Gå til innhold

Bli kvitt bananfluer uten å drepe dem?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min søster er av den formening at alt liv er hellig, og at det er galt å drepe - uansett hva slags liv det er snakk om.

Jeg skal ta inn posten/vanne plantene hennes i ett par uker nå mens hun er på ferie. Når jeg låste meg inn hos henne fant jeg ut at hun hadde glemt å ta ut matsøpla før hun dro, og nå er det rundt fem bananfluer på kjøkkenet hennes så vidt jeg ser.

Hjemme hos meg selv hadde jeg fjerna alt de kunne leve av, og så enten satt ut et glass vin eller annen alkohol med litt zalo i (som de kunne drukne i i løpet av natten), eller gått løs på dem med støvsuger.

Min søster hadde imidlertid tilta om jeg hadde drept noe som helst i hennes leilighet. Så, jeg forsøker å finne en måte å bli kvitt de små rakkerne, uten å drepe dem. Jeg tror det er lettere sagt enn gjort, men skal gi det et forsøk.

Noen som har noen forslag?

Er det egentlig noen vits i å prøve å få dem ut i live? Jeg mener, kommer de ikke til å dø av temperaturen ute uansett?

Anonymous poster hash: 4bdce...932

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vask hele leiligheten,spray hele leiligheten hennes med innsektspray rettet mot dem, opp mot taket også. La det stå over natta. Gjenta hele prossesen igjen og vask da dagen etter.

Umulig å ikke drepe dem, de dør jo uansett hvilken måte man prøver å bli kvitt dem på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-4 spiseskjeer Zalo + resten brus med sukker (har ikke prøvd med cola, som har en mørk farge, men sitronbrus funket bra) i en fargerik bolle. Hvis du har blomster kan du legge noen oppi bollen. Det pleier å gjøre susen:-)

Endret av Ferie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg bare er nøye med å ta ut alt søppel, så forsvinner de av seg selv når de ikke har steder å legge egg/finne mat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg har hørt at det skal hjelpe dersom du tar et par fyrstikker og stikker dem ned i jorda. Noe med svovelet på stikkene. Det virker rimelig, for svovel fungerer som preservasjonsmiddel i mange matvarer, og hindrer soppvekst og slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småfluene kommer av for mye fukt.

Få ut søpla, og flern alle tomflasker med resteinnhold som fluene lever av. Blomsterjord og mye fukt der er også en kilde til småfluer.

Om du dreper fluene så er jo ikke din søster der og få vite om at de er drept, fort og brutalt? Alternativet er at de dør når vinterkulda tar dem.

Anonymous poster hash: cbbe2...98e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badebuksa

Ta vekk det de kan nære seg av.. Oi, det blir langsom død da. Eller fang dem én og én i et glass og slipp dem løse i det friiiii!!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Følelser ovenfor bananfluer.....!

Anonymous poster hash: cbb1a...153

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La hun få leve med bananfluer om hun synes de fortjener det. Så får hun selv lære leksa si med å ikke gå ut med søpla ved å ta knekken på fluene selv ;)



Anonymous poster hash: def4a...e6b
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du nødt til å fjerne dem da? Ta vekk alt som får dem til å trives som andre her nevner, og om de fortsatt er her når søsteren din kommer hjem, ja da får hun selv bestemme hva som skal gjøres.



Anonymous poster hash: e76e7...d8e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster er av den formening at alt liv er hellig, og at det er galt å drepe - uansett hva slags liv det er snakk om.

Jeg skal ta inn posten/vanne plantene hennes i ett par uker nå mens hun er på ferie. Når jeg låste meg inn hos henne fant jeg ut at hun hadde glemt å ta ut matsøpla før hun dro, og nå er det rundt fem bananfluer på kjøkkenet hennes så vidt jeg ser.

Hjemme hos meg selv hadde jeg fjerna alt de kunne leve av, og så enten satt ut et glass vin eller annen alkohol med litt zalo i (som de kunne drukne i i løpet av natten), eller gått løs på dem med støvsuger.

Min søster hadde imidlertid tilta om jeg hadde drept noe som helst i hennes leilighet. Så, jeg forsøker å finne en måte å bli kvitt de små rakkerne, uten å drepe dem. Jeg tror det er lettere sagt enn gjort, men skal gi det et forsøk.

Noen som har noen forslag?

Er det egentlig noen vits i å prøve å få dem ut i live? Jeg mener, kommer de ikke til å dø av temperaturen ute uansett?

Anonymous poster hash: 4bdce...932

Jeg hadde bært inn litt råtten frukt så de stakkars fluene kunne fått noe å leve av. Siden alt liv er hellig, må vel enda mer liv være enda mer hellig? :ironi:

Har hun virkelig sagt at alle typer fluer skal skånes?

