Serenity! :)

Her blir det også første barnebarn på begge sider, det gjør jo det hele litt ekstra spennende.

Jeg har ikke kjent så mye til hormonene i humøret ennå, men jeg forstår at det er slitsomt. Krysser fingrene for at både hormonene og kvalmen oppfører seg fint fremover :)

Synes det er litt artig at det er flere studenter her. Har du tenkt noe på hvordan du skal gjøre det i forhold til skolen når barnet kommer? Jeg vet ikke om jeg skal søke permisjon eller ikke, men jeg har jo heldigvis litt tenketid ennå..

Endret av Roxie Hart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest tyttebær
Første legetime her blir ikke før 18.aug, men ordner seg det :) Skal derimot på Føderiket på RH idag da, og sjekke ut om det er noe for oss... Så krysser fingrene ;)

Hva er Føderiket? :forvirret:

Så koselig at alle ble så glade, Serenity! :)

Her blir det også første barnebarn på begge sider, det gjør jo det hele litt ekstra spennende.

Synes det er litt artig at det er flere studenter her. Har du tenkt noe på hvordan du skal gjøre det i forhold til skolen når barnet kommer? Jeg vet ikke om jeg skal søke permisjon eller ikke, men jeg har jo heldigvis litt tenketid ennå..

Blir første barnebarn her òg :) Så det er jo litt spennende :) Håper mine foreldres reaksjoner blir bedre enn forventet, tiden vil vise!

Eg studerer ikkje på skule! Jobber 75 %, og tar bachelor som fjernundervisning! :) Noe eg absolut ikkje angrer på no! Kan fortsette å studere når det passer meg, og kan studere mens eg går heime i mammapermisjon om eg har overskudd til det :) Veldig greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Det hørtes veldig greit ut, tyttebær! Jeg går på skole, 100 % student, så vi får se hvordan det går semesteret barnet kommer.. den tid, den sorg ;)

----------------------------

Lager en liten liste:

Serenity88 - 1. mars - :babysmokk:

Roxie Hart - 4. mars - :babysmokk:

tyttebær - 12. mars - :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tyttebær
Det hørtes veldig greit ut, tyttebær! Jeg går på skole, 100 % student, så vi får se hvordan det går semesteret barnet kommer.. den tid, den sorg ;)

:)

Den tid, den sorg, ja! :) Kan ikkje bekymre seg for alt på forhånd! :)

Studerer dere begge to, eller har han inntekt?

Her har mannen full inntekt, og er ferdig med studie for mange år siden. (Han er 31) Så økonomisk har me heldigvis ikkje noe å bekymre oss for, foreløbig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Roxie Hart

Begge er studenter med deltidsjobber. Foreløpig ser det ut til at jeg skal klare å få jobbet nok til at jeg får rett til permisjonspenger fra jobben også, så jeg tror det skal gå bra. Vi kommer godt utav det med engangsstønad også, så vi har ingen særlige bekymringer økonomisk sett. Klart, verdens rikeste blir vi nok ikke..

Edit: og der kom lunsjen opp igjen...

Endret av Roxie Hart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føderiket

Trykk på føderiket så kommer dere til siden ;) Et helt himmelsk sted etter min mening! Vil helst føde så naturlig som mulig, og de har ikke en gang smertestillende å gi... De er også mye mer opptatt av personlig oppfølging, og at man møtes ofte, og de er også veldig opptatt av at far skal få være med så mye som mulig. Helt utrolig hyggelige folk! Så nå tilhører vi dem ;)

Uff, stakar deg Roxie :( Håper du er bedre nå! Vært skikkelig klein idag jeg og...

Hormonene er bedre, de er egentlig verst overfor meg selv eller ukjente folk/ irriterende situasjoner. Mannen i huset synes jeg er veldig snill og flink som klarer å holde meg nogenlunde rolig faktisk! Men jeg kan få noen ekstreme angstanfall der jeg kun tenker det verste :S

Nu er det sengen for meg, ikke fått hvilt i hele dag så merker jeg er helt utkjørt! Godt jeg har ferie for tiden :)

Btw, jeg tar permisjon fra studiene, men satser likevel å gå opp til eksamen :)

:sol: Håper dere og spirene drømmer søtt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig greit ut, tyttebær! Jeg går på skole, 100 % student, så vi får se hvordan det går semesteret barnet kommer.. den tid, den sorg ;)

----------------------------

Lager en liten liste:

Serenity88 - 1. mars - :babysmokk:

Roxie Hart - 4. mars - :babysmokk:

tyttebær - 12. mars - :babysmokk:

Kopierte bare listen jeg, også lagde jeg et eget emne for termindato :) Lager også et eget emne for presentasjonstråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roxie Hart

Æsj, jeg er så kvalm... I dag måtte jeg ringe jobben å si at jeg var sjuk, for jeg brekker meg og småspyr litt konstant. Og selvfølgelig får jeg dårlig samvittighet, for jeg tenker alltid at "jeg hadde jo sikkert klart å komme meg gjennom dagen..!"

Jaja.. Ny sjanse i morgen.

Hvordan går det med dere andre?

Kanskje noen har vært hos legen eller noe..?

Nysgjerrig - jeg? Nei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...