Anonymous poster hash: 72a59...555

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt søtt at TS respekterer sin søsters holdninger på dette punktet så til de grader at h*n ikke vil ta selv det minste lille liv i søs`s leilighet. Sånn integritet er sjelden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde bært inn litt råtten frukt så de stakkars fluene kunne fått noe å leve av. Siden alt liv er hellig, må vel enda mer liv være enda mer hellig? :ironi:

Har hun virkelig sagt at alle typer fluer skal skånes?

Anonymous poster hash: 72a59...555

Hehe, hun er helt imot å drepe uansett hva slags skapning det er snakk om.

Jeg har sett henne løpe rundt med glass som hun forsøker å fange evt fluer i så hun kan slippe dem ut, eller at hun åpner vindu og prøver å jage dem ut :-)

TS

Anonymous poster hash: 4bdce...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er litt søtt at TS respekterer sin søsters holdninger på dette punktet så til de grader at h*n ikke vil ta selv det minste lille liv i søs`s leilighet. Sånn integritet er sjelden.

Takk for fine ord :-)

TS

Anonymous poster hash: 4bdce...932

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig hadde jeg bare tatt dem på vanlig vis og holdt kjeft om det, du som rasjonelt vesen skjønner jo at det ikke har noen praktisk betydning som helst. Men for all del, det er jo fint at du vil etterleve det. Det blir nok litt av en jobb, så du får ha lykke til - jeg er imponert, selv om jeg ikke helt klarer å sette meg inn i det å ta seg bryet :)



Anonymous poster hash: 6521f...39a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fjerner alt av mat, legger bare alt i kjøleskapet, tøm søppel ofte, og har fremme et glass med eddik og zalo i så jævlene kan drukne og sulte.

Veldig viktig å fjerne all mat som ligger fremme! De formerer seg som ild i tørt gress :(:(:(

Endret av Fayme
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badebuksa

Jeg fjerner alt av mat, legger bare alt i kjøleskapet, tøm søppel ofte, og har fremme et glass med eddik og zalo i så jævlene kan druke og sulte.

Veldig viktig å fjerne all mat som ligger fremme! De formerer seg som ild i tørt gress :(:(:(

Jeg likte spesielt den delen der du viser villdyret i deg og lar bananfluene drukne og sulte! SULT SMÅ J*vler..

Jeg hater bananfluer. Men jeg dreper dem ikke, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte spesielt den delen der du viser villdyret i deg og lar bananfluene drukne og sulte! SULT SMÅ J*vler..

Jeg hater bananfluer. Men jeg dreper dem ikke, da.

Det er dessverre det beste jeg får til, da jeg ikke vil komme nær de fysisk i det hele tatt, og ikke bruke støvsugeren på de, og får jo helt fnatt når de flyr rundt kjøkkenbenken. De er så ekle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badebuksa

Det er dessverre det beste jeg får til, da jeg ikke vil komme nær de fysisk i det hele tatt, og ikke bruke støvsugeren på de, og får jo helt fnatt når de flyr rundt kjøkkenbenken. De er så ekle!

Jeg ser på dem som luftens haier, der de sikter seg inn på måltidet ditt (og tror det er sitt).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min søster er av den formening at alt liv er hellig, og at det er galt å drepe - uansett hva slags liv det er snakk om.

Jeg skal ta inn posten/vanne plantene hennes i ett par uker nå mens hun er på ferie. Når jeg låste meg inn hos henne fant jeg ut at hun hadde glemt å ta ut matsøpla før hun dro, og nå er det rundt fem bananfluer på kjøkkenet hennes så vidt jeg ser.

Hjemme hos meg selv hadde jeg fjerna alt de kunne leve av, og så enten satt ut et glass vin eller annen alkohol med litt zalo i (som de kunne drukne i i løpet av natten), eller gått løs på dem med støvsuger.

Min søster hadde imidlertid tilta om jeg hadde drept noe som helst i hennes leilighet. Så, jeg forsøker å finne en måte å bli kvitt de små rakkerne, uten å drepe dem. Jeg tror det er lettere sagt enn gjort, men skal gi det et forsøk.

Noen som har noen forslag?

Er det egentlig noen vits i å prøve å få dem ut i live? Jeg mener, kommer de ikke til å dø av temperaturen ute uansett?

Anonymous poster hash: 4bdce...932

Jeg hadde lagt en haug med nedfallsfrukt eller gamle epler på kjøkkenbenken for å skremme vekk fluene. Gi gjerne det tipset til søstera di også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...